MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #4: Bombay Bicycle Club

zoeken in:
3-0

Swerve City

2-1

2-3

Phantom Bride is dromerig, meeslepend én bevat loodzware riffs. Dit is hun beste nummer van de afgelopen 16 jaar. Misschien zelfs wel van hun hele oeuvre, daar ben ik nog niet uit.

2-4 maar hulde aan Phantom Bride om het (terecht natuurlijk) zo ver te brengen.
Change raakt me net iets meer.

Hoe graag ik ook een nummer van Gore zie doorgaan, moet ik toch voor Change gaan. Die raakt mij gewoon nog net iets meer, maar ik vind het erg spijtig voor Phantom Bride

2-5

De kwartfinaleplek is voor Change, de complimenten voor Phantom Bride. Vooruit, ik kan er wel mee leven.

De loting voor de volgende ronde volgt morgen.

Ter afwachting van de volgende ronde eens geen Deftones video, maar wel een aanrader, zeker voor de fans van Gore: luister eens naar Palms en Team Sleep, beide andere projecten met Chino als zanger.

Palms vind ik uitstekend, de andere leden zijn van de ter ziele gegane post-metal band ISIS. Als je een wat meer uitwaaierende en uitgesponnen versie van Saturday Night Wrist wil horen is dat echt een aanrader. Vooral de track U,U,D,D,L,R,L,R,A,B,Select,Start van Saturday Night Wrist klinkt als een voorloper van het Palms-project.

Team Sleep moet ik nog steeds checken. Crosses is ook nog een erg goede band met Chino op zang, gaat wat meer richting synthpop/new wave met invloeden van Depeche Mode, Nine Inch Nails en M83.

Wow, Palms ziet er erg interessant uit op papier zeg. Ik zal het vanavond eens een draai geven, bedankt voor de tip!

Leuk dat jullie het topic ondertussen een beetje in leven houden! Dan is het nu écht tijd voor de kwartfinales.

Van de acht overgebleven kandidaten komen er drie van White Pony en dat mag geen verrassing heten. Dat er ook van het album Deftones nog drie nummers meedingen naar de winst én dat de afsluiter van debuutalbum Adrenaline nog meedoet is dat wel. Het titelnummer van Diamond Eyes maakt het achttal compleet.

Op voorhand had ik van hun laatste albums wel iets meer verwacht. Ook van Around the Fur had ik gedacht dat die wel iets in de kwartfinales moest kunnen krijgen, maar aangezien Shove It het tegen Minerva moest opnemen en Be Quiet and Drive met Passenger te maken kreeg is het niet verwonderlijk dat ze zijn uitgeschakeld.

Digital Bath - Change zou voor mij de gedroomde finale zijn. En ja, twee White Pony nummers, ik weet.

KWARTFINALES

Stem op je favoriete nummer. De eerste met vijf stemmen gaat door naar de halve finale.

1. Battle-Axe vs. Hexagram
2. Passenger vs. Digital Bath
3. Fireal vs. Change (In the House of Flies)
4. Diamond Eyes vs. Minerva

Tot de 5, 1 verschil.

Digital Bath - Passenger had ik op voorhand als finale voorspeld en mag ik toch wel een droomfinale noemen. Dat zit er helaas niet meer in. Hoewel Change natuurlijk ook ijzersterk is hoop ik dan toch op een finale met daarin twee verschillende albums. Battle-Axe naar de finale a.u.b.!

1-2

Absoluut een van m'n lievelingsnummers van Deftones.

1-3

2-4

Digital Bath - Passenger was ook de finale die ik in gedachten had. Heb zelfs al een keuze gemaakt.

3-4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:03 uur

geplaatst: vandaag om 02:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.