MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Genesis weer bij elkaar ?

zoeken in:
Net op de radio. Genesis weer bij elkaar inclusief Gabriel ?

Toch weer wel?

Wat is dat toch met die herenigings-drang van de hedendaagse fossielen..

Ja die fossielen willen geld! Al denk ik toch dat Gabriel niet zal willen.

T zal me een worst wezen wat ze willen, zolang het een mooie plaat of tour oplevert, vind ik t best. Neem ik gelijk mn zoontje mee. De Kuip kent ie al op zijn duimpje, nu nog naar een concert aldaar.

Ik sluit me bij VDG aan. Al lijkt het me inderdaad onwaarschijnlijk dat Peter Gabriel hier zin in heeft en Phil Collins op een grootschalige tour lijkt me eigenlijk ook onwaarschijnlijk.

Maar mooi zou het wel zijn....

Phil: 'Sorry wat zeggen jullie?'

Phil: ja, ik ben namelijk aan een kant doof en aan de andere kant hoor ik wat slecht

Peter G: 'Ja Phil jij bent volgens mij al jaren doof! Daarom stapte ik ook de band uit, omdat jij steeds meer wilde zingen, aangezien ik niet doof ben en het ook niet wilde horen was dat een zeer verstandig besluit.'

Dan is het dus toch PG

Phil Collins zou graag leden van de groep Genesis opnieuw samen brengen. Hij vertelde dat hij bereid is om opnieuw te gaan drummen als Peter Gabriel de rol van zanger op zich wil nemen. In 1975 werd Collins de zanger van Genesis. Gabriel had toen net de band verlaten. "Als de reünie er komt, ben ik erbij", zei Collins vastberaden. Momenteel is de zanger bezig aan een afscheidstournee. De 54-jarige Collins wil stoppen met toeren omdat hij meer tijd wil doorbrengen met zijn familie.

Bron: weet ik niet meer.

Kunnen we Anthony Philips niet meteen even bellen, die moet nou toch wel ongeveer over zijn podiumangst heen zijn lijkt mij.

shappy1010
Ze hebben in januari een pressrelease gedaan dat het er zeker dit jaar niet inzit, en nog geen concrete uitspraken gedaan. Dus deze post verbaast me wat.

Feit is wel dat gisteren bekend is gemaakt dat Collins weer gaat scheiden van dat lekkere wijf van hem. Hey misschien gaatie nu weer eens eindelijk een goeie plaat maken?

Volgend jaar bestaat genesis 40 jaar,dus naar alle waarschijnlijkheid zullen er plannen zijn om aan het eind van dit jaar de studio in te duiken met gabriel als zanger en collins op drums.Nog ff geduld dus,maar het gaat er zeker van komen.Kan ik ze eindelijk live gaan bekijken,maar voor degene die hier niet op kunnen wachten ga eens naar de pagina van de coverband"
the musical box.Heb van deze band een aantal nummers gedownload en ze benaderen akelig genesis.Volgens collins spelen ze hun nummers zelfs beter dan genesis in hun tijd.Collins heeft zelfs tijdens een concert in zwitserland een nummer op drums meegespeeld.Veel plezier

Ja Hill,je hebt gelijk.Voor het geld,haha.Alsof ze nog niet genoeg hebben. Nee zal puur voor de fun zijn en om de bands van tegenwoordig die op een live concert laten zien dat het alleen op de plaat goed klinkt nog eens te laten zien hoe het wel moet!

ik ook! Ik ga erheeeen! Toch jammer dat ome Peter niet meedoet.

Marcel²
HiLL schreef:
ik ook! Ik ga erheeeen! Toch jammer dat ome Peter niet meedoet.

Inderdaad Genesis is Genesis niet zonder Peter Gabriel.

Mojo Pin
Peter Gabriel heeft nu ook Soulseek ontdekt wisten jullie dat.

Marcel²
Mojo Pin schreef:

Dat wist ik, ik haal muziek bij hem weg.

Mojo Pin schreef:

Nee dat is zijn zoon, junior.

shappy1010
Ben opzich wel blij dat het niet met Gabriel is (ik had het ook niet verwacht de man is erg moeilijk) Anders was het nooit een volledige tour geweest zoals nu, maar alleen een enkel groot concert in Engeland, waar je dan maar af moet vragen of je kaartjes kunt bemachtigen. Bovendien is Genesis groot geworden onder Collins, niet onder Gabriel. Wat oudere symfrockliefhebbers en musici mogen dan wel albums als selling england en foxtrot hoog in het vaandel hebben, het grote publiek kent toch Genesis van de hits en latere werk.

Ik ben als fan allang erg blij, er komt misschien ook nieuw materiaal, ik denk alleen niet dat ze ooit nog het commerciele success van we can´t dance kunnen overtreffen, misschien met dat in hun achterhoofd dat de mannen nu eens een tweede trick of the tail of Duke maken, je weet het maar nooit

shappy1010 schreef:
Ben opzich wel blij dat het niet met Gabriel is

Hoe kan je dat nu zeggen. Zonder Hackett en Gabriel is het geen reunie en ben ik bang dat we een tweede 'The way we walk' tour krijgen (The way we used to walk).

Genesis was inderdaad populairder toen ze met hun drieën waren maar dat rechtvaardigt toch niet dat ook de reunie ook met z'n drieën moet zijn. Ik ben bang dat zo'n reunie geen enkele toegevoegde waarde heeft en op een nieuwe 'We can't dance' zit geen enkele Genesis liefhebber op te wachten. Een reunie van deze heren wordt pas interressant wanneer ze terug gaan naar hun roots en dat vertalen naar hedendaagse prog. Die kans hebben Rutherford en Banks na het vertrek van Collins laten liggen.

shappy1010
"een nieuwe 'We can't dance' zit geen enkele Genesis liefhebber op te wachten" - Dat vind ik altijd van die grappige opmerkingen hier.

Laten we voorop stellen dat jij geen Genesis fan bent en het merendeel hier op MuMe ook niet. Als je selling england op nummer 1 heb in je top 10 maakt dat je nog geen Genesis fan.

Als iemand die Genesis helemaal niet kent zich op deze forum zou storten en zo´n beetje alle posts hier leest zou die het idee krijgen dat Genesis een band was die haar hoogtepunt had tijdens selling england had, daarna in de vergetenheid was geraakt en in de 80/90 jaren geen rol van betekenis meer had in de muziekwereld.

Dat is natuurlijk kolder. Zoals ik al eerder zei, Genesis beleefde haar commerciele hoogtepunt in de 80´er jaren en trok miljoenen fans naar zich toe. Dit zijn allemaal geen Genesis liefhebbers ofzo? Door We Can´t Dance ben ik zo´n beetje fan geworden dus waar hebben we het over.

Ennu een tweede Fading Lights, Driving the Last Spike of Dreaming While You Sleep, laat maar komen hoor!!

shappy1010 schreef:
Door We Can´t Dance ben ik zo´n beetje fan geworden dus waar hebben we het over.

Het fundamentele verschil !!!

Ik ben Genesis volger geworden na de eerste klanken van 'Selling England ...'.

Daarom ga jij naar het concert en blijf ik thuis (met alle respect).

shappy1010
Ik heb het wel over 10 jaar geleden, inmiddels draai ik Selling England net zoveel als We Can´t Dance.

GENESIS 'TURN IT ON AGAIN' TOUR DATES
Tickets will be on sale for UK dates on 24 November and for dates in Germany on 10 November. Other on-sale dates to be announced. The complete list of European concerts is:

11 June Helsinki, Finland Olympic Stadium
14 June Herning, Denmark Messecenter
15 June Hamburg, Germany AOL Arena
17 June Berne, Switzerland Stade de Suisse
18 June Linz, Austria Gugglestadium
20 June Budapest, Hungary Puskas Ferenc Stadium
21 June Katowice, Poland Slaski Stadium
23 June Hannover, Germany AWD Arena
26 June Dusseldorf, Germany LTU Arena
29 June Stuttgart, Germany Gottlieb-Daimler Stadium
30 June Paris, France Parc Des Princes
1 July Amsterdam, Holland Arena
3 July Berlin, Germany Olympiastadion
4 July Leipzig, Germany Zentralstadion
5 July Frankfurt, Germany Commerzbankarena
7 July London, UK Twickenham Stadium
8 July Manchester, UK Old Trafford
10 July Munich, Germany Olympiastadion
12 July Monaco Louis II Stadium
14 July Rome, Italy Telecomcerto at Colosseo
http://www.genesis-music.com/

Holland Arena is? De Amsterdam Arena?

ken jij een andere arena in Amsterdam die groot genoeg is?

Gast
geplaatst: vandaag om 03:09 uur

geplaatst: vandaag om 03:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.