Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2016]
zoeken in:
1
geplaatst: 16 november 2016, 19:44 uur
Voor de afwisseling had er best een nummer van Archive bij mogen staan. Het leek er lang op dat dit ook zou gaan gebeuren met 2 nummers die tot het laatst toe meededen maar net een paar puntjes te kort. Jammer maar helaas.
0
geplaatst: 16 november 2016, 20:03 uur
Mijn top 12 is net verzonden. Het is best een hoog niveau. Er zijn maar een stuk of 4 platen waar ik
weinig mee heb.
weinig mee heb.
0
geplaatst: 16 november 2016, 20:16 uur
Ik heb mijn top 12 in principe ook klaar, maar wil alles nog een laatste keer luisteren. In de breedte vind ik deze finale iets sterker dan vorig jaar. De top 6 à 7 is geweldig tot prima. Dan een ruime middenmoot van goede nummers (daar kunnen nog wel wat wisselingen in plaats vinden). Tot slot nog een vijftal redelijk tot matige nummers en een dramatische nummer 24 
Wel zijn de 24 afvallers in de halve finale gemiddeld genomen nog wat sterker dan de finalisten naar mijn mening.

Wel zijn de 24 afvallers in de halve finale gemiddeld genomen nog wat sterker dan de finalisten naar mijn mening.
0
geplaatst: 16 november 2016, 20:55 uur
Over het algemeen vind ik dit een mindere finale dan vorig jaar. De lijst bevat beduidend meer nummers waar ik weinig of niets mee heb. Ik mis verder onder meer Archive (jaar na jaar blijven ze subtop op MuMe), Santigold, Kendrick en Caribou. Bovendien had ik liever andere nummers gezien van het weliswaar voortreffelijke First Aid Kit, M83 en Portishead.
Gelukkig zijn veel persoonlijke favorieten gebleven, waardoor het al bij al toch gewoon een dijk van een lijst is.
Gelukkig zijn veel persoonlijke favorieten gebleven, waardoor het al bij al toch gewoon een dijk van een lijst is.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 november 2016, 20:55 uur
JoaMuse schreef:
(quote)
Wat met No Sound But the Wind van Editors (haalde dit jaar de lijst niet denk ik)? Dat was een liveversie vanop Rock Werchter, is wel officieel uitgebracht maar pas na de studioversie. Fuckers van Savages is ook een liveversie, maar dat is ook de enige officiële versie voor zover ik weet, dus die mag er sowieso wel in lijkt me. Daar heb ik gewoon de normale versie van in de lijst staan, zo is 'ie ook genomineerd door Stoepkrijt vorig jaar. En die kwam in 2009 uit op dit album: The Twilight Saga: New Moon (soundtrack) - Wikipedia - en.wikipedia.org
0
geplaatst: 16 november 2016, 21:41 uur
Onweerwolf schreef:
Daar heb ik gewoon de normale versie van in de lijst staan, zo is 'ie ook genomineerd door Stoepkrijt vorig jaar. En die kwam in 2009 uit op dit album: The Twilight Saga: New Moon (soundtrack) - Wikipedia - en.wikipedia.org
In de spotifylijst (heb die van 2015 gecheckt) staat/stond nochtans de versie vanop Rock Werchter. stoepkrijt?(quote)
Daar heb ik gewoon de normale versie van in de lijst staan, zo is 'ie ook genomineerd door Stoepkrijt vorig jaar. En die kwam in 2009 uit op dit album: The Twilight Saga: New Moon (soundtrack) - Wikipedia - en.wikipedia.org
Niet dat het allemaal veel uitmaakt (zeker nu het nummer naast de lijst valt), maar ik wil er even duidelijkheid over. Wat mij betreft mogen beide versies, en telt degene die eerst genomineerd is. Zoals met bv What Else Is There waarvan hier de originele versie meedeed en de remix van Trentemoller in de MuMeLadder, en het origineel dus niet voor de Ladder kan genomineerd worden en de remix niet hier.
0
geplaatst: 16 november 2016, 21:49 uur
JoaMuse schreef:
De versie die ik had willen nomineren is inderdaad de live-versie van Werchter die tevens als single is uitgebracht. Daar had ik ook het Spotify-linkje van opgezocht, omdat die versie wezenlijk anders klinkt dan de Twilight-versie met ook een andere tekst. In twijfel nu trouwens wel of ik bij het nomineren duidelijk heb vermeld dat ik de live-versie bedoelde.(quote)
In de spotifylijst (heb die van 2015 gecheckt) staat/stond nochtans de versie vanop Rock Werchter. stoepkrijt? Edit: Nee, dat heb ik niet gedaan.
0
geplaatst: 16 november 2016, 22:32 uur
Lijstje verstuurd. Gezien het recente nieuwe inkijkje in de wielersport zou het wel zo toepasselijk zijn als de hoerenloper onder de finalisten dit jaar de Witte Trui aantrekt!
0
geplaatst: 16 november 2016, 23:54 uur
Een matige finale wat mij betreft. Met zeven steengoede nummers en vijf keer zo zo kom ik net aan twaalf. En geen Kendrick Lamar?
Beetje mijn eigen schuld natuurlijk, had ik maar vaker moeten meestemmen.
Beetje mijn eigen schuld natuurlijk, had ik maar vaker moeten meestemmen.
0
geplaatst: 17 november 2016, 01:31 uur
Heb een voorlopige lijstje gemaakt, maar ga alles nog meerdere keren luisteren voordat ik iets opstuur.
Wat mij betreft is het een mooiere finale dan vorig jaar. Herinner me dat ik het vorig jaar wat tegen vond vallen. Na een aantal keer alles nog eens luisteren heb ik toen mijn mening in positieve zin bijgesteld, maar absolute topfavorieten bleven ontbreken. Dat is dit jaar anders.
Van de top 48 vind ik het jammer dat The Racing Rats, Daniel, Youth, Controlling Crowds, Collapse/Collide, Reflektor en Papillon (Toegegeven, 3x Editors of 4x Arcade Fire zou overkill zijn geweest dus misschien die laatste twee maar beter van niet) het niet hebben gehaald. Maar zelfs zonder die nummers blijft er nog steeds meer dan genoeg over om op te stemmen.
Wat mij betreft is het een mooiere finale dan vorig jaar. Herinner me dat ik het vorig jaar wat tegen vond vallen. Na een aantal keer alles nog eens luisteren heb ik toen mijn mening in positieve zin bijgesteld, maar absolute topfavorieten bleven ontbreken. Dat is dit jaar anders.
Van de top 48 vind ik het jammer dat The Racing Rats, Daniel, Youth, Controlling Crowds, Collapse/Collide, Reflektor en Papillon (Toegegeven, 3x Editors of 4x Arcade Fire zou overkill zijn geweest dus misschien die laatste twee maar beter van niet) het niet hebben gehaald. Maar zelfs zonder die nummers blijft er nog steeds meer dan genoeg over om op te stemmen.
0
geplaatst: 18 november 2016, 18:12 uur
Net ingestuurd. Vind het al met al best een sterke eindlijst, al zou het wel leuk zijn geweest als er iets meer variatie in had gezeten (Kendrick Lamar, Archive o.i.d.). Merk wel dat de 'oude' artiesten de boventoon voeren in mijn lijst en dat vind ik - gezien de opzet van deze lijst - toch eigenlijk jammer.
0
geplaatst: 18 november 2016, 18:28 uur
Ook mijn lijstje ingestuurd. Helaas geen tijd gehad om mee te stemmen, dus ik mag ook niet zeuren. Al ga ik dit heel eventjes doen. Op zich een mooie finale, maar Kendrick Lamar, Reflektor en Arctic Monkeys zijn wel een gemis. En Ashtray Wasp mis ook , al had ie het vorig jaar ook al niet gehaald.
Verder heeft mijn volledige top 3 van vorig jaar (Yellow Brick Road, De Bedoeling, Arctic Monkeys) het niet gehaald. Gelukkig is Roscoe wel weer terug en zou ik een mooie winnaar vinden voor dit jaar!
Verder heeft mijn volledige top 3 van vorig jaar (Yellow Brick Road, De Bedoeling, Arctic Monkeys) het niet gehaald. Gelukkig is Roscoe wel weer terug en zou ik een mooie winnaar vinden voor dit jaar!
0
geplaatst: 18 november 2016, 21:54 uur
Ik had Collapse/Collide en King Kunta erg graag in de finale gezien. En ik ben persoonlijk erg blij met blankemannenmetgitarensong (die stuur ik in voor de Van Dale) Knights of Cydonia. Weet dat er ook veel tegenstanders zijn, maar deze haalde het in de vorige jaren dat ik meestemde telkens nét niet.
0
geplaatst: 19 november 2016, 10:51 uur
Lijstje ingestuurd, blijf het altijd lastig vinden om te kiezen tussen individuele Arcade Fire nummers. Alle drie goed maar er springt er voor mij niet echt echt één bovenuit (net niet goed genoeg voor top 12 dus).
0
geplaatst: 19 november 2016, 14:56 uur
MVW schreef:
Lijstje ingestuurd, blijf het altijd lastig vinden om te kiezen tussen individuele Arcade Fire nummers. Alle drie goed maar er springt er voor mij niet echt echt één bovenuit (net niet goed genoeg voor top 12 dus).
Dat heb ik meestal heel erg met de nummers van Funeral. Hier was het juist een eitje om ze te plaatsen. Twee erg hoog, en eentje rond plek 15.
0
geplaatst: 19 november 2016, 16:18 uur
0
geplaatst: 19 november 2016, 17:32 uur
Zojuist mijn lijstje ingediend, enkele opvallende zaken:
- Nieuwe #1, vanwege de afwezigheid van mijn #1 van vorig jaar: Santigold.
- Zelfs de hekkensluiter ( #24 ) scoort nog een 7,5 ( The War on Drugs ), een prima finale dus, al mis ik wel wat variatie.
- Nummers als Bloodbuzz Ohio, Jigsaw en The Mother we Share ben ik meer gaan waarderen, maar of dat voldoende is voor een notering in het linkerrijtje valt nog te bezien.
- #13 Spinvis - Oostende vist alvast jammerlijk naast het net.
- Volgend jaar aub weer Burial in de finale!
- Nieuwe #1, vanwege de afwezigheid van mijn #1 van vorig jaar: Santigold.
- Zelfs de hekkensluiter ( #24 ) scoort nog een 7,5 ( The War on Drugs ), een prima finale dus, al mis ik wel wat variatie.
- Nummers als Bloodbuzz Ohio, Jigsaw en The Mother we Share ben ik meer gaan waarderen, maar of dat voldoende is voor een notering in het linkerrijtje valt nog te bezien.
- #13 Spinvis - Oostende vist alvast jammerlijk naast het net.
- Volgend jaar aub weer Burial in de finale!
0
geplaatst: 19 november 2016, 18:10 uur
Gek dat je Régine noemt bij het nummer waarop je haar het minst hoort zingen...

Waarom dacht je dat ik het hoogtepunt van The Suburbs op 15 heb staan?
0
geplaatst: 19 november 2016, 18:31 uur
Teunnis schreef:
(quote)

Hah,ha, niet goed gelezen " eentje (van Funeral) rond plek 15"
Teun.
0
geplaatst: 19 november 2016, 19:10 uur
Dance Lover schreef:
Amai, straf dat je echt alle 24 nummers goed vindt. Ik vind het ook een heel goede finale, maar er zijn toch een vijftal nummers die ik geen 7 waard vind.- Zelfs de hekkensluiter ( #24 ) scoort nog een 7,5 ( The War on Drugs ), een prima finale dus, al mis ik wel wat variatie.
0
johannesA
geplaatst: 19 november 2016, 19:16 uur
Misschien wel mijn mooiste finalelijst ooit ingestuurd.
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 november 2016, 13:17 uur
Ik ben even een paar dagen niet thuis. Het kan dus even duren voor ik je lijstje heb verwerkt als je op dit moment al in de wachtrij staat. Die wachtrij begint afgelopen zaterdag, eind van de middag.
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 23 november 2016, 13:25 uur
Onweerwolf schreef:
Het kan dus even duren voor ik je lijstje heb verwerkt als je op dit moment al in de wachtrij staat.
Het kan dus even duren voor ik je lijstje heb verwerkt als je op dit moment al in de wachtrij staat.
Jij neemt dit totaal niet series, hè?

0
geplaatst: 23 november 2016, 18:37 uur
Ik vind het ook een erg vreemd bericht, tegengestelde is waar uiteraard.
Wees blij dat Marcel zo`n mooi spelletje organiseert en altijd zoveel werk maakt van de finale.
Wees blij dat Marcel zo`n mooi spelletje organiseert en altijd zoveel werk maakt van de finale.
* denotes required fields.