MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
08. Midnight City (2011) 45 punten, 9 x genoemd & #1 van Poeha ( Vorige Editie #03 )

Sensatie! Hurry Up We`Re Dreaming ligt op de pijnbank want ook Midnight City ''hun meest gekende nummer met luistercijfers waar een aantal nummers die hoger staan alleen maar van kunnen dromen'' kan geen potten breken in de finale. Daar waar van tevoren nog werd gedacht dat deze moderne klassieker misschien wel in staat zou zijn om de vorige winnaar te kunnen bedreigen na hun vorige podiumplek, leverde Midnight City in het begin vooral een strijd om weg te geraken uit de onderste regionen. Het sprokkelde wel veel punten, maar miste top noteringen die gaandeweg toch nog kwamen met onder andere veel liefde van Poeha, zo stoomde ze uiteindelijk nog gevaarlijk af op de Top 3 maar de eindsprint kwam te laat.

07. Graveyard Girl (2008) 46 punten, 7 x genoemd ( Vorige Editie #06 )

Bij het optellen van de punten was ik verrast over dit erg competitieve en geliefde nummer dat voor mij tot voor kort behoorlijk onbekend was. Bleken ze de vorige editie zelfs nog iets beter gescoord te hebben! En het scheelde maar weinig of ze hadden hun prestatie van de vorige keer geëvenaard. Met recht een geliefd nummer want als het punten scoorde dan namen ze niet genoeg met wat restjes en waren het veelal deftige podiumplekken.

06. Lower Your Eyelids to Die with the Sun (2005) 46 punten, 7 x genoemd & #1 van curufin

( Vorige Editie ----------- )

En daar komt het eerste nummer van Before the Dawn Heals Us in de Top 10 voorbij piepen! De verrassing was groot toen ik zag dat dit monumentale nummer de vorige editie, de finale aan zich voorbij moest laten gaan. Anno 2017 revancheert deze gigant ( qua lengte toch zeker ) zich voor dat ongemak en zet het onder andere de belangrijkste gegadigden van Hurry Up We `re Dreaming in de schaduw. Het was erg spannend bovenin, met de top en subtop die naadloos in elkaar overliepen. Dankzij een #1 van Curufin wierp het terstond ook een van de vele troeven van Saturdays = Youth nipt van zich af en mag het tevreden zijn met een zesde plek.

Oei da's inderdaad een tegenvaller voor Midnight City, maar het zag er al snel naar uit dat een podiumplek niet haalbaar was. Nu liggen de punten wel erg dicht bij elkaar. Een puntje meer of minder, maakt in deze aflevering al echt verschil.

9 t/m 6 ligt superdicht bij elkaar ja. Ik verwacht dat de verschillen in de top 5 groter zijn.

05. Don `t Save us From the Flames (2005) 47 punten, 9 x genoemd ( Vorige Editie #02 )

En net na het eerste nummer van Before the Dawn Heals Us hebben we alweer het laatste nummer van dit succesvolle album. Net als Midnight City raakt deze topper zijn podiumplek kwijt en heeft het de winnaar van de vorige editie geen moment angst in kunnen boezemen. Wel werd het relatief veel genoemd, ook met hulp van de geniale Superpitcher remix en zat een podium er halverwege nog wel in, uiteindelijk is het verschil met de #3 ook bijzonder klein gebleken zodat we absoluut niet van een deceptie kunnen spreken.

04. Run Into Flowers (2003) 48 punten, 7 x genoemd ( Vorige Editie #11 )

En ook het verschil tussen de #9 en #4 was schrikbarend klein. Daar waar Gone en Unrecorded debuteerden in de finale maar er nauwelijks in slaagden om veel punten te vergaren bleek Run Into Flowers een ware puntenmagneet te zijn die hoofdzakelijk grossierde in hoge noteringen en zodoende de eer van een van hun meest onderschatte albums ''Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts'' ( Hoofdprijs voor beste titel! ) hoog hield. Ten opzichte van de vorige editie heeft dit nummer veel progressie geboekt en blijkt dat wij nog lang niet uitgekeken zijn op deze onvervalst ruwe parel uit hun roerige beginperiode.

03. Couleurs (2008) 52 punten, 9 x genoemd & #1 van Silent_shout ( Vorige Editie #07 )

Deze technoplaat beukte zich op het einde ternauwernood naar een zeer verdienstelijke podiumplek en liet de andere nummers achter zich na een spannende finish. En daarmee onderstreept het de totale dominantie van ''Saturdays = Youth dat het volledige podium gaat bekleden''. Het nummer is zichtbaar gegroeid in hun oeuvre, mede natuurlijk door de altijd onberispelijke live - performance van dit nummer dat je laat dansen maar je even zo gemakkelijk hypnotiseert en je voor even alles om je heen doet vergeten. Een podiumplek bleek echter wel het hoogst haalbare voor Couleurs.

02. We Own the Sky (2008) 65 punten, 12 x genoemd & #1 van EttaJamesBrown & Dance Lover

( Vorige Editie #08 )

Het enige nummer dat de uiteindelijke #1 nog even bij kon benen in de beginfase maar daarna vooral door niemandsland dwaalde maakt een reuzensprong, te min voor de titelkandidaat en te goed voor de rest. En dat mag best verrassend genoemd worden omdat het zich in de vorige editie niet kon onderscheiden van zijn broertjes en zusjes. Tevens werd het op een na door iedereen in zijn top 10 opgenomen, zelfs evenveel noteringen als de #1. En geheel toevallig schalt nu de winnaar door mijn speakers na het beluisteren van We Own the Sky, hoog tijd om naar de ontknoping te gaan dus!

01. Kim & Jessie (2008) 92 punten, 12 x genoemd & #1 van johan de witt herman dix GrafGantz zaaf E-Clect-Eddy

( Vorige Editie #01 )

Kim & Jessie prolongeren niet alleen hun titel maar verpletteren hun concurrentie op imponerende wijze en laten hen net zo kansloos als Atletico Madrid tegen Real Madrid de afgelopen week. Zoals Saturdays = Youth er dan weer geen misverstand over liet bestaan wat het beste album van de band is en achteloos met Hurry Up We `re Dreaming en alles daaromheen solde. Kim & Jessie werd maar liefst 6 x op #1 gezet door jullie en bleek niet geheel verrassend de grote favoriet te zijn. Kan er prima mee leven, echt een hedendaagse pop diamant die hopelijk veel potten gaat breken in de MuMeladder dit jaar of dan tenminste toch in De Witte Trui.

Nogmaals bedankt allemaal voor het meespelen, ik heb er van genoten!

Arno veel succes en plezier met jou editie van Van Halen!

zaaf
Goeie editie DL, bedankt!

Leuke band, leuke editie.

Ha Arno,

Jij komt zo met de startlijst voor Van Halen?

Bedankt Dance Lover voor deze aflevering, je enthousiasme en de beschrijvingen.

Was een goeie Dance Lover! Bedankt??

EttaJamesBrown schreef:
Ha Arno,

Jij komt zo met de startlijst voor Van Halen?

Komt er zo aan!

GREATEST HITS OF VAN HALEN

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/27/b4/64/27b4644cc32a8bec2daa373e390459e4.jpg

Deze van oorsprong Nederlandse hardrockers scoorden verschillende hits in de jaren 70 en 80, en brachten in 2012 na jaren van windstilte een bejubeld comebackalbum uit. Hoog tijd voor een Greatest Hits!

Startlijst:

Ain't Talkin' 'Bout Love
And the Cradle Will Rock
Can't Stop Lovin' You
China Town
Dance the Night Away
Don't Tell Me (What Love Can Do)
Eruption
Everybody Wants Some!!
Hot for Teacher
I'll Wait
Jamie's Cryin'
Jump
Panama
Poundcake
Runnin' with the Devil
Somebody Get Me a Doctor
Tattoo
When It's Love
Why Can't This Be Love
You Really Got Me

Ontbreken jouw essentiële favorieten in dit lijstje? Stemmen maar! Geef 10 nummers die niet in de startlijst staan. De beste tien gaan naar de tweede ronde.

Deadline: maandag 8 mei 19.00 uur

Ik ken te weinig van de band maar ze interesseren me wel, ik haak waarschijnlijk bij de finale nog in.

Leuk, Van Halen

Amsterdam
Dirty Water Dog
Everybody Wants Some!!
Feels So Good
It’s About Time
Me Wise Magic
Once
Right Now
Up for Breakfast
The Seventh Seal

Grappig, heb nooit geweten dat Everybody Wants Some!! van Richard Linklater naar het gelijknamige (inclusief uitroeptekens) Van Halen-nummer is vernoemd.

Poeha schreef:
Bedankt Dance Lover voor deze aflevering, je enthousiasme en de beschrijvingen.

Daar sluit ik me graag bij aan, mooi hoe je M83 een week in de schijnwerpers hebt gezet.

Van Halen! Ik ken te weinig om me met het voorprogramma bezig te houden, maar ben zeker van plan om terug te komen voor de finale!

Dank Dance Lover voor de leuke stukjes en het organiseren van deze fijne editie!

Telamon schreef:
11 augustus - herman (Serge Gainsbourg)

Nog kans dat je deze omwisselt met Massive Attack? Ik hoop in die week Napels en Vesuvius te bezoeken, en MA missen is minder erg dan de grote Gainsbourg

Da's goed, ik verwacht voor MA sowieso wel een grotere opkomst, dus ik kom de SG-liefhebbers graag tegemoet. Al wel de tweede keer dat ik MA een paar maanden achteruit schuif, maar niemand vindt het vast erg om op een broeierige augustus-avond nog eens Mezzanine ofzo op te zetten.

Dan wordt dit de nieuwe lijst, inclusief een paar herinneringstags en een Charlatans-editie in december.

5 mei - Arno (Van Halen)
12 mei - cosmic kid (De Dijk)
19 mei - dazzler (The Alan Parsons Project)
26 mei - ArthurDZ (The Streets)
2 juni - Johnny Marr (Sticks/Rico/Opgezwolle)
9 juni - herman (Serge Gainsbourg)
16 juni - EttaJamesBrown (Buffalo Tom)
23 juni - west (Curtis Mayfield)
30 juni - Gretz (Spinvis)
7 juli - wendyvortex (Hüsker Dü)
14 juli - ArthurDZ (Johnny Cash)
21 juli - VladTheImpaler (The Veils)
28 juli - arcade monkeys (Sufjan Stevens)
4 augustus - Gretz (The xx + Jamie xx)
11 augustus - herman (Massive Attack)
18 augustus - Edgar18 (Arcade Fire)
25 augustus - dix (Tindersticks)
1 september - dynamo d (Ryuichi Sakamoto)
8 september - Casartelli (Opeth)
15 september - luigifort (PJ Harvey)
22 september - zaaf (Nancy Sinatra)
29 september - Kees-Jan (the Band)
6 oktober - AstroStart (Aafke Romeijn)
13 oktober - laxus11 (Billy Joel)
20 oktober - ArthurDZ (The Shins/Broken Bells)
27 oktober - Dance Lover ( Kendrick Lamar ) *
3 november - Gretz (Taylor Swift)
10 november - AstroStart (Steely Dan/Donald Fagen/Walter Becker)
17 November - laxus11 (Coldplay)
24 November - dynamo d (The Moody Blues)
1 December - herman (The Charlatans)
8 December -
15 December - EttaJamesBrown (Aretha Franklin)
22 December -
29 december - Edgar18 (Greatest Hits of Greatest Hits)

5 mei - Arno (Van Halen)
8 December - dazzler (Joy division)
22 December -

Atomic Punk
Dreams
In a Simple Rhyme
Light Up the Sky
Loss Of Control
Mean Street
One Foot Out the Door
Romeo Delight
Source of Infection
Summer Nights

Waarom is de populairste strack van ou812 niet geselecteerd? Persoonlijke voorkeur?

Kan ArthurDZ of panjoe of trebremmit de titel van dit topic aanpassen in Greatest Hits of #3 ( Van Halen )?

johannesA
Love Walks In
Dreams
Not Enough
Amsterdam
You're No Good
Mean Street
Drop Dead Legs
Summer Nights
Good Enough
Ice Cream Man

5 mei - Arno (Van Halen)
8 December - dazzler (Joy division)
22 December - Laxus11 (Motown)

Ha laxus11,

Leuk dat na Chess nu Motown een de beurt komt.

Wellicht dat ik nog een keer Sue ga doen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:20 uur

geplaatst: vandaag om 18:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.