MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2017

zoeken in:

7

Binnen deze tak van blackmetal moet je op dit moment echt met iets spannends komen om hoog te scoren bij mij, dit soort atmosferische blackmetal is echt oververzadigd geworden. Au Champ Des Mortes voert het goed uit met sfeervolle midtempo passages met weids gitaarwerk, intens blastbeatwerk en een smaakvolle opbouw. Toch blijft het allemaal degelijk en niet meer dan dat.

7,5

Op deze track wordt er bij momenten een wondermooie en intense atmosfeer gecreëerd, maar over de gehele lijn vind ik het net niet fantastisch. Wel met sprekend gemak interessant genoeg om het volledige album te gaan beluisteren, later dit jaar.

01/01: Pryapisme - A la Zheuleuleu (JSPR_G / 8 / 6,25)
03/01: Code Orange - Kill the Creator (Don Cappuccino / 11 / 6,86)
06/01: Aversions Crown - Ophiophagy (The_CrY / 9 / 6,37)
08/01: Wiegedood - Smeekbede (AOVV / 10 / 7,38)
10/01: Dodecahedron - Hexahedron - Tilling The Human Soil (trebremmit / 9 / 7,50)
13/01: Au Champ Des Morts - Dans La Joie / 9 / 7,50)
15/01: Black Anvil - Ultra (Don Cappuccino)

(Als de plug-in het niet doet: Ultra)

8,5

De vorige plaat van deze Amerikaanse band (Hail Death) kreeg ik als recensiemateriaal bij Zware Metalen, toen hoorde ik een hele ambitieuze band die net tekort schoot. Op de nieuwe plaat (As Was) is de ambitie er nog steeds, maar vloeit alles vele malen beter en zijn vooral de cleane vocalen ontzettend vooruit gegaan. Ultra is de afsluiter: heerlijk midtempo blackmetalwerk, uitstekende cleane meerstemmige vocalen en smaakvol gesoleer.

Ik zie dat Soundcloud enorm aan het klooien is met players en links (in ieder geval via Firefox), dus hier is nog een YouTube-versie van deze track:

7,5

Mooi.

Het wordt wel weer tijd voor een nieuwe track. Ik heb nog flink wat tracks van deze maand die het presenteren waard zijn, maar ik wil niet twee keer achter elkaar plaatsen.

10/01: Dodecahedron - Hexahedron - Tilling The Human Soil (trebremmit / 9 / 7,50)
13/01: Au Champ Des Morts - Dans La Joie (odi / 9 / 7,50)
15/01: Black Anvil - Ultra (Don Cappuccino / 5 / 7,20)
18/01: Panopticon - Sheep in Wolves' Clothing (AOVV)

Solide black metal van Panopticon. Naar verluidt de voorloper op een nieuw album (uit te komen in 2017 / 2018, afhankelijk van de bron).

7

Oeh een nieuw Panopticon nummer! Daar ga ik morgen eens even goed voor zitten

Kan hier weinig van maken. Wat een K geluid

5

Valt toch wat tegen na hun vorige..

7

7

Het geluid is wel vrij slecht. Hopelijk zal de uiteindelijke release beter klinken.

aslan (crew)
7

13/01: Au Champ Des Morts - Dans La Joie (odi / 9 / 7,50)
15/01: Black Anvil - Ultra (Don Cappuccino / 5 / 7,20)
18/01: Panopticon - Sheep in Wolves' Clothing (AOVV / 10 / 6,65)
20/01: Nidingr - On Dead Body Shore (JSPR_G / / )

8,5

Nidingr is toch wel een van de meest onderbelichte en ondergewaardeerde Noorse blackmetalbands, ondanks dat de line-up een aantal bekende muzikanten heeft uit dat wereldje. Deze track bevat weer meesterlijk grimmig gitaarwerk, soepele baspartijen en vooral een fantastische voordracht van Estrella Grasa, die zich al een hele tijd onderscheidt van zijn collega's met een opgefokte, lichtelijk maniakale rasp in zijn schreeuwen.

7,5

Niet misselijk

aslan (crew)
8,8

Gast
geplaatst: vandaag om 08:11 uur

geplaatst: vandaag om 08:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.