MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nederlands lied van de dag

zoeken in:
We hebben natuurlijk al het lied van de dag- en het verrassingslied van de dag-topic. Maar daar zie je weinig nummers van Nederlandse bodem langskomen, en al helemaal niet in de top 30 terechtkomen.
Lijkt me dus leuk om ook een dagelijks topic te hebben voor Nederlandse songs, zodat we ook hier tot een mooie top-30 komen.
Het hoeft niet per se om een overbekend lied te gaan (zoals in lied van de dag), maar ik stel wel een minimumeis van 8 stemmen voor om opgenomen te kunnen worden in het klassement. Kun je zelf wel bedenken of je nominatie daar kans op maakt. Songs staan hier ook 24 uur.

We beginnen maar meteen met een klassieker.

The Nits - In the Dutch Mountains

Goed plan, goed begin.

8,2

8 Goed begin idd

Wat is de bedoeling? cijfer geven? zo ja, dan een 9,3

Casartelli (moderator)
9,0

dynamo d schreef:
Wat is de bedoeling? cijfer geven?

Ja, inderdaad. Een toelichting mag, hoeft niet.

8,6

Niet mijn favoriete Nits nummer maar nog steeds prima in orde.

7,7

Leuk! Sorry Johan, maar ik vrees dat ik hier ook wel wat hiphop en dance in ga gooien, als ik eraan toekom.

8,7

Misterfool
Niet zo leuk als Nescio, maar wel een erg sterk nummer: 7.5
leuk idee trouwens johan de witt

Joezer49263
7,5

Arrie schreef:
Leuk! Sorry Johan, maar ik vrees dat ik hier ook wel wat hiphop en dance in ga gooien, als ik eraan toekom.

Daar is niks aan te vrezen Dat zien we ook bij lied vd dag regelmatig voorbijkomen.
En als je snel bent, haalt het hier de top-30 in elk geval wel

9,25

En -jawel- ze hebben betere!

8.8...ze hebben betere!

...zoals Cars and Cars.

Desalniettemin 7,5

The Nits scoort een 8,109 gemiddeld en is daarmee - uiteraard - de eerste koploper in dit spel.

01. The Nits - In the Dutch Mountains: 17 stemmen, gemiddeld 8,109 (johan de witt)

En ik ga door met - wat mij betreft - één van de allermooiste Nederlandstalige liejdes allertijden.

Boudewijn de Groot - Verdronken vlinder

Casartelli (moderator)
Edgar18 schreef:
wat mij betreft - één van de allermooiste Nederlandstalige liejdes allertijden.

10,0

We zetten de standaard wel meteen heeeel hoog

9,5

9.5

Alleen n andere Boudewijn kan hier ms nog overheen.

8

Niet mijn favoriete Boudewijn. Alleen al op het album staat zo een hele rits mooiere liedjes.

8,25

wellicht in t begin Gers Pardoel en zo inzetten zodat de Top 30 nog wat dynamisch blijft over een paar maanden

Joezer49263
dit is toch echt niet zijn mooiste w.m.b, maar nog altijd goed voor een :

8,4

Gast
geplaatst: vandaag om 06:00 uur

geplaatst: vandaag om 06:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.