MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
1. Have You Ever Seen the Rain
2. Fortunate Son
3. Bad Moon Rising
4. Who'll Stop the Rain
5. I Put a Spell on You
6. Susie-Q
7. Up Around the Bend
8. Born on the Bayou
9. Someday Never Comes
10. Long As I Can See the Light

1. I Put a Spell on You
2. Who'll Stop the Rain
3. Fortunate Son
4. I Heard It Through the Grapevine
5. Have You Ever Seen the Rain
6. Bad Moon Rising
7. Ramble Tamble *
8. Proud Mary
9. Down on the Corner
10. Sweet Hitch-Hiker

01. Susie-Q
02. Fortunate Son
03. Green River
04. Down on the Corner
05. I Put a Spell on You
06. I Heard It Through the Grapevine
07. Run Through the Jungle *
08. Proud Mary
09. Who'll Stop the Rain
10. Have You Ever Seen the Rain

1. Fortunate Son
2. Have You Ever Seen the Rain
3. I Put a Spell on You
4. Who'll Stop the Rain
5. Run Through the Jungle *
6. Bad Moon Rising
7. Down on the Corner
8. Green River
9. Sweet Hitch-Hiker
10. Up Around the Bend

Wat later thuis dan gepland, dus ik ga nu pas de einduitslag uitrekenen.

Ondertussen via de berichten nog de top 10 binnengekregen van Poeha:

Een top 10 om je vingers bij af te likken! De bovenste twee zijn altijd de bovenste twee geweest, alleen is het heel lang Fortunate Son geweest dat op stek 2 stond.

1. Fortunate Son
2. Lookin' Out My Back Door

3. Up Around the Bend
4. Bad Moon Rising
5. Sweet Hitch-Hiker
6. Who'll Stop the Rain
7. Lodi
8. Travelin' Band
9. I Put a Spell on You
10. I Heard It Through the Grapevine

Greatest hits of Creedence Clearwater Revival.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ee/Creedence_Clearwater_Revival_1968.jpg

De nummers 20 t/m 12

Je leest van links naar rechts: positie, puntentotaal, titel en aantal stemmen.

20. (22) Travelin' Band (6x), de nr. 1 van Kees-Jan

19. (24) Sweet Hitch Hiker (7x)

18. (24) Lodi (8x)

17. (39) Lookin' Out My Back Door (6x), de nr. 1 van wendyvortex

16. (41) Green River (11x)

15. (42) Someday Never Comes (8x), de nr. 1 van Telamon

14. (42) Down on the Corner (10x)

13. (45) Run Through the Jungle * (10x)

12. (51) Born on the Bayou (9x), de nr. 1 van teus

Maar liefst 24 deelnemers bij de finale.
Wel een uitermate teleurstellende poedelplek voor mijn nr. 1

11. (53) Long As I Can See the Light (9x), de nr. 1 van EttaJamesBrown

Omdat de nr. 11 evenveel punten scoorde als de nr. 10 (maar minder stemmen kreeg), toch maar apart genoemd.
De schitterende afsluiter van Cosmo's Factory. Het is duidelijk dat men hier op MM dit het beste album vindt van CCR. Maar liefst 8 van de 11 tracks staan in deze top20. Op de plekken 20, 17 en 13 kwamen we al drie tracks van dit album tegen. In de top10 staan er dus nogmaals vier.

10. (53) Proud Mary (10x), de nr. 1 van Salvadore

Het best scorende nummer van het tweede CCR album, Bayou Country. Op plek 12 kwamen we Born on the Bayou al tegen. Proud Mary werd een grote hit voor CCR, maar werd toch wel overtroffen door de cover twee jaar later door Ike & Tina Turner (of mag ik dat hier niet zeggen bij een greatest hits van Creedence)

9. (56) Ramble Tamble * (13x), de nr. 1 van Johnny Marr

De openinstrack van Cosmo's Factory en de hoogst eindigende nominatie. Overigens deden slechts twee nominaties mee in de finale. Run Throught the Jungle was de andere, ook al een nummer van Cosmo's Factory.

8. (74) Bad Moon Rising (14x)

De eerste single van het album Green River en ook het hoogst eindigende nummer van dat album. Lodi en Green River kwamen we al eerder tegen. Eén van die vele korte maar krachtige songs waar schrijver John Fogerty een patent op lijkt te hebben en voor mij ook één van zijn beste (op het hier ondergewaardeerde Travelin' Band na).

7. (82) Up Around the Bend (17x), de nr. 1 van DjFrankie

De openingstrack van kant 2 van Cosmo's Factory en alweer een heerlijke rocker. Het is één van de twee singles van CCR die de nr. 1 positie in de Nederlandse top 40 heeft weten te behalen. Het andere nummer komt nog (weten jullie welke het is?)

6. (86) Susie-Q (14x), de nr. 1 van west en van Choconas

Eén van de weinige nummers in de eindlijst die niet van de hand van John Fogerty is. Van het debuutalbum van Creedence. Twee nummers van dit album hebben de finale gehaald. Het andere nummer staat zelfs nog een (flink) stukje hoger.
Toen we hier op MM ruim 4 jaar geleden ook al eens deze greatest hits speelden, haalde dit nummer de finale niet eens. Dat dat een onbegrijpelijk foutje was heeft deze fraaie zesde plek wel aangegeven.

5. (93) I Heard It Through the Grapevine (14x), de nr. 1 van Rudi S en 50tracks

Weer een nummer van Cosmo's Factory. De enige cover van dat album dat de finale haalde. Het origineel komt uit de Motown stal, oorspronkelijk uitgebracht door Gladys Knight & the Pips en vooral bekend geworden door de versie van Marvin Gaye. Maar met dit 11 minuten durende epos overtrof CCR welke Motown versie dan ook (dat mag ik toch wel zeggen bij een greatest hits van Creedence)

Je mag alles zeggen. Wereldsong.

4. (107) Fortunate Son (17x), de nr. 1 van Marty McFly, andré en Poeha

Het hoogst eindigende nummer van het album Willy and the Poor Boys. Down on the Corner kwamen we al op plek 14 tegen. Even leek dit nummer dit jaar helemaal nergens te eindigen, maar van de laatste zeven stemmers kreeg dit nummer maar liefst 58 punten, waarmee het op dezelfde plek terecht is gekomen als ruim 4 jaar geleden.

3. (114) Who'll Stop the Rain (18x), niemands nr. 1!

De top drie is dezelfde top drie als ruim 4 jaar geleden. Maar Who'll Stop the Rain wist toen het zilver nog op te eisen. Dit jaar moet het nummer het met het brons doen. Maar is daarmee wel weer het hoogst eindigende nummer van Cosmo's Factory. Verrassend genoeg dat het nummer net als de vorige keer door niemand op de nr. 1 positie wordt gezet. Wel 5x een tweede plek.

O ja, dit is de andere single van CCR die bovenaan wist te komen in de Nederlandse top40.

2. (114) Have You Ever Seen the Rain (19x), de nr. 1 van Simon77

Nee dit jaar geen regennummer op plek 1, dat was vanaf het begin van de stemming al duidelijk. De beide regennummers hielden het wel heel spannend wat betreft plek 2 en 3. En eindigden uiteindelijk op precies hetzelfde puntenaantal. Have You Ever Seen the Rain pakt het zilver vanwege 1x vaker genoemd. En dit jaar wel door iemand (Simon77) op nr. 1 gezet. Vier geleden was het nummer de winnaar van de greatest hits zonder dat iemand het nummer bovenaan zijn/haar lijstje had staan.
Het nummer komt overigens van het één-na-laatste CCR album, Pendulum. Het is het enige nummer van dat album dat de finale haalde.

1. (158) I Put a Spell on You (20x), de nr. 1 van Renoir, likeahurricane, Tribal Gathering, TEQUILA SUNRISE, sheep67, ArthurDZ, nelis en laxus11

Dit jaar is er een immens gat tussen de nummers 2 en 3 en de nummer 1. Met de meeste stemmen en verreweg de meeste eerste plekken een meer dan verdiende overwinning voor I Put a Spell on You, dat vier jaar geleden nog derde werd.
Het nummer staat op het debuutalbum van Creedence Clearwater Revival, net als Susie-Q dat we al eerder tegenkwamen.
Met deze winnaar staat dus geen nummer van John Fogerty op nr. 1, maar een cover. Maar ik kan het goed voorstellen, al haalt het nummer bij mij niet mijn top10. Het nummer van Screamin' Jay Hawkins is al schitterend, maar dat origineel wordt toch weggeblazen door deze uiterst felle versie van CCR.

Dank aan alle mensen die meegedaan hebben voor het meespelen!

14-okt - luigifort (INXS)
21-okt - Arrie (DJ Premier)
28-okt - Laxus11 (Iron Maiden)
4-nov - Gretz (Death Cab for Cutie + The Postal Service)
11-nov - west (Curtis Mayfield)
18-nov - ArthurDZ (Madonna)
25-nov - luigifort (Morrissey)
2-dec - Edgar18 (Frank Sinatra)
9-dec - laxus11 (Eagles)
16-dec- Gretz (Het Zesde Metaal)
23-dec - arcade monkeys (Yo La Tengo)
30-dec - charlotte2807 (Bon Jovi)
6 jan - herman (Beastie Boys)
13 jan - dynamo d (Killing Joke)
20 jan - Telamon (Velvet Underground)
27 jan - Casartelli (Archive)
03 feb - johan de witt (Lloyd Cole (& the Commotions))
10 feb - Gretz (Taylor Swift)
17 feb - luigifort (Prefab Sprout)
24 feb - laxus11 (Elton John)
3 maart - ArthurDZ (The Streets)
10 maart - VladTheImpaler (Editors)
17 maart - Bardt1980 (Motorpsycho)
24 maart - Marco dB (Funkadelic)
31 maart - zaaf (Nancy Sinatra)
7 april - herman (Massive Attack)
14 april - EttaJamesBrown (Buffalo Tom)
21 april - dynamo d (Kent)
28 april - Dance Lover (David Bowie)
5 mei - Arno (Van Halen)
12 mei - cosmic kid (De Dijk)
19 mei - dazzler (The Alan Parsons Project)
26 mei - ArthurDZ (Pulp)
2 juni - Johnny Marr (Bring Me The Horizon)
9 juni - herman (Björk)

Dan gaan we verder met luigifort met INXS.

Een mooie top 10, ik ga eens Screaming Jay beluisteren....

Dank Kees-Jan!

De Greatest Hits van INXS!!!
http://resources0.news.com.au/images/2014/02/07/1226820/811608-a4fc0062-8faf-11e3-86cc-868f1cbd06db.jpg

INXS: Echt een popband, met heel veel (69) singles, een commerciële band ook, alhoewel dat in de begindagen nog niet echt zo was en ze ook meer Wave waren. Mijn eerste cd die ik kocht was van INXS en het was de eerste band waar ik echt fan van was. Tragisch het einde van Michael Hutchence natuurlijk, daarna nog even doorgegaan, maar dat hadden ze beter niet kunnen doen . Wereldberoemd geworden met Kick vooral, maar ze hebben nog zoveel meer hits en moois nagelaten.

Startlijst:

Beautiful Girl
Bitter Tears
Burn For You
By My Side
Devil Inside
Disappear
Don't Change
Elegantly Wasted
Heaven Sent
Kiss The Dirt (Falling Down The Mountain)
Listen Like Thieves
Mystify
Need You Tonight
Never Tear Us Apart
New Sensation
Original Sin 
Suicide Blonde
The Gift
This Time
What You Need

Iedereen mag 10 nummers nomineren die hij of zij er graag bij wilt hebben.

Deadline: Maandag 17 Oktober 16:00 uur.

Wil Lukas of panjoe de topictitel aanpassen? Bvd.

Onmogelijk, maar voor nu mijn 10.

Baby Don't Cry
Communication
Faith In Each Other
Guns In The Sky
Johnson's Aeroplane
Love Is (What I Say)
Mediate
Shine Like It Does
Taste It
The Stairs

Bedankt Kees-Jan voor een mooie CCR-week! Blij met de posities van Fortunate Son en mijn nr. 1.

Nu op naar INXS, nominaties sla ik even over. Daarna haak ik aan.

Telamon
Dank Kees-Jan! Mooie nummer 1, met een geweldige clip!

Telamon
Hoi Luigi, je startlijst voldoet. Ik mis niets.

Baby Dont Cry, Mediate en Guns In The Sky vind ik prima songs en mogen worden toegevoegd, mijn top 10 halen ze echter niet. Buiten Kick en X vind ik het ook een matige band, met Beautiful Girl als laatste (wel uitstekende!) stuiptrekking.

Edit: om toch met een 10 tal te komen vul ik de drie genoemde nummers aan met de 7 minst gewaardeerde nummers van het debuutalbum.

Baby Dont Cry
Mediate
Guns In The Sky

Wishy Washy
On a Bus
Doctor
Learn to Smile
In Vain
Jumping
Body Language

Nog bedankt Kees-Jan voor de spelleiding en de mooie verzorging over deze fantastische band CCR ,vond het leuk om hier deelnemer in te zijn
Leuk weetje mss voor jou ,omdat jij nogal een Bruce liefhebber ben....
John Fogerty heeft meerdere malen verklaard dat Bruce Springsteen een van de beste muzikanten aller tijden is ,en eigg zijn favoriet is onder zijn collega-musici

INXS ook prima band ,ik ken alleen de hitjes en te weinig albumtracks dan is mijn mening...te weinig kennis om hier aan mee te doen

Telamon
14-okt - luigifort (INXS)
21-okt - Arrie (DJ Premier)
28-okt - Laxus11 (Iron Maiden)
4-nov - Gretz (Death Cab for Cutie + The Postal Service)
11-nov - west (Curtis Mayfield)
18-nov - ArthurDZ (Madonna)
25-nov - luigifort (Morrissey)
2-dec - Edgar18 (Frank Sinatra)
9-dec - laxus11 (Eagles)
16-dec- Gretz (Het Zesde Metaal)
23-dec - arcade monkeys (Yo La Tengo)
30-dec - charlotte2807 (Bon Jovi)
6 jan - herman (Beastie Boys)
13 jan - dynamo d (Killing Joke)
20 jan - Telamon (Velvet Underground)
27 jan - Casartelli (Archive)
03 feb - johan de witt (Lloyd Cole (& the Commotions))
10 feb - Gretz (Taylor Swift)
17 feb - luigifort (Prefab Sprout)
24 feb - laxus11 (Elton John)
3 maart - ArthurDZ (The Streets)
10 maart - VladTheImpaler (Editors)
17 maart - Bardt1980 (Motorpsycho)
24 maart - Marco dB (Funkadelic)
31 maart - zaaf (Nancy Sinatra)
7 april - herman (Massive Attack)
14 april - EttaJamesBrown (Buffalo Tom)
21 april - dynamo d (Kent)
28 april - Dance Lover (David Bowie)
5 mei - Arno (Van Halen)
12 mei - cosmic kid (De Dijk)
19 mei - dazzler (The Alan Parsons Project)
26 mei - ArthurDZ (Pulp)
2 juni - Johnny Marr (Bring Me The Horizon)
9 juni - herman (Björk)

Bowie en Massive Attack zijn toch nog niet zo lang geleden al geweest?

Communication
Don't Lose Your Head
Freedom Deep
Full Moon, Dirty Hearts
I'm Only Looking
Not Enough Time
Strange Desire
Taste It
The Stairs
Wishing Well

De laatste twee albums (met MH) heb ik voorheen zwaar onderschat. Met name Full Moon, Dirty Hearts blijkt gewoon een van hun beste te zijn. Mea Culpa.

Baby Don’t Cry
Guns in the Sky
Mediate
Not Enough Time
On The Rocks
Shining Star
Soul Mistake
Taste It
The Stairs
To Look at You

Toen luigifort nog een goede muzieksmaak had was ook INXS een favoriet van mij. Vooral de periode eind jaren '80 tot en met 1992 was ik echt fan van de band en kocht veel van wat de band uitbracht. En dat was nogal wat want elk album stond vol met singles. Die behoorde vaak ook tot het beste werk van de plaat dus de startlijst alhier is gewoon top. Toch 10 pareltjes kunnen vinden en ik kijk nu al niet uit naar de eliminatieronde waar pijnlijke keuzes gaan vallen. Veel van dit soort bands die bij de grote massa populair waren/zijn hebben wel wat mindere (hit)singles maar bij deze band is het aan elkaar gewaagd. Echt een band welke ik te weinig aan heb staan. Veel albums (Kick, X) kan ik wel dromen maar toch...

Wat wel een smet was op mijn fanschap was het feit dat zowel de zanger van INXS en ik op dezelfde vrouw vielen. Helaas viel de keuze van Kylie op hem maar het was vast een close call.

vigil schreef:

Toen luigifort nog een goede muzieksmaak had .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:19 uur

geplaatst: vandaag om 13:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.