Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juni 2017, 15:49 uur
ArthurDZ schreef:
Spijtig Bonk! Wil je bij mij op het werk komen luisteren anders? De verbinding is hier altijd prima en er is nog een bureau vrij vandaag.
(quote)
Spijtig Bonk! Wil je bij mij op het werk komen luisteren anders? De verbinding is hier altijd prima en er is nog een bureau vrij vandaag.

Dank voor het aanbod. Maar ik werk in Friesland en vermoed dat ik dat niet red qua reistijd

Lijkt me heerlijk, altijd goede verbinding. Laten we het er maar op houden dat werken in de zorg ook zijn nadelen heeft

1
geplaatst: 2 juni 2017, 18:19 uur
01. Turn the Page
02. Don’t Mug Yourself
03. Same Old Thing
04. The Irony of it All
05. Stay Positive
06. Fit But You Know It
07. Let's Push Things Forward
08. Geezers Need Excitement.
09. Blinded by the Lights
10. Too Much Brandy
02. Don’t Mug Yourself
03. Same Old Thing
04. The Irony of it All
05. Stay Positive
06. Fit But You Know It
07. Let's Push Things Forward
08. Geezers Need Excitement.
09. Blinded by the Lights
10. Too Much Brandy
1
geplaatst: 2 juni 2017, 20:57 uur
1. Too Much Brandy
2. Fit But You Know It
3. Let’s Push Things Forward
4. Dry Your Eyes
5. Turn the Page
6. Blinded by the Lights
7. Don’t Mug Yourself
8. Puzzled by People
9. Same Old Thing
10. Never Went to Church
11. Everything Is Borrowed
12. Heaven for the Weather
13. Could Well Be In
14. It’s Too Late
15. Weak Become Heroes
16. Stay Positive
2. Fit But You Know It
3. Let’s Push Things Forward
4. Dry Your Eyes
5. Turn the Page
6. Blinded by the Lights
7. Don’t Mug Yourself
8. Puzzled by People
9. Same Old Thing
10. Never Went to Church
11. Everything Is Borrowed
12. Heaven for the Weather
13. Could Well Be In
14. It’s Too Late
15. Weak Become Heroes
16. Stay Positive
0
geplaatst: 2 juni 2017, 21:30 uur
En dan zijn de stembussen gesloten! Met dank aan de vijf schatten die samen met mij deze Greatest Hits-editie mede mogelijk gemaakt hebben. Een klein groepje, maar desondanks vond ik het een zeer aangename editie!
En dan nu de uitslag:
19. Puzzled by People (3 punten, 1 keer genoemd)
Sometimes you have to find out for yourself
Sometimes you need to be told
Sometimes you never find the answer
Belandde tot mijn grote verbazing in de startlijst als derde en laatste nummer van Computers And Blues, en tot mijn nog grotere verbazing werd dit nederige albumtrackje ook de enige song van die plaat die hier de finale haalde. Toen was het wel gedaan met stunten, want behalve E-Clect-Eddy plaatste niemand deze in zijn top 10.
Vind dit trouwens wel een heerlijk nummer, met zo'n melancholische beat zoals alleen Mike Skinner ze kan maken. Computers And Blues wordt hier en op de rest van het internet nogal verguisd (zie dat lage gemiddelde
) maar persoonlijk vind ik het eigenlijk een prima album met inderdaad een paar zwakke broeders, maar ook veel toppers (waaronder dus Puzzled by People en het hier eervol gesneuvelde Going Through Hell).
18. The Irony Of It All (7 punten, 1 keer genoemd)
Er, hello, my name's Tim and I'm a criminal
In the eyes of society I need to be in jail
For the choice of herbs I inhale
This ain't no wholesale operation
Just a few eighths and some Playstation's my vocation
I pose a threat to the nation
And down the station the police hold no patience
En ook dit liedje, de laagste van elf (!) finalisten van magistraal meesterdebuut Original Pirate Material, had maar één fan. The Irony Of It All is nochtans wel een geliefd nummer onder de fans dacht ik, een knotsgekke conversatie tussen Tim, die door zijn blowgewoonten als een crimineel of op zijn minst als een randfiguur in de maatschappij gezien wordt, en Terry, die hoewel hij een kortgelonte alcoholieker is tot gezien kan worden als een 'upstanding citizen'. Dolle pret verzekerd!
17. Never Went To Church (9 punten, 2 keer genoemd)
Two great European narcotics
Alcohol and Christianity
Zoals gezegd is Mike Skinner naast beatbakker ook een eersteklas melancholicus. De dood van zijn vader was de katalysator voor dit sterke liedje, de enige in de finale van The Hardest Way To Make An Easy Living, een plaat waarop Mike gefrustreerd worstelt met wat hij al die jaren verlangde, namelijk beroemdheid. Misschien wel mijn minst favoriet album van hem, waarvan dit nummer samen met Pranging Out en When You Wasn't Famous toch wel de grote uitschieters naar boven zijn.
I forgot you left me behind to remind me of you
16. Everything is Borrowed (10 punten, 3 keer genoemd)
I came to this world with nothing
And I leave with nothing but love
Everything else is just borrowed
Ik ben grote fan van dit nummer en had 'm op 3, verder scoorde deze nergens hoge ogen. Och ja, het blijft een prachtig nummer, waarin de berusting het overneemt bij dat opgejaagde, ontevreden ventje van The Hardest Way To Make An Easy Living. Dat ik een zwak heb voor deze karakterprogressie moge duidelijk zijn. Daarom misschien ook dat het belachelijk simpele clipje me zoveel doet, Mike (eventjes) gelukkig met vrouw en kind in een eigen huis, een plek onder de zon... *diepe zucht*.
Prachtige tekst heeft dit nummer ook, het door mij hierboven gequote refrein mogen ze zo op mijn grafzerk zetten.
En dan nu de uitslag:
19. Puzzled by People (3 punten, 1 keer genoemd)
Sometimes you have to find out for yourself
Sometimes you need to be told
Sometimes you never find the answer
Belandde tot mijn grote verbazing in de startlijst als derde en laatste nummer van Computers And Blues, en tot mijn nog grotere verbazing werd dit nederige albumtrackje ook de enige song van die plaat die hier de finale haalde. Toen was het wel gedaan met stunten, want behalve E-Clect-Eddy plaatste niemand deze in zijn top 10.
Vind dit trouwens wel een heerlijk nummer, met zo'n melancholische beat zoals alleen Mike Skinner ze kan maken. Computers And Blues wordt hier en op de rest van het internet nogal verguisd (zie dat lage gemiddelde
) maar persoonlijk vind ik het eigenlijk een prima album met inderdaad een paar zwakke broeders, maar ook veel toppers (waaronder dus Puzzled by People en het hier eervol gesneuvelde Going Through Hell).18. The Irony Of It All (7 punten, 1 keer genoemd)
Er, hello, my name's Tim and I'm a criminal
In the eyes of society I need to be in jail
For the choice of herbs I inhale
This ain't no wholesale operation
Just a few eighths and some Playstation's my vocation
I pose a threat to the nation
And down the station the police hold no patience
En ook dit liedje, de laagste van elf (!) finalisten van magistraal meesterdebuut Original Pirate Material, had maar één fan. The Irony Of It All is nochtans wel een geliefd nummer onder de fans dacht ik, een knotsgekke conversatie tussen Tim, die door zijn blowgewoonten als een crimineel of op zijn minst als een randfiguur in de maatschappij gezien wordt, en Terry, die hoewel hij een kortgelonte alcoholieker is tot gezien kan worden als een 'upstanding citizen'. Dolle pret verzekerd!
17. Never Went To Church (9 punten, 2 keer genoemd)
Two great European narcotics
Alcohol and Christianity
Zoals gezegd is Mike Skinner naast beatbakker ook een eersteklas melancholicus. De dood van zijn vader was de katalysator voor dit sterke liedje, de enige in de finale van The Hardest Way To Make An Easy Living, een plaat waarop Mike gefrustreerd worstelt met wat hij al die jaren verlangde, namelijk beroemdheid. Misschien wel mijn minst favoriet album van hem, waarvan dit nummer samen met Pranging Out en When You Wasn't Famous toch wel de grote uitschieters naar boven zijn.
I forgot you left me behind to remind me of you

16. Everything is Borrowed (10 punten, 3 keer genoemd)
I came to this world with nothing
And I leave with nothing but love
Everything else is just borrowed
Ik ben grote fan van dit nummer en had 'm op 3, verder scoorde deze nergens hoge ogen. Och ja, het blijft een prachtig nummer, waarin de berusting het overneemt bij dat opgejaagde, ontevreden ventje van The Hardest Way To Make An Easy Living. Dat ik een zwak heb voor deze karakterprogressie moge duidelijk zijn. Daarom misschien ook dat het belachelijk simpele clipje me zoveel doet, Mike (eventjes) gelukkig met vrouw en kind in een eigen huis, een plek onder de zon... *diepe zucht*.
Prachtige tekst heeft dit nummer ook, het door mij hierboven gequote refrein mogen ze zo op mijn grafzerk zetten.
0
geplaatst: 2 juni 2017, 22:00 uur
15. Too Much Brandy (11 punten, 2 keer genoemd) en de nummer 1 van E-Clect-Eddy
Amsterdam ain't a nice place off your face
Tweede OPM-liedje, en de eerste nummer 1 die afvalt. Lekker lompe song, behoort niet tot mijn eigen topfavorieten maar niettemin altijd leuk om voorbij te horen komen. Over een avondje uitgaan in Amsterdam vol drugs en alcohol, en daar die Britten toch amper kunnen nuttigen met mate, ontaard dit in totale chaos!
14. Weak Become Heroes (11 punten, 3 keer genoemd)
Then the girl in the cafe taps me on the shoulder
I realize 5 years went by and I'm older
Memories smolder, winter's colder
But that same piano loops over and over and over
Een keertje meer genoemd dan Too Much Brandy, dus net iets hoger geëindigd. Hier maakt Mike het niet bont in Amsterdam samen met zijn mates, maar loopt hij alleen rond door de uitgaansbuurt van zijn hometown Birmingham, aan de melancholische beat te horen waarschijnlijk terwijl het regent. Af en toe voelt Mike voor mij aan als een soort Britse Luc De Vos, onder andere op dit nummer.
13. Could Well Be In (12 punten, 2 keer genoemd)
I told her I thought it was important
That you could get lost in conversation
Chatting shit, sitting in oblivion
With that person who's your special one
She said she was the worst pool player under the sun
But blokes go easy so she always won
Hier horen we weer de tevreden spinnende Mike Skinner van Everything Is Borrowed. Maar ja, op date zijn met een leuk meisje en merken dat het allemaal op rolletjes loopt, men gaat voor minder op wolkjes lopen. Zoals we later horen op zijn tweede plaat A Grand Don't Come For Free zal het niet blijven duren met deze dame, maar voor nu is alles goed in de wereld.
12. Has It Come To This (12 punten, 3 keer genoemd)
Blinding with the lights, blinding with the lights
Dizzy new heights
Zowat de beginselverklaaring van The Streets, zijn eerste single en voor de ordinary blokes en birds van Groot-Brittannië het eerste teken dat plots iemand van hun eigen belevingswereld was opgestaan om via goedkope UK garage-beats, een vet accent en dieper dan gemiddeld-reikende teksten hun weinig glamoureuze levensstijl toch iets van onsterfelijkheid te geven.
The Guardian noemde Original Pirate Material in 2009 hun album of the decade trouwens. Waarom lees je hier.
11. Heaven For The Weather (12 punten, 3 keer genoemd)
I want to go to heaven for the weather
But hell for the company
But hell seems like fun to me
Werd gemiddeld gezien net iets hoger gezet dan Has It Come To This, vandaar dat de tie-break is uitgedraaid in het voordeel van de hoogst scorende song die niet van OPM of AGDCFF komt. Gezegend met een vrolijk stuiterende piano en een catchy, enthousiast refrein.
Amsterdam ain't a nice place off your face
Tweede OPM-liedje, en de eerste nummer 1 die afvalt. Lekker lompe song, behoort niet tot mijn eigen topfavorieten maar niettemin altijd leuk om voorbij te horen komen. Over een avondje uitgaan in Amsterdam vol drugs en alcohol, en daar die Britten toch amper kunnen nuttigen met mate, ontaard dit in totale chaos!
14. Weak Become Heroes (11 punten, 3 keer genoemd)
Then the girl in the cafe taps me on the shoulder
I realize 5 years went by and I'm older
Memories smolder, winter's colder
But that same piano loops over and over and over
Een keertje meer genoemd dan Too Much Brandy, dus net iets hoger geëindigd. Hier maakt Mike het niet bont in Amsterdam samen met zijn mates, maar loopt hij alleen rond door de uitgaansbuurt van zijn hometown Birmingham, aan de melancholische beat te horen waarschijnlijk terwijl het regent. Af en toe voelt Mike voor mij aan als een soort Britse Luc De Vos, onder andere op dit nummer.
13. Could Well Be In (12 punten, 2 keer genoemd)
I told her I thought it was important
That you could get lost in conversation
Chatting shit, sitting in oblivion
With that person who's your special one
She said she was the worst pool player under the sun
But blokes go easy so she always won
Hier horen we weer de tevreden spinnende Mike Skinner van Everything Is Borrowed. Maar ja, op date zijn met een leuk meisje en merken dat het allemaal op rolletjes loopt, men gaat voor minder op wolkjes lopen. Zoals we later horen op zijn tweede plaat A Grand Don't Come For Free zal het niet blijven duren met deze dame, maar voor nu is alles goed in de wereld.
12. Has It Come To This (12 punten, 3 keer genoemd)
Blinding with the lights, blinding with the lights
Dizzy new heights
Zowat de beginselverklaaring van The Streets, zijn eerste single en voor de ordinary blokes en birds van Groot-Brittannië het eerste teken dat plots iemand van hun eigen belevingswereld was opgestaan om via goedkope UK garage-beats, een vet accent en dieper dan gemiddeld-reikende teksten hun weinig glamoureuze levensstijl toch iets van onsterfelijkheid te geven.
The Guardian noemde Original Pirate Material in 2009 hun album of the decade trouwens. Waarom lees je hier.
11. Heaven For The Weather (12 punten, 3 keer genoemd)
But hell for the company
But hell seems like fun to me
Werd gemiddeld gezien net iets hoger gezet dan Has It Come To This, vandaar dat de tie-break is uitgedraaid in het voordeel van de hoogst scorende song die niet van OPM of AGDCFF komt. Gezegend met een vrolijk stuiterende piano en een catchy, enthousiast refrein.
0
geplaatst: 2 juni 2017, 22:32 uur
10. Geezers Need Excitement (13 punten, 2 keer genoemd) en de nummer 1 van GrafGantz
By now you want to leather this twat
And forever you're going to regret that, your choice of path
So mash 'is 'ead up and your girl's now fed up
But stop to think it's never going to be
The Jackie Chan scene it coulda been
Nét genoeg om in de top 10 te kunnen eindigen, wat is die Graf toch een gelukzakje soms. Een van de gevaarlijkst klinkende nummers van pantoffelheld Mike Skinner met dank aan die dreigende vioolsample en tekst over ruziemaken in de club en de lokale junkfood takeaway.
9. Don't Mug Yourself (14 punten, 3 keer genoemd)
Hold it down boy, your head's getting blurred
I know you can't stop thinking of her
By all means, you can vibe with this girl
But just don't mug yourself, that's all don't mug yourself
En nog één puntje hoger (het lag allemaal dicht op mekaar in dit segment van de lijst) vinden we Don't Mug Yourself, een soort vervolg op Geezers Need Excitement. De nacht is voorbij, overleefd met een minimum aan kleerscheuren, en samen met je maten zit je met kater en al in een ontbijthuis de gebeurtenissen van de laatste uren te bespreken. Je hebt een meisje ontmoet, dus je mates slingeren je constant ongevraagd en ongewenst advies naar je houten kop. Als dat maar goed gaat. Mike had op Original Pirate Material een nummer voor zowat elk jeugdcultureel aspect.
8. Stay Positive (15 punten, 2 keer genoemd)
Stop dreaming
People who say that are blaspheming
They're doing nine to five and moaning
And they don't want you succeeding when they've blown it
And your idols - who are they?
They too dreamt about their day
Dankzij twee zeer hoge stemmen, waaronder van mijzelf, toch nog op 8 beland. Voor mij hét nummer om te draaien wanneer ik me eens een beetje down voel. De truc is dat Mike nergens doet alsof het eigenlijk perfect mogelijk is om jezelf in een vingerknip van diep in de put naar hoog in de hemel te denken met slechts een positieve ingesteldheid, zoals zo veel hart onder de riem-nummers. Mike is net heel matter of fact en eerlijk, en net dat maakt de tekst zo geslaagd. Gewoon alles in het juiste perspectief zetten, meer kan je niet doen op een slechte dag. En zo blijft ook de langste song van OPM mateloos boeien.
7. Same Old Thing (21 punten, 4 keer genoemd)
At street level, real people, same repeated sequal
Weer een wat ruiger Streets-liedje, hoewel de violen-hook de song ook iets sierlijks meegeeft. Tekstueel een ode aan leven in een eeuwigdurende status quo.
6. Fit But You Know It (23 punten, 5 keer genoemd)
I'm not trying to pull you
Even though I would like to
I think you are really fit
You're fit, but my gosh, don't you know it?
De schrik sloeg Johnny Marr en mezelf even om het hart toen deze in ronde 1 op weg leek te zijn naar een vroegtijdige eliminatie, maar alles kwam toch nog goed en zie, nu staat Fit But You Know It zowaar net niet in de top 5. Muzikaal een beetje de Don't Mug Yourself van A Grand, maar dan net iets beter, vind ik en jullie gemiddeld gezien ook. Het bewijs dat Mike zelfs in een nummer vol gitaargeweld op zijn plek is.
By now you want to leather this twat
And forever you're going to regret that, your choice of path
So mash 'is 'ead up and your girl's now fed up
But stop to think it's never going to be
The Jackie Chan scene it coulda been
Nét genoeg om in de top 10 te kunnen eindigen, wat is die Graf toch een gelukzakje soms. Een van de gevaarlijkst klinkende nummers van pantoffelheld Mike Skinner met dank aan die dreigende vioolsample en tekst over ruziemaken in de club en de lokale junkfood takeaway.
9. Don't Mug Yourself (14 punten, 3 keer genoemd)
Hold it down boy, your head's getting blurred
I know you can't stop thinking of her
By all means, you can vibe with this girl
But just don't mug yourself, that's all don't mug yourself
En nog één puntje hoger (het lag allemaal dicht op mekaar in dit segment van de lijst) vinden we Don't Mug Yourself, een soort vervolg op Geezers Need Excitement. De nacht is voorbij, overleefd met een minimum aan kleerscheuren, en samen met je maten zit je met kater en al in een ontbijthuis de gebeurtenissen van de laatste uren te bespreken. Je hebt een meisje ontmoet, dus je mates slingeren je constant ongevraagd en ongewenst advies naar je houten kop. Als dat maar goed gaat. Mike had op Original Pirate Material een nummer voor zowat elk jeugdcultureel aspect.
8. Stay Positive (15 punten, 2 keer genoemd)
Stop dreaming
People who say that are blaspheming
They're doing nine to five and moaning
And they don't want you succeeding when they've blown it
And your idols - who are they?
They too dreamt about their day
Dankzij twee zeer hoge stemmen, waaronder van mijzelf, toch nog op 8 beland. Voor mij hét nummer om te draaien wanneer ik me eens een beetje down voel. De truc is dat Mike nergens doet alsof het eigenlijk perfect mogelijk is om jezelf in een vingerknip van diep in de put naar hoog in de hemel te denken met slechts een positieve ingesteldheid, zoals zo veel hart onder de riem-nummers. Mike is net heel matter of fact en eerlijk, en net dat maakt de tekst zo geslaagd. Gewoon alles in het juiste perspectief zetten, meer kan je niet doen op een slechte dag. En zo blijft ook de langste song van OPM mateloos boeien.
7. Same Old Thing (21 punten, 4 keer genoemd)
At street level, real people, same repeated sequal
Weer een wat ruiger Streets-liedje, hoewel de violen-hook de song ook iets sierlijks meegeeft. Tekstueel een ode aan leven in een eeuwigdurende status quo.
6. Fit But You Know It (23 punten, 5 keer genoemd)
I'm not trying to pull you
Even though I would like to
I think you are really fit
You're fit, but my gosh, don't you know it?
De schrik sloeg Johnny Marr en mezelf even om het hart toen deze in ronde 1 op weg leek te zijn naar een vroegtijdige eliminatie, maar alles kwam toch nog goed en zie, nu staat Fit But You Know It zowaar net niet in de top 5. Muzikaal een beetje de Don't Mug Yourself van A Grand, maar dan net iets beter, vind ik en jullie gemiddeld gezien ook. Het bewijs dat Mike zelfs in een nummer vol gitaargeweld op zijn plek is.
0
geplaatst: 2 juni 2017, 22:47 uur
ArthurDZ schreef:
Dank hiervoor

that's where Original Pirate Material came from: all this stuff about get the girl and drink champagne on the dancefloor, it sounds nice to my ears, and I like that bass line, but sorry mate, I don't know what you're talking about.'"
2
geplaatst: 2 juni 2017, 23:02 uur
5. It's Too Late (25 punten, 3 keer genoemd)
She said meet me at the gates at 8
Leave now don't be late
She said one day she'd walk away cause I was always late
De eerste van twee melancholische break-up songs in de top 5, met dank aan drie hoge noteringen, waarvan twee keer op twee. And if I ever needed you, would you be there?
4. Let's Push Things Forward (30 punten, 6 keer genoemd)
I make bangers not anthems, leave that to the Artful Dodger
Een van de slechts twee songs die deze editie door iedereen werd genoemd. Samen met Has It Come To This hét Streets-anthem, hoewel Mike zelf vind van niet aldus de tekst. Hoe dan ook, alleen al aan de titel kan je zien dat Mike een man met een missie was. Met een van de leukste en origineelste beats uit de Streets-stal.
3. Dry Your Eyes (32 punten, 5 keer genoemd) en de nummer 1 van EttaJamesBrown
Please let me show you how we could only just be for us
I can change and I can grow, or we could adjust
The wicked thing about us is we always have trust
We can even have an open relationship if you must
Het bewijs dat de Britse hitlijsten voor eeuwig cooler zullen zijn dan die van België of Nederland: dit liedje was in de zomer van 2004 gewoon een dikke nummer 1-hit in die lijst. Wat Dry Your Eyes zowel een van de origineelste als een van de beste chart toppers ooit maakt. Het is ook zo'n herkenbaar en aandoenlijk nummer, zonder dat het zo zielig wordt dat je er eigenlijk niet naar wil luisteren. De tekst is zo filmisch ook, elke gezichtsuitdrukking en elk beetje lichaamstaal wordt perfect beschreven. Kortom: het zoveelste meesterwerk.
2. Blinded By The Lights (34 punten, 6 maal genoemd)
Het hoogste nummer van A Grand vinden we hier op 2. Opnieuw op en top weemoedig, met die hakkelende beat en dat treurig vrouwenkoortje. Ik heb The Streets via onze eigenste Johnny Marr leren kennen toen ik op uitwisseling was in Schotland (bedankt nog hiervoor!), en hoewel ik me daar geweldig geamuseerd heb, dit liedje is toch een van de nummers van die periode geweest. Herfst in Schotland muzikaal verwoord.
En nogmaals: de UK Singles Charts is (was?) cool: dit nummer haalde de tiende plek. Voor de geïnteresseerden: ook Fit But You Know It (4) en When You Wasn't Famous (8) waren er dikke top 10-hits.
1. Turn The Page (36 punten, 4 keer genoemd) en de nummer 1 van Johnny Marr, Koenr en mezelf
In the afterlife gladiators meet their maker
Float through the wheat fields and lakes of blue water
To the next life from the fortress
Away from the knives and slaughter, to their wives and daughters
Hoe episch wil je een openingsnummer (van een debuutalbum nota bene!) hebben? Om van je stoel te vallen zo goed dit Turn The Page. Die beat is zo verpletterend, de tekst zo hard, de delivery zo kwetsbaar, gewoon een terechte nummer 1. Jammer dat deze bijzondere artiest toch te niche blijft voor het grootste deel van de site, ook de MuMeLadder halen lukt voor dit nummer niet. Maar ach, wij weten wel beter
Nog eens een dikke merci aan alle deelnemers, jullie waren super!
Dan is het nu aan Johnny Marr voor een editie Rico, Sticks en Opgezwolle! Van Engelands beste (semi)hiphopper naar de beste crew van Nederland, we blijven in de goede muziek
She said meet me at the gates at 8
Leave now don't be late
She said one day she'd walk away cause I was always late
De eerste van twee melancholische break-up songs in de top 5, met dank aan drie hoge noteringen, waarvan twee keer op twee. And if I ever needed you, would you be there?
4. Let's Push Things Forward (30 punten, 6 keer genoemd)
I make bangers not anthems, leave that to the Artful Dodger
Een van de slechts twee songs die deze editie door iedereen werd genoemd. Samen met Has It Come To This hét Streets-anthem, hoewel Mike zelf vind van niet aldus de tekst. Hoe dan ook, alleen al aan de titel kan je zien dat Mike een man met een missie was. Met een van de leukste en origineelste beats uit de Streets-stal.
3. Dry Your Eyes (32 punten, 5 keer genoemd) en de nummer 1 van EttaJamesBrown
Please let me show you how we could only just be for us
I can change and I can grow, or we could adjust
The wicked thing about us is we always have trust
We can even have an open relationship if you must
Het bewijs dat de Britse hitlijsten voor eeuwig cooler zullen zijn dan die van België of Nederland: dit liedje was in de zomer van 2004 gewoon een dikke nummer 1-hit in die lijst. Wat Dry Your Eyes zowel een van de origineelste als een van de beste chart toppers ooit maakt. Het is ook zo'n herkenbaar en aandoenlijk nummer, zonder dat het zo zielig wordt dat je er eigenlijk niet naar wil luisteren. De tekst is zo filmisch ook, elke gezichtsuitdrukking en elk beetje lichaamstaal wordt perfect beschreven. Kortom: het zoveelste meesterwerk.
2. Blinded By The Lights (34 punten, 6 maal genoemd)
Het hoogste nummer van A Grand vinden we hier op 2. Opnieuw op en top weemoedig, met die hakkelende beat en dat treurig vrouwenkoortje. Ik heb The Streets via onze eigenste Johnny Marr leren kennen toen ik op uitwisseling was in Schotland (bedankt nog hiervoor!), en hoewel ik me daar geweldig geamuseerd heb, dit liedje is toch een van de nummers van die periode geweest. Herfst in Schotland muzikaal verwoord.
En nogmaals: de UK Singles Charts is (was?) cool: dit nummer haalde de tiende plek. Voor de geïnteresseerden: ook Fit But You Know It (4) en When You Wasn't Famous (8) waren er dikke top 10-hits.
1. Turn The Page (36 punten, 4 keer genoemd) en de nummer 1 van Johnny Marr, Koenr en mezelf
In the afterlife gladiators meet their maker
Float through the wheat fields and lakes of blue water
To the next life from the fortress
Away from the knives and slaughter, to their wives and daughters
Hoe episch wil je een openingsnummer (van een debuutalbum nota bene!) hebben? Om van je stoel te vallen zo goed dit Turn The Page. Die beat is zo verpletterend, de tekst zo hard, de delivery zo kwetsbaar, gewoon een terechte nummer 1. Jammer dat deze bijzondere artiest toch te niche blijft voor het grootste deel van de site, ook de MuMeLadder halen lukt voor dit nummer niet. Maar ach, wij weten wel beter
Nog eens een dikke merci aan alle deelnemers, jullie waren super! Dan is het nu aan Johnny Marr voor een editie Rico, Sticks en Opgezwolle! Van Engelands beste (semi)hiphopper naar de beste crew van Nederland, we blijven in de goede muziek

1
geplaatst: 2 juni 2017, 23:21 uur
Dank voor de introductie, Arthur.
Ik ben een luie veelvraat. Dit spelletje is 'low hanging fruit' om iets nieuws te ontdekken. En dat heb ik volmondig gedaan.
Op naar Zwolle.
Ik ben een luie veelvraat. Dit spelletje is 'low hanging fruit' om iets nieuws te ontdekken. En dat heb ik volmondig gedaan.
Op naar Zwolle.
0
geplaatst: 3 juni 2017, 00:08 uur
Was leuk om na zo veel jaren om weer eens te luisteren naar The Streets
0
geplaatst: 3 juni 2017, 00:27 uur
Leuke tekstjes! Complimenten voor je enthousiasme. 
Niet veel liefde hier inderdaad, maar ik luister zelf eigenlijk ook zelden (te weinig) naar z'n platen. Als het dan wel voorbij komt is het toch weer genieten.
En Turn the Page is gewoon een (moderne) klassieker wat mij betreft. Prachtige winnaar.

Niet veel liefde hier inderdaad, maar ik luister zelf eigenlijk ook zelden (te weinig) naar z'n platen. Als het dan wel voorbij komt is het toch weer genieten.

En Turn the Page is gewoon een (moderne) klassieker wat mij betreft. Prachtige winnaar.
0
geplaatst: 3 juni 2017, 11:09 uur
Turn the Page is niet van deze wereld zo mooi inderdaad. Weak Become Heroes, mijn nummer 3, niet in de top 10 vind ik wel schandalig though 
Geweldig project, en hoewel ArthurDZ dit door mij kent ken ik nog enkel maar de eerste twee albums, zal mij toch es moeten wagen aan die andere drie (hoewel die heel wat minder zullen zijn natuurlijk
)
Zo meteen start ik de Zwolle-editie op. ZWOLLE LAAT JULLIE HOOOOOREUUUUUU!!!! ArthurDZ kun je ook de titel aanpassen naar Greatest Hits of (Opgezwolle/Fakkelbrigade/Great Minds/Rico/Sticks)? Thx!

Geweldig project, en hoewel ArthurDZ dit door mij kent ken ik nog enkel maar de eerste twee albums, zal mij toch es moeten wagen aan die andere drie (hoewel die heel wat minder zullen zijn natuurlijk
)Zo meteen start ik de Zwolle-editie op. ZWOLLE LAAT JULLIE HOOOOOREUUUUUU!!!! ArthurDZ kun je ook de titel aanpassen naar Greatest Hits of (Opgezwolle/Fakkelbrigade/Great Minds/Rico/Sticks)? Thx!
1
geplaatst: 3 juni 2017, 11:30 uur
GREATEST HITS OF OPGEZWOLLE
Ja mensen, het is al weer een hele tijd geleden dat ik eens een editie van Greatest Hits heb georganiseerd (Lil' Wayne dacht ik?). Glad to be back! En ja, weer kies ik ervoor om het mooie hiphopgenre in het licht te zetten. En dan nog wel de vaderlandse hiphop (al ben ik zelf een Belg
).
Opgezwolle heb ik nog niet zo lang geleden ontdekt. Echt ontdekt, bedoel ik dan wel. Ik heb Eigen Wereld jaren geleden al es voor het eerst geluisterd maar toen was de klik er totaal niet. Ik denk ongeveer een jaar geleden ofzo zette ik het nog maar eens een keer op en dan ging ie van 3/3,5* naar 4,5*. Een paar dagen erna kwam de volle mep......en nog een paar daagjes later kwam ie zomaar in m'n top 10 terecht. Jaja, hoe loopt het soms...
Eigen Wereld vind ik samen met een obscuur Belgisch postmetalalbum uit 2008 de allerbeste plaat uit de Benelux. Kan voor mij zo de competitie aan met de grootste hiphopmeesterwerken uit de States. Ik was een tijdje helemaal in de ban van deze groep. De box Opgezwolle Tot Nu besteld, met zowat alles wat Rico en Sticks ooit hebben uitgebracht. Geweldige aankoop
Het optreden in de Ziggo Dome in drie keren bekeken op YouTube. Ge-wel-dig. Wat een show zeg, baal er nog steeds van dat ik er toen niet bij was
Ik heb gekozen om alles wat Rico en Sticks solo hebben uitgebracht ook in aanmerking te laten komen om mee te doen. Dus ook Fakkelbrigade, Great Minds, en uiteraard de soloalbums en nog andere projecten mag je ook noemen! Opgezwolle heeft tenslotte maar drie albums uitgebracht wat een beetje karig is. Genoeg geluld, het is tijd voor de startlijst:
Als Die Mic Aan Staat
Balans
Colucci
Doag
Eigen Wereld
Gekkenhuis
Hamvraag
Hoedenplank
Opgezwolle de Volle
Park
Passievrucht / Bosmuis
Regendans
Rustug
Spaanse Vlieg
Tijd Leert
Tijgers en Draken
Tjappies en Mammies
Utopia
Verre Oosten
Water / Vuur
Aan jullie nu om tien nummers te noemen die nog ontbreken. Keuze genoeg me dunkt! De deadline hiervoor is maandagavond 5 juni, 21u niet stipt.
https://www.counterculture.nl/wp-content/uploads/2014/04/Opgezwolle.jpg
Ja mensen, het is al weer een hele tijd geleden dat ik eens een editie van Greatest Hits heb georganiseerd (Lil' Wayne dacht ik?). Glad to be back! En ja, weer kies ik ervoor om het mooie hiphopgenre in het licht te zetten. En dan nog wel de vaderlandse hiphop (al ben ik zelf een Belg
).Opgezwolle heb ik nog niet zo lang geleden ontdekt. Echt ontdekt, bedoel ik dan wel. Ik heb Eigen Wereld jaren geleden al es voor het eerst geluisterd maar toen was de klik er totaal niet. Ik denk ongeveer een jaar geleden ofzo zette ik het nog maar eens een keer op en dan ging ie van 3/3,5* naar 4,5*. Een paar dagen erna kwam de volle mep......en nog een paar daagjes later kwam ie zomaar in m'n top 10 terecht. Jaja, hoe loopt het soms...
Eigen Wereld vind ik samen met een obscuur Belgisch postmetalalbum uit 2008 de allerbeste plaat uit de Benelux. Kan voor mij zo de competitie aan met de grootste hiphopmeesterwerken uit de States. Ik was een tijdje helemaal in de ban van deze groep. De box Opgezwolle Tot Nu besteld, met zowat alles wat Rico en Sticks ooit hebben uitgebracht. Geweldige aankoop
Het optreden in de Ziggo Dome in drie keren bekeken op YouTube. Ge-wel-dig. Wat een show zeg, baal er nog steeds van dat ik er toen niet bij was

Ik heb gekozen om alles wat Rico en Sticks solo hebben uitgebracht ook in aanmerking te laten komen om mee te doen. Dus ook Fakkelbrigade, Great Minds, en uiteraard de soloalbums en nog andere projecten mag je ook noemen! Opgezwolle heeft tenslotte maar drie albums uitgebracht wat een beetje karig is. Genoeg geluld, het is tijd voor de startlijst:
Als Die Mic Aan Staat
Balans
Colucci
Doag
Eigen Wereld
Gekkenhuis
Hamvraag
Hoedenplank
Opgezwolle de Volle
Park
Passievrucht / Bosmuis
Regendans
Rustug
Spaanse Vlieg
Tijd Leert
Tijgers en Draken
Tjappies en Mammies
Utopia
Verre Oosten
Water / Vuur
Aan jullie nu om tien nummers te noemen die nog ontbreken. Keuze genoeg me dunkt! De deadline hiervoor is maandagavond 5 juni, 21u niet stipt.
https://www.counterculture.nl/wp-content/uploads/2014/04/Opgezwolle.jpg
0
geplaatst: 3 juni 2017, 12:40 uur
Dat ging verrassend vlot. Ken nog niet veel van hen (de drie Opgezwolles + Sticks Bukowski), maar daar gaat deze week dus serieus verandering in komen.
Al Mijn Helden (Sticks & Moon)
Elektrostress
Gerrit
Made in NL
Maslow (Sticks & Moon)
Ogen Open
Ritmen
Werk aan de Winkel
Ut Is Wat het Is
Zwolle
Oh ja Johnny Marr, ik zou aan het taggen slaan was ik van jou.
Al Mijn Helden (Sticks & Moon)
Elektrostress
Gerrit
Made in NL
Maslow (Sticks & Moon)
Ogen Open
Ritmen
Werk aan de Winkel
Ut Is Wat het Is
Zwolle
Oh ja Johnny Marr, ik zou aan het taggen slaan was ik van jou.
0
geplaatst: 3 juni 2017, 12:42 uur
9 juni - herman (Serge Gainsbourg)
16 juni - EttaJamesBrown (Buffalo Tom)
23 juni - west (Curtis Mayfield)
30 juni - Gretz (Spinvis)
7 juli - wendyvortex (Hüsker Dü)
14 juli - ArthurDZ (Johnny Cash)
21 juli - VladTheImpaler (The Veils)
28 juli - arcade monkeys (Sufjan Stevens)
4 augustus - Gretz (The xx + Jamie xx)
11 augustus - herman (Massive Attack)
18 augustus - Edgar18 (Arcade Fire)
25 augustus - dix (Tindersticks)
1 september - dynamo d (Ryuichi Sakamoto)
8 september - Casartelli (Opeth)
15 september - luigifort (PJ Harvey)
22 september - zaaf (Nancy Sinatra)
29 september - Kees-Jan (the Band)
6 oktober - AstroStart (Aafke Romeijn)
13 oktober - laxus11 (Billy Joel)
20 oktober - ArthurDZ (The Shins/Broken Bells)
27 oktober - Dance Lover ( Kendrick Lamar ) *
3 november - Gretz (Taylor Swift)
10 november - AstroStart (Steely Dan/Donald Fagen/Walter Becker)
17 November - laxus11 (Coldplay)
24 November - dynamo d (The Moody Blues)
1 December - herman (The Charlatans)
8 December - dazzler (Joy division)
15 December - EttaJamesBrown (Aretha Franklin)
22 December - Laxus11 (Motown)
29 december - Edgar18 (Greatest Hits of Greatest Hits)
5 januari - Cosmic Kid (Supertramp)
12 januari - ArthurDZ (Grandaddy)
16 juni - EttaJamesBrown (Buffalo Tom)
23 juni - west (Curtis Mayfield)
30 juni - Gretz (Spinvis)
7 juli - wendyvortex (Hüsker Dü)
14 juli - ArthurDZ (Johnny Cash)
21 juli - VladTheImpaler (The Veils)
28 juli - arcade monkeys (Sufjan Stevens)
4 augustus - Gretz (The xx + Jamie xx)
11 augustus - herman (Massive Attack)
18 augustus - Edgar18 (Arcade Fire)
25 augustus - dix (Tindersticks)
1 september - dynamo d (Ryuichi Sakamoto)
8 september - Casartelli (Opeth)
15 september - luigifort (PJ Harvey)
22 september - zaaf (Nancy Sinatra)
29 september - Kees-Jan (the Band)
6 oktober - AstroStart (Aafke Romeijn)
13 oktober - laxus11 (Billy Joel)
20 oktober - ArthurDZ (The Shins/Broken Bells)
27 oktober - Dance Lover ( Kendrick Lamar ) *
3 november - Gretz (Taylor Swift)
10 november - AstroStart (Steely Dan/Donald Fagen/Walter Becker)
17 November - laxus11 (Coldplay)
24 November - dynamo d (The Moody Blues)
1 December - herman (The Charlatans)
8 December - dazzler (Joy division)
15 December - EttaJamesBrown (Aretha Franklin)
22 December - Laxus11 (Motown)
29 december - Edgar18 (Greatest Hits of Greatest Hits)
5 januari - Cosmic Kid (Supertramp)
12 januari - ArthurDZ (Grandaddy)
0
geplaatst: 3 juni 2017, 13:18 uur
Dip Saus
Doe wat je doet
Gekke Gerrit
Mafkezen
Kosmos
Maslow
Slangeleer
Sporen
Strik Je Veter
Tot Zo
Doe wat je doet
Gekke Gerrit
Mafkezen
Kosmos
Maslow
Slangeleer
Sporen
Strik Je Veter
Tot Zo
0
geplaatst: 3 juni 2017, 14:41 uur
Was ik zeker nog van plan jongeman

Slowgaze thomzi50 Urbanoetang RebelINS jordidj1 VforVictor Pecore Nr.4 Tha)Sven Bedorvenkebab lowieke ThingMan Demon. RickGretsch MJ_DA_MAN zaaf Ploppesteksel nedbed EttaJamesBrown Arrie MAS panjoe niels94 Mathough Booyo Rene1979 Jar0on Snoeperd Shelter Maartenn kobe bryant fan siedss Zjapp Niek
Opgeduveld mag ook trouwens

0
geplaatst: 3 juni 2017, 14:44 uur
0
nedbed
geplaatst: 3 juni 2017, 14:54 uur
Nice! Wel heel erg moeilijk dit...
Doe wat je doet
Elektrostress
Ga
Goeiedag Verder
Gerrit
Je Weet
Sporen
Strik Je Veter
Tunnelvisie
Volle Kracht
Doe wat je doet
Elektrostress
Ga
Goeiedag Verder
Gerrit
Je Weet
Sporen
Strik Je Veter
Tunnelvisie
Volle Kracht
0
zaaf
geplaatst: 3 juni 2017, 14:58 uur
Johnny Marr schreef:
Slowgaze thomzi50 Urbanoetang RebelINS jordidj1 VforVictor Pecore Nr.4 Tha)Sven Bedorvenkebab lowieke ThingMan Demon. RickGretsch MJ_DA_MAN zaaf Ploppesteksel nedbed EttaJamesBrown Arrie MAS panjoe niels94 Mathough Booyo Rene1979 Jar0on Snoeperd Shelter Maartenn kobe bryant fan siedss Zjapp Niek
Ja lekker hoor heer Marr! Kubus niet doen?(quote)

0
geplaatst: 3 juni 2017, 14:59 uur
DMT bijvoorbeeld mag wel. MC idem dito. BuitenWesten dan weer niet, snappie?
0
nedbed
geplaatst: 3 juni 2017, 15:02 uur
Mag Strik Je Veter nu wel of niet dan? Hamvraag staat ook al in de startlijst hè.
0
zaaf
Johnny Marr schreef:
Zelfde w.b. A.R.T.?(quote)
0
0
geplaatst: 3 juni 2017, 15:04 uur
nedbed schreef:
Mag Strik Je Veter nu wel of niet dan? Hamvraag staat ook al in de startlijst hè.
(quote)
Strik je Veter mag eigenlijk niet, maar omdat Stickert en Rickert eigenlijk dat hele nummer dragen wil ik daar wel een uitzondering op maken. Hamvraag staat ook op Microphone Colossus.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.