MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Guided by Voices houdt ermee op

zoeken in:
GUIDED BY VOICES T O SPLIT, THE WORLD OF INDIE MOURNS

GUIDED BY VOICES have announced they are to split after almost 20 years.

The band have announced on their website that the release in August of 'Half Smiles Of The Decomposed’ will be their last album.

A statement reads: "After almost 20 years, assorted lineups, and countless albums, EPs, singles, triples, stolen bases, misdemeanor convictions, and broken hearts, Dayton, OH's fortunate sons are taking leave of your senses.

"'Half Smiles Of The Decomposed' to be released August 24 on Matador Records, will be the final album from Guided By Voices, one of the most acclaimed independent rock bands of all time.

Bandmember Robert Pollard said: "This feels like the last album for Guided By Voices. I've always said that when I make a record that I'm totally satisfied with as befitting a final album, then that will be it. And this is it."

'Half Smiles Of The Decomposed' is the band's 15th full-length studio release. It is possible that Pollard will continue as a solo artist.

He added: "I love the guys in the band, but I'm getting too old to be a gang leader. There's a sense of maturity, and even integrity, I think, in continuing as one's own self."

bron: NME

en ik maar denken dat guided by voices door zou gaan tot Pollard stierf...
Rare dagen... Orbital, Guided by voices.... What's next?

Yak
Denali is tijdens de tour gesplit. Ook Wu-Tang houdt er na hun volgende album mee op.

Yak
En owja, Krang is gestopt, zie de site.

binnen een paar dagen houden mijn 2 van mijn favoriete artiesten er mee op. Ik weet het, ze zijn niet met elkaar te vergelijken. Ik ben toch werkelijk nieuwsgierig wat ze nu gaan doen. Die Orbital-jongens zullen zich nu wel verder in de filmmuziek storten (helaas). En GBV? Tja, die Robert Pollard blijft natuurlijk gewoon 101 liedjes per dag schrijven, erg benieuwd wat ie ermee gaat doen...

Ik heb een simpele oplossing voor al deze berichten omtrent Guided By Voices: ik hem simpelweg niets gezien - weet niets van een split - Pollard heeft simpelweg beweerd dat het een tijdje kan duren voor een volgend album van zijn kant.

Split - welke split?

Gast
geplaatst: vandaag om 20:18 uur

geplaatst: vandaag om 20:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.