MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Reggae K.O. finale: Bob Marley vs UB40

zoeken in:
Na de country top 100 kwam een country K.O., dus na de reggae top 100 komt een reggae K.O. Ik weet niet zeker of er genoeg belangstelling voor is; anderzijds, als je vaak naar reggae luistert is het gewoon leuk om mee te doen, en als je er niet veel naar luistert is het een goede gelegenheid om je er wat meer in te verdiepen/je muziekkennis te verbreden. Ik denk dat de meeste mensen hier sowieso wel minstens de helft van de 64 nummers die meedoen kennen.

Die nummers komen grotendeels uit de reggae top 100; enkele nummers staan daar niet in, maar heb ik toegevoegd omdat het grote hits waren. Het aantal nummers van Bob Marley heb ik voor de diversiteit beperkt tot vier. We spelen met dubbele eliminatie; na twee keer verliezen is een nummer uitgeschakeld.

De nummers (alle 64!) staan in een Spotifyplaylist:
Reggae KO on Spotify - open.spotify.com

De K.O. is te volgen op ReggaeKO - Challonge

De winnersbracket is tot en met de 5 met 1 verschil, de losersbracket tot en met de 5 met 2 verschil (mogelijk pas ik dat later nog aan).

Dan ga ik nog even de deelnemers aan de reggae top 100 en de actieve posters uit het reggaedraadje taggen:

E-Clect-Eddy J.J. Wever Poeha sheep67 DjFrankie teus EttaJamesBrown 50tracks
ThirdEyedCitizen dynamo d sq andré lebowski L_T_B platedraaier obsessed Woody herman pjh1967 levenvergeten luc011190 Inzpired Titmeister John Doe Timmie

De loting van de eerste ronde (t/m 5, 1 verschil)

1. Ini Kamoze – Here comes the hotstepper vs Dub Files All Stars - Dance Inna Babylon
2. Chaka Demus & Pliers – Tease me vs Augustus Pablo - King Tubby Meets Rockers Uptown
3. The Congos - Fisherman vs Sophia George - Girlie Girlie
4. Alpha Blondy - Brigadier Sabari vs Burning Spear - Slavery Days
5. Eek-a-Mouse - Ganja Smuggling vs Laid Back - Sunshine Reggae
6. Third World - Now That We've Found Love vs Black Uhuru - What Is Life
7. The Abyssinians - Satta Massagana vs Peter Tosh - I'm the Toughest
8. The Slickers - Johnny Too Bad vs Jimmy Cliff - Wild World
9. Peter Tosh - Legalize It vs Sly & Robbie - Boops (Here to Go)
10. Peter Tosh - Johnny B. Goode vs Bob Marley & The Wailers - Natural Mystic
11. Dave & Ansell Collins - Double Barrel vs Bob Marley & The Wailers - No Woman, No Cry
12. Eddy Grant - I Don’t Wanna Dance vs Black Uhuru - Guess Who's Coming To Dinner
13. Black Uhuru - Great Train Robbery vs Johnny Nash - I Can See Clearly Now
14. Black Slate - Amigo vs Eddy Grant – Electric Avenue
15. Cocoa Tea - Barack Obama vs Gregory Isaacs - Night Nurse
16. Matisyahu - King Without a Crown vs Althea & Donna - Uptown Top Ranking
17. Jimmy Cliff - The Harder They Come vs Tippa Irie – Hello Darling
18. Culture - Two Sevens Clash vs Alpha Blondy & The Wailers – Jérusalem
19. Burning Spear - Old Marcus Garvey vs Bob Marley & The Wailers – Jamming
20. Third World - Try Jah Love vs Toots & The Maytals - 54-46 That's My Number
21. Dillinger - Cocaine in My Brain vs Snow – Informer
22. June Lodge & Prince Mohammed - Someone Loves You Honey vs Toots & the Maytals - Monkey Man
23. Peter Tosh & Mick Jagger - (You Got to Walk) Don't Look Back vs Eric Donaldson - Cherry Oh Baby
24. Bob Marley & The Wailers - Could You Be Loved vs Steel Pulse - Ku Klux Klan
25. Lee Scratch Perry – Jungle vs Desmond Dekker & The Aces - The Israelites
26. Diana King – Shy Guy vs 10cc - Dreadlock Holiday
27. UB40 - Food for Thought vs Max Romeo & The Upsetters - Chase the Devil
28. Rita Marley - One Draw vs The Heptones - Book of Rules
29. Clint Eastwood & General Saint - Stop That Train vs Kenny B feat. Jeffrey Spalburg – Paramaribo
30. UB40 - One in Ten vs Greyhound – Black and White
31. Wayne Wade – Lady vs Jimmy Cliff - Many Rivers to Cross
32. Dawn Penn – You Don't Love Me (No No No) vs Wayne Smith - Under Me Sleng Teng

1. Ini Kamoze – Here comes the hotstepper vs Dub Files All Stars - Dance Inna Babylon

0-1

Ik ben niet zo bekend met KO dus even deze vraag.

Is het de bedoeling dat in deze ronde er alleen te stemmen voor :
1. Ini Kamoze – Here comes the hotstepper vs Dub Files All Stars - Dance Inna Babylon ?

Ja, en zo gauw een van beide nummers vijf stemmen gekregen heeft, gaan we over naar de tweede battle (meestal post degene die het beslissende punt gegeven heeft die, al is dat geen verplichting). Als daar een nummer vijf punten heeft gekregen door naar nummer 3 etc.

Ja

0-2

Okay dank!

0-3

0-4

0-5

2. Chaka Demus & Pliers – Tease me vs Augustus Pablo - King Tubby Meets Rockers Uptown

0-1

3. The Congos - Fisherman vs Sophia George - Girlie Girlie

0-1

0-1

Waar zijn Stir It Up en Skylarking? Een Reggae KO zonder die 2 nummers is niet echt serieus te nemen

0-2

Titmeister schreef:

Waar zijn Stir It Up en Skylarking? Een Reggae KO zonder die 2 nummers is niet echt serieus te nemen

Skylarking had helaas de reggae top 100 niet gehaald en Stir it up was ook maar de negen hoogste nummer van Bob Marley. En de selectie van 64 nummers is gedeeltelijk ook een persoonlijke keuze, zo heeft een heel grote reggaehit uit 1983 (de nummer 62 van de reggae top 100) het ook niet gehaald (hoi remcodulac).

Tsja ik snap dat je criteria moet hebben en dat die criteria dan volgen uit de reggae top 100. Nu ben ik ook schuldig, doordat ik daar niet op heb gestemd, maar ik vind het jammer dat als dit genre dan eens de aandacht krijgt, er diverse grote nummers uit het genre uitgesloten worden door deze criteria. Was een KO met 128 nummers dan geen optie?

Ja, daar ken ik het genre helaas niet goed genoeg voor (en het had ook meer tijd gekost, want ik doe het met de hand, heb geen excell-sheet of zo ervoor).

Kortom: broddelwerk! (hoi Poek)

dus de tussenstand is...

1-3

Gast
geplaatst: vandaag om 16:25 uur

geplaatst: vandaag om 16:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.