MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2016

zoeken in:

29/02: Hyperion - Novus Ordo Seclorum (crosskip / 10 / 7,34)
03/03: Sinistro - Reliquia (HezzardNL / 7 / 6,57)
05/03: Redemption - The Art of Loss (Dieter / / )

Redemption kon me eigenlijk nooit zoveel boeien, maar dit is een klasse plaat geworden!
Er spelen ook een paar 'leuke' gasten mee op het album...

8,5

Fates Warning 2.0
Ray Alder heeft al betere vocale prestaties afgeleverd.

6

Toch enorm verschil met Fates Warning. Niet te vergelijken zelfs. Heel ander gevoel.

aslan (crew)
5,8

The_CrY schreef:
Toch enorm verschil met Fates Warning. Niet te vergelijken zelfs. Heel ander gevoel.

Hangt ervan af welke Fates Warning periode je neemt. Dit verschilt dag en nacht met een Parallels of Pleasant Shade of Grey. Maar de laatste albums van Fates Warning komen toch aardig in de buurt van de stijl die Redemption hanteert.

Zo, die vocalen zijn echt dodelijk saai, zit geen geur of smaak aan, verpest de boel compleet. Instrumentaal is het niet naar mijn gading, maar het is wel erg goed gespeeld.

5,5

Niet slecht.
Een 6,5.

Dieter schreef:

Er spelen ook een paar 'leuke' gasten mee op het album...

8,5

Leuk ook die Mega boys, tja ze kleuren netjes binnen de lijntjes.
Ik was met dit publiek waarschijnlijk voor" Thirty Silver" gegaan.

7

Cobalt - Final Will

05/03: Redemption - The Art of Loss (Dieter / 11 / 6,45)
07/03: Cobalt - Final Will (trebremmit ( / / )

8,5

Vorige album vond ik niet zo veel aan, maar dit nummer klinkt veelbelovend.

Cobalt is spek naar mijn bek. Gin vond ik helemaal fantastisch (heb ik vandaag toevallig nog eens beluisterd nadat ik hem een paar dagen geleden binnen heb gekregen) en ondanks de bezettingswisseling aan de micro (de vocalen worden nu verzorgd door de voormalige zanger van Lord Mantis, Charlie Fell, die met zijn vorige band het evenzo geweldige Death Mask op de wereld losliet) wordt er niets aan kwaliteit ingeboet. Dit nieuwe nummer hoorde ik een paar dagen geleden al en het album is ineens gekatapulteerd naar de hogere regionen van mijn anticipatielijstje voor 2016.

8,5

aslan (crew)
Een nieuw album van Cobalt, YESSSSSSSSS

8,5

Goed hoor!

8

Voor mij een introductie met deze (voor mij) onbekende band en wat voor een zeg!
Instrumentaal variërend, hier en daar lekker log, en een productie die staat als een huis. Neem daar nog een grunter bij die door merg en been weet te komen en we hebben een track van jewelste.
Een welverdiende 8,3.

Metalhead99 schreef:
Neem daar nog een grunter bij die door merg en been weet te komen

Dan moet je zeker en vast eens Death Mask van Lord Mantis beluisteren. Lord Mantis is de vorige band van Charlie Fell, die nu hier dus Cobalt van zang voorziet. De vocale prestatie van Fell op Death Mask is gruwelijk indrukwekkend en indrukwekkend gruwelijk.

8

Beast Whip, te vinden op BandCamp, was ook al geweldig.

odi
7,8

05/03: Redemption - The Art of Loss (Dieter / 11 / 6,45)
07/03: Cobalt - Final Will (trebremmit /12 / 7,83)
10/03: Oceans of Slumber - Devout (HezzardNL //)

Gast
geplaatst: vandaag om 17:31 uur

geplaatst: vandaag om 17:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.