MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
07. (068) LUCIFER (11)

De nummer 1 van 50tracks, Brunniepoo, Casartelli en Salvadore

We maken een sprong van tien punten naar de top 7 die zich duidelijk onderscheidt.
Niet iedereen had deze (nochtans) single van het minder gewaardeerde Eve (1979) zo hoog verwacht.
Behalve de vier deelnemers die hem resoluut op 1 plaatsten. Hierdoor de meest gevierde topper.

06. (074) SILENCE AND I * (12)

De nummer 1 van Marty McFly, Rudi S en The_CrY.

De enige reden waarom de hoogst genoteerde nominatie niet in de startlijst stond,
was het feit dat ik mezelf een strikt maximum van drie starters per album had opgelegd.
Silence and I is het epos dat het classic album Eye in the Sky (1982) het nodige gewicht geeft.
Al moet Woolfson soms opletten dat zijn zingen niet op geeuwen gaat lijken.

Mooi dat The Tell-Tale Heart de top 10 heeft gehaald. Dat had ik voorafgaand aan deze greatest hits of APP niet verwacht.

05. (079) THE RAVEN (13)

Geen topposities, maar wel vier 2de plaatsen voor de topper van Tales.
Hier hoor je dan wel goed dat we te maken hebben met het project van Alan en Eric.
Maar het rockgevoel van het debuut werd nadien toch maar zelden hernomen, hoor ik.
Hier en daar op een wat stevigere albumtrack, maar niet zozeer als muzikale basiskoers.

04. (083) DON'T ANSWER ME (13)

De nummer 1 van EttaJamesBrown.

Mijn eerste kennismaking met de band en bijgevolg koester ik het bijhorende album nog steeds.
In een hitparade die geregeerd wordt door synthesizers, pakt APP uit met een akoestisch nummer.
Sta me toe te zeggen dat ik de tekst van het liedje veel mooier vind dan de wat gemene videoclip.

03. (086) OLD AND WISE (12)

De nummer 1 van chevy93, E-Clect-Eddy en Simon77.

Deze tweede kanjer van het album Eye in the Sky (1982) heeft zijn status mee te danken
aan de hoge hitnotering in Nederland. Een song die heel wat noorderburen op het spoor bracht
van het werk van Parsons en Woolfson. Gek genoeg in Vlaanderen helemaal geen grote hit geweest.

02. (096) SIRIUS / EYE IN THE SKY (17)

De nummer 1 van Choconas.

Het meest genoteerde nummer blijkt dan toch hun meest gestroomlijnde hit.
Al zal de aan Vangelis verwante intro een paar deelnemers over de streep getrokken hebben.
Een verrassende top 3 hit in de States en daardoor hun best verkochte single wereldwijd.

01. (112) THE TURN OF A FRIENDLY CARD (16)

De nummer 1 van dynamo d, laxus11 en likeahurricane.

De titelsong van APP's vijfde langspeler zet zijn vier albumgenoten in deze finale in de schaduw.
Het is dat wat hoofse arrangement dat het lied zijn bijzonder charme geeft, vind ik elke keer weer.
Het integreren van akoestische instrumenten (naast elektronische) vond ik altijd een slimme zet.

Met deze lijst kan ik goed leven. Mooie presentatie, dazzler! Bedankt!

Casartelli (moderator)
dazzler schreef:
15. (031) GAMES PEOPLE PLAY (8)

Sta me toe om een kleine teleurstelling te verwoorden bij het niet halen van de top 10.
Volgens mij had APP hier voor het eerst een perfecte en bijdetijdse popsingle in handen.
Een beetje Video Killed the Radio Star met symfonische rockallures. Mijn trotse nummer 2.
Interessante observatie, ik geloof dat ik wel een beetje hoor wat je bedoelt. Al verkies ik het 'origineel' dan wel met grote afstand.

Dank voor deze fraaie editie in elk geval weer!

Prachtige Greatest Hits of The Alan Parsons Project. Veel dank aan dazzler

Leuke Greatest hits met een voor mij redelijke teleurstellende uitslag. Ondanks de best mooie melodie hoor ik tegenwoordig alleen nog maar de drie/vier minuten gelispel en daar wordt het niet beter van.

Moet zeggen dat ik Eye in the Sky een beetje beu ben. Gelukkig wint het weergaloze Turn of a Friendly Card.

dank dazzler

Bij het beluisteren van alle nominaties besef je pas hoeveel fijne muziek er door TAPP gemaakt is. En dat een Top 20 eigenlijk geen recht doet aan de 10 albums die in 'slechts' 11 jaar tijd zijn verschenen. Een Top 30 zou waarschijnlijk veel meer recht gedaan hebben, met name voor de albums die 'afvielen'.

And now for something completely different: The Streets! Ergens tussen hiphop, UK garage en electronic in heeft de Britse Mike Skinner een unieke niche voor zichzelf gevonden, één waarin ook plaats is voor mooie slice of life-teksten, gepraat-rapt met een onweerstaanbaar Brits accent.

Zijn (grotendeels) eenmansproject The Streets bestond tussen 2001 en 2011, en leverde vijf albums en een paar hits op (grote in Engeland, kleine in de Benelux). Dit kleine, grotendeels superfijne oeuvre krijgt hier deze week de kans om ge(her)ontdekt te worden.

Omdat er zoals gezegd niet superveel keuze is uit Streets-nummers, en omdat zich onder de vaste forumbezoekers maar een beperkt aantal The Streets-kenners bevinden, gaan we het deze editie een beetje anders doen. Ik heb een startlijst van dertig nummers gemaakt waarmee we direct de eliminatieronde gaan spelen (spotifylijstje probeer ik zo te regelen). Zowel mensen die al liefhebber zijn, als nieuwsgierigen, kunnen zo meteen meedoen. Opdracht is gewoon om uit dit lijstje je tien minst favoriete Streets-tracks uit te lichten. De tien songs die het meest genoemd worden, vallen af. Met de overige twintig spelen we de finale. Deadline: woensdagavond 21.00 uur.

Greatest Hits of The Streets

Blinded by the Lights
Could Well Be In
Don’t Mug Yourself
Dry Your Eyes
Empty Cans
Everything Is Borrowed
Fit But You Know It
Geezers Need Excitement
Get Out Of My House
Going Through Hell
Has It Come To This
Heaven for the Weather
I Love You More (Than You Like Me)
It’s Too Late
It Was Supposed to Be So Easy
Let’s Push Things Forward
Never Went to Church
Pranging Out
Puzzled by People
Same Old Thing
Stay Positive
The Escapist
The Hardest Way to Make an Easy Living
The Irony of It All
Too Much Brandy
Trust Me
Turn the Page
War of the Sexes
Weak Become Heroes
When You Wasn’t Famous

http://www.bbc.co.uk/radioassets/live/events/624/music/festivals/readingandleeds/2011/artists/streets/img/streets-1.jpg

Van Johnny Marr, GrafGantz en Koenr vermoed ik dat ze wel interesse hebben in deze editie. En misschien users als Ernie, rafke pafke, Robbie Keane en vantagepoint ook? Voor uitleg over het concept, zie mijn bericht van 12:03

Interessant om het zo eens te proberen Arthur, helaas doe ik niet mee want heb niks met de Streets

Ik zal tijd proberen te maken om deze week dan maar eens kennis te maken met The Streets (dan is die Spotify-lijst wel nodig ), want heb al wel vaker het vermoeden gehad dat ik dit best eens goed zou kunnen vinden, maar luisteren is er nooit van gekomen.

Ook nog even de dank aan dazzler voor APP. Goed om weer eens wat in het oeuvre te duiken, maar kwam wel opnieuw tot de ontdekking dat ik toch meer met het 'rockgevoel' van het debuut heb, dan de latere insteek. Maar het blijft leuk om zo met de muziek van een artiest bezig te zijn, zeker als dat leidt tot zo'n mooie presentatie

Ben er wel voor in om de straten onveilig te maken.

It has come to this:

Is dat een privé playlist want ik hem niet vinden met zoeken op Spotify?

Ja inderdaad, ben niet zo bekend met het fenomeen 'spotifylijstjes delen' dus ik had hem nog op privé staan kan je er nu aan E-Clect-Eddy?

Nope... ik zie maar 4 openbare playlist bij je account en daar zit die van The Streets niet bij.

Dat is heel vreemd, bij mij staat ie nu wel op openbaar. Kan je het lijstje niet afspelen via de link die ik een uurtje geleden in dit topic heb gezet?

De geposte link zal vast wel werken, punt is, Spotify heeft zo zijn eigen kuren wanneer je een andere playlist gaat luisteren (dan waar ik nu naar luister). Plus ik luister graag tacks in chronologische volgorde en ook op album volgorde en dan helpt het om direct toegang tot de lijst te hebben.

Ik zie hem dus nog steeds niet, wellicht een vertraging ergens in Spotify systeem

Okay, workaround gevonden, als ik je volg, dan krijg ik de lijst nu wel te zien en als ik daarna je ontvolg dan zie ik hem voorlopig nog wel.

waar een wil is...

Mij lukt het nog niet. Ben wel volger, vermoed ik.

EttaJamesBrown schreef:
Mij lukt het nog niet. Ben wel volger, vermoed ik.

trucje proberen die ik deed, (volgen) > ontvolgen > (volgen)

Vreemd zeg. De afspeellijst van privé naar online zetten en de uri hier delen, meer was er vroeger toch niet nodig?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:38 uur

geplaatst: vandaag om 14:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.