MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Reggae Top 100

zoeken in:
E-Clect-Eddy schreef:
(quote)

De Killing Joke dubs waren ook maar een voorstel met een knipoog.

ah ok..... bovendien wel een hele toffe band in een ander genre in april nog een greatest hits van KJ

Ik ga binnenkort mijn Top 20 inleveren Han en ben allang blij dat jij de reggae weer onder de loep hebt genomen In mijn lijst dus ook Steel Pulse, Groundation, Alpha Blondy

Ook even wat inspiratie, ik ga zeker ook een lijstje inleveren.

Zo, 40 nummers geluisterd en die geconcentreerd tot een lijstje van 32. Bij de tweede beluistering 27 overgehouden, Nu nog de volgorde bepalen...

Al 3 lijstjes met veel reggae moois binnen

Het is niet te doen voor mij met zo'n 200 reggae-albums in de kast
Niet te lang bij nadenken: vanavond lever ik mijn lijstje in.

sheep67 schreef:
Het is niet te doen voor mij met zo'n 200 reggae-albums in de kast
Niet te lang bij nadenken: vanavond lever ik mijn lijstje in.

Sterkte!

wow 200 reggae albums... ik heb net de deluxe editie van Exodus van Bob Marley & The Wailers besteld. Die hoort ook in mijn collectie thuis

Sly & Robbie hebben op 1 januari een nieuw album uitgebracht Revisit Bob Marley (2017) weet niet of ik dit onder de aandacht moet brengen of mensen moet afraden om het te beluisteren

... pas halverwege de eerste beluistering.

Ik heb je recensie gelezen bij het album
Moet zelf nog beluisteren maar weinig reggae, begrijp ik.

sheep67 schreef:
Ik heb je recensie gelezen bij het album
Moet zelf nog beluisteren maar weinig reggae, begrijp ik.

De eerste twee nummers kan ik er weinig van in terugvinden, in de overige nummers zit er wel meer van in. Snap wel dat Sly & Robbie er een andere draai aan willen geven maar pakt niet allemaal even geweldig uit. Da's dan jammer.

Eigenlijk alleen een beluistering gegeven i.v.m. dit topic.

Track 8 heeft dan wel weer een fijne titel. Typisch een naam voor een (dub) bandje wat bij mij in dit topic best wel eens goed zou kunnen gaan scoren

Zal ik ook eens een laffe poging wagen?

EttaJamesBrown schreef:
Zal ik ook eens een laffe poging wagen?

ja graag

Poeha schreef:
Track 8 heeft dan wel weer een fijne titel. Typisch een naam voor een (dub) bandje wat bij mij in dit topic best wel eens goed zou kunnen gaan scoren

Freek

Mellow Mood

Was een mooie tip van je anderhalf jaar geleden!

Zes lijstjes binnen maar ik hoop natuurlijk op meer

Nog 2 weken om een top 20 (of minimaal top 10) in te leveren.

Hoe eerder je een lijst inlevert hoe beter je kansen bij een gelijke stand.

... loopt nog niet echt storm? Of zit dat in de aardig van het (fan-)beestje

We zitten op 8 lijstjes maar ik hoop op een vijftiental. Een aantal toezeggingen verwacht ik sowieso nog.

Zal zeker ook wat in de aard van het reggaebeestje zitten maar juist daarom is het extra leuk om een genre te duiken dat je (geldt zeker ook voor mezelf) nog niet zo goed kent. Mijn secretaresse is trouwens een enorme roots reggae fan en hoe meer zij mij erover verteld en informeert hoe leuker ik reggae begin te vinden. Heeft veel meer diepgang dan ik eerst dacht.

Voor Users die denken ik krijg nooit een Reggae lijstje bij elkaar...... valt reuze mee
Ik dacht ook ik maak wel een Top 10
Maar na paar dagen later luisteren kon ik al uit ongv 35 goede Reggae songs kiezen
En het werd uiteindelijk een Top 20

dynamo d schreef:
. Mijn secretaresse is trouwens een enorme roots reggae fan en hoe meer zij mij erover verteld en informeert hoe leuker ik reggae begin te vinden. Heeft veel meer diepgang dan ik eerst dacht.

Keuzemogelijkheid:
A) Wie? Die secretaresse?
B) Wat? Reggae?

Poeha schreef:
(quote)

Keuzemogelijkheid:
A) Wie? Die secretaresse?
B) Wat? Reggae?

B

Opgestuurd!

Op Genres >> Overigen >> Reggae staan ook diverse artiesten en nummers genoemd ter inspiratie. Hello Darling b.v., hij zal mijn top 20 waarschijnlijk niet halen, maar ik was dat nummer uberhaupt vergeten en vond het leuk om 'm weer eens te horen.

Er staan wellicht ook wat te taggen gebruikers in (al zullen een heleboel ook niet meer actief zijn).

Ik hoop dat jullie nog een lijstje inleveren om tot een mooie top 100 te komen?

Titmeister schreef:
Interessant! Ik ga me over een lijstje beramen

thelion schreef:
Van mij kan je een lijst verwachten..........

Snoeperd schreef:

Ook even wat inspiratie, ik ga zeker ook een lijstje inleveren.

ThirdEyedCitizen schreef:
mag Dub ook? Dan bedoel ik geen dubstep natuurlijk. Ga er wel vanuit, want naar mijn weten is dat een subgenre, maar vraag het toch maar even.

Ja, mag

50tracks schreef:
Goed idee. Lijst volgt

Poek schreef:
Op Genres >> Overigen >> Reggae staan ook diverse artiesten en nummers genoemd ter inspiratie.

Dank!

Anderen zijn natuurlijk ook meer dan welkom

Oh ja, glad vergeten. Ik zal me hier morgen over buigen.

Nou kom op vrienden, de reggae Top 100 kan nog best wel wat lijstjes gebruiken

Ik heb al vijftien nummers! Ik hoop er nog een paar te vinden en dan moet er ook nog een volgorde in, binnen een week moet dat wel lukken

...gaat iedereen wel de deadline halen?

Wat voor lijn?

I'm gonna bump no more ...

oops typo...

Gast
geplaatst: vandaag om 20:19 uur

geplaatst: vandaag om 20:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.