MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
Casartelli (moderator)
6. Violently

Album: With Us Until You're Dead

Aantal punten: 74
Aantal lijstjes: 14
Nummer 1 van: Arno

Na de Kaltstellung van alles van de laatste drie albums is het uit 2012 stammende Violently de recentste bijdrage aan deze Top 20.

Een mokerslag!

Casartelli (moderator)
5. Collapse / Collide

Album: Controlling Crowds

Aantal punten: 96
Aantal lijstjes: 17
Nummer 1 van: aERodynamIC, tbouwh

En na een gat van 22 punten komen we aan bij de echte crème de la crème: de topvijf. Collapse / Collide is het vijfde nummer van Controlling Crowds en het eerste van de startlijstnummers ervan. Naargeestige, paranoïde muziek, aldus mevrouw Casartelli. Hier lust men er duidelijk wel pap van.

Casartelli (moderator)
4. Lights

Album: Lights

Aantal punten: 101
Aantal lijstjes: 15
Nummer 1 van: Brunniepoo, Casartelli, divart, vigil

Wellicht hadden we deze nog iets hoger verwacht, maar Archives langste nummer (18:29) heeft ook zijn minder grote fans. In 5 finalelijstjes kwam hij niet voor en dat is in de topvijf toch het grootste aantal. Daarmee kwam hij nog altijd in 15 lijstjes wel voor en in liefst 4 daarvan ook bovenaan.

pffff cultuurbarbaren

Casartelli (moderator)
3. Controlling Crowds

Aantal punten: 109
Aantal lijstjes: 16
Nummer 1 van: Dance Lover, dynamo d, zaaf

We gaan de top 3 in met nog twee Controlling Crowds-nummers te gaan. Eerst het titelnummer dan maar. 'cause I’m scared of their controlling crowds / here they come!

zaaf
een CBA'tje - nee hoor de B gaat t doen

Casartelli (moderator)
2. Bullets

Aantal punten: 113
Aantal lijstjes: 16
Nummer 1 van: El Ninjo, nelis, Titmeister, wendyvortex

Ik had nog even voor mezelf in herinnering kunnen roepen met hoeveel instemming Bullets op de concerten altijd begroet wordt. Ik had even bij de nummerstatistieken kunnen spieken en dan had ik ook niet verrast hoeven zijn. Bullets had ik hoog verwacht, maar zó hoog toch niet. Maar goed, 16 lijstjes en 4 eerste plaatsen liegen er nu eenmaal niet om.

Casartelli (moderator)
1. Again

Album: You All Look the Same to Me

Aantal punten: 124
Aantal lijstjes: 18
Nummer 1 van: Bonk, EttaJamesBrown, musicborst, Telamon

Wellicht een aardige troostprijs voor degenen die op een hogere plek voor Lights gehoopt hadden: het oerepic van Archive laat uiteindelijk toch 7 Controlling Crowds nummers achter zich. 11 punten voor op de nummer 2, 4 eerste plaatsen en een recordaantal van 18 lijstjes zetten Again neer als Archives breedst gedragen klassieker. En zo toch nog netjes een ABC'tje bovenaan.

zaaf
Mijn top 3 in omgekeerde volgorde. Maar boven zeer veel verheven. Dankje Casper!

Fijne winnaar. Een stuk beter dan Bullets dat, hoewel een goed nummer, toch wel een beetje versleten is geraakt in mijn waardering. Mijn top 3 zou overigens bestaan uit Lights, Collapse/Collide en Again.

Casartelli (moderator)
Ik dank 20 deelnemers voor hun enthousiaste deelname. Archive-fans lijken toch wel een beetje mensen van weinig woorden; de muziek moet maar voor zich spreken.

Ik dank ook Gretz en alle andere Regina Spektorfans voor hun geduld. Je mag nu los, Geert!

Casartelli schreef:
Archive-fans lijken toch wel een beetje mensen van weinig woorden

Ik ben sprakeloos...
Blijkt opeens dat mijn smaak overeenkomt met de gemiddelde bezoeker hier.

Dank voor de organisatie heer Casartelli! De hele week te druk geweest voor deze batle maar gisteravond er eens lekker voor gaan zitten.

Dan dank ik Casartelli voor een fijn weekje Archive en een mooie en verzorgde presentatie. Puik werk!

Had echt geen idee dat Again zó populair was. Dank voor het organiseren, Casartelli!

Casartelli schreef:
1. Again

Album: You All Look the Same to Me

Wellicht een aardige troostprijs voor degenen die op een hogere plek voor Lights gehoopt hadden.

Ook dank namens mij

Zoals eerder beschreven: Again was begin deze week mijn allereerste kennismaking. Liefde op het eerste gezicht of een one night stand?.

De tijd zal leren of de liefde beklijft.

Again was ook mijn eerste kennismaking, schat een jaar of 12 geleden. Vond het toen fantastisch, maar later zijn de nummers van Controlling Crowds toch meer mijn favoriet geworden. Sowieso luister ik nog maar weinig Archive, mede omdat de laatste albums behoorlijk matig zijn.

Al in de startblokken, Gretz?

Casartelli schreef:
Ik dank 20 deelnemers voor hun enthousiaste deelname. Archive-fans lijken toch wel een beetje mensen van weinig woorden; de muziek moet maar voor zich spreken.

Ik dank ook Gretz en alle andere Regina Spektorfans voor hun geduld. Je mag nu los, Geert!

Hé, dat had ik niet door. Eerst Archive en daarna Regina Spektor, ik kan mijn geluk niet op!

Ben wel benieuwd of er genoeg deelnemers voor de eerste ronde zijn. Ik heb het idee dat veel mensen slechts 1 of 2 albums van haar kennen. De fanatieke Regina-fans komen niet gauw op deze site.

En nog een dikke pluim voor Casartelli Mooie winnaar ook. Bullets als winnaar zou toch wat teleurstellend zijn, omdat er op Controlling Crowds minstens vijf betere nummers staan.

Dank Casartelli voor de overdracht.

Dan is het nu tijd voor de Greatest Hits van Regina Spektor, een van de iconische singer-songwriters van deze eeuw. Met 7 studio-albums en nog een flink aantal losse singles heeft ze intussen al een behoorlijk indrukwekkend oeuvre op weten te bouwen. Een aantal nummers van haar zal iedereen vermoedelijk wel kennen, maar er zijn ook mooie verborgen parels te vinden op de albums.

Hieronder staat de voorselectie van 20 nummers die ik alvast heb gemaakt, op basis van voorkeurstemmen op MuMe en (luister)statistieken op spotify/youtube/setlist.fm.

Aan jullie nu de taak om 5 tot 10 nummers te nomineren die niet in de voorselectie staan. Dit mogen alle nummers zijn waarop Regina Spektor een bijdrage heeft geleverd, ook als gastartiest.

Deadline maandag 21.00

1. All the Rowboats [What We Saw from the Cheap Seats]
2. Après Moi [Begin to Hope]
3. Back of a Truck [11:11]
4. Better [Begin to Hope]
5. Blue Lips [Far]
6. Chemo Limo [Soviet Kitch]
7. Hotel Song [Begin to Hope]
8. Eet [Far]
9. Fidelity [Begin to Hope]
10. Lacrimosa [Songs]
11. Laughing With [Far]
12. Ne Me Quitte Pas [Songs]
13. Ode to Divorce [Soviet Kitch]
14. Oedipus [Songs]
15. On the Radio [Begin to Hope]
16. Pavlov's Daughter [11:11]
17. Samson [Songs]
18. The Call [Single]
19. Us [Soviet Kitch]
20. You’ve Got Time [Single]

Zou ArthurDZ, trebremmit of panjoe de topictitel kunnen aanpassen naar Greatest Hits of #3 Regina Spektor? Alvast bedankt.

Casartelli (moderator)
17 feb - luigifort (Prefab Sprout)
24 feb - laxus11 (Elton John)
3 maart - ArthurDZ (The Streets)
10 maart - VladTheImpaler (Editors)
17 maart - Bardt1980 (Motorpsycho)
24 maart - Marco dB (Funkadelic)
31 maart - zaaf (Nancy Sinatra)
7 april - herman (Massive Attack)
14 april - EttaJamesBrown (Buffalo Tom)
21 april - dynamo d (Killing Joke)
28 april - Dance Lover (David Bowie)
5 mei - Arno (Van Halen)
12 mei - cosmic kid (De Dijk)
19 mei - dazzler (The Alan Parsons Project)
26 mei - ArthurDZ (Pulp)
2 juni - Johnny Marr (Sticks/Rico/Opgezwolle)
9 juni - herman (Björk)
16 juni - EttaJamesBrown (Chess Records, dus een mix van Muddy Waters, Howlin' Wolf, Etta James etc)
23 juni - west (Curtis Mayfield)
30 juni - Gretz (The xx)
7 juli - wendyvortex (Hüsker Dü)
14 juli - ArthurDZ (Johnny Cash)
21 juli - VladTheImpaler (The Veils)
28 juli - arcade monkeys (Sufjan Stevens)
4 augustus - Gretz (Taylor Swift)
11 augustus - herman (Serge Gainsbourg)
18 augustus - Edgar18 (Arcade Fire)
25 augustus - dix (Tindersticks)
1 september - dynamo d (Ryuichi Sakamoto)
8 september - Casartelli (Opeth)
-
29 december - Edgar18 (Greatest Hits of Greatest Hits)

Gretz, is er een speciale reden waarom je geen liedjes van Remember Us to Life in de startlijst hebt staan?

17 feb - luigifort (Prefab Sprout)
24 feb - laxus11 (Elton John)
3 maart - ArthurDZ (The Streets)
10 maart - VladTheImpaler (Editors)
17 maart - Bardt1980 (Motorpsycho)
24 maart - Marco dB (Funkadelic)
31 maart - zaaf (Nancy Sinatra)
7 april - herman (Massive Attack)
14 april - EttaJamesBrown (Buffalo Tom)
21 april - dynamo d (Killing Joke)
28 april - Dance Lover (David Bowie)
5 mei - Arno (Van Halen)
12 mei - cosmic kid (De Dijk)
19 mei - dazzler (The Alan Parsons Project)
26 mei - ArthurDZ (Pulp)
2 juni - Johnny Marr (Sticks/Rico/Opgezwolle)
9 juni - herman (Björk)
16 juni - EttaJamesBrown (Chess Records, dus een mix van Muddy Waters, Howlin' Wolf, Etta James etc)
23 juni - west (Curtis Mayfield)
30 juni - Gretz (The xx)
7 juli - wendyvortex (Hüsker Dü)
14 juli - ArthurDZ (Johnny Cash)
21 juli - VladTheImpaler (The Veils)
28 juli - arcade monkeys (Sufjan Stevens)
4 augustus - Gretz (Taylor Swift)
11 augustus - herman (Serge Gainsbourg)
18 augustus - Edgar18 (Arcade Fire)
25 augustus - dix (Tindersticks)
1 september - dynamo d (Ryuichi Sakamoto)
8 september - Casartelli (Opeth)
15 september - luigifort (PJ Harvey)
-
29 december - Edgar18 (Greatest Hits of Greatest Hits)

stoepkrijt schreef:
Gretz, is er een speciale reden waarom je geen liedjes van Remember Us to Life in de startlijst hebt staan?

Excuses, dat was niet de bedoeling. De singles van het laatste album stonden op de nominatielijst maar ik vermoed dat er iets misgegaan met controleren. Moest gisteren even vanaf mobiel posten omdat ik op familieweekendje was.

Also, dan starten we met 22 nummers. Er mogen er nu nog maximaal 8 andere nummers door jullie genomineerd worden.

All the Rowboats [What We Saw from the Cheap Seats]
Après Moi [Begin to Hope]
Back of a Truck [11:11]
Better [Begin to Hope]
Bleeding Heart [Remember Us to Life]
Blue Lips [Far]
Chemo Limo [Soviet Kitch]
Eet [Far]
Fidelity [Begin to Hope]
Hotel Song [Begin to Hope]
Lacrimosa [Songs]
Laughing With [Far]
Ne Me Quitte Pas [Songs]
Ode to Divorce [Soviet Kitch]
Oedipus [Songs]
On the Radio [Begin to Hope]
Pavlov's Daughter [11:11]
Samson [Songs]
Small Bill$ [Remember Us to Life]
The Call [Single]
Us [Soviet Kitch]
You’ve Got Time [Single]

Ik maak even van de mogelijkheid gebruik om een aantal users te taggen die wellicht interesse hebben om mee te doen.

We spelen nu Ronde 1, waarin we de (bovenstaande) startlijst gaan aanvullen met 8 nummers die door jullie genomineerd mogen worden. Je hebt hiervoor t/m morgenavond de tijd. Mocht je zin hebben om meer muziek van Regina Spektor te ontdekken dan is dit spel daar de ideale gelegenheid voor. Het is ook toegestaan om in Ronde 2 (eliminatie) of Ronde 3 (finale) aan te haken.

shinybeast
Booyo
Thomas86
Deranged
king_pin
thelion
andnino
Bertus
LucM
maaartjje
Teunnis
Madjack71
dumb_helicopter
gerre
Slowgaze
johan de witt
Svendra
meneer
stoepkrijt
Emile93
Gele Stift
Masimo
laxus11
SébastienY
Scorpion_21
jassn
Edgar18
arcade monkeys
Ste*
Fathead
2MY
AstroStart
erwinz
tbouwh
hobbyrocker
L_T_B
E-Clect-Eddy
Meara
Bighead
timhardt

21 van de 22 nummers staan op spotify alleen niet Back of a Truck noch het album 11:11

aangevuld met 25 hoogst scorende nummers op Deezer (no. 22-46) dat is 3 uur precies, meer dan genoeg om van te kiezen. Inclusief diverse samenwerkingen.

Eigenlijk is de startlijst al behoorlijk sterk, maar van Far en Remember Us to Life ontbreken er nog wel wat essentiële nummers.

Dit zijn mijn nominaties:

Genius Next Door
Older and Taller
Poor Little Rich Boy
That Time
The Calculation
The Flowers
The Trapper and the Furrier
Two Birds

Gretz schreef:
Er mogen er nu nog maximaal 8 andere nummers door jullie genomineerd worden.

Oei, ik had al moeite met tien.

Samson [Songs]

De bekendere versie is die van Begin to Hope. En ik zag eerder Ne Me Quitte Pas er tweemaal instaan. Eén daarvan was natuurlijk Don’t Leave Me (Ne Me Quitte Pas) van What We Saw from the Cheap Seats. Maar wat mij betreft blijft die uit dit spel. Slechte bewerking, daar doet ze helaas wel vaker.

Ik beperk me tot officiële opnamen:

Braille
Daniel Cowman
Genius Next Door
Hero
Prisoners
The Flowers
The Trapper and the Furrier
Time Is All Around

Hero had echt in de startlijst gemoeten.

Verder nog een shout-out naar deze toppers:

Bartender, Consequence of Sounds, Edit, Love Affair, Pound of Flesh, Small Town Moon, The Prayer Of François Villon (Molitva) en Two Sisters.

Dan mis ik klassiekers als Carbon Monoxide, Dance Anthem Of The 80's, Lady en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ongelooflijk hoe ze die prachtige composities en teksten uit haar mouw lijkt te schudden.

En nog een laatste shout-out naar de beste nummers die alleen in live- of demo-opname te horen zijn:

Aquarius
Folding Chair (het bestaan van de wanstaltige albumversie negeer ik)
Long Brown Hair
Loveology
Raindrops

En ook hier had ik nog wel even door kunnen gaan. Ik mag me gelukkig prijzen met het grote aantal nummers dat mijn twee favoriete artiesten hebben geschreven.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:17 uur

geplaatst: vandaag om 16:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.