MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / The Police: Reünietour !

zoeken in:
Volgens de Britse krant The Daily Mirror zou de legendarische Britse band The Police een reünietour plannen voor volgende zomer.

Voormalige frontman Sting, die altijd gekant was tégen een reünie, zou druk aan het onderhandelen zijn met drummer Stewart Copeland en gitarist Andy Summers. Een woordvoerdster van A&M (destijds het platenlabel van de band) bevestigde dat er 'gesprekken hebben plaats gehad'.

meer:

http://www.markec.be

Kijk eens aan, de bijlen worden nog eens begraven.. 24 jaar na dato

En zie daar; Sting gaat dus de dode popmuziek weer nieuw leven inblazen !!
Of zou het blijven bij het weer opwarmen van oude hapklare ( muziek) brokken?

Ik ben eens heel benieuwd !
1. of het allemaal wààr is
2. of het allemaal ook gaat gebeuren, zie dat ze tegen dan alweer ruzie hebben

Als het doorgaat en als de benelux aandoen: I'll be there )

Oldfart schreef:
En zie daar; Sting gaat dus de dode popmuziek weer nieuw leven inblazen !!
Of zou het blijven bij het weer opwarmen van oude hapklare ( muziek) brokken?

Wat denk je zelf?? Het gaat over een tour en niet over een cd, dus trek je conclusie

Wat ik denk? Dat de kas leeg is?

Oldfart schreef:
Wat ik denk? Dat de kas leeg is?

Ik denk dat bij alle drie de bodem nog niet helemaal in zicht zal zijn. Sting heeft sowieso aan één geldpakhuis niet genoeg...

sting zal qua speeltechniek toch weer moeten terugschakelen van 37/46e maten, naar 2/4e.

de Police nummers die hij op Live8 deed waren trouwens grandioos!

Ik hoorde net dat de voorverkoop op 3 februari start. Weet niet of dat echt waar is of gewoon een gerucht.
Voor de liefhebbers allicht de moeite waard dit ff te checken.

Omayyad
charlezzz schreef:
sting zal qua speeltechniek toch weer moeten terugschakelen van 37/46e maten, naar 2/4e.

Ik denk dat jij The Police nog maar eens moet gaan luisteren. Die Stewart Copeland drumt echt geen standaard maten...

vigil schreef:
(quote)

Wat denk je zelf?? Het gaat over een tour en niet over een cd, dus trek je conclusie

Dat hij de taak van "rolmodel" op zich heeft genomen. Wat ik eigenlijk vrij belachelijk vind, de muziek van Sting heb ik nooit kunnen waarderen.

Omayyad schreef:
Ik denk dat jij The Police nog maar eens moet gaan luisteren. Die Stewart Copeland drumt echt geen standaard maten...

Ik ken geen enkel nummer van the Police dat in een onregelmatige maatsoort geschreven is. Ik denk dat je in de war bent met het puur bas-op-de-1, snare-op-de-3-begrip. Zijn hi-hattechniek, karakteristieke mix van punk-, rock- en reggearitmes is natuurlijk uitzonderlijk. Maar dat heeft niet zoveel te maken met andere maatsoorten... Over zijn drumkwaliteiten twijfel ik verder niet, die gast is een koning, één van de meest invloedrijke drummers van de afgelopen eeuw.

Omayyad schreef:
(quote)

Inderdaad!

Hij vult de maten anders in. Maar het zijn verder alleen vierkwarts maten die hij speelt. Maar goed, dit is misschien wat off-topic allemaal...

c-moon schreef:
Ik ben eens heel benieuwd !
1. of het allemaal wààr is
2. of het allemaal ook gaat gebeuren, zie dat ze tegen dan alweer ruzie hebben

Als het doorgaat en als de benelux aandoen: I'll be there )

Me2 !

Dat is dus de nieuwe hype in muziekland: Rëunies.
Ik weet niet wie ermee begon, maar ik ga zeggen dat Tears For Fears in 2002 met hun nieuwe album bezig waren.
Niet gek lang daarna volgde Duran Duran en nu The Police. (Ook meende ik te horen de The Simple Minds een nieuwe toer beginnen...)
Op zich niks mis mee, maar ik heb het gevoel dat zo'n eighties-revival gaande is.
En toch vind ik dat ergens idioot: Een band doet het en de rest volgt om hun trouwe fans tevreden te houden en een beetje leuk te doen in de pers.

Ik wil zeggen: De hoogtijdagen van de jaren 80 zijn niet de jaren '00

Groeten, OldSkool

@oldschool: Kleine correctie: Simple Minds (de The hoort er niet bij, ik zie die fout wel vaker) gaan idd. opnieuw toeren: in Australië (vanaf zaterdag 17.03), en de band is na een te lange stilte tussen '98 en '2002 haast ononderbroken bezig geweest met toeren, en in die periode kwamen ook de albums "Cry" en "Black & White 050505" uit (eigenlijk in '99 ook Our Secrets Are The Same, uiteindelijk pas officieel gereleased in de Silver Box)...
Echt gestopt is de band niet: dus van come back is er niet echt een sprake.
Toch vreemd: U2 wacht vaak lang om een plaat te maken/ te touren, maar daar wordt nooit van een "comeback" gesproken
En ik dénk dat DD ook niet echt helemaal gestopt is?
Of toch?
Bij The Police is het aleszins duidelijk: die waren echt wel gestopt

Enne, Oldskool: de jaren'80 zijn idd niet de jaren '90
Maar bands die er toen waren en er nu nog staan zijn wel mee-gevolueerd, dus no problemo!
Namen Noemen? Goh, zoveel: Echo & The Bunnymen, U2, Simple Minds, The Cure, ... Killing Joke..
Enne.. eigenlijk spreken we bij The Police al van eind jaren '70 ook he

Goh.. en nu maar hopen dat
a) The Police ook in Vlaanderen en/of Wallonië komen
b) het niet in dat afgrijselijke Koning Boudewijnstadion aka Klankhel is
c) de tickets betaalbaar blijken..

Ik weet het, het is wellicht utopisch, zowel a, b maar vooral c... maar een mens kan hopen he....

Das waar.
DD is min of meer een reünietour in de zin van weer hits naar Nederland brengen. Hun her-entree maken in Holland Muziekland, in die richting.

luisteraart
Kan dit topic niet samengevoegd worden met dit topic:

Muziek > MusicMeter Live! > The Police 2007

luisteraart schreef:
Kan dit topic niet samengevoegd worden met dit topic:

Muziek > MusicMeter Live! > The Police 2007

Inderdaad, het loopt hier en daar soms wat door elkaar geloof ik

Gast
geplaatst: vandaag om 10:20 uur

geplaatst: vandaag om 10:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.