MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
jordidj1 schreef:
Pffffffff
Niet tevreden met de uitslag?

jordidj1 schreef:
mag ik nog een keer?
Misschien had ik je toch nog een keer moeten laten stemmen dan.

Paperkutspel

9. New Divide (37 punten, 7x genoemd)

New Divide is het enige nummer in de finale dat niet op een album van Linkin Park staat. Het is een single uit 2009 die bij de soundtrack voor de film Transformers hoorde. Een heerlijk, krachtig rocknummer met stevige synths.

Morgen ga ik verder met de presentatie. Ik verwacht dat ik voor de middag wel klaar zal zijn en dan kan Casartelli de Greatest Hits of Sparks opstarten.

Casartelli (moderator)
In het kader van het expectation management kan ik Johnny Marr alvast meedelen dat het mij ook niet gaat lukken Sparks a.s. vrijdagavond af te ronden, dus dat wordt ook zaterdag.

Alles goed en wel: wij van the Ramones gaan gewoon vanaf vrijdagavond rammen. Al dat uitstelgedrag van die uitstelbandjes met die uitgesponnen nummers die geen begin en eind hebben. Tsss, pas op zaterdag beginnen. Op zaterdag spelen wij de vierde toegift.

But in the end, it doesnt even matter..

Casartelli (moderator)
En zo is dat. Breakt die EJB even the habit.

8. Somewhere I Belong (41 punten, 9x genoemd)

Somewhere I Belong is een van de vier nummers van Meteora in de finale. Een typisch Linkin Park-nummer, met strofes van Mike Shinoda en Chester Bennington die emotioneel uithaalt in het refrein.

7. One Step Closer (42 punten, 8x genoemd)

De eerste single van Linkin Park, nog geen 3 minuten lang. Lekker agressief en energiek, ideaal om mee te brullen!

6. What I’ve Done (46 punten, 8x genoemd)

Het hoogste nummer van het derde album Minutes to Midnight. Het was een stijlbreuk met de vorige albums, omdat Shinoda hier niet op te horen is en Chester niet schreeuwt (maar wel een overtuigende zangprestatie neerzet).

5. Final Masquerade (45 punten, 6x genoemd) nummer 1 van jerome988 en The_CrY

Dan zijn we nu aanbeland bij de grootste verrassing van de finale. Deze relatief onbekende track van The Hunting Party uit 2014 werd minder genoemd dan de hits hierboven, maar twee 1e plaatsen en twee 3e plaatsen zorgen voor een plek in de top 5. The Hunting Party is een album waar Linkin Park weer wat harder klinkt dan op de vorige platen, maar Final Masquerade is dan weer een melodieus rocknummer dat niet echt agressief klinkt. Een beetje gelijkaardig aan nummer 6 What I’ve Done valt me nu op.

4. Crawling (47 punten, 8x genoemd)

“Crawling in my skin, these wounds will not heal

Een halve generatie jongeren heeft dit wel eens meegezongen als ze zich wat minder voelden. Of anders ook omdat het gewoon een onweerstaanbaar nummer is. Mooi contrast tussen de rustige strofes en de uitbarsting in het refrein.

Zoals je kan zien, staat het dicht bij elkaar. Vijf nummers tussen de 40 en 50 punten. De top 3 heeft wel wat voorsprong op de rest.

3. Numb (69 punten, 11 keer genoemd) nummer 1 van Funky Bookie en dumb_helicopter

Ik heb het gevoel dat ik in herhaling val, maar ook dit nummer is van begin tot eind een geweldige meezinger. Als clip een onscherpe live-opname uit de oude doos, want Linkin Park is voor velen pure nostalgie.

2. Breaking the Habit (82 punten, 11 keer genoemd) nummer 1 van Johnny Marr, Gebruiker43757 en Gretz

Een prachtig nummer met mooie cleane zang van Chester, en hartverscheurende uithalen in de bridge. Een van de meest elektronisch getinte nummers van de eerste twee platen. Later zou de band meer die richtng uitgaan.

1. In the End (96 punten, 13x genoemd) nummer 1 van 50tracks, Superbitch, Choconas en mezelf

Het format van Greatest Hits of…, een K.O. of een Ladder. In the end, it doesn’t even matter, want wellicht zal de winnaar steeds dezelfde zijn. In the End is het enige nummer dat door iedereen genoemd werd, en niemand zette het lager dan een 8e plaats. Geen verrassende winnaar, maar wel een verdiende en één waar iedereen in zich kan vinden dus.

Een herkenbare piano-outro, hiphopinvloeden, een alweer onweerstaanbaar refrein, een bridge waar dezelfde zanglijnen eerst rustig en dan harder gezongen worden (simpel maar het werkt oh zo goed). Een typisch Linkin Park nummer en een klassieker van een generatie. Of zelfs een tijdloze klassieker inmiddels.

Check ook deze versie waar het publiek zelfs de raps meebrult

Zo, dit was het dan. Dank aan alle deelnemers. Voor velen een trip down memory lane, en misschien hebben sommigen nog wel een paar ontdekkingen gedaan. De meerderheid waardeert vooral de nummers uit de nu-metalperiode van Linkin Park, maar het is ook wel fijn om te zien dat bij sommigen, zoals The_CrY en EttaJamesBrown, de voorkeur eerder uitgaat naar recentere nummers van de band.

Mooie presentatie, JoaMuse! Bedankt voor de organisatie!

Casartelli (moderator)
GREATEST HITS OF SPARKS

Dan is het nu tijd voor de Greatest Hits of Halfnelson, de laatste 47 jaar beter bekend als Sparks. Met zijn mix van onder meer art pop/rock, chamber pop, electro-disco, glam rock, new wave, power pop en synthpop is de band bijna een genre op zich. Zo eclectisch, dat moet wel een groot gezelschap zijn. En dat klopt ook: 141 jaar levenservaring verdeeld over maar liefst twee broers.

Voor de bepaling van de startlijst heb ik me beperkt tot een maximum van 2 nummers per album, maar me verder ook niet in allemaal bochten gewrongen om elk album op te nemen (dat was ook technisch onmogelijk geweest). FFS heb ik buiten beschouwing gelaten, maar wie niet om de samenwerking met Franz Ferdinand heenkan om zijn nominatielijstje compleet te krijgen, mag zijn gang gaan.

(Baby Baby) Can I Invade Your Country?
(When I Kiss You) I Hear Charlie Parker Playing
Amateur Hour
At Home, at Work, at Play
Beat the Clock
Edith Piaf (Said It Better Than Me)
Hospitality on Parade
How Do I Get to Carnegie Hall?
I Can't Believe That You Would Fall for All the Crap in This Song
Missionary Position
Moon over Kentucky
Never Turn Your Back on Mother Earth
No More Mr. Nice Guys
Popularity
The Calm Before the Storm
The Number One Song in Heaven
This Town Ain't Big Enough for Both of Us
Throw Her Away (And Get a New One)
When Do I Get to Sing "My Way"
Young Girls

Graag jullie tien favoriete ontbrekende nummers erbij! We spelen volgens het volgende, iets verschoven, tijdschema (met een iets langere finale wegens afwezigheid vrijdagavond):

nominatieronde t/m dinsdag 10:00
wegstemronde t/m donderdag 10:00
toptienronde t/m zaterdag 10:00

Kan ArthurDZ, panjoe of trebremmit de titel aanpassen? Alvast dank!

Fijne presentatie JoaMuse, dank voor dit weekje Linkin Park!

dix
Sparks... nice.

Alvast de afspeellijst in chronologische volgorde.

Een haast onmogelijk taak voor een echte fan om slechts 10 nummers te nomineren.

Maar ik nomineer alvast Equator, niet alleen omdat het een prachtig nummer is dat heel langzaam afbouwt totdat alleen Russell's stem vol melancholie overblijft. Maar ook met de regel die verwijst naar Sparks-day

"This is the day and the time and the place
And I wonder, wonder where you are
Surely we set it for 3pm, surely we said it was march the 10th

Equator, equator
You said you'd meet me there
You must be just around the bend"

De grap in Equator komt uit de zin "You must be just around the bend" - je zult wel om de hoek (eigenlijk: na de volgende bocht) zijn. De evenaar is natuurlijk een oneindige bocht... en er zal altijd iets uit het zicht zijn. Zo blijft de naïeve hoofdpersoon uit dit nummer altijd iets hoopvol dat het toch goed gaat komen. Bovendien is het op de evenaar altijd wel een plek waar het 3 PM is, met andere woorden de persoon met wie de afspraak gemaakt is heeft wel een heel onduidelijke plek gekozen.

Het is dit soort humor die deze broers in combinatie met goed in elkaar gezette nummers die hun muziek zo aantrekkelijk maakt, al 50 jaar (met ups en downs).

Casartelli (moderator)
Dick Around
Frankly, Scarlett, I Don't Give a Damn
Good Morning
Hear No Evil, See No Evil, Speak No Evil
Hippopotamus
I Thought I Told You to Wait in the Car
Madonna
Talent Is an Asset
What Are All These Bands So Angry About?
What the Hell Is It This Time?

Vanochtend ter voorbereiding Kimono My House weer eens gedraaid. Mijn kennis van het verdere oeuvre is zo klein (eigenlijk verder alleen een stuk of 10 singles) dat ik niet weet of ik in de nominatieronde al inhaak, maar ik ga deze week wel aangrijpen om nog e.e.a. te ontdekken.

1. Equator
2. Here In Heaven
3. Academy Award Performance
4. Those Mysteries
5. Whippings and Apologies
6. Pineapple (het enige volledig door Russell geschreven nummer)
7. A Song That Sings Itself
8. As I Sit Down To Play The Organ At The Notre Dame Cathedral
9. Hasta Manana Monsieur
10. I'm Not

Geen idee of ook maar 1 nominatie het gaat redden maar dit is wat ik nu zo kan bedenken.

Casartelli schreef:
In het kader van het expectation management kan ik Johnny Marr alvast meedelen dat het mij ook niet gaat lukken Sparks a.s. vrijdagavond af te ronden, dus dat wordt ook zaterdag.

Ik ben op weekend van 9-11 maart. Weet nog niet hoe ik het ga doen. Ik ga misschien aan iemand anders vragen om de startlijst te droppen, want die ik ga zo meteen opmaken.

Telamon
Leuk! Ik ga zeker inhaken vanaf ronde 2. Morgen een gaatje zoeken of ik nog eea kan beluisteren voor ronde 1.

Dick Around
Equator
Falling in Love With Myself Again
Hippopotamus
Metaphor
Perfume
Scandinavian Design
Something for the Girl with Everything
Talent is an Asset
What the Hell Is It This Time?

titan (crew)
I Wanna Hold Your Hand (de beste Beatlescover ooit gemaakt)
How Are You Getting Home
Lighten up Morrissey
Missionary Position
The Rhythm Thief
Saccharin and the war
Sherlock Holmes
Thank God It's Not Christmas
Tips for Teens
Tryouts for the Human Race

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:13 uur

geplaatst: vandaag om 17:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.