MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2016 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
[moderator-edit]Vanaf nu gaan we hier verder met de MuMeLadder 2016, omdat topic #1 te groot aan het worden is. Het eerste topic is hier terug te vinden.

meer dan 500 pagina's dus logisch maar wel op een uitermate vreemd moment gesloten

De post voor de finale komt later vanavond....ik moet er nu vandoor, popquizzen met Poek en Remcodulac

vigil schreef:
meer dan 500 pagina's dus logisch maar wel op een uitermate vreemd moment gesloten

Ja zeg, dan probeer je de continuïteit een beetje te bewaren

Heel toepasselijk juist zo net na de laatste ladder. Goed gedaan hoor, Arthur!

Wat een !#!#@! einde van de laatste ladder.

Gelukkig Troy nog net erin.

ArthurDZ schreef:
(quote)

Ja zeg, dan probeer je de continuïteit een beetje te bewaren
Had je niet even om 18:50uur de stekker uit de site kunnen trekken? Zo tot een uur of 19:05uur.

(daar hadden we veel meer aan gehad)

Retorische vraag aan luigifort: zou je Winter nog even snel naar de finale hebben gestemd wanneer deze het puntenaantal van 172 had gehad, en dus Chicago nog wel had kunnen inhalen?

luigifort schreef:

Ronde 8 - Ladder 2 [29/11/16]:

181 Radiohead - Paranoid Android
173 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
167 Kate Bush - Wuthering Heights 3
162 David Bowie - Life On Mars? 7
149 Nina Simone – Sinnerman
145 Songs: Ohia - Lioness
133 Sinéad O'Connor - Troy 1
127 Kristin Hersh - Your Ghost 5
125 Tori Amos - Winter 4
78 16 Horsepower - Black Soul Choir

luigifort schreef:

Ronde 8 - Herkansingsladder 3 [06/12/15]:

195 Donna Summer - I Feel Love
191 Radiohead - Exit Music (For A Film)
184 U2 - The Unforgettable Fire
183 Sinéad O'Connor - Troy 7
178 Sufjan Stevens - Chicago
175 Tori Amos - Winter 5
164 Massive Attack - Teardrop
155 The The - Uncertain Smile 4
151 The Doors - The End 1
104 Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes 3

Nee hè, toch niet weer bewust strategisch gestemd nadat we net die hele discussie over hebben gehad. Dat je smaak in de loop van het jaar wat verandert, daar kan ik wel inkomen, maar binnen 1 week?

Gaat dan ten koste van een enorme favoriet van mij (Chicago van Sufjan)

Had hij de 7 en 5-punters omgedraaid, dan had het nog niets uitgemaakt uiteindelijk...

Zolang jullie allemaal Toto blijven negeren interesseert het me geen biet, of er tactisch gestemd wordt of niet ?

yeahyeahyeah schreef:
Had hij de 7 en 5-punters omgedraaid, dan had het nog niets uitgemaakt uiteindelijk...

Klopt.

Maar hij heeft ogenschijnlijk vooral voor de zoveelste keer tot vijf voor zeven gewacht om als laatste stemmer nog zoveel mogelijk invloed uit te kunnen oefenen op de eindstand. Dat is wel weer enorm duidelijk voor iedereen. Dat terwijl hij gewoon de hele dag online is en gisterenavond ook al de mogelijkheid had om vroeg te stemmen. Na de hele discussie van vorige week stoort me dat nog het meest.

Reken maar dat wanneer The The 5e had gestaan en de dames al kansloos waren geweest dat hij dan Uncertain Smile nog even over Sufjan heen had getild. Is z'n enige reden om zo laat te stemmen.

Ja, schaamteloos.

Gemengde gevoelens hier, want eigenlijk heb ik liever Troy in de finale dan Chicago. 1x Sufjan is wat mij betreft wel genoeg, hoe goed ik 'm ook vind. Dan toch liever wat diversiteit. We hebben al 2x Bowie, 2x The Smiths, 2x Arcade Fire en opnieuw maar liefst 3x Radiohead.

Ik vind het ook onsportief (of in ieder geval die schijn hebben), maar in dit geval is het gelukkig niet van invloed geweest op de uitslag, dus het zij zo.

ArthurDZ schreef:
Dan toch liever wat diversiteit.

Snap 't, Troy en Chicago zullen voor mij rond dezelfde plaats eindigen, maar voor mij toch gewoon het liefst fair play, dan maakt het niet verder niet zoveel uit wat er in de finale staat.

Wel heel leuk trouwens dat Donna Summer inderdaad in de finale staat. .

Donna eindelijk een keertje in de finale.

Jammer van Chicago, maar Sufjan staat gelukkig al met z'n allermooiste in de finale.

U2 gelukkig ook weer finale

Maar nog steeds geen Toto ?

yeahyeahyeah schreef:
Ik vind het ook onsportief (of in ieder geval die schijn hebben), maar in dit geval is het gelukkig niet van invloed geweest op de uitslag, dus het zij zo.

Zou er geen handig systeem te bedenken zijn net zoals in Song van het Jaar waarbij alle punten pas achteraf bij elkaar opgeteld worden? Dit zou het strategisch stemmen grotendeels kunnen tegengaan. Het moet qua verwerking dan wel mogelijk zijn om de punten per nummer automatisch te laten optellen, anders kost het teveel werk.

Voordeel van zo'n systeem is wel dat de user zelf niet meer de punten op hoeven te tellen en de volgorde van de ladder hoeven te wijzigen.

Ook blij met U2 in de finale. Een top 31 samenstellen is toch weer net iets makkelijker dan een top 32.

Zolang die ongestelde Vedder de finale blijft halen hoeft U2 bij mij niet te vrezen voor de onderste positie.

Die 2 mogen het bij mij ook samen uitmaken wie er op de laatste plaats eindigt.

Dwejkk_ schreef:
(quote)

Snap 't, Troy en Chicago zullen voor mij rond dezelfde plaats eindigen, maar voor mij toch gewoon het liefst fair play, dan maakt het niet verder niet zoveel uit wat er in de finale staat.

Inderdaad, daarom heb ik het ook over 'gemengde gevoelens'.

Verder vind ik het wel een schitterende eindlijst hoor. Zelfs mijn nummer 32 zou ik nog een 7.5 geven in het lied van de dag, schat ik. Allemaal toffe nieuwelingen en een paar geweldige re-entry's (ik kijk jou aan, Neutral Milk Hotel). Gaat weer smullen worden tijdens het samenstellen!

johannesA
Jammer dat deze Sufjan het niet gehaald heeft. Chicago is een heel mooi nummer en mijns inziens de beste van hem.

Stel dat het zo is betreffende luigifort, je maakt mij niet wijs dat dat dan eventueel de enige tactische stem zal zijn.

Maar de suggestie die Geert aandraagt, als dat praktisch uitvoerbaar is, is uiteraard te prefereren. Mis je alleen wel de tussentijdse spanningsboog gedurende de dag.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:54 uur

geplaatst: vandaag om 00:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.