MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #4: Bombay Bicycle Club

zoeken in:
Ehh Arrie, moet ik nu ik weet niet hoeveel berichten aan gaan vinken?

Zeventien pagina's verplaatsen is me wel wat veel werk, kan het niet vanaf een ander punt?

trebremmit schreef:

Zeventien pagina's verplaatsen is me wel wat veel werk, kan het niet vanaf een ander punt?

Oh ik was vergeten hoe dat precies werkt, en dacht dat dat vrij makkelijk zou kunnen. Laat dan maar zitten. Dan ga ik gewoon in dat nieuwe topic verder.

trebremmit schreef:

ArthurDZ, heb jij hier geen tijd voor?

Zo te zien is het nu de beurt aan stoepkrijt met Deftones, ben ik ook wel psyched voor!

Volgens mij is dit het meest recente overzicht van de planning:

01. stoepkrijt - Deftones
02. Masimo - David Thomas/Pere Ubu
03. itchy - Jello Biafra
04. Gretz - Spinvis
05. Edgar - Sufjan Stevens
06. Bonk - Foo Fighters
07. thelion - Vaya Con Dios
08. Arno - The Waterboys
09. Laxus11 - Bee Gees
10. Johnny Marr - Drake
11. ArthurDZ - Leonard Cohen
12. luigifort - PJ Harvey
13. Casartelli - Gazpacho
14. Gretz - Beach House
15. dix - Swell
16. dumb_helicopter - Editors
17. Bonk - Crowded House

Johnny Marr schreef:
(quote)

ArthurDZ, heb jij hier geen tijd voor?

Zo te zien is het nu de beurt aan stoepkrijt met Deftones, ben ik ook wel psyched voor!

Als je ook maar mee blijft doen met DJ Premier!

Toen Arrie aan zijn DJ Premier-K.O. begon dacht ik dat ik de finale van mijn Deftones-K.O. misschien wel zo kon timen dat die gelijk viel met hun concert in Nederland. Dat was op 24 april. Net niet gehaald dus.

trebremmit, nu je hier toch rondhangt: Wil jij de topictitel alvast aanpassen? DJ Premier mag Deftones worden.

De Deftones-K.O. probeer ik uiterlijk dit weekend op te starten. Ik kan niet beloven dat het er vandaag of morgen al van gaat komen.

Welkom bij de Deftones-KO!

Deftones werd al in 1988 opgericht in het Californische Sacramento en bracht in 1995 als viertal hun eerste album Adrenaline uit. Chino Moreno (zang), Stephen Carpenter (gitaar), Chi Cheng (bas) en Abe Cunningham (drums) maakten een album vol snoeiharde nu-metal. Op de volgende albums werd hun sound steeds een beetje geraffineerder en minder bruut. Zo schoven ze op naar richting ‘alternative metal’, zoals dat zo lekker vaag heet. Voor de release van White Pony in 2000 kwam toetsenist Frank Delgado de band versterken en ging Deftones verder als kwintet. Vanaf Saturday Night Wrist (2006) werd het bandgeluid bij vlagen wat dromeriger. Deze ontwikkeling werd ook na de tragische dood van Chi Cheng en zijn vervanging door Sergio Vega voortgezet. Gore (2016) is tot nu toe hun laatste van acht studioalbums en na een carrière van ruim twintig jaar vind ik het hoog tijd dat we voor eens en voor altijd gaan uitmaken wat nu eigenlijk Deftones’ beste nummer is.

Dat gaan we doen in een Knock-Out waaraan alle nummers van hun acht reguliere albums (87 stuks in totaal) meedoen, aangevuld met een losse single, wat bonustracks, B-kantjes en covers, zodat we op een totaal van 96 liedjes komen. In de eerste ronde spelen we met drietallen, waarvan de minst populaire afvalt, daarna gaan we verder met 1-op-1-gevechten, zodat we uiteindelijk twee liedjes overhouden die gaan uitmaken wie met de eer gaat strijken.

De loting voor ronde 1 komt eraan!

Hebben ASman, bennerd, Choconas, Don Cappuccino, freakey, Gloeilamp, Johnny Marr, JSPR_G, Kronos, oceanvolta, Slowgaze en The Trooper misschien zin om mee te doen? Iedereen is natuurlijk welkom, maar van jullie weet ik zeker dat jullie van Deftones houden.

RONDE 1

Stem op je minst favoriete nummer. De eerste met vier stemmen valt af.

1. Rats!Rats!Rats! vs. The Chauffeur vs. U,U,D,D,L,R,L,R,A,B,Select,Start
2. Good Morning Beautiful vs. Lhabia vs. Leathers
3. MX vs. Acid Hologram vs. Beauty School
4. Knife Prty vs. Moana vs. Korea
5. Savory vs. Goon Squad vs. Nosebleed
6. Dai the Flu vs. Doomed User vs. Bloody Cape
7. 976-Evil vs. Feiticeira vs. Root
8. This Place Is Death vs. Digital Bath vs. Rubicon
9. Back to School (Mini Maggit) vs. Needles and Pins vs. Minerva
10. Rosemary vs. Sextape vs. Prince
11. Geometric Headdress vs. Pink Maggit vs. You've Seen the Butcher
12. Hearts / Wires vs. Mascara vs. Risk
13. Phantom Bride vs. Teenager vs. What Happened to You?
14. Rocket Skates vs. Xerces vs. Rapture
15. Rivière vs. Entombed vs. One Weak
16. Lotion vs. If Only Tonight We Could Sleep [Live] vs. Prayers / Triangles
17. Elite vs. Pink Cellphone vs. Combat
18. Poltergeist vs. Bored vs. Engine No. 9
19. Damone vs. Headup vs. Battle-Axe
20. Wax and Wane vs. Anniversary of an Uninteresting Event vs. Around the Fur
21. Diamond Eyes vs. Mein vs. Cherry Waves
22. Change (In the House of Flies) vs. Beware vs. Pittura Infamante
23. Be Quiet and Drive (Far Away) vs. When Girls Telephone Boys vs. Gore
24. (L)MIRL vs. Royal vs. My Own Summer (Shove It)
25. Minus Blindfold vs. Lifter vs. Hexagram
26. Hole in the Earth vs. Romantic Dreams vs. Passenger
27. The Boy's Republic vs. Gauze vs. Rx Queen
28. Street Carp vs. Graphic Nature vs. Drive
29. Xenon vs. Deathblow vs. Fireal
30. Swerve City vs. Teething vs. 7 Words
31. Kimdracula vs. Tempest vs. CMND / CTRL
32. Birthmark vs. Rickets vs. Lucky You

Tot de 4, 1 verschil.

1. Rats!Rats!Rats! vs. The Chauffeur vs. U,U,D,D,L,R,L,R,A,B,Select,Start

0-0-1

Ik vind Saturday Night Wrist een prima album, maar dit zijn net twee van de mindere liedjes. The Chauffeur vind ik wél geweldig, zowel het origineel als deze cover.

Ow, geen spoor van Teething en Smile?
Wel een KO om in de gaten te houden voor mij, zonder twijfel mijn favoriete band.

Enige materiaal dat mij nooit echt bijgebleven is komt van 'B-sides & Rarities' en 'Covers', vandaar ook
0-1-1

Joezer49263
0-2-1

Sanderkeuh schreef:
Ow, geen spoor van Teething en Smile?
Oeps! Glad vergeten. Die stond in eerste instantie niet in mijn startlijst, maar wilde ik toevoegen toen ik erachter kwam dat ze deze vaak live spelen tijdens hun huidige tour.

Teething alsnog even toegevoegd.

Natuurlijk doe ik graag mee met een KO over een van de meest interessante alternatieve metal bands aller tijden.
Saturday Night Wrist is wat mij betreft een echte groeier; de klasse openbaart zich na enkele luisterbeurten.

0-3-1

Ja, ik ben aanwezig bij deze. Ik ken de gehele discografie, dus dat wordt makkelijk.

De cover van The Chauffeur is fantastisch, maar Saturday Night Wrist is een zwaar ondergewaardeerde plaat.

0-4-1

0-4-2

stoepkrijt schreef:
(quote)
Oeps! Glad vergeten. Die stond in eerste instantie niet in mijn startlijst, maar wilde ik toevoegen toen ik erachter kwam dat ze deze vaak live spelen tijdens hun huidige tour.

Teething alsnog even toegevoegd.

1-1-0, nu al moeilijk kiezen.

1-2-0, count me in as well

Hier bemoei ik me graag mee

1-3-0

Wat wordt Lhabia hier afgeslacht

2-3-0

3-4-0

3. MX vs. Acid Hologram vs. Beauty School

0-0-1

0-1-1

Deftones

0-2-1

0-2-2

1-2-2

Ik ben vooral fan van hun latere albums. Die sound bevalt me beter en die albums halen een constanter niveau. Daarom kies ik voor MX.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:36 uur

geplaatst: vandaag om 05:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.