MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Telamon schreef:
Buiten Kick en X vind ik het ook een matige band, met Beautiful Girl als laatste (wel uitstekende!) stuiptrekking.

Edit: om toch met een 10 tal te komen vul ik de drie genoemde nummers aan met de 7 minst gewaardeerde nummers van het debuutalbum.
Want die ken je überhaupt?

Casartelli (moderator)
Allereerst mijn excuus aan Kees-Jan; ik heb de CCR finale geheel over het hoofd gezien en daar had ik toch zo mee kunnen doen. Het is niet anders.

INXS: erg fijne band, waar door de zelfbenoemd kritische muziekliefhebber nog wel eens de neus voor opgehaald wordt, zoals dat om een of andere reden wel vaker gebeurt met bands die groot commercieel succes hebben.

Dat gezegd zijnd: de startlijst was inderdaad al vrij compleet. Tien pareltjes vond ik er nog bij, maar veel meer hadden het er niet moeten zijn.

All the Voices
Biting Bullets
Days of Rust
Full Moon Dirty Hearts
Hear That Sound
Kick
Same Direction
Taste It
The One Thing
To Look at You

Telamon
Casartelli schreef:
(quote)
Want die ken je überhaupt?

Niet op de minuut nauwkeurig, maar werd niet enthousiast van wat ik hoorde. En dan kies ik liever 7 songs die hoogstwaarschijnlijk niet worden gekozen.

Casartelli (moderator)
Telamon schreef:
En dan kies ik liever 7 songs die hoogstwaarschijnlijk niet worden gekozen.
Dat lijkt me nou niet bepaald in de geest van het spelletje. Sla dan de eerste twee rondes over, zou ik zeggen.

Vanaf ronde twee met geslepen messen...(om in ronde 3 heerlijk terug te komen)

DjFrankie (moderator)
Alles in het bezit, dus hier nog 10 nummers die ik graag zie.

Baby Dont Cry
Mediate
Guns In The Sky
Just Keep Walking (niemand) toch erg lekker nummer
To Look at You
Taste It
Roller Skating
Underneath the Colours
Horizons
The One Thing

Telamon
Casartelli schreef:
(quote)
Dat lijkt me nou niet bepaald in de geest van het spelletje. Sla dan de eerste twee rondes over, zou ik zeggen.

Niet mee eens. De opdracht is 10 nummers te kiezen die je mist in de startlijst. Ik mis er slechts drie, dus kies ik er nog zeven bij die hoogstwaarschijnlijk niet gekozen worden. Val ik niemand mee lastig.

Casartelli (moderator)
Telamon schreef:
Niet mee eens. De opdracht is 10 nummers te kiezen die je mist in de startlijst. Ik mis er slechts drie, dus kies ik er nog zeven bij die hoogstwaarschijnlijk niet gekozen worden. Val ik niemand mee lastig.
Je zegt het zelf al: De opdracht is 10 nummers te kiezen die je mist in de startlijst.

Dat aantal van 10 ligt niet voor niets vast. Als je 3 nummers mist en verder geen idee hebt en dus maar met 7 dummy-nummers aanvult, kun je de 1e ronde onevenredig beïnvloeden. Het lijkt mij althans nogal zuur (en nogmaals: absoluut niet in de geest van het spelletje) om als liefhebber een van de 10 nummers die je écht miste net te zien sneuvelen ten faveure van een nummer dat een van zijn stemmen kreeg van iemand die maar 3 echte keuzes gemaakt heeft.

Maar goed, het is luigiforts feestje deze week...

Het is wel wat vreemd inderdaad, opvullen om het opvullen. Niet met 1 nummer maar met maar liefst 7.

nu heb ik die drie nummers zelf ook in mijn lijst dus ik wacht nog even met een officieel protest

Nu alles best..INXS is toch ook een vrolijke band over het algemeen

zaaf
Na de finale van 1977 ga ik overschakelen naar '84 t/m '87

Telamon
zaaf schreef:
Na de finale van 1977 ga ik overschakelen naar '84 t/m '87

hé, jij zit met een quote ook al opeens in een ander draadje. Had ik zojuist, en zelfs bij deze quote ook. Er gebeuren rare dingen.

zaaf
Nee, deze was bewust. Maar wat jij zegt had ik eerder vandaag wel.

Telamon
Als het niet in de geest van dit spelletje is zal ik mijn drie nummers die ik miste in de startlijst plus zeven hoogstwaarschijnlijke 'kansloze' wel weghalen. Wel vreemd als dan één of meer van die nummers het straks niet gaan halen omdat ik er, in de geest van het spel, exact 10 ontbrekende moet noemen. Dat noem ik eerder in strijd met het idee van dit spelletje.

zaaf
Biting Bullets
Dancing On The Jetty
Good + Bad Times
Guns In The Sky
Johnson's Aeroplane
Kick
Love Is (What I Say)
Melting In The Sun
Shine Like It Does
Wild Life

De 10 van Poeha:

Guns In The Sky
Hear That Sound
Kick
Mediate
One X One
Shining Star
Soul Mistake
The Stairs
To Look At You
Wishy Washy

Hopelijk mag het redelijk geweldige Welcome To Wherever You Are hier ook wat liefde ontvangen!

Calling All Nations
Good Times
Here Comes
Meditate
Men and Women
Not Enough Time
Kick
Questions
The Loved One
The Strangest Party

Mijn favoriete album
Questions had ik ook kunnen/moeten nomineren en jij weer Communication in dat geval

We zullen het volgende ook nog maar even aan de boys vragen dan:

Zou een moderator, Lukas, trebremmit of panjoe, de naam van het topic kunnen aanpassen naar INXS?
Bedankt!

Questions zou dik mijn top 5 halen, geweldig nummer! Heel a-typisch voor hun doen, maar oh zo geslaagd Toonde ook echt dat ze wel meer in hun mars hadden dan dansbare poppy rock.

Communication is ook een fijne inderdaad.

Tot nu toe heeft mijn lijstje amper overlap met de rest. Alsof ik er alleen Meditate, Kick en Not Enough Time in wilde hebben en verder gewoon een paar kansloze nummers heb genomineerd.

Black and White
Dancing on the Jetty
Guns in the Sky
Johnson's Aeroplane
Love Is (What I Say)
Mediate
Night of Rebellion
Roller Skating
Shine Like It Does
Stay Young

Questions heb ik laten liggen. Ik achtte m kansloos. Men And Women is ook mooi.

Kick 
Calling All Nations 
Tiny Daggers 
The Stairs 
Faith in Each Other 
On My Way 
Hear That Sound 
Taste It 
Not Enough Time 
Strange Desire 

Baby Don't Cry
I Send A Message
Lately
Mediate
Johnson's Aeroplane
Not Enough Time
The One Thing
The Stairs
Tiny Daggers
To Look At You

Mag Way of The World van Max Q ook?

Nee geen Max Q en geen Michael solo..gaat echt alleen om de band INXS.
We willen natuurlijk voorkomen dat Bono ook hier opduikt

Jammer dan maar zo als zoethoudertje:

Voor mij anders wel in de Top 5.

Mijn lijstje:

All The Voices
Baby Dont Cry
Guns In The Sky
Hear That Sound
Jan's Song
Johnson's Aeroplane
Kick
Mediate
Taste It
To Look At You

Don't Change staat er echt al in
Do change dus

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:42 uur

geplaatst: vandaag om 11:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.