Muziek / Muziekgames / Blues Top 100
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juni 2016, 10:42 uur
catchup schreef:
Fijn alle suggesties hier! Waarom zijn de lijstjes niet openbaar eigenlijk?
Fijn alle suggesties hier! Waarom zijn de lijstjes niet openbaar eigenlijk?
Om te voorkomen dat er tactisch gestemd gaat worden.
0
catchup
geplaatst: 1 juni 2016, 10:48 uur
Het gaat toch om een leuk lijstje, kan me echt niks schelen wie dit wint. Wat betreft de gemiddelde smaak op mume maak ik me al geen illusies meer ?
0
geplaatst: 1 juni 2016, 13:12 uur
catchup schreef:
Het gaat toch om een leuk lijstje, kan me echt niks schelen wie dit wint. Wat betreft de gemiddelde smaak op mume maak ik me al geen illusies meer ?
Helemaal eens met je eerste opmerking catchup en taktisch stemmen kom op zeg

Het gaat in dit geval toch om de liefde voor de blues en niets anders.Van mij mag elk nummer winnen als het tenminste maar blues uitademt

0
geplaatst: 1 juni 2016, 14:45 uur
gaat niet goed... van de 70 nummers die ik nu geluisterd heb op basis van Last.fm tag heb ik er 60 afgevoerd omdat ze niet Blues(y) genoeg zijn. Misschien zal ik toch meer op Blues Rock moeten leunen dan het mijn bedoeling was.
Zelfs Nina's My Baby Just Cares for Me viel af, is eigenlijk gewoon Jazz (wat mij betreft).
dynamo d Hoe zit het met oude Rhythm and blues, want veel van wat ik tot nu toe vond valt eigenlijk onder dat genre?
Zelfs Nina's My Baby Just Cares for Me viel af, is eigenlijk gewoon Jazz (wat mij betreft).
dynamo d Hoe zit het met oude Rhythm and blues, want veel van wat ik tot nu toe vond valt eigenlijk onder dat genre?
0
geplaatst: 1 juni 2016, 14:58 uur
E-Clect-Eddy schreef:
gaat niet goed... van de 70 nummers die ik nu geluisterd heb op basis van Last.fm tag heb ik er 60 afgevoerd omdat ze niet Blues(y) genoeg zijn. Misschien zal ik toch meer op Blues Rock moeten leunen dan het mijn bedoeling was.
Dit moet zeker geen R&B lijst worden.
0
geplaatst: 1 juni 2016, 18:45 uur
Ingestuurd. Blues is voor mij toch wel een makkelijker genre om een top 20 van te maken dan country. Ben benieuwd naar het resultaat straks.
EDIT: Ik zie nu wel dat ik 2 belangrijke blueshelden vergeten ben. Geen Son House en Howlin' Wolf er in. Maar Ach, die staan er toch sowieso wel in, gok ik.
EDIT: Ik zie nu wel dat ik 2 belangrijke blueshelden vergeten ben. Geen Son House en Howlin' Wolf er in. Maar Ach, die staan er toch sowieso wel in, gok ik.
0
geplaatst: 1 juni 2016, 23:05 uur
Ook wel een leuk artikel (vooral voor wie moeite heeft een lijstje te maken, maar toch iets wil insturen): Blues voor beginners - Sargasso
0
geplaatst: 1 juni 2016, 23:13 uur
ThirdEyedCitizen schreef:
Ingestuurd. Blues is voor mij toch wel een makkelijker genre om een top 20 van te maken dan country. Ben benieuwd naar het resultaat straks.
geen probleem als je het nog wil aanpassen

0
geplaatst: 1 juni 2016, 23:16 uur
nope, het is goed zo. Ik mis ze persoonlijk niet echt, zeg maar.
0
geplaatst: 2 juni 2016, 01:30 uur
ThirdEyedCitizen schreef:
Die laatste bij mij wel.Al is mijn lijstje nog niet af

0
geplaatst: 2 juni 2016, 13:36 uur
Dat is bijna onmogelijk met dat leuke lijstje op de site waar Poek hierboven naar linkt, daar staat Johnson maar liefst vier keer op.
0
geplaatst: 3 juni 2016, 13:22 uur
Ik vind het toch een beetje onbevredigend zo: ik zit hier in m'n eentje m'n plaatjes te draaien en te beoordelen zonder enige feedback, straks lever ik mijn top-10 in en zie ik de eindlijst, and that's it. Juist de commentaren op al gepubliceerde lijstjes, ideeën voor je eigen top-10, andermans verrassende lijstjes etc. maken bijvoorbeeld het volgen van de jaarlijkse toplijsten per decennium zo leuk. Als dynamo d er geen bezwaar tegen heeft en zich niet buitenspel gezet voelt, zullen we dan de top-tienen hier gewoon plaatsen? (Wel in dat geval zo ontactisch mogelijk stemmen allemaal.)
0
geplaatst: 3 juni 2016, 15:33 uur
Mij maakt het niet zoveel uit, meestal plaatsen mensen de lijstjes na afloop.
Ook wel leuk is om cijfers te geven aan de nummers in de top 100 zoals Edgar18 deed in de country top 100.
(of nouja, hij begon eraan)
Overigens heb je het over een top 10, maar het mag ook een top 20 zijn (zie eerste posting).
Ook wel leuk is om cijfers te geven aan de nummers in de top 100 zoals Edgar18 deed in de country top 100.
(of nouja, hij begon eraan)
Overigens heb je het over een top 10, maar het mag ook een top 20 zijn (zie eerste posting).
0
geplaatst: 3 juni 2016, 15:59 uur
Poek schreef:
Goede tip!Overigens heb je het over een top 10, maar het mag ook een top 20 zijn (zie eerste posting).
0
geplaatst: 3 juni 2016, 16:41 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
Ik vind het toch een beetje onbevredigend zo: ik zit hier in m'n eentje m'n plaatjes te draaien en te beoordelen zonder enige feedback, straks lever ik mijn top-10 in en zie ik de eindlijst, and that's it. Juist de commentaren op al gepubliceerde lijstjes, ideeën voor je eigen top-10, andermans verrassende lijstjes etc. maken bijvoorbeeld het volgen van de jaarlijkse toplijsten per decennium zo leuk. Als dynamo d er geen bezwaar tegen heeft en zich niet buitenspel gezet voelt, zullen we dan de top-tienen hier gewoon plaatsen? (Wel in dat geval zo ontactisch mogelijk stemmen allemaal.)
Dan stop ik ermee want eerst heb ik gevraagd of iemand dit wilde organiseren. Geen reactie, daarna krijg ik wat commentaren terwijl de spelregels dezelfde zijn als eerder bij andere genres. Top 10 is ook te weinig om tot een top 100 te komen. Ik vind het verder prima maar dan mag je het overnemen.
0
geplaatst: 3 juni 2016, 17:01 uur
Nogmaals, dynamo d, het was niet de bedoeling om je voor het hoofd te stoten of om de organisatie over te nemen, en het spijt me als je je aangevallen voelt. Wat mij betreft houden we dan gewoon de bestaande spelregels aan, en zoals ik al eerder schreef zal ik er ook een top-20 van maken.
0
geplaatst: 3 juni 2016, 17:14 uur
ok sorry BoyOnHeavenHill, dat ik wat pittig reageerde....maar zo'n Top 100 middenin de competitie wijzigen is lastig en het is ook best veel werk meestal
We gaan dit vast nog wel een keer overdoen en dan kan van begin af aan met nieuwe regels worden begonnen...
We gaan dit vast nog wel een keer overdoen en dan kan van begin af aan met nieuwe regels worden begonnen...
0
geplaatst: 5 juni 2016, 22:24 uur
Voor mij is blues bijna per definitie een "zwarte" aangelegenheid; ik vind bijvoorbeeld bluesrock hooguit een afgeleide vorm. Maar er bestaan natuurlijk wel aanvaardbare "cross-overs" (ik denk bijvoorbeeld aan Eric Bibb). Desert Blues is naar mijn mening géén blues - is hier wel goed over nagedacht?
De komende week zal ik ook mijn lijstje inzenden, en daar staat dan alléén maar "authentieke" blues op.
De komende week zal ik ook mijn lijstje inzenden, en daar staat dan alléén maar "authentieke" blues op.
0
geplaatst: 11 juni 2016, 13:39 uur
Nog één album te draaien, dan komt er weer een lijstje aan, qua selectie min of meer conform het uitgangspunt van heartofsoul hierboven!
1
geplaatst: 11 juni 2016, 15:38 uur
Mijn lijstje komt er ook nog aan. Beslommeringen in de persoonlijke sfeer hebben voor enige vertraging gezorgd. En, ofschoon er materiaal genoeg is voor een plaatsing vind ik het toch niet zo makkelijk om een verantwoorde selectie te maken.
0
geplaatst: 12 juni 2016, 21:57 uur
Zo... na veel soul searching, of moet ik zeggen blues searching ?, heb ik zojuist mijn lijstje ingestuurd... toch net iets minder traditioneel of authentiek dan ik had verwacht: 13 zwart, 7 blank (maar wel 15 "zuiver" blues volgens de MusicMeter-genre-indeling). Maar het is niet anders, en als ik de twintig nummers zo naloop ben ik er toch dik tevreden mee. Benieuwd naar de eindlijst!
0
geplaatst: 17 juni 2016, 21:12 uur
Nog een week te gaan en er zijn pas 7 lijstjes binnen. Hopelijk komen er nog meer binnen en - zoals gezegd - hoe eerder hoe beter.
0
geplaatst: 17 juni 2016, 22:07 uur
dynamo d schreef:
Nog een week te gaan en er zijn pas 7 lijstjes binnen. Hopelijk komen er nog meer binnen en - zoals gezegd - hoe eerder hoe beter.
Heb weinig tijd gehad voor opfrisluisterbeurten , ik ben altijd serieus met lijsten samenstellen
Maar komt goed
* denotes required fields.