Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!
zoeken in:
1
geplaatst: 30 juni 2017, 20:50 uur
19 Mighty Mighty (Spade & Whitey) (The Impressions)
10 punten - 2 stemmen
Eind jaren '60 brachten the Impressions songs met een sociale boodschap. Die kwamen in 1969 van het album The Young Mods' Forgotten Story. Dit Mighty Mighty (Spade & Whitey) was niet eens
de grote hit, de nummer 1 R&B hit was Choice of Colours.
10 punten - 2 stemmen
Eind jaren '60 brachten the Impressions songs met een sociale boodschap. Die kwamen in 1969 van het album The Young Mods' Forgotten Story. Dit Mighty Mighty (Spade & Whitey) was niet eens
0
geplaatst: 30 juni 2017, 20:52 uur
Bij de volgende zeven nummers zitten maar liefst vijf songs van het oh zo mooie album Roots, wat ik nu op heb staan. Bij het laatste nummer van Roots wat meer over deze plaat.
18 Beautiful Brother of Mine
11 punten - maar wel: 7 (!) stemmen
18 Beautiful Brother of Mine
11 punten - maar wel: 7 (!) stemmen
0
geplaatst: 30 juni 2017, 20:53 uur
Dit lekkere nummer met mooie wendingen draai ik momenteel. 
17 Keep On Keeping On
13 punten - 3 stemmen

17 Keep On Keeping On
13 punten - 3 stemmen
1
geplaatst: 30 juni 2017, 20:55 uur
west schreef:
10 punten - 2 stemmen
10 punten - 2 stemmen
De ontdekking van dit spel voor mij, zal eerdaags dat album ook eens helemaal gaan luisteren.
0
geplaatst: 30 juni 2017, 20:55 uur
Het eerste nummer van Superfly komen we tegen op:
15 No Thing on Me (Cocaine Song)
14 punten - 4 stemmen
15 No Thing on Me (Cocaine Song)
14 punten - 4 stemmen
0
geplaatst: 30 juni 2017, 21:00 uur
Het hoogst genoteerde nummer van Back To The World komen we op 15 tegen. Het album was in 1973 nog een groot succes in Amerika: #1 in de R&B- & #16 in de Billboard LP lijsten. De titelsong gaat over de moeizame terugkeer van de soldaten uit Vietnam. Ons nummer hier was toen een kleine hit:
15 Future Shock
14 punten - 4 stemmen
15 Future Shock
14 punten - 4 stemmen
0
geplaatst: 30 juni 2017, 21:01 uur
De heerlijke openingssong van Roots staat op:
14 Get Down
18 punten - 5 stemmen
14 Get Down
18 punten - 5 stemmen
0
geplaatst: 30 juni 2017, 21:02 uur
Zelf vind ik deze song van Roots één van Curtis' beste tracks. Hij is net afgelopen hier:
13 Underground
23 punten - 5 stemmen
13 Underground
23 punten - 5 stemmen
0
geplaatst: 30 juni 2017, 21:04 uur
En als je de originele uitvouwbare USA LP uit 1971 aan hebt staan, dan volgt vanzelf het fijne swingende:
12 We Got to Have Peace
23 punten - 6 stemmen
Lekkere saxsolo ook!
En zo is deze song het hoogst genoteerde nummer van Roots. Het album haalde #6 in de R&B LP lijst en kreeg zeer positieve kritieken. Het wordt inmiddels beschouwd als één van de klassiekers van de jaren '70 soul.
12 We Got to Have Peace
23 punten - 6 stemmen
Lekkere saxsolo ook!

En zo is deze song het hoogst genoteerde nummer van Roots. Het album haalde #6 in de R&B LP lijst en kreeg zeer positieve kritieken. Het wordt inmiddels beschouwd als één van de klassiekers van de jaren '70 soul.
1
geplaatst: 30 juni 2017, 21:09 uur
En nu pas, op nummer 11 is het tijd voor het tweede nummer van the Impressions in onze lijst.
http://www.harryknipschild.nl/harryknipschild.nl/images/Pop_vanaf_230/236_-_Curtis_Mayfield/236_1_Impressions.jpg
Hoe mooi begon het allemaal: Curtis Mayfield ontmoette Jerry Butler in het Chicago Church Choir. Samen begonnen ze The Impressions in 1958, die Jerry Butler alweer in 1960 verliet. Hierdoor werd Curtis de leadzanger. Hits volgden en midden sixties werd de groep vergeleken met The Temptations & The Four Tops. Toen kwam ook hun succesvolle album Woman's Got Soul uit, waarvan dit de titelsong is. En hé, we missen nog een song van deze plaat. Die volgt in de top 10!
11 Woman's Got Soul (The Impressions)
28 punten - 5 stemmen
http://www.harryknipschild.nl/harryknipschild.nl/images/Pop_vanaf_230/236_-_Curtis_Mayfield/236_1_Impressions.jpg
Hoe mooi begon het allemaal: Curtis Mayfield ontmoette Jerry Butler in het Chicago Church Choir. Samen begonnen ze The Impressions in 1958, die Jerry Butler alweer in 1960 verliet. Hierdoor werd Curtis de leadzanger. Hits volgden en midden sixties werd de groep vergeleken met The Temptations & The Four Tops. Toen kwam ook hun succesvolle album Woman's Got Soul uit, waarvan dit de titelsong is. En hé, we missen nog een song van deze plaat. Die volgt in de top 10!
11 Woman's Got Soul (The Impressions)
28 punten - 5 stemmen
1
geplaatst: 30 juni 2017, 21:17 uur
Vele mooie ontdekkingen gedaan deze week. Ik moet Curtis wat meer aandacht geven; dat verdient hij wel.
0
geplaatst: 30 juni 2017, 21:46 uur
En dan nu de Top 10 van the Greatest Hits van Curtis Mayfield, met op 10 ook gelijk de eerste nummer 1 van iemand, het zwoele...
10 Little Child Runnin' Wild
40 punten - 8 stemmen; nummer 1 van E-Clect-Eddy
10 Little Child Runnin' Wild
40 punten - 8 stemmen; nummer 1 van E-Clect-Eddy
0
geplaatst: 30 juni 2017, 21:50 uur
De nummer 9 redde het via de tie-break, maar komt wel in de top 10! Het eerste nummer wat we tegen komen van het solodebuut Curtis' uit 1970:
9. The Makings of You
41 punten - 6 stemmen
9. The Makings of You
41 punten - 6 stemmen
0
geplaatst: 30 juni 2017, 21:54 uur
1
geplaatst: 30 juni 2017, 21:58 uur
Gevolgd door nog een verrassing. Mijn nummer 2 van Curtis, ook inmiddels die van herman & een nummer 1 notering. Van het album Curtis' komt dit fantastische soulnummer om van te houden:
7. The Other Side of Town
43 punten - 8 stemmen; nummer 1 van EttaJamesBrown
7. The Other Side of Town
43 punten - 8 stemmen; nummer 1 van EttaJamesBrown
0
geplaatst: 30 juni 2017, 22:08 uur
En dan het volgende nummer van Curtis'. Zijn solodebuut uit 1970 werd uitgebracht op zijn eigen label Custom. Op deze plaat brengt hij meer funk & psychedelische invloeden in zijn soulmuziek. De pop-soul van de jaren '60 liggen achter hem. Inhoudelijk gaat het over politieke en sociale problemen van die tijd.
Curtis' werd een enorm succes. Het was 5 weken nummer 1 in de R&B album lijst en scoorde ook hoog in de Billboard album lijst.
Eén van de mooiste nummers van deze plaat vinden we op 6 in onze lijst.
6. We the People Who Are Darker Than Blue
47 punten - 7 stemmen
Curtis' werd een enorm succes. Het was 5 weken nummer 1 in de R&B album lijst en scoorde ook hoog in de Billboard album lijst.
Eén van de mooiste nummers van deze plaat vinden we op 6 in onze lijst.
6. We the People Who Are Darker Than Blue
47 punten - 7 stemmen
1
geplaatst: 30 juni 2017, 22:15 uur
Voor de top 5 maken we een behoorlijke stap in punten en aantal stemmen. Op 5 vinden we de enige hit (!) in the USA van het album Curtis', nummer 3 R&B / 29 Poplijst, het overheerlijke....
5. (Don't Worry) If There's a Hell Below, We're All Going to Go
66 punten - 12 stemmen; nummer 1 van vigil
5. (Don't Worry) If There's a Hell Below, We're All Going to Go
66 punten - 12 stemmen; nummer 1 van vigil
0
geplaatst: 30 juni 2017, 22:20 uur
Net één puntje daarboven vinden we de grootste hit (#2 R&B, #4 Pop) van de soundtrack Superfly. Het ontroerende, prachtige en trieste:
4. Freddie's Dead
67 punten - 11 stemmen
4. Freddie's Dead
67 punten - 11 stemmen
0
geplaatst: 30 juni 2017, 22:33 uur
Dan maken we een sprongetje naar de grote 3, want dat zijn het toch wel geworden. Allereerst een nummer wat op echt heel veel blaxploitation verzamelingen staat en terecht! Het komt van de beroemdste en beste blaxploitation soundtrack die er is: Superfly. Tegelijkertijd een klassieker voor de soul- en funkmuziek. Net als What's Going On van Marvin Gaye een conceptalbum, met sociaal bewuste teksten over armoede en drugsdealers. Opvallend is dat Mayfield in zijn teksten een stuk kritischer is dan de film zelf. Van de plaat werden gelijk al meer dan 2 miljoen exemplaren in the USA verkocht.
3. Pusherman
74 punten - 12 stemmen; nummer 1 van jeroentjuhh west
3. Pusherman
74 punten - 12 stemmen; nummer 1 van jeroentjuhh west
0
geplaatst: 30 juni 2017, 22:35 uur
En toen kreeg ik beveiligingsproblemen met mijn pc... hopelijk tot zo!
0
geplaatst: 30 juni 2017, 22:55 uur
Uw grote spelleider is weer terug, nadat mogelijk de Russen hebben geprobeerd ons spel via een PC attack te dwarsbomen.
Maar daar deins ik niet voor terug: hier volgen nummers 2 en 1....
Maar daar deins ik niet voor terug: hier volgen nummers 2 en 1....
0
geplaatst: 30 juni 2017, 23:05 uur
Van het zojuist genoemde Superfly komt natuurlijk ook het overbekende, oh zo fijne titelnummer. Superfly (de song dus), #5 R&B, #8 Pop. Het wordt door ons aller zaaf als volgt omschreven:
"Geniaal nummer dat ik het liefst beluister met lichtblauw overhemd aan met opgestroopte mouwen, zonnebril op en een sigaretje erbij...."
2. Superfly
83 punten - 12 stemmen; nummer 1 van Edgar18 zaaf Brunniepoo
"Geniaal nummer dat ik het liefst beluister met lichtblauw overhemd aan met opgestroopte mouwen, zonnebril op en een sigaretje erbij...."
2. Superfly
83 punten - 12 stemmen; nummer 1 van Edgar18 zaaf Brunniepoo
0
zaaf
geplaatst: 30 juni 2017, 23:07 uur
Ik dacht dat die review velen over de streep zou trekken...
1
geplaatst: 30 juni 2017, 23:14 uur
Na 10 lijstjes stond Superfly nog 2 punten voor, maar daarna stoomde dit nummer onstuitbaar door naar de nummer 1 plek. Het is ook nog eens genoemd in alle (!) lijstjes.
Vreemd genoeg werd het geen hit in the USA, maar wel in the UK. Daar stond het 10 weken in de top 50, met 12 als hoogste positie. Inmiddels een klassieker, ook bij ons:
1. Move on Up
106 punten - 14 stemmen; nummer 1 van aERodynamIC herman Johnny Marr Choconas
Vreemd genoeg werd het geen hit in the USA, maar wel in the UK. Daar stond het 10 weken in de top 50, met 12 als hoogste positie. Inmiddels een klassieker, ook bij ons:
1. Move on Up
106 punten - 14 stemmen; nummer 1 van aERodynamIC herman Johnny Marr Choconas
0
geplaatst: 30 juni 2017, 23:16 uur
1
zaaf
geplaatst: 30 juni 2017, 23:17 uur

Dankje vriend west. Dat was een mooie afsluiting van en fijn weekje Curtis
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.