MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2017 [Nominatietopic]

zoeken in:
Edgar18 schreef:
Top nominatie! En de derde Kiwanuka nominatie inmiddels. Helaas vind ik dit nummer iets minder bijzonder maar ik zou nog wel erg graag The Final Frame voorbij zien komen.

Ik hoop dat John Coltrane het gaat redden, ik ben daar bepaald niet gerust op! Van Kiwanuka had ik oorspronkelijk Cold Little Heart genomineerd, maar die was al ingediend. Black Man in a White World is daarna mijn favoriete nummer van zijn nieuwe plaat, zo dansbaar en aanstekelijk was hij nog zelden. Maar je hebt gelijk, The Final Frame zou ook een prachtige nominatie zijn!

El Ninjo schreef:
(quote)

Nieuwe regel is ingegaan, het lijstje van artiesten met 10 entries of meer in de ladder vind je in 1 van mijn openingsposts....van dit lijstje mag je dus max 1 artiest kiezen en als je dat doet moet je ook 1 artiest toevoegen die nog niet in de ladder vertegenwoordigd is.

cosmic kid , El Ninjo Aaach Ik zie dat ik 2 artiesten met 10 of meer entries in de ladder in mijn lijstje heb staan: Neil Young en Suede. Ik schrap Neil Young en zet er Shearwater voor in de plaats. Mijn lijstje wordt nu:

Rats on Rafts & De Kift - Meggy spotify:track:57kwICzCMt18EMzN0wuw2d
PJ Harvey - The Orange Monkey spotify:track:4a8c15cod1x1AWiDJd3cRL
A Tribe Called Quest - We the People… spotify:track:3wUX7HpXS382s1DHTRouVk
Suede - The Fur & The Feathers spotify:track:1l7P1FpJDWBfoJ3wgNGYJU
Run the Jewels - Talk to Me spotify:track:7CmQkBtnBvFzUkpndum61G
Shearwater - Radio Silence spotify:track:5mjiEndcFsvkWanLJdCu4C

cosmic kid (moderator)
DjFrankie,wandelindenatuur,Choconas. Alle opmerkingen zijn gezien en nemen we mee. Thanks!

Finidi schreef:
(quote)

Oeps, toch over het hoofd gezien. Vervangen met Daughter. Zo wel okay?

Gazpacho - Splendid Isolation spotify:track:1VJI5MD89HAkZROOB5sRfk
Oceansize - Women Who Love Men Who Love Drugs spotify:track:5gbGO7ED4dip9S3MAtpwBV
The Antlers - Epilogue spotify:track:2Qj3IzHvjQD4gRV7HydmGg
Ghinzu - The Dragster Wave spotify:track:6Q7E1Gwcd27psM9QEqef4k
The Gathering - Waking Hour spotify:track:00F4UMrKRE8ZfN4icKPppX
Daughter - Doing The Right Thing spotify:track:4KDXh5ocFmL4sKLs3UN7fB
Zo hé, wat een fijne nominaties! Doing the Right Thing stond bovenaan mijn lijstje en Epilogue had ik ook zeker willen nomineren als niemand anders het had gedaan. En The Dragster-Wave is ook ontzetttend goed.

arcade monkeys schreef:
Julien Baker - Rejoice spotify:track:1URhjZLfCUOKroijjKGtOJ
Numero 2 van mijn lijstje kan ik dus ook schrappen.

DjFrankie (moderator)

Leuk om een aantal nieuwe nomineerders / stemmers hier te mogen begroeten. Ik zou het niet erg vinden nog meer verfrissing onder de stemmers te zien. Wellicht iets om de indieners van het finalelijstje van 2016 nog eens te taggen, El Ninjo en cosmic kid, nu het topic bijna 24 uur open staat? Ik zie daar ook een 5- a 6tal dames tussen. Hoe gezellig zou dat zijn?!

Ook mis ik wat users die in het verleden hier actief waren. Het feit dat ik ze niet in de lijst van indieners finalelijst 2016 terugzie, doet mij vermoeden dat zij wél de juiste remedie hebben gevonden tegen deze verslaving. Desalniettemin, nooit geschoten...

Radiohead - the Numbers
spotify:track:6f6pEjgfTtuRROmJ4a7Gf3
Beyonce - Freedom
Foo Fighters – The Pretender
spotify:track:7x8dCjCr0x6x2lXKujYD34
Paul McCartney - The Back Seat Of My Car
spotify:track:2JZKWvA8H9ps94qkwtSaOt
Christina Aguilera - Beautiful
spotify:track:3TCauNPqFiniaYHBvEVoHG
Golden Earring - Long Blond Animal
spotify:track:5TcRVgGz9MlByxMPZdCrtD

Link Beyonce - Freedom
Beyoncé Freedom Live HD 1080P - YouTube

Kan helaas geen fatsoenlijke vinden behalve een live versie. Mocht iemand een beter weten te vinden, graag.

Kijk, Aguilera, dat kan ik altijd waarderen!

Onweerwolf
johannesA schreef:
Disturbed - The Sound Of Silence spotify:track:1Cj2vqUwlJVG27gJrun92y

Toch eentje van mijn shortlist die al was genoemd.

spotify:track:29bFmmZdmYstqJeEOweJoI: Anderson.Paak - Celebrate
spotify:track:5J59VOgvclrhLDYUoH5OaW: Bazart - Goud
spotify:track:5nCXkaB6Te32OxOBXnwUlr: Jan de Wilde - De fanfare van honger en dorst
spotify:track:43hLi2wRXfqkAv2lvCOT4O: Maarten van Roozendaal - Olielamp
spotify:track:27yPEFHnxg0jpWVn5vVkCm: Spinvis - Kom Terug
spotify:track:0nNdfyMVJbSX2DWko3mvcK: Tom Waits - Ol'55

Als Bazart al is geweest:
spotify:track:1Q9yJCrqDANqGMKai1gqBMm Fink - Shakespeare

Deze is al genomineerd geloof ik.

Gretz schreef:
(quote)

Deze is al genomineerd geloof ik.

Zonde. Hij is van mij

Maar in dat geval:

Fink - Shakespeare

Onweerwolf
Scorpion_21

Je lijstje moet er dus zo uit komen te zien (DIT IS BELANGRIJK OM CORRECT TE DOEN):

Dez Mona - Carry On spotify:track:4uPAH6ywuHqNCvS0qpaL2q
Het Zesde Metaal - Benauwd spotify:track:5m13hFfBVP7pcwcGCWoxa1
Salem - King Night spotify:track:1fQ7sTkoDooENKCu0u0U7a
Etc.
Etc.

Jij maakt het wel heel mooi met je URI's in URL opmaak. Maar dat werkt niet.

Onweerwolf schreef:
Scorpion_21

(quote)

Jij maakt het wel heel mooi met je URI's in URL opmaak. Maar dat werkt niet.

Aangepast

En ook dit jaar proberen we het maar weer, vorige editie zijn er geloof ik twee nominaties in de lijst gekomen, maar van mijn nominaties van 2014 stond er geen een meer in in de lijst.
Ik heb dat mijn nomiaties kloppen, want vind geen URI codes alleen URL, maar ze kloppen wel met het voorbeeld?

Car Seat Headrest - The Ballad Of The Costa Concordia spotify:track:4rgFtOuRNrwE7jG6CP7AZW
DIIV - Dopamine spotify:track:53FCh1Yv1gdlnybyYWsyca
Kevin Morby - I Have Been To The Mountain spotify:track:0aHXAngJ1PQ2vCtsnFgR5P
Modest Mouse - Cowboy Dan spotify:track:2LVskTuXMEjyP6Y9ZDhKVD
Preoccupations - Death spotify:track:69izLOjRU2txMIcNghWd0I
Whitney - Golden Days spotify:track:1oy0UIGzuqIPBkOsjojeJ1

Co Jackso schreef:
Belle and Sebastian - Nobody's Empire spotify:track:5WFYmaA7GlusYCu8lrA8lV
The Antlers - Parade spotify:track:4Jv0CotXl5nSJdAZAFOVXJ

Twee prachtige nominaties .

Onweerwolf
Scorpion_21 schreef:
(quote)

Aangepast

En toch weer niet zoals in het voorbeeld.

Ik weet niet hoe de huidige organisatie de uri's verwerkt maar als ik het nog had gedaan dan had ik al jouw nominaties alsnog handmatig moeten omdraaien.

El Ninjo schreef:
Het is prettig als je daarom al je nominaties vergezeld laat gaan van een zogenaamde URI link (dus niet URL). Deze link verkrijg je als volgt: in Spotify zoek je je nominatie op, dan selecteer je de titel en doe je een rechterklik, vervolgens selecteer je uit het menu "Spotify URI Kopiëren"

Deze optie krijg ik niet. Gaat het om embed-code?
Edit: even geprobeerd, maar dat is het ook niet.

Ik ben geen vaste stemmer meer, maar ik zou graag mijn uit de Top2000 getuimelde nominatie een herkansing willen geven. Het gaat om het volgende nummer en daaronder zal ik alle linkjes plaatsen die ik uit Spotify krijg:

Wolfmother - Woman
Woman, a song by Wolfmother on Spotify - open.spotify.com
spotify:track:54ix2V2omFv9UUiMks7Fhf
<iframe src="https://embed.spotify.com/?uri=spotify%3Atrack%3A54ix2V2omFv9UUiMks7Fhf"; width="300" height="380" frameborder="0" allowtransparency="true"></iframe>

Achtereenvolgens is dat:
Link van nummer kopiëren
URL-link
embed-code

De URL-link lijkt het meest op de links die andere users plaatsen, maar die wordt niet toegestaan. Ik snap het even niet meer.

Onweerwolf
Justus18 schreef:

Woman, a song by Wolfmother on Spotify - open.spotify.com
spotify:track:54ix2V2omFv9UUiMks7Fhf
<iframe src="https://embed.spotify.com/?uri=spotify%3Atrack%3A54ix2V2omFv9UUiMks7Fhf"; width="300" height="380" frameborder="0" allowtransparency="true"></iframe>

Van boven naar beneden:

URL
URI
Embed

De middelste moet je dus hebben.

https://puu.sh/sYiVM/996f81d303.png

Het voordeel van een URI (Uniform Resource Identifier) is dat het precies naar datgene verwijst wat je zoekt, in dit geval dus een afspeelbestand. Waar een URL (Uniforme Resource Locator) juist niet verwijst naar hetgeen je zoekt maar naar de locatie waar het op dit moment staat. Die locatie kan veranderen waardoor een URL na verloop van tijd niet meer bruikbaar is, een zogenaamde dead link.

Onweerwolf schreef:
De middelste moet je dus hebben.

Ik had al zo'n vermoeden, maar Spotify geeft dat bij mij aan als URL-link, zoals ik eerder schreef.
Ik snap inmiddels ook de verwarring. Wat in het Engels een URI-link is, is in de Nederlandstalige versie een URL-link.

Ik wil nog wel mijn nominatie herbevestigen:

Wolfmother - Woman spotify:track:54ix2V2omFv9UUiMks7Fhf

Ik houd het dus bij 1 nominatie.

cosmic kid (moderator)
Sunderland schreef:
Leuk om een aantal nieuwe nomineerders / stemmers hier te mogen begroeten. Ik zou het niet erg vinden nog meer verfrissing onder de stemmers te zien. Wellicht iets om de indieners van het finalelijstje van 2016 nog eens te taggen, El Ninjo en cosmic kid, nu het topic bijna 24 uur open staat? Ik zie daar ook een 5- a 6tal dames tussen. Hoe gezellig zou dat zijn?!

Zelf vind ik daar het nu nog te vroeg voor; er is een kans dat mensen dan alleen een lijstje inleveren omdat ze toevallig getagd worden en verder niet meespelen. Bij mensen die uit beweging een lijstje inleveren is die kans toch kleiner en daar wil ik nog even op wachten. Mocht er dinsdag nog steeds ruimte zijn voor lijstjes, dan wordt het een iets ander verhaal.
Het staat vanzelfsprekend een ieder vrij om personen te taggen voor wie dit spel interessant zou kunnen zijn, dus laat je door mijn mening niet tegen houden

cosmic kid (moderator)
Scorpion_21 schreef:
spotify:track:29bFmmZdmYstqJeEOweJoI: Anderson.Paak - Celebrate
spotify:track:5J59VOgvclrhLDYUoH5OaW: Bazart - Goud
spotify:track:5nCXkaB6Te32OxOBXnwUlr: Jan de Wilde - De fanfare van honger en dorst
spotify:track:43hLi2wRXfqkAv2lvCOT4O: Maarten van Roozendaal - Olielamp
spotify:track:27yPEFHnxg0jpWVn5vVkCm: Spinvis - Kom Terug
spotify:track:0nNdfyMVJbSX2DWko3mvcK: Tom Waits - Ol'55

Als Bazart al is geweest:
spotify:track:1Q9yJCrqDANqGMKai1gqBMm Fink - Shakespeare

Scorpion, ik zou het fijn vinden als je de Spotify code ná of onder de artiest + titel nummer zet, zoals de anderen dat ook doen. Ik ben nog niet begonnen met de verwerking en ik denk dat de manier waarop je het nu schrijft me extra werk gaat bezorgen.

VladTheImpaler schreef:
Car Seat Headrest - The Ballad Of The Costa Concordia spotify:track:4rgFtOuRNrwE7jG6CP7AZW

Mooi!

Deze liedjes mogen niet ontbreken in de MuMeLadder:

Anathema - Fragile Dreams spotify:track:2cnYqazUUeZySMprYGxpMm
Ben Howard - Keep Your Head Up spotify:track:545Avrvfg2kJgmgurzYqEH
Mumford & Sons - Little Lion Man spotify:track:0z71rZKZ9uYiEiKCbnbkaP
Orchestral Manoeuvres in the Dark - The New Stone Age spotify:track:4P9BeQkwwcWIuioP8YzeQD
The Sisters of Mercy - Dominion spotify:track:57YZO9eQ53Mc7cbC7XRW24
The Maccabees - Spit It Out spotify:track:4CXwWowaVZh879vWnWCQPs

Anathema, Ben Howard en Mumford & Sons stonden dit jaar überhaupt niet in de lijst!

Tja, Ben Howard en Mumford & Sons.
Ik hoor liever OMD en The Sisters of Mercy.

herman schreef:
Tja, Ben Howard en Mumford & Sons.
Ik hoor liever OMD en The Sisters of Mercy.

wie niet, wie niet

Gast
geplaatst: vandaag om 10:55 uur

geplaatst: vandaag om 10:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.