MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
zaaf
los van pepino's beslissing kom ik ook nog met een top top.

1. Zebra
2. Majorette
3. Take Care
4. Norway
5. Irene
6. Silver Soul
7. Walk in the Park
8. Myth
9. Lazuli
10. Other People

1. Silver Soul
2. Wishes
3. Space Song
4. Myth
5. Other People*
6. Zebra
7. Take Care
8. Elegy to the Void
9. Majorette*
10. The Hours

1. Myth
2. Lazuli
3. The Hours
4. Walk In The Park
5. New Year
6. PPP
7. Silver Soul
8. Norway
9. Space Song
10. Take Care

zaaf
1. Walk in the Park
2. Myth
3. Lazuli
4. Zebra
5. Norway
6. Space Song
7. Silver Soul
8. Other People*
9. New Year*
10. Wild

VladTheImpaler Teunnis Gretz ik verwacht jullie lijstjes ook nog ....

Ja komt goed, voor 20u gaat lukken.

Wel, liefst voor 19u nog, want om 20u vertrek ik op weekend

Dit heb ik er van gemaakt, wel erg moeilijk:

1. Irene
2. Wild
3. Zebra
4. Levitation*
5. Silver Soul
6. Lazuli
7. Myth
8. New Year*
9. Majorette
10. Norway

Bloom vind ik hun beste, maar m'n meeste gedraaide Beach House-album is ongetwijfeld Depression Cherry . Zovaak opgelegd voor het slapengaan, heerlijke wegdroomplaat...

Bepaald niet gemakkelijk, maar goed:

1. Zebra
2. Norway
3. Silver Soul
4. 10 Mile Stereo
5. Wild
6. Myth
7. Sparks
8. Elegy to the Void
9. PPP*
10. Irene

Wat mijn voorganger zegt. De top 7 is van absolute buitenklasse, de rest is ook allemaal sterk.

1. Myth
2. Walk in the Park
3. Norway
4. Sparks
5. The Hours
6. Irene
7. Lazuli
8. Wishes
9. Other People
10. Take Care

Was niet echt makkelijk aangezien ik bij Beach House niet heel erg uitgesproken favorieten heb. Voor mij hebben veel nummers ongeveer hetzelfde hoge niveau.

1. Other People
2. Myth
3. Silver Soul
4. Sparks
5. Zebra
6. Norway
7. Lazuli
8. Wild
9. 10 Mile Stereo
10. Irene

Kan ik tien minuutjes later zijn? Of moet je stipt 19 uur de uitslag doen?

Ja, maar geen seconde meer!

1. Sparks
2. PPP
3. Myth
4. Irene
5. Elegy to the Void
6. Zebra
7. Majorette
8. Norway
9. Wild
10. Silver Soul

Klaar, Johnny Marr!

Gila had de top-3 gehaald. Ook Master of None, Auburn and Ivory, Beyond Love en The Traveller hadden niet misstaan in de finale.

UITSLAG GREATEST HITS OF BEACH HOUSE

20. 10 MILE STEREO | 9 punten | Nr. 1 van: niemand

Amper twee keer genoemd, dit nummer van Teen Dream. Had niet verwacht dat deze als laatste zou eindigen, maar het niveau is dan ook duizelingwekkend hoog.

19. ELEGY TO THE VOID | 12 punten | Nr. 1 van: niemand

En daar hebben we de eerste van hun meeste recente worp, Thank Your Lucky Stars, 3x genoemd. De twee nummers die hier meedoen van dat album zijn ook duidelijk mijn twee favorieten. De andere komen we gelukkig nog wat verder tegen in de lijst...

18. WISHES | 12 punten | Nr. 1 van: niemand

De nr. 2 van EttaJamesBrown komen we maar liefst nu al tegen, deze knaller van Bloom. Ook één van de drie nummers die 12 punten heeft gescoord, nek aan nek dus.

17. LEVITATION | 12 punten | Nr. 1 van: niemand

En daar hebben we mijn eerste grote favoriet...schandalig laag eigenlijk deze. Wat een opener van het Depression Cherry-album! Zo heerlijk melancholisch en sfeervol...

16. NEW YEAR | 14 punten | Nr. 1 van: niemand

Ook één van mijn favorieten van Bloom deze, er zit een heerlijke vibe in dit nummer. Maar elk nummer op Bloom heeft dat wel

15. PPP | 16 punten | Nr. 1 van: niemand

Ja, heb Depression Cherry weer eens gedraaid vandaag en deze staat ook terecht in de finale hoor. Het langste nummer op het album en geen seconde te veel wat mij betreft.

14. SPACE SONG | 16 punten | Nr. 1 van: niemand

En zo zijn bijna alle Depression Cherry-nummers al weer gepasseerd, jammer! Onderschat album hier blijkbaar. Ook deze is weer zo'n heerlijk slome DS-slackersong. Beyond Love mocht wat mij betreft ook zeker de finale hebben gehaald.

13. MAJORETTE | 17 punten | Nr. 1 van: niemand

En Teen Dream en Bloom zijn hier duidelijk de twee grote favorieten, want ook Thank Your Lucky Stars heeft nu geen ijzers in het vuur meer. Spijtig, ik had 'm in mijn top 10, ook een erg sterke opener hoor.

12. TAKE CARE | 21 punten | Nr. 1 van: niemand

De prachtige afsluiter van Teen Dream vinden we niet in de top 10, helaasch. Erg sterk nummer, woorden schieten tekort enzo.

11. WILD | 25 punten | Nr. 1 van: niemand

Wat een teleurstelling dat deze niet in de top 10 staat. Voor mij het op één na beste nummer op Bloom en zelfs het op één na beste nummer van de band! Een echt feest dit nummer!

10. SPARKS | 28 punten | Nr. 1 van: Teunnis

Het eerste nummer uit de top 10 is ook het eerste nummer met een top 10-notering. Held Teunnis kwam op het laatste nippertje nog aanzetten met zijn lijstje met deze banger op 1. Hij heeft er dus voor gezorgd dat ie in de top 10 staat, anders stond ie veel lager en dat ging toch wel zonde zijn.

9. THE HOURS | 29 punten | Nr. 1 van: ArthurDZ

De onverwachte nummer één van baas Arthur en nog wel wat mensen vinden dit nummer best te pruimen (waaronder ikzelf). Een typisch Bloom-nummer, wat een pracht dus.

8. OTHER PEOPLE | 30 punten | Nr. 1 van: VladTheImpaler

En weer een Bloom-nummer en ook Vlad verliest hiermee zijn nummer 1. Stond niet in de startlijst en is daarmee het best scorende nummer dat niet in de startlijst stond, logisch!

7. IRENE | 36 punten | Nr. 1 van: Johnny Marr

Ai ai, toch veel te laag hoor deze. U leest het goed: magistrale afsluiter van het Bloom-album vinden we hier al, op nummer 7. Wat een slepende genialiteit, echt een waanzinnige outro... Live was dit uiteraard ook het ultieme hoogtepunt en het laatste nummer van het concert. Mag van mij eeuwig doorgaan. Hulde!

6. LAZULI | 43 punten | Nr. 1 van: niemand

Bij niemand op 1 maar scoort uiteraard wel altijd goed, zie ook het sprongetje in punten dat we maken. Nu gaan dus de echte favorieten komen. Ik had deze uiteraard ook, prachtige single.

5. WALK IN THE PARK | 44 punten | Nr. 1 van: zaaf

Deze vind ik dan misschien wat te hoog standen, sorry! Mijn mening. Maar Teen Dream scoort met vier (!) nummers in de top 5 dan toch wel nog wat beter dan Bloom.

4. SILVER SOUL | 47 punten | Nr. 1 van: EttaJamesBrown

Maar wat een prachtige positie dan weer voor het geweldige Silver Soul, hulde mensen! Wat een prachtige song is het toch. It iiis haappeniiing agaaaainnnn .

3. NORWAY | 53 punten | Nr. 1 van: niemand

Het verwachte podium, me dunkt. Niemand had Norway op 1 verrassend genoeg. Ja, best een leuk plaatje he dit!

http://static.stereogum.com/uploads/2009/11/beach-house-norway.jpg

2. ZEBRA | 58 punten | Nr. 1 van: aERodynamIC en Choconas

Aaaah, geweldig nummer toch he dit. Heerlijk rustige opener van Teen Dream, prachtige tekst ("all deception, all deception from you"). Helaasch spelen ze dit nummer niet meer veel live...

http://images.hhv.de/catalog/new_shop_405x405/00194/194370.jpg

De dominantie van Teen Dream en Bloom is een beetje overdreven, maar verder zijn het natuurlijk wel topnummers. Hopelijk gaat Myth winnen. EDIT: Mooi, het verwachte podium op de beste volgorde

1. MYTH | 83 punten | Nr. 1 van: johan de witt, Gretz en stardust_be

En dan nu: de winnaar! En met zeeer grote voorsprong, wat een monsterscore zeg, bekijk dat! We konden dit natuurlijk wel zien aankomen...

Verder rest mij nog alle deelnemers te bedanken en dan geef ik nu de fakkel door aan mijn homie ArthurDZ met Jacques Brel! Doooeeeiiii.

Prachtig podium! Had ik ook (bijna).
Mooie editie, Johnny

Ik ben vooral blij met Silver Soul op 4, heerlijk meeslepend nummer.

Johnny Marr schreef:
Ik ben vooral blij met Silver Soul op 4, heerlijk meeslepend nummer.

Graag gedaan! En dank om mij kennis te laten nemen met dit heerlijke bandje. Het maakt de zomer net een weekje langer.

Johnny Marr schreef:
UITSLAG GREATEST HITS OF BEACH HOUSE

20. 10 MILE STEREO | 9 punten | Nr. 1 van: niemand

Amper twee keer genoemd, dit nummer van Teen Dream. Had niet verwacht dat deze als laatste zou eindigen, maar het niveau is dan ook duizelingwekkend hoog.

Wat staat deze onwaarschijnlijk laag! Dit was voor mij de grootste herontdekking deze week. Verder wel in mijn nopjes met het feit dat mijn podium hier op 2, 3 en 4 staat. Fijn, zo'n weekje Beach House! =)

Bedankt Jeffrey voor deze editie. Uiteraard is Myth de terechte winnaar, er zijn weinig betere nummers gemaakt.

Mijn vlakke land vraagt om aandacht. Om liefde.
Verlaat jij me niet, ArthurDZ?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:07 uur

geplaatst: vandaag om 01:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.