Muziek / Muziekgames / ItalodisKO
zoeken in:
0
geplaatst: 3 oktober 2016, 21:25 uur
Heb hem nog eens geluisterd. Leuk plaatje hoor, maar dat ie zover komt begrijp ik ook niets van. Is het misschien een hit geweest ofzo? Ik kende het nummer nog niet voor deze KO (of het is nooit blijven hangen).
Mr. Flagio word ik dan weer heel erg gelukkig van elke keer als ik het hoor. Kippenvel.
Mr. Flagio word ik dan weer heel erg gelukkig van elke keer als ik het hoor. Kippenvel.

0
geplaatst: 3 oktober 2016, 21:28 uur
M'n moeder veerde direct op toen ik dit laatst eens in haar bijzijn draaide (discofans in het ouderlijk huis), dus het moet haast wel een hitje zijn geweest
Vind het zelf niet zo bijzonder eigenlijk.
7-7
Vind het zelf niet zo bijzonder eigenlijk.7-7
0
geplaatst: 3 oktober 2016, 21:30 uur
herman schreef:
Heb hem nog eens geluisterd. Leuk plaatje hoor, maar dat ie zover komt begrijp ik ook niets van. Is het misschien een hit geweest ofzo? Ik kende het nummer nog niet voor deze KO (of het is nooit blijven hangen).
Ik heb het net even opgezocht en inderdaad: #3 in Nederland, #8 in België in 1986. Was me ook nog onbekend (of nooit opgevallen) voor deze KO, en volgens mij heb ik 'm doorheen het spel ook een paar keer beluisterd zonder door te hebben dat ik 'm al kende.

0
geplaatst: 3 oktober 2016, 21:33 uur
Mijn vader kent het ook, dikke hit geweest dus! En niet eens zo'n misselijke, hoppa schudden met die beentjes!
0
geplaatst: 3 oktober 2016, 21:36 uur
Inderdaad nog een hele grote hit geweest blijkbaar, maar in '86 luisterde ik nog geen top 40. Wel leuk dat zoiets een hit kon zijn (het kan veel slechter), maar dan nog vind ik het onbegrijpelijk dat ie zover komt. Vond het veruit de minste van alle kwartfinalisten (toen heb ik alle nummers eens achter elkaar gedraaid).
0
geplaatst: 4 oktober 2016, 08:12 uur
Er is wel een hoop selectieve verontwaardiging over We Just hier. Wat me het meest opvalt is dat toch een groot aantal mensen hier het nog niet kende. Is inderdaad een grote hit geweest, maar zit veel beter in elkaar dan de meeste hitparade-italo uit die tijd. Ik zou zeggen, laat het nummer vooral op je groeien. Toen ik het voor eerst hoorde was ik ook niet gelijk verkocht, maar als je het vaker hoort, merk je toch dat het een heel sterk nummer is, met een mooie subtiele opbouw en een inventief ritme, waarbij de zanglijn eigenlijk als een soort extra instrument wordt gebruikt. Het blijft lekker in je hoofd hangen (vandaar ook het hitparadesucces), maar gaat bij veelvuldig luisteren niet vervelen.
Take A Chance aan de andere kant is ook een erg sterk nummer, maar heeft voor mij een beetje geleden aan overexposure de laatste tijd, vandaar dat ik voor We Just heb gestemd. Beiden zijn in ieder geval waardige winnaars van deze KO voor mij.
Take A Chance aan de andere kant is ook een erg sterk nummer, maar heeft voor mij een beetje geleden aan overexposure de laatste tijd, vandaar dat ik voor We Just heb gestemd. Beiden zijn in ieder geval waardige winnaars van deze KO voor mij.
0
geplaatst: 5 oktober 2016, 08:39 uur
1
geplaatst: 5 oktober 2016, 13:51 uur
Gelukkig toch nog net goed gekomen met Mr. Flagio. Had een 10-1 o.i.d. verwacht (maar ik vind We Just ook fijn hoor).
Nu even lekker dansen! Voetjes van de vloer! Dansen! Flagio! ???
Nu even lekker dansen! Voetjes van de vloer! Dansen! Flagio! ???
* denotes required fields.