Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #4: Bombay Bicycle Club
zoeken in:
0
geplaatst: 8 februari 2020, 11:38 uur
Niet te doen.... Ik herinner me nog dat A gentleman's excuse me megahit was (of hoe dat ook heette in die tijd); ik liep stage in een werkplaats en hoorde dat nummer ieder uur. Wel mooi maar daarom al snel kapotgedraaid en ik had er een beetje het 'doorjestrotrammen' gevoel bij. Dit was zó mooi, dit kon je eigenlijk de massa niet opdringen. Laat het voor de liefhebber...(hoezo arrogant?) Toch een bescheiden hitje geworden en later is bij mij de waardering pas echt ontstaan.
View from the hill daarentegen is een typische album track. Heerlijk zwartgallig, vooral "... And you find the view is no further than you've seen before ..." mooie kleren-van-de-keizer analogie.
Maarja, er moet gekozen worden. Ik kies toch voor het uitzicht.
1 - 1
View from the hill daarentegen is een typische album track. Heerlijk zwartgallig, vooral "... And you find the view is no further than you've seen before ..." mooie kleren-van-de-keizer analogie.
Maarja, er moet gekozen worden. Ik kies toch voor het uitzicht.
1 - 1
0
Mssr Renard
geplaatst: 8 februari 2020, 11:45 uur
2-2
Gek, maar ik heb Fish dus nog nooit op de radio gehoord. Scheelt ook dat ik nog nooit radio heb geluisterd (uit mijzelf).
Gek, maar ik heb Fish dus nog nooit op de radio gehoord. Scheelt ook dat ik nog nooit radio heb geluisterd (uit mijzelf).
6
geplaatst: 8 februari 2020, 11:49 uur
Dat is inderdaad gek als je nooit naar de radio luistert dat jij dan Fish nooit op de radio hoort, dat moet gewoon toeval zijn 

1
Mssr Renard
geplaatst: 8 februari 2020, 12:00 uur
Rudi S schreef:
Dat is inderdaad gek als je nooit naar de radio luistert dat jij dan Fish nooit op de radio hoort, dat moet gewoon toeval zijn
Ik heb halverwege jaren 90 wel gewerkt op plekken met radio aan. Als het dan ook nog ongewenst is om de koptelefoon op te hebben, dan hoor je nog eens iets. Zo ken ik Jennifer Lopez en it's all about the money dumdumdum en lets get loud enzo.
Maar helaas geen Fish. De jaren 90 waren geen pretje. Gelukkig mag de koptelefoon al jaren gewoon op tegenwoordig. Toch nog Fish

0
geplaatst: 8 februari 2020, 13:05 uur
Mssr Renard schreef:
Ik heb halverwege jaren 90 wel gewerkt op plekken met radio aan. Als het dan ook nog ongewenst is om de koptelefoon op te hebben, dan hoor je nog eens iets. Zo ken ik Jennifer Lopez en it's all about the money dumdumdum en lets get loud enzo.
(quote)
Dan heb je t over radio, qua tv kijk ik toch liever naar J-lo

0
geplaatst: 8 februari 2020, 13:42 uur
5-3, al is ‘a gentleman’s excuse me’ wel één van de weinige Fish-nummers die ik in de auto met mijn vrouw naast me kan draaien zonder negatieve reacties.... ze herkent het uit haar eigen jeugd toen het nog wel eens op de radio te horen was. 

0
Mssr Renard
geplaatst: 8 februari 2020, 14:17 uur
meesterdch schreef:
5-3, al is ‘a gentleman’s excuse me’ wel één van de weinige Fish-nummers die ik in de auto met mijn vrouw naast me kan draaien zonder negatieve reacties.... ze herkent het uit haar eigen jeugd toen het nog wel eens op de radio te horen was.
Wow..... Ik draai op volle toeren Tull, Gentle Giant, Kraan etc. en mijn vrouw vind het allemaal goed en heerlijk. Mike Oldfield, Saga en moderne progrock, daar ligt een grens. Ze was ook mee naar Fish in Paradiso, en ze vond dat ook prima.
Voorkeur gaat wel naar instrumentaal, jazzy, klassiek en/of experimenteel. Maar zelfs Queen en Toto gaan er prima in in huize Renard.
Vervelend dat er negatieve reacties zijn op jouw muziek

1
geplaatst: 8 februari 2020, 14:56 uur
Mssr Renard schreef:
Wow..... Ik draai op volle toeren Tull, Gentle Giant, Kraan..... Queen ...
Wow..... Ik draai op volle toeren Tull, Gentle Giant, Kraan..... Queen ...

Vroeger, in het 45 toeren singletjes tijdperk (lees: voordat de cd was uitgevonden) gingen we ooit Queen playbacken voor een school viering. Op een platenspeler "I want to break free" op 78 toeren.
Dat was echt 'op volle toeren'
1
geplaatst: 8 februari 2020, 15:11 uur
Hanszel schreef:

Vroeger, in het 45 toeren singletjes tijdperk (lees: voordat de cd was uitgevonden) gingen we ooit Queen playbacken voor een school viering. Op een platenspeler "I want to break free" op 78 toeren.
Dat was echt 'op volle toeren'
(quote)

Dat was echt 'op volle toeren' Niet om te pesten hoor, maar toen "I want to break free" uitkwam had ik al gewoon een CD speler

0
geplaatst: 8 februari 2020, 15:35 uur
Ja, misschien was ie al wel uitgevonden, maar wij waren toen een jaar of 8 ofzo en nog niet kapitaalkrachtig genoeg om zo'n ding te kopen. Bovendien is een singletje op high-speed afspelen niet zo heel leuk als je 10+ bent denk ik... In mijn herinnering was het echt hilarisch en ik kan ook nergens anders aan denken als ik dat nummer hoor. Ik ben geen Queen fan dus àls ik het al hoor, is het op de radio en ontstaat bij dat nummer een dikke grijns op mijn gezicht. Hee Mssr Renard, daar is ie weer, de radio 

1
Mssr Renard
geplaatst: 8 februari 2020, 16:47 uur
Ik ben 42 en Kate Bush op 78 toeren afdraaien is nog steeds leuk 

1
geplaatst: 8 februari 2020, 16:56 uur
Even voor de duidelijkheid, deze is nu bezig:
03. View from the Hill - A Gentleman's Excuse Me
6-4

03. View from the Hill - A Gentleman's Excuse Me
6-4

2
geplaatst: 8 februari 2020, 17:15 uur
meesterdch schreef:
Mssr Renard schreef:
Wow..... Ik draai op volle toeren Tull, Gentle Giant, Kraan etc. en mijn vrouw vind het allemaal goed en heerlijk. Mike Oldfield, Saga en moderne progrock, daar ligt een grens. Ze was ook mee naar Fish in Paradiso, en ze vond dat ook prima.
Voorkeur gaat wel naar instrumentaal, jazzy, klassiek en/of experimenteel. Maar zelfs Queen en Toto gaan er prima in in huize Renard.
Ik ken zijn vrouw. Een goed, lief en zeer vriendelijk persoon maar absoluut geen smaak m.b.t. welke muzieksoort dan ook. Maar dat wordt gecompenseerd door haar vrolijk en vriendelijk commentaar op haar mans muzieksmaak. Ik heb haar trouwens wel eens zien weglopen bij een concert van Peter Gabriel. Dan moet je wel lef hebben in je huwelijk.
Oja.. 7 - 4
Toto ? Is dat niet dat hondje van Judy Garland ? Ik zie hier niet echt een connectie tussen Toto en muziek ?
1
geplaatst: 8 februari 2020, 18:11 uur
3-3
Mijn vrouw is ook al eens na 20 minuten in de foyer van AB in Brussel gaan zitten tijdens een concert van Steve Hackett. En ook al eerder weggegaan bij Peter Gabriel in de Westergasfabriek. Maar toch alweer 13,5 jaar getrouwd op Valentijnsdag.
Mijn vrouw is ook al eens na 20 minuten in de foyer van AB in Brussel gaan zitten tijdens een concert van Steve Hackett. En ook al eerder weggegaan bij Peter Gabriel in de Westergasfabriek. Maar toch alweer 13,5 jaar getrouwd op Valentijnsdag.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.