Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2016]
zoeken in:
0
geplaatst: 15 november 2016, 20:26 uur
Jammer van Blonde Redhead. Maar wel blij met Fuck Buttons en Phosphorescent alsnog in de finale!
0
geplaatst: 16 november 2016, 10:33 uur
Jammer van Bloodbuzz Ohio en Song for Zula, had daar liever Blonde Redhead gehad. Maar gelukkig heeft Surf Solar het wel gered.
0
geplaatst: 16 november 2016, 10:39 uur
Zeker jammer, net als dat Daniel het niet gered heeft. Maar gelukkig zijn er wel met gemak 12 mooie finalisten te vinden 

0
geplaatst: 16 november 2016, 11:15 uur
Ik vind het best een goede finale, al kan ik weinig met Editors en Muse. Maar ach, leuk voor de fans dat ze het eindelijk eens halen, denk ik dan. Ik mis alleen een hiphopnummer in de eindlijst. Ik hoop elk jaar dat het Runaway nog eens lukt, maar ook deze keer zat het er nooit echt in.
1
Onweerwolf
geplaatst: 16 november 2016, 14:20 uur
http://i.imgur.com/NMFJ1.png
Beste allemaal,
Na bijna 11 maanden stemmen, gedurende 311 ladders, zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui, editie 2016!
Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over drieënhalve week 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.
Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.
Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier een bevestiging van. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)
De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.
Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen op de finale zondag op 11 december en duurt de gehele dag. Net als voorgaande jaren zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten. Het laatste lijstje maak ik om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:
De eindstand van 2015:
http://puu.sh/sdGk4/5d81d3b05a.png
De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op zaterdag 10 december om 23:59 's avonds.
De Finalisten:
Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist:
URL: De Witte Trui - Finaleladder 2016 on Spotify - open.spotify.com
of
URI: spotify:user:onweerwolf:playlist:60JFyoFwZI5Sq4Jzui6t0X
Arcade Fire - Intervention (2006)
Arcade Fire - No Cars Go (2007)
Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
Band Of Horses - The Funeral (2006)
CHVRCHES - The Mother We Share (2012)
David Bowie - Blackstar (2015)
David Bowie - Lazarus (2015)
Editors - Smokers Outside The Hospital Doors (2007)
First Aid Kit - Emmylou (2012)
Fuck Buttons - Surf Solar (2009)
M83 - Midnight City (2011)
Midlake - Roscoe (2006)
Muse - Knights Of Cydonia (2006)
Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
Phosphorescent - Song For Zula (2013)
PJ Harvey - The Glorious Land (2011)
Portishead - The Rip (2008)
Radiohead - Jigsaw Falling Into Place (2007)
Spinvis - Oostende (2011)
Tame Impala - Let It Happen (2015)
The Knife - Silent Shout (2006)
The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
The National - Fake Empire (2007)
The War On Drugs - Red Eyes (2014)
50tracks, 7744leon, aERodynamIC, Andres4, Angelo, arcade monkeys, Arno, Aroentje, Arrie, ArthurDZ, Brunniepoo, Bucquoy, Ceasar, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, curufin, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, El Ninjo, Etiul, Fathead, Gebruiker43757, Gele Stift, Glen Hansard, GrafGantz, Gretz, Guessmaker, Gyzzz, herman, hoi123, hoolie55, HugovdBos, jassn, JoaMuse, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, kaj_666, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, laxus11, luigifort, Lukas, Maartenn, madmadder, Mastroianni, mauricedegier, MDV, mol, MVW, nelis, nico1616, Oldfart, Onweerwolf, Outlaw104, panjoe, Ploppesteksel, Poeha, Poek, ranboy, remcodulac, Salvadore, Scorpion_21, Silent_shout, Simon77, Snoeperd, starbright boy, stardust_be, stoepkrijt, Sunderland, tbouwh, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, vigil, Vince vega, wandelindenatuur, willemdeux, yeahyeahyeah, zaaf
Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.
Beste allemaal,
Na bijna 11 maanden stemmen, gedurende 311 ladders, zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui, editie 2016!
Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over drieënhalve week 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.
Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.
Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier een bevestiging van. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)
De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.
Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen op de finale zondag op 11 december en duurt de gehele dag. Net als voorgaande jaren zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten. Het laatste lijstje maak ik om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:
De eindstand van 2015:
http://puu.sh/sdGk4/5d81d3b05a.png
De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op zaterdag 10 december om 23:59 's avonds.
De Finalisten:
Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist:
URL: De Witte Trui - Finaleladder 2016 on Spotify - open.spotify.com
of
URI: spotify:user:onweerwolf:playlist:60JFyoFwZI5Sq4Jzui6t0X
Arcade Fire - Intervention (2006)
Arcade Fire - No Cars Go (2007)
Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
Band Of Horses - The Funeral (2006)
CHVRCHES - The Mother We Share (2012)
David Bowie - Blackstar (2015)
David Bowie - Lazarus (2015)
Editors - Smokers Outside The Hospital Doors (2007)
First Aid Kit - Emmylou (2012)
Fuck Buttons - Surf Solar (2009)
M83 - Midnight City (2011)
Midlake - Roscoe (2006)
Muse - Knights Of Cydonia (2006)
Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
Phosphorescent - Song For Zula (2013)
PJ Harvey - The Glorious Land (2011)
Portishead - The Rip (2008)
Radiohead - Jigsaw Falling Into Place (2007)
Spinvis - Oostende (2011)
Tame Impala - Let It Happen (2015)
The Knife - Silent Shout (2006)
The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
The National - Fake Empire (2007)
The War On Drugs - Red Eyes (2014)
50tracks, 7744leon, aERodynamIC, Andres4, Angelo, arcade monkeys, Arno, Aroentje, Arrie, ArthurDZ, Brunniepoo, Bucquoy, Ceasar, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, curufin, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, El Ninjo, Etiul, Fathead, Gebruiker43757, Gele Stift, Glen Hansard, GrafGantz, Gretz, Guessmaker, Gyzzz, herman, hoi123, hoolie55, HugovdBos, jassn, JoaMuse, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, kaj_666, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, laxus11, luigifort, Lukas, Maartenn, madmadder, Mastroianni, mauricedegier, MDV, mol, MVW, nelis, nico1616, Oldfart, Onweerwolf, Outlaw104, panjoe, Ploppesteksel, Poeha, Poek, ranboy, remcodulac, Salvadore, Scorpion_21, Silent_shout, Simon77, Snoeperd, starbright boy, stardust_be, stoepkrijt, Sunderland, tbouwh, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, vigil, Vince vega, wandelindenatuur, willemdeux, yeahyeahyeah, zaaf
Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 november 2016, 15:22 uur
Het eerste ingeleverde lijstje dit jaar komt op naam van El Ninjo. 

0
geplaatst: 16 november 2016, 16:15 uur
Vrij matige finale. Wat doen Editors en Muse hier? Geen hiphop is een regelrechte aanfluiting. En 3x Arcade Fire is er ook los over, en het zijn dan nog niet eens drie van hun beste nummers... Gelukkig maar dat Let It Happen het gehaald heeft! 
Laat ik tenslotte maar eindigen met een positieve noot, er blijft natuurlijk veel goed spul over om van te genieten.

Laat ik tenslotte maar eindigen met een positieve noot, er blijft natuurlijk veel goed spul over om van te genieten.

0
geplaatst: 16 november 2016, 16:35 uur
Zeker 8 nummers die ik persoonlijk niet finalewaardig vind, maar dat mag de pret niet drukken.Finale van 2015 en 2014 was misschien over de gehele breedte iets beter maar ik ben nu wel zeer content met de nieuwkomers First Aid Kit, Phosphorescent en Tame Impala. Er bleef genoeg moois over om een prachtige top 12 van te maken.
0
geplaatst: 16 november 2016, 16:43 uur
Spuit 11 meldt zich ook nog, maar No Cars Go verscheen oorspronkelijk op de Arcade Fire EP uit 2003. Is ie dan niet te oud om hier mee te doen?
0
geplaatst: 16 november 2016, 16:45 uur
Titmeister schreef:
Spuit 11 meldt zich ook nog, maar No Cars Go verscheen oorspronkelijk op de Arcade Fire EP uit 2003. Is ie dan niet te oud om hier mee te doen?
Dat is wel een andere versie van het nummer. Het lijkt me dat de Neon Bible-versie gewoon mee mag doen.
0
geplaatst: 16 november 2016, 16:48 uur
Arrie schreef:
Dat is wel een andere versie van het nummer. Het lijkt me dat de Neon Bible-versie gewoon mee mag doen.
(quote)
Ja het is een iets andere versie inderdaad, maar wel hetzelfde nummer. Dan zou je ook kunnen beargumenteren dat een ouder nummer van een recent uitgekomen live-album ook mee mag doen. Of een remix daarvan...
0
geplaatst: 16 november 2016, 17:07 uur
Titmeister schreef:
Ja het is een iets andere versie inderdaad, maar wel hetzelfde nummer. Dan zou je ook kunnen beargumenteren dat een ouder nummer van een recent uitgekomen live-album ook mee mag doen. Of een remix daarvan...
(quote)
Een remix mag ook, aangezien de Henrik Schwarz remix van Bill Withers - Who Is He meedeed. Lijkt mij volledig terecht dat dat mag. Dan vind ik de twijfels bij No Cars Go wel terechter, en de vergelijking met live-versies kan ik nog wel inkomen. Geen idee hoe het daarmee zit eigenlijk.
Ik zou persoonlijk zeggen dat een opnieuw opgenomen versie van een ouder nummer wel mag, maar een live-versie niet. Maar dat is verder aan Onweerwolf.
1
geplaatst: 16 november 2016, 17:08 uur
Titmeister schreef:
(quote)
Er is duidelijk maar één optie. Schrappen en opnieuw beginnen met de Witte Trui. Met een ladder of 27 per dag komen we er nog!
0
geplaatst: 16 november 2016, 17:24 uur
Zo, wel knap om met alleen nummers van de afgelopen 10 jaar zo'n oudelullenfinale neer te zetten zeg. Mag natuurlijk niet klagen, want ik stem pas sinds een weekje weer mee, maar dat wittemannenmetgitarengehalte doet wel een beetje pijn.
5
geplaatst: 16 november 2016, 17:27 uur
Vandaag alle 24 nummers voor het eerst (in willekeurige volgorde) beluisterd en het is wederom een weergaloze finale geworden. Dat geneuzel hierboven ben ik nou wel klaar mee. Ik heb een zeer gevarieerd, gemêleerd gezelschap gehoord.
0
geplaatst: 16 november 2016, 17:32 uur
chevy93 schreef:
VDat geneuzel hierboven ben ik nou wel klaar mee. Ik heb een zeer gevarieerd, gemêleerd gezelschap gehoord.
VDat geneuzel hierboven ben ik nou wel klaar mee. Ik heb een zeer gevarieerd, gemêleerd gezelschap gehoord.
We liggen niet altijd op 1 lijn, maar deze keer wel.
Ik vind de variatie ook niet verkeerd. Heb veel nummers buiten een top 12 moeten laten helaas.
En nu staat er maar 1 Radiohead nummer tussen en daar hoor ik dan niemand over. Samen met Arcade Fire toch wel de lievelingetjes op deze site, dus dan valt het toch wel mee?
0
geplaatst: 16 november 2016, 17:37 uur
Arrie schreef:
Een remix mag ook, aangezien de Henrik Schwarz remix van Bill Withers - Who Is He meedeed. Lijkt mij volledig terecht dat dat mag. Dan vind ik de twijfels bij No Cars Go wel terechter, en de vergelijking met live-versies kan ik nog wel inkomen. Geen idee hoe het daarmee zit eigenlijk.
Ik zou persoonlijk zeggen dat een opnieuw opgenomen versie van een ouder nummer wel mag, maar een live-versie niet. Maar dat is verder aan Onweerwolf.
(quote)
Dat van die Henrik Schwarz-remix ben ik helemaal met je eens, dat is voor mij overduidelijk een ander nummer. Doel meer op bv. Dominica - Gotta Let You Go, waarvan vorig jaar een nieuwe radio-edit is verschenen, terwijl het nummer eigenlijk uit 1994 is. Die zou volgens deze regels mee mogen doen, maar dat zou ik toch vreemd vinden. Maar goed, het is inderdaad aan Onweerwolf om dit te bepalen.
0
geplaatst: 16 november 2016, 17:47 uur
aERodynamIC schreef:
Ik vind de variatie ook niet verkeerd. Heb veel nummers buiten een top 12 moeten laten helaas.
En nu staat er maar 1 Radiohead nummer tussen en daar hoor ik dan niemand over. Samen met Arcade Fire toch wel de lievelingetjes op deze site, dus dan valt het toch wel mee?
(quote)
Het is natuurlijk wel bizar als de definitie van variatie is dat er maar één nummer van Radiohead instaat
(overigens niet vreemd, want in de ladder zijn vooral de nummers van voor 2006 populair)Deze finalelijst is kwalitatief absoluut niets mis mee, maar gevarieerd vind ik hem niet. Er missen heel veel stijlen muziek die wel van belang zijn geweest de afgelopen 10 jaar. Dat is niet zo raar, want er zijn nu eenmaal veel liefhebbers van blanke pop/rock hier, maar laten we alsjeblieft niet doen alsof dat zo'n gevarieerde finalelijst heeft opgeleverd...
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 november 2016, 18:13 uur
Titmeister schreef:
Dat van die Henrik Schwarz-remix ben ik helemaal met je eens, dat is voor mij overduidelijk een ander nummer. Doel meer op bv. Dominica - Gotta Let You Go, waarvan vorig jaar een nieuwe radio-edit is verschenen, terwijl het nummer eigenlijk uit 1994 is. Die zou volgens deze regels mee mogen doen, maar dat zou ik toch vreemd vinden. Maar goed, het is inderdaad aan Onweerwolf om dit te bepalen.
(quote)
Een Remix is toegestaan.
Live versies sluit ik bij deze dan uit, tenzij er van het nummer alleen een live-versie is en die officieel uitgebracht is, dus geen bootleg van een live-preview van een nog te verschijnen nummer.
Een edit lijkt me ook uitgesloten, want dat is een geknipte versie van een al bestaand nummer.
In het geval van No Cars Go is het inderdaad lastig, maar je zou de EP versie als demo kunnen beschouwen en er zijn natuurlijk veel meer nummers die al eerder als demo verschenen. In theorie had de EP versie genomineerd kunnen worden en dan had de gewone versie niet meer genomineerd kunnen worden zolang de EP versie in de lijst stond.
Dat is een beetje hoe ik het zie, maar in hele speciale gevallen kunnen we eventueel afwijken.
In ieder geval is de versie van No Cars Go die in de finale staat de versie uit 2007 en bij deze dan ook vrijgesproken van de doping-aantijgingen.
0
geplaatst: 16 november 2016, 18:24 uur
chevy93 schreef:
Vandaag alle 24 nummers voor het eerst (in willekeurige volgorde) beluisterd en het is wederom een weergaloze finale geworden. Dat geneuzel hierboven ben ik nou wel klaar mee. Ik heb een zeer gevarieerd, gemêleerd gezelschap gehoord.
Ook mee eens. We weten nu wel dat er ook allerlei relevante genres bestaan die in dit soort topics (wel of niet helaas) minder populair zijn; zeker degenen die niet regelmatig stemmen hoeven dit niet keer op keer te herhalen. Binnen het kader van wat je reëel mag verwachten van een dergelijke lijst vind ik het een gevarieerde finale, waarin een hiphopnummer m.i. het enige echte gemis is qua genre t.o.v. eerdere jaren.Vandaag alle 24 nummers voor het eerst (in willekeurige volgorde) beluisterd en het is wederom een weergaloze finale geworden. Dat geneuzel hierboven ben ik nou wel klaar mee. Ik heb een zeer gevarieerd, gemêleerd gezelschap gehoord.
Het is opvallend hoe snel het bijvoorbeeld vanzelfsprekend wordt gevonden dat een nummer als Surf Solar het zo goed doet, terwijl je zoiets verder in geen enkele 'algemene' lijst zal terugvinden. In ieder geval kom ik makkelijk aan 12 nummers die ik ècht goed vind. Het merendeel van die nummers zal nooit in een Top 2000 o.i.d staan.
0
geplaatst: 16 november 2016, 18:33 uur
Titmeister schreef:
maar laten we alsjeblieft niet doen alsof dat zo'n gevarieerde finalelijst heeft opgeleverd...
maar laten we alsjeblieft niet doen alsof dat zo'n gevarieerde finalelijst heeft opgeleverd...
Ik vind er anders toch aardig wat titels tussen staan waarvan het best knap is dat die in de finale staan. Nee, natuurlijk is niet alles vertegenwoordigd, is ook niet haalbaar.
Maar het had ook drie keer Radiohead, drie keer Cave enzovoort kunnen zijn en dat valt nu best wel mee.
Inderdaad zou je wel kunnen zeggen dat er op z'n minst 1 hip-hop nummer tussen had kunnen/moeten staan. Maar verder? Echt zo beroerd niet hoor.
0
geplaatst: 16 november 2016, 18:44 uur
Onweerwolf schreef:
Een Remix is toegestaan.
Live versies sluit ik bij deze dan uit, tenzij er van het nummer alleen een live-versie is en die officieel uitgebracht is, dus geen bootleg van een live-preview van een nog te verschijnen nummer.
Een edit lijkt me ook uitgesloten, want dat is een geknipte versie van een al bestaand nummer.
In het geval van No Cars Go is het inderdaad lastig, maar je zou de EP versie als demo kunnen beschouwen en er zijn natuurlijk veel meer nummers die al eerder als demo verschenen. In theorie had de EP versie genomineerd kunnen worden en dan had de gewone versie niet meer genomineerd kunnen worden zolang de EP versie in de lijst stond.
Dat is een beetje hoe ik het zie, maar in hele speciale gevallen kunnen we eventueel afwijken.
In ieder geval is de versie van No Cars Go die in de finale staat de versie uit 2007 en bij deze dan ook vrijgesproken van de doping-aantijgingen.
(quote)
Een Remix is toegestaan.
OK duidelijk

0
geplaatst: 16 november 2016, 18:47 uur
aERodynamIC schreef:
Inderdaad zou je wel kunnen zeggen dat er op z'n minst 1 hip-hop nummer tussen had kunnen/moeten staan. Maar verder? Echt zo beroerd niet hoor.
(quote)
Een metalnummer zie ik er anders ook niet meteen tussen staan hoor, om maar een genre te noemen.
Nee, goede muziek heeft deze finalelijst wel, variatie wat minder, vind ik.
0
geplaatst: 16 november 2016, 19:10 uur
Variatie is er natuurlijk weinig, en goede muziek dit jaar helaas iets minder dan voorgaande jaren. Waar ik vorig jaar nog met gemak een top twaalf kon maken zijn er nu maar zeven nummers die ik echt goed vind. Best weinig wel, maar dit is het verdict dus hier zullen we het maar mee moeten doen.
0
geplaatst: 16 november 2016, 19:23 uur
Wat mij betreft een hoog indiegehalte met inwisselbare nummers van The National, First Aid Kit, Phosphorescent, War on Drugs, Midlake, etc. en maar weinig nummers die echt iets anders bieden. Maar een top 12 kan ik makkelijk maken, zie sowieso wel 5, 6 nummers die ik echt fantastisch vind.
0
geplaatst: 16 november 2016, 19:25 uur
Als we First Aid Kit en The National al op één hoop gaan gooien...

Titmeister schreef:
Het is natuurlijk wel bizar als de definitie van variatie is dat er maar één nummer van Radiohead instaat
[...]
Er missen heel veel stijlen muziek die wel van belang zijn geweest de afgelopen 10 jaar.
Net zo bizar als variatie definiëren aan de hand van wat er NIET in staat? Het is natuurlijk wel bizar als de definitie van variatie is dat er maar één nummer van Radiohead instaat
[...]
Er missen heel veel stijlen muziek die wel van belang zijn geweest de afgelopen 10 jaar.

0
geplaatst: 16 november 2016, 19:37 uur
Onweerwolf schreef:
Wat met No Sound But the Wind van Editors (haalde dit jaar de lijst niet denk ik)? Dat was een liveversie vanop Rock Werchter, is wel officieel uitgebracht maar pas na de studioversie. Fuckers van Savages is ook een liveversie, maar dat is ook de enige officiële versie voor zover ik weet, dus die mag er sowieso wel in lijkt me.Live versies sluit ik bij deze dan uit, tenzij er van het nummer alleen een live-versie is en die officieel uitgebracht is, dus geen bootleg van een live-preview van een nog te verschijnen nummer.
* denotes required fields.