Muziek / Nieuws / Nieuwe Beatle-song
zoeken in:
0
geplaatst: 3 mei 2007, 12:44 uur
Yoko heeft haar toestemming gegeven aan paul en Ringo om het John Lennon-nummer "now and then" op te nemen en het te releasen als een lennon/mccartney song.
"Now and then" was een nummer dat samen met "free as a bird" en "real love" gereleased had moeten worden midden jaren '90 voor de beatles anthology. De twee eersten werden opgenomen en uitgegeven maar now and then werd niet verder opgenomen daar George ertegen zijn veto had gebruikt. Nu dat george overleden is willen Ringo en Paul het dan toch uitgeven.
Het nummer zal gebaseerd worden op een opname van john. Zoals in de goede oude tijd zal mccarntey een hit maken van de ruwe versie van het nummer.
we zijn benieuwd!!!
"Now and then" was een nummer dat samen met "free as a bird" en "real love" gereleased had moeten worden midden jaren '90 voor de beatles anthology. De twee eersten werden opgenomen en uitgegeven maar now and then werd niet verder opgenomen daar George ertegen zijn veto had gebruikt. Nu dat george overleden is willen Ringo en Paul het dan toch uitgeven.
Het nummer zal gebaseerd worden op een opname van john. Zoals in de goede oude tijd zal mccarntey een hit maken van de ruwe versie van het nummer.
we zijn benieuwd!!!
0
geplaatst: 4 mei 2007, 15:11 uur
Ik ken de ruwe versie: een zeer stemmig nummer. Ben wel benieuwd wat ze ervan gaan maken.
0
geplaatst: 8 mei 2007, 21:14 uur
gemaster schreef:
Waarom was George tegen?
Waarom was George tegen?
Vraag ik me ook af. Misschien omdat het niet goed genoeg was?
0
geplaatst: 5 juni 2007, 21:55 uur
Ik zou er niet op blijven wachten. Dit is gewoon pure onzin van een journalist die snel even wat bij wou verdienen.
Ongeveer een jaar geleden heeft Paul iets gezegd over dat nummer, namelijk dat ze er aan gewerkt hadden en dat ze ermee waren gestopt omdat George het niet goed genoeg vond. Hij voegde er nog aan toe dat hij het eigenlijk wel jammer vond dat het niet afgewerkt was.
Dit werd dan uit zijn verband gerucht alsof Paul zou gezegd hebben dat hij het wou afmaken.
Een paar maanden later werd dan weer het oude bericht bovengehaald dat Yoko er niets op zou tegen hebben dat Paul en Ringo het zouden afmaken en uitbrengen. Kassa, kassa!
Nog enkele maanden dook het bericht weer op: Paul zou het nummer gaan uitbrengen op zijn volgende cd.
Weer een maand later: The Beatles zouden het nummer uitbrengen als extraatje bij het downloaden van hun nummers...
Kortom: een broodje aap verhaal.
Ongeveer een jaar geleden heeft Paul iets gezegd over dat nummer, namelijk dat ze er aan gewerkt hadden en dat ze ermee waren gestopt omdat George het niet goed genoeg vond. Hij voegde er nog aan toe dat hij het eigenlijk wel jammer vond dat het niet afgewerkt was.
Dit werd dan uit zijn verband gerucht alsof Paul zou gezegd hebben dat hij het wou afmaken.
Een paar maanden later werd dan weer het oude bericht bovengehaald dat Yoko er niets op zou tegen hebben dat Paul en Ringo het zouden afmaken en uitbrengen. Kassa, kassa!
Nog enkele maanden dook het bericht weer op: Paul zou het nummer gaan uitbrengen op zijn volgende cd.
Weer een maand later: The Beatles zouden het nummer uitbrengen als extraatje bij het downloaden van hun nummers...
Kortom: een broodje aap verhaal.
0
geplaatst: 9 juni 2007, 22:00 uur
ik hoop toch dat het uitgebracht zal worden...
George vond het inderdaad niet goed genoeg om uitgebracht to worden.
George vond het inderdaad niet goed genoeg om uitgebracht to worden.
0
geplaatst: 13 juni 2007, 22:31 uur
Ik zou er niet te veel op rekenen. Dit is namelijk al de zoveelste keer dat de Beatlesversie van Now & Then wordt aangekondigd.
0
geplaatst: 17 augustus 2007, 12:56 uur
Ik hoop toch wel dat die uitkomt!!
Want ik ben een Grote Beatles liefhebber
Want ik ben een Grote Beatles liefhebber
0
geplaatst: 17 augustus 2007, 13:53 uur
was ie in de jaren zestig maar zo kritisch geweest op een deel van het beatles materiaal.
0
geplaatst: 17 augustus 2007, 15:31 uur
charlezzz schreef:
was ie in de jaren zestig maar zo kritisch geweest op een deel van het beatles materiaal.
Like?(quote)
0
geplaatst: 17 augustus 2007, 16:15 uur
minimaal de helft van elke beatles plaat - inclusief de 'klassiekers' . had laatst rubber soul op staan er dit wemelt net als bijvoorbeeld white album van de onbenullige semi-humoristische wegwergpop van heb ik jouw daar. maar ja, van de beatles niets dan goeds...
0
geplaatst: 25 augustus 2007, 22:42 uur
charlezzz schreef:
[
minimaal de helft van elke beatles plaat - inclusief de 'klassiekers' . had laatst rubber soul op staan er dit wemelt net als bijvoorbeeld white album van de onbenullige semi-humoristische wegwergpop van heb ik jouw daar. maar ja, van de beatles niets dan goeds...
[
Ben ook niet zo'n Beatlesfan. Vind het wel leuk om af en toe naar te luisteren, maar zo lyrisch als sommige over de Beatles zijn kan ik maar moeilijk begrijpen.
Persoonlijk vind ik de Beatles ( en hun vermeende invloed op de hedendaagse popmuziek) nogal overschat.
0
geplaatst: 27 augustus 2007, 18:24 uur
Op Charlezzz wil ik even reageren, van wege allëën deze zin al ! Ik citeer.
(Het wemelt op Rubber Soul, en, The White Album, van een onbenullige semi humoristische weg werp pop van heb ik jou daar)
Je zou er bijna over struikelen, staat ook niet in de dikke vandale
Ook heb je over George Harrison niet veel goeds te melden.
Kijk je heb de Beatles, (op een paar nummers na) niet erg hoog zitten, en dat mag hoor,maar hier is geen discussie mogenlijk, je
zeik de beatles helemaal af, en dat verdiend een band die de wereld in beroering bracht, en zo een grote invloed, zelfs op heden-
daagse muziek heeft, zeker niet
Waar hou jij dan van, Hepy, en, Hepy,
Groetjes, Bart.
(Het wemelt op Rubber Soul, en, The White Album, van een onbenullige semi humoristische weg werp pop van heb ik jou daar)
Je zou er bijna over struikelen, staat ook niet in de dikke vandale
Ook heb je over George Harrison niet veel goeds te melden.
Kijk je heb de Beatles, (op een paar nummers na) niet erg hoog zitten, en dat mag hoor,maar hier is geen discussie mogenlijk, je
zeik de beatles helemaal af, en dat verdiend een band die de wereld in beroering bracht, en zo een grote invloed, zelfs op heden-
Waar hou jij dan van, Hepy, en, Hepy,

Groetjes, Bart.
0
geplaatst: 27 augustus 2007, 18:49 uur
Die doen een comeback, Hepie en Hepie! 
Maar ja, van de Beatles niets dan goeds.

Maar ja, van de Beatles niets dan goeds.

0
geplaatst: 27 augustus 2007, 22:51 uur
Bart Bengel schreef:
Toch wel fijn dat er af en toe ook eens wat tegengeluiden tegen de blinde Beatlesadoratie te horen zijn. Telkens wanneer er weer een opgenomen scheet van Lennon of McCartney ergens opgeduikeld wordt moet dat direct te gelde worden gemaakt en zijn uiteraard de loftuitingen niet van de lucht.
Belangrijk voor de ontwikkeling van de hedendaagse pop/rock waren ze dan misschien, muzikaal gezien stelt het regelmatig bijzonder weinig voor, een aantal uitzonderingen daar gelaten. Wat dat betreft geef ik Charles volledig gelijk.
0
geplaatst: 27 augustus 2007, 22:54 uur
HammerHead schreef:
[
Toch wel fijn dat er af en toe ook eens wat tegengeluiden tegen de blinde Beatlesadoratie te horen zijn. .
[
Toch wel fijn dat er af en toe ook eens wat tegengeluiden tegen de blinde Beatlesadoratie te horen zijn. .
Zeg maar gerust een verademing !!!!!

0
Klepper
geplaatst: 10 oktober 2007, 19:02 uur
HammerHead schreef:
Toch wel fijn dat er af en toe ook eens wat tegengeluiden tegen de blinde Beatlesadoratie te horen zijn. Telkens wanneer er weer een opgenomen scheet van Lennon of McCartney ergens opgeduikeld wordt moet dat direct te gelde worden gemaakt en zijn uiteraard de loftuitingen niet van de lucht.
Belangrijk voor de ontwikkeling van de hedendaagse pop/rock waren ze dan misschien, muzikaal gezien stelt het regelmatig bijzonder weinig voor, een aantal uitzonderingen daar gelaten. Wat dat betreft geef ik Charles volledig gelijk.
(quote)
Bovenstaande tekst is geschreven door een luisteraar, een muzikant denkt echt heel anders over hoe de songs muzikaal in elkaar staken.
"blinde Beatlesadoratie" ! so what? Ga krassen man!!
0
geplaatst: 26 oktober 2007, 10:30 uur
HammerHead schreef:
muzikaal gezien stelt het regelmatig bijzonder weinig voor, een aantal uitzonderingen daar gelaten. Wat dat betreft geef ik Charles volledig gelijk.
muzikaal gezien stelt het regelmatig bijzonder weinig voor, een aantal uitzonderingen daar gelaten. Wat dat betreft geef ik Charles volledig gelijk.
de sterkte van the beatles waren hun uitzonderlijk songwritingtalent. Geen grote gitaarvirtuozen of uitzonderlijke acts of ik weet niet wat allemaal. De nummers die ze schreven waren gewoon zooo goed! Melodietjes, samenhang, lyrics, ... het klopte gewoon allemaal!
0
geplaatst: 29 oktober 2007, 08:06 uur
Laatst weer Magical M Tour beluisterd, opeens merkt het me op dat Ringo veel beter drumt dan ik eerst in de gaten had.
Wat betreft de opmerking hier over Rubber Soul kan ik me wel enigzins vinden wat ik me kan herinneren van die plaat, nogal overschatte plaat.
Maar daarna hebben ze toch een hoop juweeltjes voortgebracht hoor.
Wat betreft de opmerking hier over Rubber Soul kan ik me wel enigzins vinden wat ik me kan herinneren van die plaat, nogal overschatte plaat.
Maar daarna hebben ze toch een hoop juweeltjes voortgebracht hoor.
0
geplaatst: 19 december 2007, 22:30 uur
The Beatles een nieuwe song? wat mij betreft slecht idee.
de magie was er bij abbey road al af, en wie gaat het in godsnaam schrijven?
0
geplaatst: 3 januari 2008, 17:55 uur
999Grey schreef:
Ten eerste lees het eerste bericht eens, dan weet je dat het nummer al door John geschreven is en dat ze een demo gaan gebruiken.Dat hebben ze al twee keer gedaan in 1995/1996 met Free As A Bird en Real Love
En ten tweede
WAT!!!!! de magie was er bij abbey road al af???? Die plaat is een en al magie! De beste plaat van The Beatles
* denotes required fields.