MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2016

zoeken in:
01/06: No Loose Ends - The Lost (The_CrY / 8 / 6,75)
03/06: Witherscape - Wake of Infinity (HezzardNL / 10 / 7,40)
07/06: Astronoid - Trail of Sulfur (crosskip / 12 / 7.63)
09/06: Cough - The Wounding Hours (Morthul / 8 / 7.13)
12/06: Cairiss - For The Lives He Stole (dumb_helicopter / 10 / 7,58)
15/06: Sabaton - The Lost Batallion (HezzardNL / / )

Wat een verrassend gemiddelde.

De eerste paar albums van Sabaton vond ik geweldig. Een nieuw soort powermetal met epische lyrics. Na alle wisselingen in de band en een paar nieuwe albums hou ik een wrang gevoel over aan het beluisteren van nieuwe nummers die ze uitbrengen. Herkauwen van oude riffjes, altijd dezelfde zanglijnen en niet meer fris of nieuw.

Een 4,5

2

Klinkt als muziek die ze in South Park zouden kunnen gebruiken, snap compleet niet dat deze band zo populair is geworden...

5

Noot veel gehad met Sabaton.

Wat een bagger! Kan zo op het eurovisiesongfestival...

3

aslan (crew)
4

odi
2

Ok ik was me al aan het voorbereiden op een heerlijk power metal nummer, maar ik moet jullie dit keer toch gelijk geven. Heb nooit echt veel van Sabaton geluisterd, maar ben het ooit nog van plan (zoals met zoveel bands). Dit nummer beloofd niets bijzonders, maar dat Sabaton cheesy as hell was wist ik al. Wie weet is de rest van de nieuwe plaat iets fijner.

5,5

Dat epische power metal en ik geen al te beste vrienden zijn, is denk ik al geweten. Ik heb Sabaton ooit wel live aan het werk gezien, waarbij voornamelijk hun "party band" imago de grootste trekpleister is voor de fans. Voor mijn oren is dit echter niet bestemd.
Dit nieuwe nummer doet er echter nog een flink schepje kaas bovenop. Niet de gewone kaas, maar het soort ultra-kazerige smeltkaas dat alleen maar voor een derderangs mac & cheese is bestemd in een Amerikaanse truckstop. En dan nog die zang...jongens toch...die zang...

3

En die solo...

3

Sabaton heb ik altijd meer een live band gevonden, ondanks dat de platen in een rap tempo achtereen volgen. Misschien is dit ook wel de grootste valkuil, want dit nummer lijkt echt heel erg op iets dat ze al eens eerder hebben laten horen. Een beetje mat en uitgekauwd als je het mij vraagt. Dit lijkt voor een gedeelte ook nog door de productie te komen.
Niet dramatisch, maar ook niet goed: 5*.

aslan (crew)
15/06: Sabaton - The Lost Batallion (HezzardNL / 12 / 3,92 )
20/06: Nadja - Sievert (excerpt) (aslan / / )

5,5

Goed, maar wel errrg lang. Een 6,5.

En dan is dit slechts een "excerpt" Het nodigt in ieder geval wel uit om het eens in zijn geheel te gaan beluisteren.

7,5

aslan (crew)
8

15/06: Sabaton - The Lost Batallion (HezzardNL / 12 / 3,92 )
20/06: Nadja - Sievert (excerpt) (aslan / 6 / 6,67)
23/06: Fates Warning - From the Rooftops (The_CrY / /)

aslan (crew)
5

7,5

Kom op mensen, het is dan geen sludge of doom of zelfs black, maar dit is mogelijk wel de plaat van het jaar!

9,5

Ik vind het ook zeker niet verkeerd. Ik weer niet of Fates Warning "Pleasant Shade..." nog gaat overtreffen, maar dit nummer mag er wel wezen.

8

8,5 Mooi hoor!

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 15:47 uur

geplaatst: vandaag om 15:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.