MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2016]

zoeken in:
Still Corners - Don't Fall in Love spotify:track:3s3y59sgoF4IEMAASaGupW

Onweerwolf
Gretz schreef:
Dat het nummer nog niet te koop was in 2015 lijkt me geen harde voorwaarde toch? YouTube en Soundcloud zijn mijn ogen net zo officieel als de release op Spotify, iTunes of de fysieke single in een platenzaak.

Ik moet ergens een grens trekken en die trek ik hier. Over 10 jaar vind je op gezaghebbende sites niet terug dat een nummer in 2015 op YouTube is gezet maar dat het in 2016 op een album is uitgekomen. Als dit nummer dus pas in 2026 voor het eerst genomineerd zou worden dan zouden we gaan zoeken of het nog mag deelnemen en dan daar bij uitkomen. Wie weet zijn nummers uit 2006 die nu voor het laatst meedoen ook eind 2005 al wel eens op internet gezet. Het is dus vooral een kwestie van een goede duidelijke grens hebben.

Onweerwolf
herman schreef:
(quote)

Dat geldt dan toch ook voor Spectre van Radiohead?

Geen idee, is die nog niet officieel uitgebracht?

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Maar wanneer is het een officiële release? Daar kun je over discussiëren lijkt me. In de huidige tijd verschijnen niet alle releases meer als fysieke single. Ook kiezen sommige artiesten er bewust voor om Spotify/iTunes te vermijden en gebruik te maken van alternatieven als YouTube en Soundcloud.

Dat klopt en dat kan in de toekomst lastig zijn maar in dit geval komt er een duidelijke officiële release in 2016 dus is het geen probleem.

Zou iemand de Spotily link erbij willen zoeken?

Destroyer - Times Square

Bedankt alvast !

Oke, ik ga op zoek naar een vervanger Onweerwolf. Ik ga er vanuit dat Scheef in 2017 dan wel automatisch binnenstroomt via Song van het Jaar, MM Albums van het Jaar of de MuMeAfrekening.

Edgar18 schreef:

Destroyer - Times Square spotify:track:0ekAw6vdRHNa1Zb9inDLi6

Onweerwolf
Van Spectre staat iig op wikipedia dat het is uitgebracht in 2015 als free download dus die mag meedoen.

Onweerwolf schreef:
Van Spectre staat iig op wikipedia dat het is uitgebracht in 2015 als free download dus die mag meedoen.

Tsja, maar nummers kun je van YouTube ook gratis downloaden. Als ik op wikipedia zet dat Scheef in 2015 is uitgebracht als YouTube-video telt het dan wel? Ik vind dat als Scheef niet mag meedoen dat Spectre dat dan ook niet mag.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Tsja, maar nummers kun je van YouTube ook gratis downloaden.

Volgens mij niet. Je kunt best een rip maken van het geluid van een clip op YouTube maar de artiest of het label heeft het nummer niet aangeboden ter download.

En nogmaals; het gaat om de duidelijke grens, niet om het specifieke geval.

De Bowie nummers zijn iig ook officiele singles volgens wikipedia.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Volgens discogs is dat geen officiële release. Bovendien vind ik het wel een beetje twijfelachtig om een remix van een nummer uit de jaren '70 aan dit topic mee te laten doen.

Hier doel je op. Er staat inderdaad unofficial, maar wat doet dat er in hemelsnaam toe voor de ladder?

Spectre is ook volgens RYM een single uit 2015, die lijkt me sowieso in orde. Scheef heb ik ook nergens kunnen vinden.

zaaf
Vince vega schreef:
John Talabot - Depak Ine spotify:track:17IOjCBlX4UKd2vIZBwTns

Gretz schreef:
Alvvays - Archie, Marry Me spotify:track:3XpXhVtZwqh2eM5d9ieXT5
Grimes - Flesh Without Blood spotify:track:4ZcGbQ5dOKX6rJk4yvza9R
Melody's Echo Chamber - I Follow You spotify:track:2vOcaHWCGCLUsYuryM9iC4
Phantogram - Fall in Love (Until the Ribbon Breaks Re-imagination)
Sky Ferreira - Everything Is Embarrassing spotify:track:7j3nbSiaWphYU2cFgyQXd9
Taylor Swift - Blank Space

Phantogram - Fall in Love (Until the Ribbon Breaks Re-imagination)
Taylor Swift - Blank Space

Onweerwolf dan wordt dit mijn definitieve lijst.

Onweerwolf schreef:
Deze had je al genomineerd.

Mijn excuses! In dat geval nomineer ik deze:
Viet Cong - Silhouettes spotify:track:07cUDeewEa1wMfKHUakxtK

Brother Ali - Uncle Sam Goddamn spotify:track:0CKNXsx49Xn75g8Xw5n21h

Uhm.... vele kandidaten maar mijn sympathie gaat uit naar:

Ibeyi - Ghosts spotify:track:25aGf0NIelrAsbRAE6GbWx

Kleine aantekening dat er nog niets van Royal Blood in de lijst staat.

Sunderland schreef:
Uhm.... vele kandidaten maar mijn sympathie gaat uit naar:

Ibeyi - Ghosts spotify:track:25aGf0NIelrAsbRAE6GbW

Feder (featuring Lyse) - Goodbye spotify:track:14B6TVEGCEL9YnCKcnbDfO

We Have Band - Out the Woods spotify:track:0sXbCPKUnWYjsM82ErIllv

Radiohead - Spectre

Gepubliceerd op 25 dec. 2015
"Last year we were asked to write a theme tune for the Bond movie Spectre.
Yes we were. It didn’t work out, but became something of our own, which we love very much.
As the year closes we thought you might like to hear it.
Merry Christmas. May the force be with you." - Thom Yorke
Free christmas gift from Radiohead to the fans

Lijkt me dus niet direct een single te zijn.

Poeha schreef:
Radiohead - Spectre

(quote)
Free christmas gift from Radiohead to the fans

Lijkt me dus niet direct een single te zijn.

Misschien geen single, maar het is wel uitgebracht (of in dit geval weggegeven via Soundcloud). Er doen natuurlijk genoeg nummers mee die nooit een single zijn geweest.. Ik weet niet of Radiohead überhaupt van plan is Spectre ook als fysieke cd/vinyl uit te brengen, maar als je het dus niet als single zou zien, ze het niet op Spotify of iTunes willen zetten en er óók geen fysieke release komt, dan zou het nummer dus nooit mogen meedoen, wat toch ook maar een beetje raar zou zijn
Het is tegenwoordig natuurlijk allemaal een beetje een grijs gebied. Voor zowel Eefje als Radiohead geldt dat ze voldoende andere ijzers in het vuur hebben, dus zo'n drama is het uiteindelijk ook allemaal niet hè

Spectre zal in hun discografie gewoon een releasedatum van 2015 krijgen (zie ook RYM) dus kan gewoon meedoen.

mol
Is er nog ruimte?
Zo ja:

Shantel - Disko Partizani spotify:track:3AitTz7ugVXLIK9zd5saAa

Dan nomineer ik ook nog eens wat..
Girls In Hawaii - Misses spotify:track:3YGkBfZd6oNfHfTaI8Hlro

Zie dat dat het eerste Girls in Hawaii nummer is, daar mag er natuurlijk nog eentje bij:
Girls In Hawaii - Rorschach
Geen spotify dus als iemand dit zou kunnen opzoeken? Alvast bedankt!

Onweerwolf
Volgens mij zitten we al over die 39 plekjes heen.

Zou inderdaad goed kunnen dat beide GiH nummers net te laat zijn. Schaam op jullie MM!

Gast
geplaatst: vandaag om 22:25 uur

geplaatst: vandaag om 22:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.