MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
Inderdaad geweldige tekst weer . Ik als redelijk zachtgekookt eitje kan er altijd erg lekker in meegaan.

vigil schreef:
Als liefhebber van PSB zou je toch moeten weten dat de keurige Engelsman (en tevens oud-journalist) Tennant nooit het woord "coz" zou gebruiken in zijn teksten

Ja das wel waar ja zat meer ff zo in mijn hoofd
Trouwens jij als über PSB kenner en fanaat kunt vast wel the Boys regelen voor Schippop, niet

vigil schreef:
De finalelijst is op zich niet echt heel avontuurlijk. Love Ect. hebben we met z'n allen als excuus nummer voor de laatste twintig jaar in de finale weten te loodsen. Verder zijn het allemaal klappers tussen eind 1985 t/m 1993.

Ik denk dat de opzet van dit spel daar debet aan is. Het valt me op dat in vrijwel alle finales die hier gespeeld worden alleen nummers uit de eerste 10 jaar van de carriere van een gespeelde artiest aan bod komen. Met EEN later nummer mag je al heel blij zijn.

Je zou ook kunnen zeggen dat dit spel bewijst dat vrijwel alle artiesten zijn/haar/hun beste muziek produceren in de eerste 10 jaar van hun bestaan

Normaal geen probleem natuurlijk maar ze doen dit jaar op die 4 dagen in de Royal Opera House te Londen geen optredens.

Anders waren wij de eerste zo liet de band ons weten

Beide beweringen zijn wel waar vind ik..
Door deze opzet kom je id tot n algemene GH..door n andere opzet ms meer tot meer persoonlijke favorieten en meer albumtracks..alhoewel we hier natuurlijk ook nrs als Theatre en King's Cross hebben..
Je ziet ook hetzelfde id bij DM en DD..hooguit 1 of 2 nrs uit de laatste 20 jaar..

vigil schreef:
Normaal geen probleem natuurlijk maar ze doen dit jaar op die 4 dagen in de Royal Opera House te Londen geen optredens.

Anders waren wij de eerste zo liet de band ons weten

Uiteraard

Of te wel veel bands uit de jaren 80 die in de smaak vallen bij de veertigers van nu. Laat het merendeel van de mensen die mee spelen tussen de 35 en 50 zijn

1. Always on My Mind
2. Being Boring
3. West End Girls
4. It's a Sin
5. Suburbia
6. What Have I Done to Deserve This
7. Rent
8. Left to My Own Devices
9. I Wouldn't Normally Do This Kind of Thing
10. Domino Dancing

Home and Dry is de grote afwezige voor mij hier, had op 3 gestaan.

Geweldige band, de beste popgroep ter wereld tussen 1985 en 1988 (hun imperial fase) met klassesingle na klassesingle. Daarna vonden ze zichzelf opnieuw uit als albumband, met twee uitstekende albums na elkaar (Behaviour en Very). Wat ze daarna deden was wat mij betreft wat meer hit and miss, hoewel zeker een aantal songs uit die periode mijn top-20 hadden kunnen halen.

Een finale ook die zo goed is, dat er geen zwakke songs in staan (dat gebeurt ook niet vaak eigenlijk), dus vandaar een top 20.

1. Suburbia
2. Being Boring
3. Rent
4. West End Girls
5. What Have I Done to Deserve This
6. Love Comes Quickly
7. Left to My Own Devices
8. It's a Sin
9. Jealousy
10. King's Cross

11. Always on My Mind
12. So Hard
13. Opportunities (Let’s Make Lots of Money)
14. Paninaro
15. Can You Forgive Her?
16. Domino Dancing
17. I Wouldn't Normally Do This Kind of Thing
18. The Theatre
19. Love Etc.
20. Heart

1. Left to My Own Devices
2. Being Boring
3. It's a Sin
4. West End Girls
5. Jealousy
6. Rent
7. Paninaro
8. King's Cross
9. Love Comes Quickly
10. So Hard

Na 15 lijstjes is het bijzonder spannend, alle nummers zijn minimaal 2 x in een lijstje voorbijgekomen. Twee nummers komen in 13 van de 15 lijstjes voor. Deze twee staan ook bovenaan. Maar er kan nog echt van alles gebeuren. Het lied wat na 10 lijstjes bovenaan stond en liefst 6 punten los was van de nummer twee staat na 15 lijstjes vijfde....

Of te wel er kan nog van alles gebeuren, de bal is rond e.d.

Maar dat is logischhh

dix
1.Rent
2. West End Girls
3. Suburbia
4. Opportunities
5. What Have I Done To Deserve This
6. Paninaro
7. Love Comes Quickly
8. Domino Dancing
9. Left To My Own Devices
10. I Wouldn't Normally Do This Kind Of Thing

Ik mis een hoop favorieten.....

1. Love Etc.
2. Domino Dancing
3. Rent
4. Paninaro
5. Always On My Mind
6. West End Girls
7. So Hard
8. Left To My Own Devices
9. It s a Sin
10. Being Boring

En toen ik uitgerekend in deze Pet Shop Boys week mijn enige losse 12 inch van de PSB die ik nog miste tegenkwam in Mint condition voor 2,50 (Suburbia), besloot ik om voor een top 10 uit de vroegere jaren te gaan (in de extended / 12" version). Dat is met deze finalelijst ook niet zo moeilijk.

1. West End Girls (The Shep Pettibone Mastermix 114BPM)
Vanaf dit nummer wist ik dat het goed zat met the PSB! De beat, de melodie, de instrumentatie (geniaal bas loopje / piano), het refrein, de sociale tekst. En dan ook nog gemixt door één van de masters of mixing Shep Pettibone (dat einde alleen al!). Wat wil een mens nog meer? And no one no knows your name...

2. Suburbia (Full Horror 128 BPM)
Lelijk suburbia, lelijk blaffende honden, maar ook een prachtige piano en saxofoon: mooi contrast, dat zijn ook the PSB. Deels gebaseerd op de gelijknamige film: Suburbia (1983) - IMDb

3. Left to My Own Devices (Album version = beste 12")
Geniale klassieke opening, met orkest en operazangeres en dan die heerlijke beat en de ultradroge praat-zang van Neil Tennant. En de geniale quote die het mooi samenvat: "But in the back of my head I heard distant feet: Che Guevara and Debussy to a disco beat".

4. Domino Dancing (Album extended mix)
Prachtsong met latin-invloeden, inclusief piano, Spaanse gitaar en blazers (mooie trompetsolo). Heerlijke melodie en ik herinner me ook een fijne clip.

5. Being Boring (Extended Mix Julian Mendelsohn)
Uitermate sfeervol nummer in een redelijk rustig tempo. Een heerlijke feelgood song met hier wel erg sterke synthesizers. Uitstekende lange 12 inch.

6. Jealousy (Extended Version)
Ja hoor, daar is het orkest weer, nu met koor. De arrangementen voor orkest zijn van Harold - Axel F. - Faltermeyer, die het nummer samen met the boys produceerde. Dat hoor je ook aan de gebruikte synthesizer. Geweldige trompetsolo trouwens.

7. It's A Sin (Remix)
8. Heart (Shep Pettibone Version)
9. Opportunities (Ron Dean Miller Mix)
10. Rent (Extended Mix François Kevorkian)

11 Love Comes Quickly
12 So Hard
13 What Have I Done to Deserve This
14 Paninaro
15 King's Cross

Ik mis:
I Want A Dog
Met geniale pianosolo, ritme en tekst. Hoort ook deze geweldige binnenhoes bij:
https://img.discogs.com/gYRHH9JJ68bfOGHvQXfDw52AXLE=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-58656-1411383580-3370.jpeg.jpg

En vanwege deze PSB week en hun prachtige 12 inches wil ik graag even wijzen op de veel te lage score van dit ijzersterke 12 inch album: Pet Shop Boys - Disco (1986)

Mooi geschreven west! Goed ook dat je de diepte in ben gegaan Disco staat bij mij op een 4 dus aan mij ligt het niet. Domino Dancing is mijn minst favoriete single van de heren. Een vervelend nummer eigenlijk. De break in de lange album versie is dan wel weer gaaf dat geef ik toe. Jealousy is in de lange versie ook erg fijn. Het instrumentale einde is naar het begin getrokken en daarop wordt een gedicht voorgedragen door Tennant.

Van Being Boring doel je neem ik aan op de ruim 10 minuten durende cd-single versie. Die vind ik zelf eigenlijk een stukje te lang. Qua remixen zelf vind ik de lange versie van Was it Worth echt geniaal: Pet Shop Boys - Was It Worth It? 12" - YouTube en de extended versie van So Hard is denk ik mijn meest gedraaide lange versie van de heren Pet Shop Boys - So Hard (Extended Version) (HD) - YouTube ook fucking briljant.

http://4.bp.blogspot.com/_rsObzAKsl8c/SOTAo-FGxTI/AAAAAAAAADw/rkN1NvpcDkI/s400/introspective003.jpg

1. Love Comes Quickly (Hun aller allermooiste nummer vind ik..zou het jammer vinden als ik deze nooit meer zou horen..mooie melancholie, dramatisch, subdued..gedoe in de liefde..gepraat van Neil..heerlijk
2. West End Girls (Nog altijd een duister liedje voor mijn gevoel..doet me denken aan de nachten in Soho in Londen lopen in t druilerige donker in het scherpe van de nacht)
3. It's A Sin (Mooi theatraal en reminiscing..heerlijke drive)
4. What Have I Done To Deserve This? (Verschrikkelijk mooi duet met de onvolprezen Dusty..heerlijk vrolijk en licht nummer bij wijlen)
5. Being Boring (Erg mooi nummer ook..word er altijd melancholisch van, alsof je terugkijkt ook op je leven..Neil zingt ook over de verschillende decennia en t voelt alsof je erbij was terwijl je het zelf ms nooit zo meegemaakt hebt..knap gedaan)
6. Suburbia (De onbezonnen jeugd voor mij..heerlijk rennend door de zomerse straten..ook prachtig muzikaal uitgebeeld)
7. Always On My Mind (Een van de mooiste covers ooit..heel krachtig..krijg er altijd een euforisch gevoel van)
8. Left To My Own Devices (Grappig en vooral erg lekker dansnummer)
9. Opportunities (Let's Make Lots Of Money) (Mooie twist van de Boys en gewoon ook een erg sterke single)
10. Rent (Erg mooi verstild klein liedje..doet mij een beetje film noir achtig aan)

11. Can You Forgive Her?
12. Domino Dancing
13. King's Cross
14. Paninaro
15. The Theatre
16. I Wouldn't Normally Do This Kind Of Thing
17. Heart
18. Jealousy
19. So Hard
20. Love Etc.

So Hard heb ik vanavond ook gedraaid: die extended versie mag er ook zijn. Was it Worth it? ga ik morgen zeker eens draaien vigil!

Edit: mooie mix, zeker dat stuk in het midden. Maar het is mij teveel 'Brothers In Rhythm' dance.

1. It's a Sin
2. Suburbia
3. Always on My Mind
4. West End Girls
5. Can You Forgive Her?
6. Opportunities (Let’s Make Lots of Money)
7. Love Etc.
8. Left to My Own Devices
9. Rent
10. Domino Dancing

01 * Suburbia
Hun meest perfecte single met een erg avontuurlijk synthesizerarrangement.

02 * Always on My Mind
Een van de beste jaren 80 covers (niveau Tainted Love van Soft Cell).

03 * West End Girls
Dit moet hun pensioennummer zijn. Blijft steengoed.

04 * It's a Sin
PSB schuwde het bombast niet. Flirten met religie.

05 * Domino Dancing
Blijf ik een uitstekende danssingle vinden.

06 * Heart
Popsong die ik graag mag meezingen.

07 * Left to My Own Devices
Het valt op: ik ga voor de hitsingles.

08 * Rent
Ik vind hun hun 1987-1988 periode sterker dan hun beginperiode.

09 * Paninaro
De b-kant die een a-kant werd. Goed nummer.

10 * What Have I Done to Deserve This
Het opblinken van stoffige diva's was één van hun hobby's.

Het is erg spannend kan ik melden! Tussen de nummers 1 en 2 zit precies 2 punten dus er kan nog van alles gebeuren. Verder zitten er nog twee nummers op het vinkentouw. Een paar goede scores en die doen weer mee voor de overwinning. Voor I Wouldn't Normally Do This Kind of Thing en King's Cross lijkt het spel te lang te duren.

01. Love Comes Quickly
02. King's Cross
03. It's a Sin
04. Always on My Mind
05. West End Girls
06. Paninaro
-----------------------------
07. Suburbia
08. Heart
09. Left to My Own Devices
10. So Hard

11. Being Boring
12. Opportunities (Let’s Make Lots of Money)
13. Love Etc.
14. Rent
15. Can You Forgive Her?
16. Domino Dancing
17. What Have I Done to Deserve This
18. I Wouldn't Normally Do This Kind of Thing
19. The Theatre
20. Jealousy

Helaas weinig tijd voor een uitgebreide analyse. De eerste zes nummers zijn van uitzonderlijke klasse en vrijwel volledig inwisselbaar. Vervolgens tot en met Love Etc. zeer fraaie tracks. Helaas heeft het geweldige Pandemonium het net niet mogen halen, die had zich bij de eerste zes tracks mogen voegen. De laatste vier tracks hadden voor mij niet in de finale hoeven staan.

Casartelli (moderator)
Ik was ook wel wat verbaasd te zien dat I Wouldn't Normally Do This Kind of Thing kennelijk het meest aangevinkte nummer op Very is. Akkoord, het was de 2e single (die hier in NL net wel / net niet in de hitlijst stond) en de 1e single (tevens grote hit) roept wat weerstand op, maar dan nog...

Casartelli schreef:
Ik was ook wel wat verbaasd te zien dat I Wouldn't Normally Do This Kind of Thing kennelijk het meest aangevinkte nummer op Very is. Akkoord, het was de 2e single (die hier in NL net wel / net niet in de hitlijst stond) en de 1e single (tevens grote hit) roept wat weerstand op, maar dan nog...

3de single... Can You Forgive Her? (ergens tussen 20 en 30) en Go West (3de plek) waren de eerdere singles.

Net niet in die geval. Tipparade op de 2de plek blijven steken.

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
3de single... Can You Forgive Her? (ergens tussen 20 en 30) en Go West (3de plek) waren de eerdere singles.

O ja, die was er ook nog. En later kwam Yesterday, When I Was Mad nog in de hitlijst (was ook nog Alarmschijf of Megahit of iets van die strekking) en uit mijn hoofd is in elk geval Liberation tussendoor ook nog single geweest.
vigil schreef:
Net niet in die geval. Tipparade op de 2de plek blijven steken.

Op dat moment was net de Mega Top 50 mijn richtsnoer geworden en daar deed-ie nog wel even echt mee.

Nuja, dat onderstreept mijn eerste opmerking allemaal alleen maar. Ik vind het nou niet bepaald het meest opvallende nummer op het album.

O ja, die was er ook nog. En later kwam Yesterday, When I Was Mad nog in de hitlijst (was ook nog Alarmschijf of Megahit of iets van die strekking) en uit mijn hoofd is in elk geval Liberation tussendoor ook nog single geweest.

Klopt Liberation (over anonieme nummers op Very gesproken) was een behoorlijke flop buiten Engeland. Yesterday, When I Was Mad was zeker geen Alarmschijf. Ze hadden in de hele jaren '90 2 keer een alarmschijf. De ene keer met Paninaro '95 en de andere Hallo Spaceboy met David Bowie. Misschien iets van paradeplaat of iets dergelijks maar dat kan ik me niet herinneren. In de jaren 80 wel wat meer, maar dat is ook logisch.

Op dat moment was net de Mega Top 50 mijn richtsnoer geworden en daar deed-ie nog wel even echt mee.

De Top 40 was heilig, er moest wel een heel goede reden zijn om de Mega Top 50 als leidraad te gebruiken. Being Boring was zo'n reden net zoals bv. Marillion's No One Can omdat die niet opgepikt werden door de Tipparade maar wel redelijk verkochten. Yesterday, When I Was Mad was overigens ook een behoorlijk grotere hit bij de Mega Top 50, iets van 10 plekken beter. Yesterday, When I Was Mad was overigens in de single mix anders dan de album versie (I Wouldn't Normally Do This Kind of Thing had dit ook)

Liberation vind ik trouwens prachtig..een heerlijk lieflijke melodie..ik weet nog dat de clip kwam op MTV..maar ms wel n anoniem nummer..niet krachtig genoeg..

01. West End Girls
02. Love Comes Quickly
03. It's a Sin
04. Can You Forgive Her?
05. What Have I Done to Deserve This
06. Being Boring
07. Rent
08. Left to My Own Devices
09. Opportunities (Let’s Make Lots of Money)
10. Domino Dancing

gesloten!

20. I Wouldn't Normally Do This Kind of Thing
5 punten, 3 x genoemd

http://petshopboys.co.uk/media/article_images/300/1335.jpg

Dit lied van Very deed eigenlijk een beetje mee voor soek en bonen. Very had natuurlijk een goede vertegenwoordiging maar of dat er echt mee te maken had? Wellicht te vrolijk en luchtig om een echte PSB klassieker te worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:18 uur

geplaatst: vandaag om 11:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.