Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!
zoeken in:
0
geplaatst: 4 maart 2016, 23:38 uur
Wij van de funk zijn niet zo van de klok. Een beetje uit de maat schurken maakt het alleen maar mooier.
Het is niet voor niets dat Rammstein zo weinig bekend staat om haar funk.
Het is niet voor niets dat Rammstein zo weinig bekend staat om haar funk.
0
geplaatst: 5 maart 2016, 00:05 uur
Mijn eigen lijstje en daarmee is de stembus dicht:
1 Everyday People (Different Strokes for Different Folks)
2 Thank You (Falettinme Be Mice Elf Agin)
3 Stand!
4 I Want to Take You Higher
5 Dance to the Music
6 Sing a Simple Song
7 Underdog
8 Thank You For Talkin' to Me Africa
9 Family Affair
10 Runnin' Away
1 Everyday People (Different Strokes for Different Folks)
2 Thank You (Falettinme Be Mice Elf Agin)
3 Stand!
4 I Want to Take You Higher
5 Dance to the Music
6 Sing a Simple Song
7 Underdog
8 Thank You For Talkin' to Me Africa
9 Family Affair
10 Runnin' Away
0
geplaatst: 5 maart 2016, 00:37 uur
Nummers 11 t/m 20:
11 Runnin' Away (20 punten, 7 keer genoemd, hoogste positie 5)
12 Luv N' Haight (17, 3, 5)
13 Skin I'm In (14, 4, 6)
14 Underdog 14, 3, 6)
15 You Can Make it if you Try (12, 4, 7)
16 In Time (9, 3, 7)
17 Don't Call Me Nigger, Whitey (7, 6, 3)
18 M'Lady (7, 4, 9)
19 Life (4, 2, 8 )
20 Chicken / Smilin' (0, 0, 0)
Chicken en Smilin' werden helemaal niet goed door de 12 finalisten. Hierdoor eindigt geen van de 21 nummers als 21ste. Dank u allemaal.
11 Runnin' Away (20 punten, 7 keer genoemd, hoogste positie 5)
12 Luv N' Haight (17, 3, 5)
13 Skin I'm In (14, 4, 6)
14 Underdog 14, 3, 6)
15 You Can Make it if you Try (12, 4, 7)
16 In Time (9, 3, 7)
17 Don't Call Me Nigger, Whitey (7, 6, 3)
18 M'Lady (7, 4, 9)
19 Life (4, 2, 8 )
20 Chicken / Smilin' (0, 0, 0)
Chicken en Smilin' werden helemaal niet goed door de 12 finalisten. Hierdoor eindigt geen van de 21 nummers als 21ste. Dank u allemaal.

0
geplaatst: 5 maart 2016, 00:42 uur
10. Everybody Is a Star (28 punten, 5 keer genoemd, de #1 van EttaJamesBrown)
De b-kant van Thank You (Falettinme Be Mice Elf Agin) eindigt netjes in de top 10. Geweldige single is dat toch, zowel de a- als b-kant. Niet voor niets dat deze stevig in de single top 1000 aller tijden van RateYourMusic.com staat. Check ook deze geweldige liveversie van een paar jaar later, zingen kunnen ze wel:
EttaJamesBrown schreef:
Schaamteloos soft en klef. Met z'n allen in een kring en lekker zingen. Als ik sociaal werker zijn geweest met moeilijk opvoedbare kinderen, een beetje gitaar kon spelen en niet al te vals zou zingen, zou ik dit liedje te pas en te onpas therapeutisch inzetten.
Schaamteloos soft en klef. Met z'n allen in een kring en lekker zingen. Als ik sociaal werker zijn geweest met moeilijk opvoedbare kinderen, een beetje gitaar kon spelen en niet al te vals zou zingen, zou ik dit liedje te pas en te onpas therapeutisch inzetten.
De b-kant van Thank You (Falettinme Be Mice Elf Agin) eindigt netjes in de top 10. Geweldige single is dat toch, zowel de a- als b-kant. Niet voor niets dat deze stevig in de single top 1000 aller tijden van RateYourMusic.com staat. Check ook deze geweldige liveversie van een paar jaar later, zingen kunnen ze wel:
0
geplaatst: 5 maart 2016, 00:48 uur
9. Thank You For Talkin' to Me Africa (34 punten, 5 keer genoemd, de #1 van west)
Een soort uitgesponnen lome versie van die andere Thank You die nog langskomt... het slotnummer van There's A Riot Goin' On.
Een soort uitgesponnen lome versie van die andere Thank You die nog langskomt... het slotnummer van There's A Riot Goin' On.
0
geplaatst: 5 maart 2016, 00:52 uur
8. Sing a Simple Song (49 punten, 10 keer genoemd, hoogste positie 3)
Vanaf nu komen we aan bij 8 nummers waarover veel consensus bestaat. Ze werden allemaal 9 of 10 keer genoemd. Sing a Simple Song komt van het album Stand, toch wel hun ultieme albumklassieker. 6 van de 8 nummers haalden de finale en liefst 4 de top 10. Fijn trouwens dat er nog wat mensen wakker zijn.
Vanaf nu komen we aan bij 8 nummers waarover veel consensus bestaat. Ze werden allemaal 9 of 10 keer genoemd. Sing a Simple Song komt van het album Stand, toch wel hun ultieme albumklassieker. 6 van de 8 nummers haalden de finale en liefst 4 de top 10. Fijn trouwens dat er nog wat mensen wakker zijn.
0
geplaatst: 5 maart 2016, 00:57 uur
7. Family Affair (50 punten, 10 keer genoemd, hoogste positie 3)
De hoogst scorende van There's A Riot Goin' On, waarop Sly laat horen dat hij ook heel mooi laag kan zingen. Het nummer was hun grootste hit in de VS en is een stuk rustiger en somberder van toon dan hun eerdere werk, net zoals dat heel 'Riot' een net iets ander geluid liet horen. Heerlijk nummer.
De hoogst scorende van There's A Riot Goin' On, waarop Sly laat horen dat hij ook heel mooi laag kan zingen. Het nummer was hun grootste hit in de VS en is een stuk rustiger en somberder van toon dan hun eerdere werk, net zoals dat heel 'Riot' een net iets ander geluid liet horen. Heerlijk nummer.
0
geplaatst: 5 maart 2016, 01:01 uur
Weer 2 uit mijn top 10, # lach smiley, maar die nieuwe is zo raar.
Nu maar even slapen, ik moet morgen ook nog even met de jongelui voetballen.
Nu maar even slapen, ik moet morgen ook nog even met de jongelui voetballen.
0
geplaatst: 5 maart 2016, 01:02 uur
6. Dance to the Music (51 punten, 9 keer genoemd, hoogste positie 2)
De eerste top 10 van de band in de Verenigde Staten en het enige nummer van hun gelijknamige tweede album in de finale. Van het debuut haalde enkel Underdog de lijst. Dance to the Music vind ik met name heerlijk door dat zware geluid van de hoorns dat erin zit en volgens mij heeft Primal Scream ook de drumtrack gesampled voor hun hit Rocks.
De eerste top 10 van de band in de Verenigde Staten en het enige nummer van hun gelijknamige tweede album in de finale. Van het debuut haalde enkel Underdog de lijst. Dance to the Music vind ik met name heerlijk door dat zware geluid van de hoorns dat erin zit en volgens mij heeft Primal Scream ook de drumtrack gesampled voor hun hit Rocks.
0
geplaatst: 5 maart 2016, 01:07 uur
Nu je het zo noemt. Screamadelica heeft wel diezelfde achteloosheid als Sly. Loaded had van Sly kunnen zijn.
0
geplaatst: 5 maart 2016, 01:08 uur
5. If You Want Me To Stay (61 punten, 10 keer genoemd, de #1 van Marco dB)
Eén van de drie nummers van het album Fresh. Hierna was de koek wel een beetje op, maar dit is een mooi laat hoogtepunt in hun oeuvre. Skin I'm In en Time eindigden buiten de top 10.
Eén van de drie nummers van het album Fresh. Hierna was de koek wel een beetje op, maar dit is een mooi laat hoogtepunt in hun oeuvre. Skin I'm In en Time eindigden buiten de top 10.
Yeah....Sylvester Stewart & his fam fam were among the very baddest of badasses. Prince, Andre 3000, Rick 'JAMES,' Parliament/Funkadelic, Morris Day, "Bootsy", Larry Graham (a S&TFS alumus).....and a whole lotta other motherfuckers borrowed heavily...HEAVILY...from Sly Stone.....& Jimi. We all owe him/them a debt of gratitude.
0
geplaatst: 5 maart 2016, 01:13 uur
4. Stand! (65 punten, 9 keer genoemd, hoogste positie 2)
Een erg goed nummer sowieso, maar die opvallende gospelbreak maakt het nog beter. Het heeft zowel de rustige kant als de uitzinnige kant van de band in zich.
Een erg goed nummer sowieso, maar die opvallende gospelbreak maakt het nog beter. Het heeft zowel de rustige kant als de uitzinnige kant van de band in zich.
I discovered sly and the family stone a few weeks ago, and boy I love them. They were just so funky and if you listen to the lyrics you realize all their songs have a deep message of love and understanding, this song is the perfect example... I would like to see bands like that nowadays, just living the music and giving genuine hope to people
0
geplaatst: 5 maart 2016, 01:21 uur
3. I Want To Take You Higher (66 punten, 10 keer genoemd, nummer 1 van ArthurDZ en jeroentjuhh)
Als je van alle filmpjes hier er maar ééntje bekijkt, laat het dan deze zijn. Geweldige beeld- en geluidskwaliteit, maar bovenal een fantastische band op de toppen van hun kunnen. Blijf hier maar eens op stil zitten!
Dit was trouwens destijds de b-kant van Stand. Behoorlijk veel waar voor je geld, als je het singletje toen hebt gekocht.
Als je van alle filmpjes hier er maar ééntje bekijkt, laat het dan deze zijn. Geweldige beeld- en geluidskwaliteit, maar bovenal een fantastische band op de toppen van hun kunnen. Blijf hier maar eens op stil zitten!
Dit was trouwens destijds de b-kant van Stand. Behoorlijk veel waar voor je geld, als je het singletje toen hebt gekocht.
0
geplaatst: 5 maart 2016, 01:32 uur
2. Everyday People (Different Strokes for Different Folks) (73 punten, 9 keer genoemd, de #1 van aERodynamIC, Edgar18, herman, Johnny Marr en Rudi S)
Maar liefst 5 keer op 1 gezet, maar het was niet genoeg om te winnen. Desalniettemin een fantastisch nummer en de hoogst eindigende van het zeer succesvolle Stand! album. Dit was hun eerste Amerikaanse #1 hit en ik ben altijd weer verbaasd over het feit dat er zoveel mooie muzikale pracht in tweeënhalve minuut past. Tevens is het dit nummer waarin bassist Larry Graham voor het eerst de slapbasstechniek hanteert, die later gemeengoed zou worden in het funkgenre.
Het filmpje komt van het Harlem Cultural Festival. Twee maanden later zouden Sly & Co de show stelen op Woodstock.
Maar liefst 5 keer op 1 gezet, maar het was niet genoeg om te winnen. Desalniettemin een fantastisch nummer en de hoogst eindigende van het zeer succesvolle Stand! album. Dit was hun eerste Amerikaanse #1 hit en ik ben altijd weer verbaasd over het feit dat er zoveel mooie muzikale pracht in tweeënhalve minuut past. Tevens is het dit nummer waarin bassist Larry Graham voor het eerst de slapbasstechniek hanteert, die later gemeengoed zou worden in het funkgenre.
Het filmpje komt van het Harlem Cultural Festival. Twee maanden later zouden Sly & Co de show stelen op Woodstock.
0
geplaatst: 5 maart 2016, 01:38 uur
1. Thank You (Falettinme Be Mice Elf Agin) (79 punten, 10 keer genoemd, de #1 van Principal1, zaaf)
De eerste keer dat ik dit nummer hoorde stond ik perplex: zonder dit nummer had de beste single van Janet Jackson (Rhythm Nation 1814) nooit bestaan. Maar los daarvan is het ook gewoon een fantastisch nummer door die waanzinnige baslijn. En het trompetspel van Cynthia Robinson, ons een paar maanden geleden ontvallen.
principal2000 schreef:
De funky bass in dit nummer is gewoon zo lekker dat ik hem op nr. 1 zet.
De funky bass in dit nummer is gewoon zo lekker dat ik hem op nr. 1 zet.
De eerste keer dat ik dit nummer hoorde stond ik perplex: zonder dit nummer had de beste single van Janet Jackson (Rhythm Nation 1814) nooit bestaan. Maar los daarvan is het ook gewoon een fantastisch nummer door die waanzinnige baslijn. En het trompetspel van Cynthia Robinson, ons een paar maanden geleden ontvallen.
This song is where the funk lives! Thank you Cynthia Robinson for help taming mankind with your gift and talent. I'd like to think that life was a bit more tolerable due to your contribution with the "Family Stone" and others. You were definitely part of the soundtrack of my early life. I guess GOD needed another trumpet player for his new band. He got a good one... CYNTHIA ON THE THRONE!!!
0
geplaatst: 5 maart 2016, 01:40 uur
Nou, dat was hem. Dank aan de deelnemers, ben blij dat er liefde is voor deze geweldige band!
Heb zelf net met name erg genoten van het filmpje bij nummer 3. En ben blij dat ik Sly & The Family Stone weer iets beter heb leren kennen deze week. Blijft toch een hele bijzondere band! En eeuwig zonde dat Sly zo hard aan de drugs is gegaan dat er nu weinig meer uit zijn handen/hoofd komt...
Heb zelf net met name erg genoten van het filmpje bij nummer 3. En ben blij dat ik Sly & The Family Stone weer iets beter heb leren kennen deze week. Blijft toch een hele bijzondere band! En eeuwig zonde dat Sly zo hard aan de drugs is gegaan dat er nu weinig meer uit zijn handen/hoofd komt...
0
geplaatst: 5 maart 2016, 07:38 uur
[quote=5261480 Heb zelf net met name erg genoten van het filmpje bij nummer 3. [/quote]
Prachtige live uitvoering.
Mooie top 10 zeg, herman bedankt voor deze editie.
Prachtige live uitvoering.
Mooie top 10 zeg, herman bedankt voor deze editie.

0
geplaatst: 5 maart 2016, 08:44 uur
zaaf schreef:
is nu de beurt aan ArthurDZ of Edgar18? ik heb het schema niet meer goed in het snotje.
is nu de beurt aan ArthurDZ of Edgar18? ik heb het schema niet meer goed in het snotje.
De laatste lijst stond nog in de vorige 500 pagina's.
Muziek >> Muziekgames >> Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
ArthurDZzou weleens aan de beurt kunnen zijn.
0
geplaatst: 5 maart 2016, 09:35 uur
Edgar18 is eerst, daarna ik. Omgekeerd wordt moeilijk voor hem heb ik begrepen. 
Ik ga dus gewoon in de week die dazzler normaal ging doen (die van 11 maart).

Ik ga dus gewoon in de week die dazzler normaal ging doen (die van 11 maart).
0
zaaf
geplaatst: 5 maart 2016, 09:41 uur
Spannend! En we weten ook nog niet of het Sam of Bill wordt...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.