menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
6 van de 31 nummers zijn nog niet genoemd en lijken veilig......

Chienne Dance (2014)
Gone (2003)
I Guess I'm Floating (2005)
Moonchild (2005)
My Own Strange Path (2007)
Run Into Flowers (2003)
Skin of the Night (2008)
Steve McQueen (2011)
Teen Angst (2005)
Unrecorded (2003)
You Appearing (2008)

De volgende 9 nummers vallen definitief af:

• Sitting ( 6)
• Oblivion (6)
• New Map (6)
• Do It, Try It (5)
• I Guess I M Floating (5)
• Too Late (4)
• Steve McQueen (4)
• Moonchild (4)
• Chienne Dance (4)

De nummers hieronder behaalden allen 3 tegenstemmen. Er moeten echter nog 2 nummers het veld ruimen, graag dus 1 punt geven aan 2 nummers die je het liefst nog af ziet vallen.

* Bij gelijke stand, valt het nummer af wat als eerste de meeste tegenstemmen kreeg.

Graveyard Girl (0)
Raconte Moi une Histoire (0)
Wait (0)
Car Chase Terror (0)
You Appearing (0)
Go! (0)
Skin of the Night (0)

Deadline: vanavond 22.00

Graveyard Girl (0)
Raconte Moi une Histoire (0)
Wait (0)
Car Chase Terror (1)
You Appearing (1)
Go! (0)
Skin of the Night (0)

lastig, twijfel...

Graveyard Girl (0)
Raconte Moi une Histoire (1) *
Wait (1) *
Car Chase Terror (1)
You Appearing (1)
Go! (0)
Skin of the Night (0)

Verdorie, ik dacht dat de deadline op 20.00 uur stond.

Erg jammer van Steve McQueen en Chienne Dance.
Edit: en Oblivion

Inderdaad erg jammer ja! De vorige keer stonden die 2 nummers zelfs nog in de finale.

Graveyard Girl (0)
Raconte Moi une Histoire (1)
Wait (1)
Car Chase Terror (1)
You Appearing (2)*
Go! (0)
Skin of the Night (1)*

Graveyard Girl (0)
Raconte Moi une Histoire (2)
Wait (1)
Car Chase Terror (2)
You Appearing (2)*
Go! (0)
Skin of the Night (1)*

You Appearing valt definitief af.

Car Chase Terror en Raconte hebben geluk dat ze tegelijkertijd 2 strafpunten hebben gekregen. We gaan de finale dus spelen met 21 nummers, te weten:

DE FINALE:

- Run Into Flowers (2003)
- Gone (2003)
- Unrecorded (2003)
- Don't Save Us From the Flames (2005)
- Teen Angst (2005)
- Car Chase Terror (2005)
- Lower Your Eyelids to Die With the Sun (2005)
- A Guitar and a Heart (2005)
- * (2005)
- My Own Strange Path (2007)
- Kim & Jessie (2008)
- We Own The Sky (2008)
- Graveyard Girl (2008)
- Couleurs (2008)
- Skin of the Night (2008)
- Midnight City (2011)
- Wait (2011)
- Raconte-moi une histoire (2011)
- Reunion (2011)
- Intro (2011)
- Go! feat Mai Lan (2016)

Veel luisterplezier en maak een Top 10 uit bovenstaande lijst.

Eventuele toelichtingen worden zeker geapprecieerd!

Zal Kim & Jessie zijn titel kunnen prolongeren of heeft commerciële hit ''Midnight City'' het gat inmiddels kunnen dichten met zijn 3 jaar oudere zussen? Of gaat de verrassende nummer 2 van de vorige keer ''Don `t Save us from the Flames'' er in de schaduw van de topfavorieten misschien wel vandoor met de winst? Of zijn er andere gegadigden die zich gaan roeren in de podium of titelstrijd?

Deadline: vrijdag 5 mei 23:00

Aangepaste afspeellijst

Eervolle vermeldingen:

* My Own Strange Path - Met recht mijn ontdekking van deze editie, nooit echt aandacht aan besteedt omdat het staat op een compleet onbemind album van deze groep.

* Midnight City - Ook balancerend op het randje van mijn top 10, geweldige ode aan de stad bij nacht, de saxofoonsolo geeft het nummer zelfs nog wat extra punch. Echter zijn er uiteindelijk toch wat M83 nummers die mij wat liever zijn als eeuwige ''underdog liefhebber''.

10. INTRO (2011, Hurry Up We`re Dreaming )

Wipt bij de laatste beluistering net over een paar andere potentiële top 10 kandidaten heen. Een waar voorbeeld voor al die nietszeggende, vaak korte intro`s op menig ander album. Langzaam ontbrandt dit nummer en zwelt het met de minuut langer meer aan en dat met heerlijk dramatische uithalen en een stampende beat op de achtergrond. Een fantastische opener, tevens een nummer dat de verbeelding blijvend weet te prikkelen en bovendien prima op zichzelf kan staan.

09. * ( 2005, Before the Dawn Heals Us )

Noise georiënteerd nummer en tevens een blauwdruk van M83 in zijn onstuimige beginperiode, pak hem beet de eerste 3 albums. Rockt ongelofelijk hard en voelt aan als iets dat het daglicht niet kan verdragen. Dringt net als een nietsontziend zwaard overal gemakkelijk doorheen.

08. KIM & JESSIE ( 2008, Saturdays = Youth )

Als ik dit nummer luister word ik nogal eens bevangen door een fijn nostalgisch gevoel, waarin ik met mijn vrienden rondstruinde in mijn geboortedorp; al hutten bouwend, in de sloot spelend en mij bezig houdend met allerlei geheime clubjes. Kortom, het doet mij denken aan een onbezorgde tijd waarin ik met heerlijk onbelangrijke dingen bezig was en nog steeds zoveel mogelijk bezig mee probeer te zijn. Dit nummer is nog steeds als een warme deken en geeft mij anno 2017 altijd het gevoel alsof ik onfeilbaar ben.

07. REUNION ( 2011, Hurry Up We`re Dreaming )

Gewoon een heel fijn episch en bombastisch popnummer met een hoge verslaafdheidsfactor!

06. DON `T SAVE US FROM THE FLAMES ( 2005, Before the Dawn Heals Us )

Louter de Superpitcher Remix van dit nummer zou nog hoger gescoord hebben. Een heerlijk chaotisch nummer die zijn eigen impulsen en al zijn zijweggetjes en tierelantijntjes maar moeilijk in bedwang kan houden. Mijn toegangspoort naar de wondere wereld van M83 destijds, toen ik ergens mid `00 de film Donkey Punch bekeek, standaardthriller maar wat een soundtrack!!! Hoogtepunt was een stomende opbouw naar een sex climax onder de gelukzalige klanken van Superpitcher`s remix die inzag dat 4 minuten veel te kort is voor dit nummer.

05. UNRECORDED ( 2003, Dead Cities, Red Lakes & Lost Ghosts )

Beste wapenfeit uit hun beginperiode samen met het schitterende ''Gone'', Zeer organisch geheel. Fijne combinatie van pompende maar tevens melodieuze shoegaze in het begin en ontwapenend kwetsbaar geheel op het einde, waarbij alles om je heen lijkt te ontdooien. Heeft net dat streepje voor op Gone omdat het net wat veelzijdiger en rijker klinkt allemaal.

04. SKIN OF THE NIGHT ( 2008, Saturdays = Youth )

Bij verstek van Chienne Dance het meest sexy nummer in deze finale. Meerdere malen gebruikt op mijn kot in Brussel om iemand subtiel maar gedwee mee te verleiden.

03. COULEURS ( 2008, Saturdays = Youth )

Vorig jaar tijdens hun concert op Lowlands sprong dit nummer er live voor mij het meeste uit. Geweldig hoe ze hier even aan komen zetten met een dikke technoplaat. Het lekkerst vind ik nog wel de opbouw, waarbij je langzaam mee wordt gesleurd in een wereld waar het zeer fijn vertoeven is.

02. LOWER YOUR EYELIDS TO DIE WITH THE SUN ( 2005, Before the Dawn Heals Us )

Echt zo`n episch nummer wat ik associeer met eeuwigheid en wat gelijk op mijn netvlies prijkt als ik hoor dat het broeierig mooi weer gaat worden. Kunnen ze dit nummer niet standaard afspelen als je na hard werken even lekker aan de kust of aan de waterkant of in je tuin ligt te relaxen genietend van de zon?!

01. WE OWN THE SKY ( 2008, Saturdays = Youth )

Euforisch nummer! Als non - materialistisch persoon ook totaal op mijn lijf geschreven. Koester mooie momenten en blijf zoveel mogelijk mooie ervaringen genereren. Denk niet in vaste patronen en conformeer niet te gemakkelijk ook al betekent dat dat je jezelf soms een keer tegenkomt. Hoogtepunt is de brug in het midden van dit nummer, weergaloze genieterij!

1. Kim & Jessie
2. Graveyard Girl
3. We Own The Sky
4. Run Into Flowers
5. Raconte-moi une histoire
6. Skin of the Night
7. Don't Save Us From the Flames
8. Midnight City
9. Couleurs
10. A Guitar and a Heart

1. Lower your eyelids to die with the sun
2. Don't save us from the flames
3. Wait
4. We own the sky
5. Skin of the night
6. Kim & Jessie
7. Graveyard girl
8. Teen angst
9. Midnight city
10. Raconte-moi une histoire

1. Kim & Jessie (2008)
2. Skin of the Night (2008)
3. * (2005)
4. Couleurs (2008)
5. Reunion (2011)
6. Don't Save Us From the Flames (2005)
7. Run Into Flowers (2003)
8. A Guitar and a Heart (2005)
9. Car Chase Terror (2005)
10. Graveyard Girl (2008)

Midnight City heb ik toen ie uitkwam zoveel gedraaid dat het nog altijd mijn meest beluisterde M83-nummer is op Last.FM , ook al zit daar de via cd gedraaide muziek meestal niet bij. Maar ben het nummer wel wat beu gehoord, dus niet in mijn top 10. Het grootste gemis is Claudia Lewis, ook een geweldig nummer. Verder geef ik bij Don't Save Us From the Flames de voorkeur aan de Superpitcher-remix, een persoonlijke klassieker.

Qu'est-ce que la propriété? La propriété c'est le vol!

1. We Own The Sky (2008)
2. Midnight City (2011)
3. Go! feat Mai Lan (2016)
4. Unrecorded (2003)
5. Reunion (2011)
6. Couleurs (2008)
7. Intro (2011)
8. A Guitar and a Heart (2005)
9. Lower Your Eyelids to Die With the Sun (2005)
10. My Own Strange Path (2007)

Moeilijk, moeilijk, moeilijk...

1. Kim & Jessie (2008)
2.Graveyard Girl (2008)
3. Run Into Flowers (2003)
4. Teen Angst (2005)
5. Lower Your Eyelids to Die With the Sun (2005)
7. My Own Strange Path (2007)
8. Skin of the Night (2008)
9. We Own The Sky (2008)
10. Reunion (2011)

Goed om te zien dat het aantal finalelijstjes langzaam binnenstroomt!

Hierbij mijn laatste stalkerbericht.

GrafGantz nico1616 Silent_shout andré Gyzzz KampF luc011190 yeahyeahyeah Poeha titan coldwarkids Co Jackso Fathead Gizzmann Gloeilamp mjk87 Sander14 Arno dix chevy93, curufin, DenDimi, gerre, Shinobi, stardust_be en Titmeister VladTheImpaler

Ik verwacht zeker nog een finalelijst van Poeha, dix, coldwarekids & Silent Shout

Deadline vanavond 23.00

Oei, weet niet of ik hier vandaag nog tijd voor heb maar ga een poging wagen. Ben vanavond naar een concert dus m'n tijd is beperkt, kan bij een hoop artiesten zo zonder te luisteren een representatieve lijst indienen, maar hier moet ik toch even voor gaan zitten. Alle nummers in totaal duren 1 uur en 46 minuten zie ik, misschien dat ik een eerste schifting maak door er een soort van doorheen te bladeren.

dix
Dance Lover schreef:
Hierbij mijn laatste stalkerbericht.

Ik verwacht zeker nog een finalelijst van Poeha, dix, coldwarekids & Silent Shout

OK Pal:

1. Kim & Jessie
2. Intro
3. Run Into Flowers
4. Couleurs
5. Wait
6. We Own Ze Sky
7. *
8.- Lower Your Eyelids to Die With the Sun
9. Reunion
10. Midnight City

Liefhebber zeker, maar alleen bekend genoeg met de bekendste nummers van hun bekendste albums. Volg de uitslag wel.

Mijn meest beluisterde artiest op Last.FM, dus ik ben zeker grote fan.
Slowly en Sitting zouden waarschijnlijk mijn nummers 1 en 2 zijn moesten ze de finale gehaald hebben

1. Couleurs (2008)
2. Graveyard Girl (2008)
3. A Guitar and a Heart (2005)
4. Don't Save Us From the Flames (2005)
5. Teen Angst (2005)
6. Run Into Flowers (2003)
7. We own the sky (2008)
8. Kim & Jessie (2008)
9. * (2005)
10. Wait (2011)

Raar dat America er niet bij staat. Single!! maar goed.

1. *
2. Car Chase Terror
3. Graveyard Girl
4. Lower Your Eyelids To Die With The Sun
5. Couleurs
6. Kim & Jessie
7. We Own The Sky
8. Midnight City
9. Raconte-Moi Une Histoire
10. Intro

1. Kim & Jessie (2008)
2. Midnight City (2011)
3. Intro (2011)
4. Run Into Flowers (2003)
5. Wait (2011)
7. Couleurs (2008)
8. Skin of the Night (2008)
9. We Own The Sky (2008)
10. Car Chase Terror (2005)

1. Kim & Jessie
2. Run Into Flowers
3. *
4. Midnight City
5. Wait
6. We Own The Sky
7. Intro
8. Don't Save Us From the Flames
9. Reunion
10. Skin of the Night

01. Midnight City (2011)
Haast ongeëvenaard...beste nummer van 2011....behoort tot de vijf besten (gevoel) van de 00's en 10's. Helaas...hoge bomen...

02. Reunion (2011)
03. Kim & Jessie (2008)

04. Gone (2003)
05. Wait (2011)
06. Go! feat Mai Lan (2016)
07. Intro (2011)
08. Couleurs (2008)
09. Unrecorded (2003)
10. We Own The Sky (2008)

11. * (2005)
12. Lower Your Eyelids to Die With the Sun (2005)

Bedankt Poeha herman Silent_shout Gretz EttaJamesBrown curufin johan de witt dix GrafGantz zaaf E-Clect-Eddy & coldwarkids voor jullie deelname!

Doet mij ook deugd om te zien dat iemand de moeite heeft genomen om bekender te geraken met M83.

DE UITSLAG:

21. MY OWN STRANGE PATH (2007) 5 PUNTEN, 2x GENOEMD ( Vorige Editie ------- )

20. GONE (2003) 7 PUNTEN, 1 x GENOEMD ( Vorige Editie -------- )

19. RACONTE – MOI UNE HISTOIRE (2011) 11 PUNTEN, 4 x GENOEMD ( Vorige Editie ------- )

18. CAR CHASE TERROR (2005) 12 PUNTEN, 3 x GENOEMD ( Vorige Editie ....... )

17. GO! FEAT. Mai Lan (2016) 13 PUNTEN, 2 x GENOEMD ( Vorige Editie ------- )

16. UNRECORDED (2003) 15 PUNTEN, 3 x GENOEMD ( Vorige Editie ------- )

15. A GUITAR AND A HEART (2005) 15 PUNTEN, 4 x GENOEMD ( Vorige Editie #05 )

14. TEEN ANGST (2005) 16 PUNTEN, 3 x GENOEMD ( Vorige Editie #10 )

13. INTRO (2011) 31 PUNTEN, 7 x GENOEMD ( Vorige Editie #09 )

12. * (2005) 34 PUNTEN, 6 x GENOEMD & #1 van coldwarkids ( Vorige Editie #12 )

11. REUNION (2011) 35 PUNTEN, 8 x GENOEMD ( Vorige Editie #12 )

10. Skin of the Night (2008) 37 punten, 8 x genoemd ( Vorige Editie #16 )

Pas het eerste(!) nummer van Saturdays = Youth. Ja alle nummers van die plaat staan dus in de top 10..... Deze zwoele plaat blijkt een enorme groeier te zijn, want tijdens de vorige editie kwam hij niet in de buurt van de top 10. De plaat flirtte zelfs even met een Top 5 positie maar moest uiteindelijk nog alles in de strijd gooien om Reunion en * van het vege lijf te houden. Laat de zomer nu maar komen!

09. Wait (2011) 43 punten, 7 x genoemd & #1 van Gretz ( Vorige Editie #04 )

Al het vierde wapen van de in totaal vijf wapens in de finale van succesalbum ''Hurry Up We `re Dreaming''. Een regelrechte verrassing dat dit nummer dat de laatste jaren zo goed scoort in de MuMeladder en De Witte Trui zich heeft laten verrassen door een hoop andere nummers. Toch zag het er vanaf het begin niet goed uit voor Wait, het ontsnapte nipt aan eliminatie in de voorrondes en het moest het vooral hebben van enkele hoge noteringen in de finale. Toch zijn er genoeg deelnemers die in een van de meest gevoelige nummers van M83 een topper zien en dat is het natuurlijk ook. Altijd kippenvel bij de kreten op het einde van dit schitterende nummer dat met wat meer geluk zomaar weer een top 5 positie af had kunnen dwingen!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:04 uur

geplaatst: vandaag om 17:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.