MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2016]

zoeken in:
Maartenn (crew)
Snoeperd schreef:
Of nomineer gewoon vijf maal Lana Del Rey?

Blue Jeans, High By the Beach, Brooklyn Baby, National Anthem, Music To Watch Boys To, Shades of Cool. Genoeg keus

Ik moet wel kritisch blijven. Uit jouw lijstje wil ik zeker nog Shades of Cool nomineren. Mijn favoriete nummer van Ultraviolence

Dus officieel:

Lana del Rey - Shades of Cool

, ik had zelf West Coast al genomineerd, mijn favoriete nummer van Ultraviolence.

The Shins - Simple song spotify:track:48bo7uexDvAThcRDvEB2W7

Viet Cong - Death spotify:track:69izLOjRU2txMIcNghWd0I

Lana Del Rey - Summertime Sadness spotify:track:0qrw9geXPNMfypqTCpwJez

Adrian Younge ft. Rebecca Jordan - It's Me spotify:track:1m0DidoGxaDHZXBa4eNJzi

MVW
Destroyer - Suicide Demo for Kara Walker

Ook geen desktopversie van Spotify hier dus bij deze het verzoek aan iemand om van bovenstaand nummer de Spotifylink op te zoeken. B.v.d.

Ariel Pink - Put your number in my phone spotify:track:0gBrJS89BL4r8rqjDEzbtp

Voor MVW
Destroyer - Suicide Demo for Kara Walker spotify:track:6VDEi0C8J7E1YUP3qP6Ao1

Coeur de Pirate - Adieu spotify:track:5mHXpil9nQ7TtSGrHgLnA2

Bonobo - Black Sands

Kan iemand voor de link erbij zoeken? Thanks!

Titmeister schreef:
Bonobo - Black Sands spotify:track:6uoM7KHsyJsHZqBQHKjQbc

johannesA
Dank Simon77

DjFrankie (moderator)
The Hundred In The Hands - Ghosts
spotify:track:1JU9JYkHpL4BbDFWt67iJP

Teenage Fanclub - Baby Lee
spotify:track:3F9FpIZ8Mp8EYlRkfxbhA7

Onweerwolf
panjoe schreef:
Bill Withers - Who Is He [Henrik Schwarz Edit]

Bill Withers - Who Is He (Henrik Schwarz Edit) - YouTube

Volgens discogs is dat geen officiële release. Bovendien vind ik het wel een beetje twijfelachtig om een remix van een nummer uit de jaren '70 aan dit topic mee te laten doen.

Gavin Friday - A Song That Hurts spotify:track:2U2qcdXrpAVinetDvNlidF

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

14 december, zie de video op YouTube.

Voor zover ik kan zien is er geen officiële release. Er staat zelfs bij dat het album op 8 januari te koop is en dat het daar van komt.

Is het nummer te koop op bijvoorbeeld iTunes?

Onweerwolf
Choconas schreef:
Viet Cong - Death spotify:track:69izLOjRU2txMIcNghWd0I

Deze had je al genomineerd.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Volgens discogs is dat geen officiële release. Bovendien vind ik het wel een beetje twijfelachtig om een remix van een nummer uit de jaren '70 aan dit topic mee te laten doen.

Huh?! Het is toch een moderne remix?

Onweerwolf schreef:
Is het nummer te koop op bijvoorbeeld iTunes?

Volgens mij was het nummer al los te koop.

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
(quote)

Volgens mij was het nummer al los te koop.

Ik kan het in ieder geval nergens vinden dus Gretz mag deze vervangen en volgend jaar weer opnieuw nomineren.

Gretz schreef:
Grimes - Flesh Without Blood spotify:track:4ZcGbQ5dOKX6rJk4yvza9R

Waarom moet iets een officiële release hebben en waarom is het geen officiële release als iets door de artiest op YouTube wordt gezet. Wat maakt het dat het nummer dan niet in dit spel thuishoort? Ik snap het nut van deze regel niet, en al helemaal niet waarom je deze zo streng zou handhaven. Artiesten gooien tegenwoordig gewoon nummers op YouTube, dat is een manier van uitbrengen.

Onweerwolf schreef:
Ik kan het in ieder geval nergens vinden dus Gretz mag deze vervangen en volgend jaar weer opnieuw nomineren.

Denk dat het wel klopt. Scheef was een teaser video. 'Mee' is blijkbaar de eerste echte single:

http://www.frontview-magazine.be/nl/nieuws/eefje-de-visser-stelt-single-mee-voor-uit-het-nieuwe-album-nachtlicht#.Vo2CfTb1vnU

Verder wel met Arrie eens. Het nummer is eind vorig jaar bekend gemaakt op officiële wijze, blijkbaar alleen geen single.

En wat met de twee Bowie nummers van Blackstar? Die zijn wel als single verschenen in 2015, maar staan op een 2016 album dat verschijnt op 8 januari?!
Dat zijn nominaties van user mol (Lazarus) en mij (Blackstar).

Ik snap het verschil ook niet Onweerwolf. Eefje de Visser had Scheef ook al eerder op Spotify kunnen zetten, was het dan geen probleem geweest? Het is voor mij officieel genoeg dat ze zelf de videoclip heeft gemaakt en het op haar eigen officiële account heeft geüpload. Dat het nummer nog niet te koop was in 2015 lijkt me geen harde voorwaarde toch? YouTube en Soundcloud zijn mijn ogen net zo officieel als de release op Spotify, iTunes of de fysieke single in een platenzaak.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat geldt dan toch ook voor Spectre van Radiohead?

panjoe (moderator)
Onweerwolf schreef:
(quote)

Het is zoals Arrie ook al aanstipte gewoon een moderne minimal house edit uit 2010. Wordt geregeld op feestjes gedraaid ook. Hoezo zou een onofficiële release niet in dit spel mee mogen doen?

Edit: Oh, ik zie het nu in de openingspost staan. Wel een beetje raar, zo'n release lijkt me net zo goed in dit spel passen als een nummer van een album of single. 600 Discogs-gebruikers hebben hem volgens mij op vinyl.

John Talabot - Depak Ine spotify:track:17IOjCBlX4UKd2vIZBwTns

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
(quote)

Denk dat het wel klopt. Scheef was een teaser video. 'Mee' is blijkbaar de eerste echte single:

http://www.frontview-magazine.be/nl/nieuws/eefje-de-visser-stelt-single-mee-voor-uit-het-nieuwe-album-nachtlicht#.Vo2CfTb1vnU

Verder wel met Arrie eens. Het nummer is eind vorig jaar bekend gemaakt op officiële wijze, blijkbaar alleen geen single.

En wat met de twee Bowie nummers van Blackstar? Die zijn wel als single verschenen in 2015, maar staan op een 2016 album dat verschijnt op 8 januari?!
Dat zijn nominaties van user mol (Lazarus) en mij (Blackstar).

Als de nummers als single zijn verschenen is het natuurlijk een officiële release.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Als de nummers als single zijn verschenen is het natuurlijk een officiële release.

Maar wanneer is het een officiële release? Daar kun je over discussiëren lijkt me. In de huidige tijd verschijnen niet alle releases meer als fysieke single. Ook kiezen sommige artiesten er bewust voor om Spotify/iTunes te vermijden en gebruik te maken van alternatieven als YouTube en Soundcloud.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:55 uur

geplaatst: vandaag om 18:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.