MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
Top 20 in Nl voor Blank Space.

Rudi1984
Rudi S schreef:
Top 20 in Nl voor Blank Space.

Dat zag ik inderdaad, maar is dat goed? Mijn collega's kennen misschien Shake It Off nog net, maar ik vraag me af hoeveel mensen Blank Space zouden herkennen.

Shake it off ook mijn nummer 1 trouwens.

Helaas heb ik geen tijd meer gehad om een finalelijstje in te leveren, maar Blank Space had geheid in de hogere regionen gestaan en zou ik een mooie winnaar vinden.

2. All Too Well* (56 punten, 8 keer genoemd)
Album: Red (2012)
Nummer 1 van: Slowgaze

Minder vaak genoemd dan Style, maar gemiddeld hogere noteringen leveren de underdog All Too Well een prachtige tweede plaats op in deze finale. Daarmee is de hoogste trede nog wel ruim buiten bereik, maar dat mag geen schande heten. All Too Well is een ballad waar al het talent dat onze popkoningin bezit samen lijkt te komen. De verhalende opbouw van dit nummer, talloze tekstuele parels die voorbij komen en uitmondend in een majestueuze climax is zo typisch Taylor dat All Too Well ook zeker mag doorgaan voor een van haar signature songs. Op het nummer is Taylor als je het mij vraagt ook verantwoordelijk voor een van de mooiste bruggen uit de muziekgeschiedenis. Gewoonweg briljant. Volgend jaar richting MuMeLadder? Het zou niet meer dan dik verdiend zijn. Haar inspiratie voor de songtekst - waarin Taylor via herinneringen terugblikt op een voorbije relatie - haalde Taylor trouwens ook uit haar samenzijn met Jake Gyllenhaal. Ze geeft zelf aan dat dit een van de moeilijkste nummer is die ze ooit schreef.

Slowgaze schreef:
Prachtig, meeslepend opgebouwd, met mogelijkerwijs Swifts allerbeste tekst, indien niet gewoon de allerbeste. Voor de liefhebbers: ‘All Too Well’ heeft een prominente rol in een essay dat ik ooit over Swifts nummers en vooral haar teksten schreef.

Rudi1984 schreef:
Misschien wel haar állerbeste nummer. Perfect op elke manier en het nummer dat al haar kwaliteiten verbindt, climaxerend in die muzikaal en tekstueel ultieme break: Hey, you call me up again just to break me like a promise. So casually cruel in the name of being honest. Haar oog voor detail - zoals die sjaal die op het einde weer terugkeert - bewijst dat ze haar countryroots nooit volledig van zich af heeft geschud.

‘All Too Well’ van Red (2010) is een goed voorbeeld van een Swift-liedje met een geboetseerde tekst. Die bestaat uit een groot aantal specifieke herinneringen van de ‘ik’ aan haar ex-geliefde. Dat ze zich al die details zo goed herinnert, maakt het liedje nog melancholischer. Volgens Swift had ze zo’n lap tekst geschreven dat ze de hulp van een andere tekstschrijver inschakelde om van dat materiaal een behapbaar nummer te maken – dat overigens nog goed vijfenhalve minuut klokt. Het is niet moeilijk om een tien minuten-versie voor te stellen: de lijst herinneringen zou alleen nog maar langer worden. De herinneringen zijn de beelden die bijdragen aan het plastische karakter van de tekst.

Teunnis schreef:
Na 1989 gehoord te hebben werd het al snel tijd om meer van Taylor Swift te ontdekken en het bleek al snel dat ze hetzelfde niveau ook gewoon op de eerdere albums bereikte - alleen zijn de albums wat minder consistent van niveau.

Taylor Swift schreef:
All Too Well was difficult to write emotionally] because it took me a really long time to filter through everything I wanted to put in the song without it being a 10 minute song, which you can’t put on an album. I wanted a story that could work in the form of a song and I called my co-writer Liz Rose and said, ‘Come over, we’ve gotta filter this down,’ and it took me a really long time to get it.

All Too Well schreef:
I And maybe we got lost in translation
Maybe I asked for too much
But maybe this thing was a masterpiece
'Till you tore it all up
Running scared, I was there, I remember it all too well
And you call me up again just to break me like a promise
So casually cruel in the name of being honest
I'm a crumpled up piece of paper lying here
'Cause I remember it all, all, all... too well

1. Blank Space (85 punten, 10 keer genoemd)
Album: 1989 (2014)
Nummer 1 van: 123poetertjes, EttaJamesBrown, Poek, Rudi S, Teunnis

En de winnaar is…. *tromgeroffel*....

Blank Space, met een áfgetekende voorsprong van 29 punten en tevens door de meeste users op #1 gezet (5 stuks)! Ik val waarschijnlijk in herhaling als ik beweer dat dit nummer ook weer zo’n perfecte popparel is waar niets op aan te merken is. Prachtig hoe Taylors staccato zanglijnen in de coupletten zich richting parlando begeven. Zo gebruikt ze haar stem als een extra instrument. Ritmisch gezien vrijwel ongeëvenaard. In Blank Space zie ik een tijdloze popklassieker die we de komende decennia ook nog genoeg voorbij zullen horen komen.

123poetertjes schreef:
Ja, ik kan hier eigenlijk alleen maar in herhaling vallen: dit is één van de meest briljant in elkaar stekende nummers ooit, evahh. Helaas denkt het gros van de MuMeladdermensjes er anders over, de maftoeters…
Teunnis schreef:
De perfecte symbiose van Swifts vernuftige zanglijnen (en teksten) en Martins verslavende producties. Het stukje "'cause, darling, I'm a nightmare dressed like a daydream" is elke keer weer een hoogtepuntje.

Rudi1984 schreef:
In deze regionen is het een en al perfectie. In dit geval is het met name ritmische perfectie. Blank Space klopt werkelijk aan alle kanten. Geen noot had beter gekund; geen zanglijn had beter op of tussen de noten gepast. Zelfs haar stiltes zijn ritmisch. Wanneer ik hem ongeconcentreerd beluister stop ik vaak halverwege om weer terug te gaan naar het begin, om zo alle details alsnog op te zuigen. Nogmaals: perfectie.

Slowgaze schreef:
Het is hier al vaker gezegd, maar ‘Blank Space’ is een ritmisch perfect nummer. Elke noot, elk woord zit precies op de juiste plek. Luister de afschuwelijke cover van Ryan Adams er maar op na om te horen wat een meesterlijke prestatie ‘Blank Space’ is. Dit was trouwens ook de reden – samen met ‘Shake It Off’, twee singles die ik maar bleef draaien – dat ik 1989 heb gekocht en daarna de rest van Swifts oeuvre ben gaan ontdekken.

Taylor Swift schreef:
Some of the things I write about on a song like “Blank Space” are satire. You take your creative license and create things that are larger than life. You can write things like I get drunk on jealousy but you’ll come back each time you leave, ‘cause darling I’m a nightmare dressed like a daydream. That is not my approach to relationships. But is it cool to write the narrative of a girl who’s crazy but seductive but glamorous but nuts but manipulative? That was the character I felt the media had written for me, and for a long time I felt hurt by it. I took it personally. But as time went by, I realized it was kind of hilarious.
(uitgebreide uitleg)
Blank Space schreef:

So it's gonna be forever
Or it's gonna go down in flames
You can tell me when it's over, mm
If the high was worth the pain
Got a long list of ex-lovers
They'll tell you I'm insane
'Cause you know I love the players
And you love the game
'Cause we're young and we're reckless
We'll take this way too far
It'll leave you breathless, hmm
Or with a nasty scar
Got a long list of ex-lovers
They'll tell you I'm insane
But I've got a blank space, baby
And I'll write your name

Rudi1984
Voor de mensen zonder Spotify:

Dank voor de mooie presentatie, Gretz! Leuk om eens te zien hoe anderen haar muziek beleven. Enkele van de achtergronden en video's kende ik ook niet. Ga je haar nog live zien deze tournee?

Gretz ziet alle concerten, onze jeugdige vriend.

Rudi1984 schreef:
Voor de mensen zonder Spotify:

(embed)

Dank voor de mooie presentatie, Gretz! Leuk om eens te zien hoe anderen haar muziek beleven. Enkele van de achtergronden en video's kende ik ook niet. Ga je haar nog live zien deze tournee?

Dankjewel! Ik wist niet dat All Too Well wel op YouTube stond, ging er even vanuit dat alle niet-officiële singles er niet door Vevo waren opgezet.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ga wel proberen om haar in juni in Dublin of Londen te zien. Is al een behoorlijk dure en drukke maand met alle festivals, maar ik heb eigenlijk geen zin om nog een jaar te moeten wachten. De laatste keer dat ze in NL optrad was in hetzelfde weekend als Best Kept Secret, heel ongelukkig.

Rudi1984
Gretz schreef:
(quote)

maar ik heb eigenlijk geen zin om nog een jaar te moeten wachten.

Daar zou ik sowieso niet op gokken, ik denk dat dit haar tournee is en er niet meer bij zal komen. Dat deed ze destijds met de Red tour ook, na die enorm lange (wat 1989 ook was) Speak Now-tour.

https://wallpaperscraft.com/image/taylor_swift_singer_celebrity_guitar_104207_1680x1050.jpg

En dan zijn we nu officieel aan het einde gekomen van het weekje waarin we het fantastische oeuvre van deze wereldster in de spotlight mochten zetten, en we uiteindelijk tot deze prachtige top 20 kwamen in de eerste Greatest Hits van Taylor Swift! Dankjewel voor de belangstelling en jullie fijne bijdrages! Mogelijk over een jaar of 2-3 een tweede editie als Taylor ook de rest van MusicMeter heeft veroverd.

20. The Story of Us (7 punten, 3 keer genoemd)
19. Mine (14 punten, 4 keer genoemd)
18. Call It What You Want (18 punten, 3 keer genoemd)
17. You Belong with Me (19 punten, 4 keer genoemd)
16. Wildest Dreams (19 punten, 4 keer genoemd)
15. Clean* (19 punten, 5 keer genoemd)
14. Getaway Car (20 punten, 6 keer genoemd)
13. ...Ready for It? (24 punten, 6 keer genoemd)
12. Begin Again (27 punten, 4 keer genoemd)
11. We Are Never Ever Getting Back Together (28 punten, 7 keer genoemd)
10. State of Grace* (28 punten, 5 keer genoemd)
9. Stay Stay Stay* (29 punten, 5 keer genoemd)
8. Love Story (29 punten, 7 keer genoemd)
7. I Knew You Were Trouble (30 punten, 5 keer genoemd)
6. Long Live (33 punten, 4 keer genoemd)
5. Back to December (35 punten, 6 keer genoemd)
4. Shake It Off (39 punten, 5 keer genoemd)
3. Style (46 punten, 9 keer genoemd)
2. All Too Well* (56 punten, 8 keer genoemd)
1. Blank Space (85 punten, 10 keer genoemd)

Alle 20 finalisten zijn van 20 naar 1 terug te luisteren op Spotify, als Teunnis zo vriendelijk wil zijn om de afspeellijst straks in de juiste volgorde te zetten

Greatest Hits of Taylor Swift on Spotify - open.spotify.com

Dan geef ik nu de fakkel door aan JoaMuse voor The Greatest Hits van Linkin Park. Bedankt voor je geduld

Rudi1984 schreef:
(quote)

Daar zou ik sowieso niet op gokken, ik denk dat dit haar tournee is en er niet meer bij zal komen. Dat deed ze destijds met de Red tour ook, na die enorm lange (wat 1989 ook was) Speak Now-tour.

Ja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Ik kan ook begrijpen dat ze Nederland/België/Duitsland eens overslaat, ze is gewoon te populair om alles mee te pakken op een en dezelfde four.

Waar ga jij haar zien deze zomer?

Rudi1984
Gretz schreef:
(quote)

Waar ga jij haar zien deze zomer?

Wembley en Nashville (die laatste stond al jaren hoog op de bucket list, nu maar gewoon geboekt).

Rudi1984 schreef:
(quote)

Wembley en Nashville (die laatste stond al jaren hoog op de bucket list, nu maar gewoon geboekt).

Een beetje jaloers ben ik dan wel haha

Als het gaat lukken wordt het waarschijnlijk Dublin, dan kan ik tegelijk nog een optreden meepakken van een andere favoriete artiest die in hetzelfde weekend in een ander (veel kleiner) stadion spelen

Rudi1984
The National?

Rudi1984 schreef:
The National?

Jep. Allebei spelen ze op vrijdag 15 juni en zaterdag 16 juni in Dublin, mooi toeval wel. Ik ken alleen niemand die van beide artiesten even groot fan is, dus het wordt waarschijnlijk een solotripje als het doorgaat.

BKS ben ik nu wel dankbaar dat ze een week naar voren zijn geschoven (2e weekend van juni), zodat ze niet nog eens clashen met Taylor.

Maar goed, voorlopig nog even dagdromen, want ik weet niet zeker of het er in zit. Ik ga ook al naar Primavera, dus heel veel ruimte is er niet meer zeg maar.

Thanks Gretz U was geweldig deze week.
Taylor was ook prima trouwens

Bedankt voor de leuke en informatieve week, boy(s).

Mijn Swift-kennis is enorm omhooggegaan dezer dagen en zal zeker in de toekomst haar platen blijven draaien. Lieve meid!

Op naar Linkin Park. ??

Zo meteen Linkin Park! Kan een moderator (Teunnis, ArthurDZ ofpanjoe misschien?) de titel van het topic alvast aanpassen aub?

GREATEST HITS OF LINKIN PARK

https://assets-www.npo3.nl/uploads/media_item/media_item/219/77/2017_Linkin_Park_Ziggo_Dome_Photo_Ben_Houdijk_LR-47_carousel_medium-1500632543.jpg

Nu is het tijd voor Linkin Park! Een band die door critici niet altijd serieus wordt genomen, maar wel heel geliefd is bij velen en voor veel mensen aan het begin stond bij het ontdekken van het metalgenre of alternatieve muziek in het algemeen. Vorig jaar moesten we helaas afscheid nemen van zanger Chester Bennington, die na veel persoonlijke problemen uit het leven stapte. We zullen Chester en veel van de songs die hij inzong bij Linkin Park echter nog lang herinneren.

Startlijst:

Bleed It Out
Breaking the Habit
Burn It Down
Castle of Glass
Crawling
Faint
Guilty All the Same
Heavy (feat. Kiiara)
In the End
Leave Out All the Rest
New Divide
Numb
Numb/Encore
One More Light
One Step Closer
Papercut
Points of Authority
Somewhere I Belong
The Catalyst
What I’ve Done

De startlijst kwam als volgt tot stand: elk nummer met meer dan 100 voorkeursstemmen bij de albums op deze site en elk hoogst scorend nummer per album was sowieso geselecteerd. Zo kwam ik op 14 nummers. Losse singles Numb/Encore en New Divide horen er ook bij en tot slot vulde ik de lijst nog aan met het nummer dat Linkin Park het meest live speelde (Runaway) en het populairste nummer op YouTube (Castle of Glass), Spotify (Heavy) en Last.fm (Leave Out all the Rest) die nog niet in de startlijst stonden.

Nu is het aan jullie om nog 10 songs te nomineren die niet in de starlijst staan.

De deadline is maandagavond om 21u.

Natuurlijk wil ik niet als zo'n criticus gezien worden die de band niet serieus neemt. Ik hoop dat vertekende beeld over mij en mijn mede critici later deze week enigszins recht te kunnen zetten door serieus met de finale mee te doen.

En nu met inluisteren beginnen, Etta.......

EttaJamesBrown schreef:
Natuurlijk wil ik niet als zo'n criticus gezien worden die de band niet serieus neemt. Ik hoop dat vertekende beeld over mij en mijn mede critici later deze week enigszins recht te kunnen zetten door serieus met de finale mee te doen.

En nu met inluisteren beginnen, Etta.......

Start in ieder geval met het debuutalbum. Die is echt wel tof hoor, ook als niet-serieusnemer.

In deze afspeellijst zijn de meeste Linkin Park-nummers te vinden die nog niet in de startlijst staan:

Greatest Hits of Linkin Park on Spotify - open.spotify.com

Mooie presentatie, Gretz. Met veel achtergrondinfo en anekdotes, ook van de andere deelnemers.

Gretz schreef:
Nu ik naar achtergrondinformatie zoek kom ik er pas achter dat Taylor dit nummer samen met Imogen Heap heeft geschreven, die 1 van mijn all-time favoriete albums heeft gemaakt. Een samenwerking die alleen maar tot popperfectie kan leiden zou ik zeggen.

Ik had ook ergens gelezen dat Imogen Heap ook de achtergrondzang verzorgd.

Gretz schreef:
als Teunnis zo vriendelijk wil zijn om de afspeellijst straks in de juiste volgorde te zetten

Check.

Hulde aan Gretz!

A Light That Never Comes (met Steve Aoki)
A Place For My Head
Good Goodbye (met Pusha T en Stormzy)
My December
No More Sorrow
Pushing Me Away
Shadow Of The Day
Points of Authority / 99 Problems / One Step Closer (met Jay-Z)
Valentine's Day
With You

A Place For My Head
Carousel
Final Masquerade
Lost in the Echo
My December
No More Sorrow
Shadow of the Day
The Little Things Give You Away
Waiting For The End
With You

All for Nothing
Battle Symphony
Final Masquerade
In My Remains
Keys to the Kingdom
Nobody Can Save Me
Nobody's Listening
Pushing Me Away
Waiting for the End
When They Come For Me

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:26 uur

geplaatst: vandaag om 22:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.