Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2017
zoeken in:
0
geplaatst: 9 augustus 2017, 23:31 uur
Zo'n nummer dat alleen The National kan schrijven. Een triestige pianomelodie die zich geweldig opbouwt, Matt die vocaal op z'n allerbest is en een songtekst die me met een brok in de keel achterlaat.
10
10
0
geplaatst: 9 augustus 2017, 23:42 uur
Braaf is een treffende omschrijving, maar dat hoeft inderdaad niets slechts te betekenen.
8,2
8,2
0
geplaatst: 9 augustus 2017, 23:54 uur
Gretz schreef:
Ze weten gewoon waar ze goed in zijn en gaan niet experimenteren met stijlen die ze niet liggen.
Ze weten gewoon waar ze goed in zijn en gaan niet experimenteren met stijlen die ze niet liggen.
Maakt ze onderhand wel wat gezapig natuurlijk en toch slikt iedereen het.
En bovenal blijven ze akelig perfecte nummers schrijven.
Dat is wat overdreven natuurlijk

Tot nu toe wel zo'n band die het blijkbaar nooit fout kan doen (beetje zoals Radiohead). Arcade Fire heeft nu blijkbaar afgedaan.
Gek genoeg vind ik The Slow Show dan weer leuker

0
geplaatst: 9 augustus 2017, 23:55 uur
And Bona Drag was still on
Weer een mooi nummer van The National, hoewel we het allemaal al wel een keer gehoord hebben.
7,5
Weer een mooi nummer van The National, hoewel we het allemaal al wel een keer gehoord hebben.
7,5
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 09:42 uur
De eerste single v/h nieuwe album vond ik nog wel aardig, maar Guilty Party en deze zijn wel erg veel van hetzelfde. Toevallig hoorde ik gisteren een nummer van The Slow Show voorbij komen via de shuffle tijdens het koken en toen bedacht ik me al dat ik eigenlijk wel klaar ben met beide bands.
4
4
1
geplaatst: 10 augustus 2017, 09:47 uur
Met The Slow Show was ik al klaar toen ik
de naam van de band zag
de naam van de band zag

0
geplaatst: 10 augustus 2017, 10:45 uur
Ik hou eerlijk gezegd best van The National, al houdt alle overdreven hosanna me daarin wel wat tegen, maar de nummers van het nieuwe album weten me totaal niet te overtuigen. Guilty Party is nog wel aardig, hier is gewoon niks aan:
5
5
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 20:27 uur
01-08: Out Lines - Buried Guns (Vince Vega / 10 / 7,33)
02-08: Mammút - Pray For Air (Sunderland / 6 / 6,78)
03-08: Jorja Smith - Teenage Fantasy (Arrie / 8 / 7,10 )
04-08: DJ Hell - Car, Car, Car (herman / 10 / 7,27)
05-08: Sevdaliza - Bluecid (aERodynamIC / 9 / 6,92)
06-08: Tricky - The Only Way (aERodynamIC / 8 / 7,15)
07-08: Lizz Wright - Barley (aERodynamIC) / 5 / 5,86)
08-08: Karl Hyde & Matthew Herbert - We All Hurt (herman / 7 / 7,22)
09-08: The National - Carin at the Liquor Store (Gretz / 10 / 7,00)
10-08: Manchester Orchestra - The Alien (aERodynamIC)
10-08: Manchester Orchestra - The Alien (aERodynamIC)
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:07 uur
5,5 iets wat prima gedraaid kan worden in een koffietent, maar ik mis toch wel een scherp randje. Het is wel erg sentimenteel en standaard..
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:14 uur
8,5
Prachtig, hele mooie ontdekking! Dit nummer maakt me zeer nieuwsgierig naar het album. En ik krab mezelf nu voor mijn hoofd dat ik deze band 5 jaar lang links heb laten liggen.
Prachtig, hele mooie ontdekking! Dit nummer maakt me zeer nieuwsgierig naar het album. En ik krab mezelf nu voor mijn hoofd dat ik deze band 5 jaar lang links heb laten liggen.
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:19 uur
5,5
Ik sluit me bij Herman aan. Klinkt als tig andere dingen, ik mis een eigen geluid.
Ik sluit me bij Herman aan. Klinkt als tig andere dingen, ik mis een eigen geluid.
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:26 uur
Waar lijkt dit nummer op dan? Ik hoor juist wel een sound die voldoende eigen is t.o.v. andere indie folk bandjes.
1
geplaatst: 10 augustus 2017, 21:57 uur
Grappig, ik zie Arrie het hebben over het missen van een eigen geluid maar dan zie ik bijvoorbeeld wel een complete Kraftwerk ripoff voorbij komen en daar gooien we dan wel een 8,5 tegenaan 
Maar ik snap het wel hoor. Het is binnen dit genre nu niet meer mogelijk om echt nog compleet te verrassen. En toch verrast het mij wel maar dan op andere wijze: ik ben altijd allergisch voor dit soort bandjes met samenzang (Band of Horses, Fleet Foxes enzovoort) en hier heb ik dat dan weer niet.
Het is wat zoetjes, zeker. Ik ben dan ook verbaasd over de torenhoge waardering van het album hier op de site. Goed zeker, maar zó goed?!
8

Maar ik snap het wel hoor. Het is binnen dit genre nu niet meer mogelijk om echt nog compleet te verrassen. En toch verrast het mij wel maar dan op andere wijze: ik ben altijd allergisch voor dit soort bandjes met samenzang (Band of Horses, Fleet Foxes enzovoort) en hier heb ik dat dan weer niet.
Het is wat zoetjes, zeker. Ik ben dan ook verbaasd over de torenhoge waardering van het album hier op de site. Goed zeker, maar zó goed?!
8
0
geplaatst: 10 augustus 2017, 23:51 uur
Ik zou het nogmaals moeten beluisteren voor specifieke namen, maar er is toch heel veel indie folk dat ongeveer zo klinkt? Beetje Fleet Foxes, misschien wat Bear's Den, en zo waren er vooral eind vorig decennium nog tig bands.
Verder ervaar ik Car, Car, Car zeker niet als een rip-off en hoor ik daar al veel meer eigens in. Zo ervaren we het blijkbaar allemaal op een andere manier. Ik hoor persoonlijk nul komma nul eigen geluid in dit nummer (en dan klinkt Car, Car, Car voor mij toch echt al eigener).
Verder ervaar ik Car, Car, Car zeker niet als een rip-off en hoor ik daar al veel meer eigens in. Zo ervaren we het blijkbaar allemaal op een andere manier. Ik hoor persoonlijk nul komma nul eigen geluid in dit nummer (en dan klinkt Car, Car, Car voor mij toch echt al eigener).
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 09:36 uur
Natuurlijk is de geest van Kraftwerk wel hoorbaar, maar een dergelijk nummer hebben ze zelf nooit gemaakt. Het doet qua sfeer nog het meest denken aan de liveshows rondom Autobahn, maar de nummers toen hadden doorgaan geen vocalen.
Het is maar net hoeveel je van een bepaald type muziek houdt. Als je erg into indiefolk en aanverwanten bent, dan hoor je de verschillen wel, maar voor mij zitten Fleet Foxes, Manchester Orchestra, Bear's Den, Band of Horses, Boy & Bear, Ben Howard, etc. allemaal wel heel erg in hetzelfde straatje.
Het is maar net hoeveel je van een bepaald type muziek houdt. Als je erg into indiefolk en aanverwanten bent, dan hoor je de verschillen wel, maar voor mij zitten Fleet Foxes, Manchester Orchestra, Bear's Den, Band of Horses, Boy & Bear, Ben Howard, etc. allemaal wel heel erg in hetzelfde straatje.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 09:41 uur
Dat ben ik helemaal met je eens en snap ik ook. Het is alleen wel grappig dat het als argument wordt aangehaald om iets niet te waarderen, terwijl het voor een ander nummer dan blijkbaar niet opgaat.
Jij noemt ook allemaal namen waar ik weinig mee heb, dus het verrast me dat ik dit goed kan pruimen. Gisteren het album weer gedraaid en daar mag wel weer een halfje af. Dit nummer vind ik het mooist.
Heb je trouwens gezien hoe hun album hier op de site gewaardeerd wordt? Dat is echt verrassend hoog voor iets wat, vind ik ook hoor, helemaal niet zo bijzonder is.
Muziekbeleving blijft toch altijd weer iets bijzonders.
Jij noemt ook allemaal namen waar ik weinig mee heb, dus het verrast me dat ik dit goed kan pruimen. Gisteren het album weer gedraaid en daar mag wel weer een halfje af. Dit nummer vind ik het mooist.
Heb je trouwens gezien hoe hun album hier op de site gewaardeerd wordt? Dat is echt verrassend hoog voor iets wat, vind ik ook hoor, helemaal niet zo bijzonder is.
Muziekbeleving blijft toch altijd weer iets bijzonders.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 09:53 uur
Ja, dat viel me een paar weken geleden al op toen ik ze voor het eerst luisterde. Inderdaad bizar hoog voor een band die al even bezig is en daarvoor nooit zo goed scoorde.
Wellicht een verandering van geluid. Dit soort muziek is erg populair nu, dus ik snap dat wel. Het is ook zeker niet slecht, maar ik kan er niet zoveel mee.
Wellicht een verandering van geluid. Dit soort muziek is erg populair nu, dus ik snap dat wel. Het is ook zeker niet slecht, maar ik kan er niet zoveel mee.
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 11:00 uur
Vooralsnog geldt voor zowel dit nummer als het hele album van de band, kabbel, kabbel, kabbel... 
6,8

6,8
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 20:15 uur
Mooi, maar deze band heeft het net niet voor mij.
7,3
10-08: Manchester Orchestra - The Alien (aERodynamIC / 8 / 6,64)
11-08: Dwight Trible feat. Matthew Halsall - What the World needs now (Vince Vega / / )
Geen idee of ik dit hier neer moet zetten, maar we doen het gewoon:
7,3
10-08: Manchester Orchestra - The Alien (aERodynamIC / 8 / 6,64)
11-08: Dwight Trible feat. Matthew Halsall - What the World needs now (Vince Vega / / )
Geen idee of ik dit hier neer moet zetten, maar we doen het gewoon:
0
geplaatst: 11 augustus 2017, 20:16 uur
Een cover ja, ik weet het, maar als het zo geïnspireerd wordt gedaan dan mag het van mij. En als Matthew begint te spelen ben ik sowieso om 
8,8

8,8
0
geplaatst: 12 augustus 2017, 11:54 uur
Jazper schreef:
Jammer dat er de hele tijd zo'n gast doorheen zingt.
Jammer dat er de hele tijd zo'n gast doorheen zingt.
Op dit nummer geen last van, maar het hele album lang begon ie wel op mijn zenuwen te werken. Hij zingt wel erg geforceerd en overdreven af en toe.
* denotes required fields.