Muziek / Muziekgames / Reggae Top 100
zoeken in:
1
geplaatst: 2 januari 2017, 17:25 uur
In navolging van ska, funk, punk, hip-hop, country en blues (zie: Muziek >> Muziekgames >> Overzicht Top 30 Ska / Funk / Punk / Hip-Hop / Country / Blues ) nu tijd voor een ander wat minder populair MusicMeter genre: reggae
Stuur mij een lijst van minimaal 10 - maximaal 20 reggae nummers per pm uiterlijk 24 januari. Nummer 1 krijgt 20 punten, nummer 10 krijgt 11 punten, nummer 20 krijgt 1 punt.
Hoe eerder hoe beter want bij gelijke stand bepaalt (1) het aantal nominaties, (2) de hoogste positie en (3) tijdstip van inzending. Met jullie bijdragen komt er een Reggae Top 100 tot stand.
Voor de definitie van reggae hanteren we de genre-weergave van MusicMeter of bij twijfel dan kun je met bron toelichten dat het inderdaad een reggae nummer is. Het kan immers zijn dat er op een bepaald album een reggae nummer staat terwijl het album met een ander genre wordt aangeduid.
Wat reggae informatie en lijstjes ter indicatie en inspiratie:
https://www.musicmeter.nl/list/genre/reggae
10 Best Reggae Albums of 2015 | Billboard
Reggae - Wikipedia - en.wikipedia.org
List of roots reggae artists - Wikipedia - en.wikipedia.org
List of reggae musicians - Wikipedia - en.wikipedia.org
The Best Reggae Hits Ever - Various Artists | Songs, Reviews, Credits | AllMusic
Best Reggae Songs of All Time - Top Ten List - TheTopTens®
100 Greatest Reggae Songs - digitaldreamdoor.com
Deadline: 24 januari a.s.
Stuur mij een lijst van minimaal 10 - maximaal 20 reggae nummers per pm uiterlijk 24 januari. Nummer 1 krijgt 20 punten, nummer 10 krijgt 11 punten, nummer 20 krijgt 1 punt.
Hoe eerder hoe beter want bij gelijke stand bepaalt (1) het aantal nominaties, (2) de hoogste positie en (3) tijdstip van inzending. Met jullie bijdragen komt er een Reggae Top 100 tot stand.
Voor de definitie van reggae hanteren we de genre-weergave van MusicMeter of bij twijfel dan kun je met bron toelichten dat het inderdaad een reggae nummer is. Het kan immers zijn dat er op een bepaald album een reggae nummer staat terwijl het album met een ander genre wordt aangeduid.
Wat reggae informatie en lijstjes ter indicatie en inspiratie:
https://www.musicmeter.nl/list/genre/reggae
10 Best Reggae Albums of 2015 | Billboard
Reggae - Wikipedia - en.wikipedia.org
List of roots reggae artists - Wikipedia - en.wikipedia.org
List of reggae musicians - Wikipedia - en.wikipedia.org
The Best Reggae Hits Ever - Various Artists | Songs, Reviews, Credits | AllMusic
Best Reggae Songs of All Time - Top Ten List - TheTopTens®
100 Greatest Reggae Songs - digitaldreamdoor.com
Deadline: 24 januari a.s.
0
geplaatst: 2 januari 2017, 17:29 uur
Misschien willen jullie ook meedoen? aERodynamIC Fathead sheep67 Simon77 Ceasar johan de witt titan E-Clect-Eddy Kees-Jan Edgar18 catdog luigifort Rudi S the viking deric raven laxus11 thelion Poeha remcodulac Casartelli Kramer Gretz johannesA Gretz Poek LuukRamaker teus Toon1 Ikhouvandansen ThirdEyedCitizen 50tracks J.J. Wever johan de witt Papartis L_T_B Mb. Martial ArthurDZ Lennonlover Reijersen Stijn_Slayer heicro TheBuszz sheep67 Sven Vermant Funky Bookie El Ninjo Onweerwolf maar anderen zijn natuurlijk ook van harte welkom
1
geplaatst: 2 januari 2017, 17:36 uur
Ik doe zeker mee!
Reggae wat meer aandacht geven op deze site kan geen kwaad!
Reggae wat meer aandacht geven op deze site kan geen kwaad!

0
geplaatst: 2 januari 2017, 17:42 uur
Even snel de Ska Top 60 door genomen, maar als
28) Bob & Marcia - Young, Gifted and Black
9) The (Wailing) Wailers - Simmer Down
7) Desmond Dekker & The Aces - Israelites
Dus nu niet mee mogen doen tsja.......
deze horen wat mij betreft ook bij Reggae, ik bedoel een Reagge Top 100 zonder Israelites is toch niet echt geloofwaardig of sla ik de plank nu helemaal mis.......en dan ga ik er voor het gemak maar even van uit dat de originele uitgave van 15) Toots & The Maytals - Pressure Drop (Ska version) wel mee mag doen.
deze horen wat mij betreft ook bij Reggae, ik bedoel een Reagge Top 100 zonder Israelites is toch niet echt geloofwaardig of sla ik de plank nu helemaal mis.......en dan ga ik er voor het gemak maar even van uit dat de originele uitgave van 15) Toots & The Maytals - Pressure Drop (Ska version) wel mee mag doen.
0
geplaatst: 2 januari 2017, 17:44 uur
thelion schreef:
ok, dan schrap ik die bepaling want wil het enthousiasme erin houden
done!
0
geplaatst: 2 januari 2017, 18:12 uur
mag Dub ook? Dan bedoel ik geen dubstep natuurlijk. Ga er wel vanuit, want naar mijn weten is dat een subgenre, maar vraag het toch maar even.
1
geplaatst: 2 januari 2017, 18:15 uur
Bedankt voor de tag, Han.
Ik ben hier wel voor in, maar of ik er een top 20 uit kan peuren? Top 10 moet lukken.
Ik ben hier wel voor in, maar of ik er een top 20 uit kan peuren? Top 10 moet lukken.
1
geplaatst: 2 januari 2017, 18:18 uur
The israelites staat op Wikipedia gewoon als reggae. Niet dat Wikipedia altijd klopt, maar lijkt me in dit geval overtuigend genoeg om mee te laten doen. Maar dan heb je ook weer twijfelgevallen zoals reggae rock (Sublime, Police).
Los dat genrebepaling soms lastig is ben ik zeker van plan om minstens een top 10 te maken.
Los dat genrebepaling soms lastig is ben ik zeker van plan om minstens een top 10 te maken.
0
geplaatst: 2 januari 2017, 18:46 uur
Lijkt me eenvoudig, Israelites is wel reggae; Police, Sublime e.d. niet.
1
geplaatst: 2 januari 2017, 19:10 uur
Wow, ik heb wel op het immense aantal van 6 reggae albums gestemd
...daar moet maar iets aangedaan worden.
Denk wel tot een top 10 te kunnen komen ik vermoed ook wel een top 20.
...daar moet maar iets aangedaan worden.
Denk wel tot een top 10 te kunnen komen ik vermoed ook wel een top 20.
0
geplaatst: 2 januari 2017, 20:06 uur
ThirdEyedCitizen schreef:
mag Dub ook? Dan bedoel ik geen dubstep natuurlijk. Ga er wel vanuit, want naar mijn weten is dat een subgenre, maar vraag het toch maar even.
Wat mij betreft mag dub ook want inderdaad subgenre van reggae maar check wel even of het nummer (dan wel album waarop dat nummer staat) ook op MuMe onder genre reggae valt.
0
geplaatst: 2 januari 2017, 21:32 uur
Heb laatste x aan Blues Top meegedaan
Reggae heb ik ook wat mee , dus....
Weet niet of ik er Top 20 van maak, zie nog wel
En ja ..snap ook niet dat Israëllites onder Ska zou vallen ??? Is voor mij puur Reggae
Reggae heb ik ook wat mee , dus....
Weet niet of ik er Top 20 van maak, zie nog wel
En ja ..snap ook niet dat Israëllites onder Ska zou vallen ??? Is voor mij puur Reggae

0
geplaatst: 3 januari 2017, 00:06 uur
Ik heb al aangegeven dat Desmond Dekker & The Aces - Israelites mee kan doen. Desmond Dekker maakte zowel reggae als ska muziek.
0
geplaatst: 3 januari 2017, 16:48 uur
Vergeet ook de reggae uit Afrika niet. Daar zitten eveneens mooie reggae nummers bij:
African reggae - Wikipedia - en.wikipedia.org
African reggae - Wikipedia - en.wikipedia.org
1
geplaatst: 3 januari 2017, 18:30 uur
Bedankt dynamo d was ik toch bijna African Reggae vergeten 
Ook Last.fm kent Reggae
http://www.last.fm/tag/reggae/tracks

Ook Last.fm kent Reggae
http://www.last.fm/tag/reggae/tracks
0
geplaatst: 3 januari 2017, 18:37 uur
Volgende keer doen we een Jamaicaanse Reggae top 100 
Dan hebben we ook geen Doe Maar, Madness, The Police, UB40 e.d. in de lijst
Maar helaas dan ook geen Alpha Blondy, Lucky Dube en de nieuwe reggae-golf uit de V.S.
(met o.a.Stick Figure, Groundation en Rebelution)

Maar helaas dan ook geen Alpha Blondy, Lucky Dube en de nieuwe reggae-golf uit de V.S.
(met o.a.Stick Figure, Groundation en Rebelution)
0
geplaatst: 3 januari 2017, 20:08 uur
sheep67 schreef:
(embed)
(embed)

(embed)
(embed)
Doe Maar en Madness zijn ska (ook al is er bij Doe Maar ook hierover bij menigeen twijfel of het ska is, misschien meer ska/pop) en geen reggae. The Police lijkt me ook niet onder reggae te vallen maar UB40 wel.
0
geplaatst: 3 januari 2017, 20:42 uur
0
geplaatst: 3 januari 2017, 20:52 uur
Fijne dub-platen! 
Het blijft ook moeilijk te bepalen.
Bob Marley - Redemption Song ook zo'n mooi voorbeeld.
Enige 'reggae'-nummer wat redelijk scoort hier op de site wellicht omdat het juist geen reggae-ritme heeft
Mooie boodschap van Bob maar is geen reggae.
Het begon met ska - rocksteady - reggae/dub - ragga/dancehall.
Ben groot liefhebber van dit genre en ik loop het hardst voor de roots-reggae (seventies).

Enige 'reggae'-nummer wat redelijk scoort hier op de site wellicht omdat het juist geen reggae-ritme heeft
Mooie boodschap van Bob maar is geen reggae.Het begon met ska - rocksteady - reggae/dub - ragga/dancehall.
Ben groot liefhebber van dit genre en ik loop het hardst voor de roots-reggae (seventies).
1
geplaatst: 3 januari 2017, 23:26 uur
sheep67 schreef:
Fijne dub-platen!
Mooie boodschap van Bob maar is geen reggae.
Het begon met ska - rocksteady - reggae/dub - ragga/dancehall.
Fijne dub-platen!

Mooie boodschap van Bob maar is geen reggae.Het begon met ska - rocksteady - reggae/dub - ragga/dancehall.
Redemption Song (Band Version) is wel reggae
en staat als bonus track op de Uprising cd maar de originele versie is inderdaad geen echt reggae nummer. Wel schitterend natuurlijk!
0
geplaatst: 3 januari 2017, 23:31 uur
Zoals gezegd of wat MuMe aangeeft dan wel bewijs/bron aanleveren.
Volgens Mother and Child Reunion by Paul Simon Songfacts zou deze mogen.
Killing Joke dubs niet. dat heeft weinig meer met reggae te maken.
0
geplaatst: 3 januari 2017, 23:43 uur
Om deze discussie te voorkomen was mijn voorstel nog niet zo slecht (weliswaar met een knipoog)
Een Reggae Top 100 met louter Jamaicaanse artiesten/bands
Categorie:Jamaicaans zanger - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Een Reggae Top 100 met louter Jamaicaanse artiesten/bands
Categorie:Jamaicaans zanger - Wikipedia - nl.wikipedia.org
0
geplaatst: 3 januari 2017, 23:48 uur
dynamo d schreef:
De Killing Joke dubs waren ook maar een voorstel met een knipoog.

* denotes required fields.