menu

Muziek / Nieuws / Boudisque RIP?

zoeken in:
avatar van divart
Tsja, ik was niet van plan hem over te nemen.

avatar van herman
Erg leuk winkeltje, ik heb daar zo'n beetje al mijn Bowie-vinyl vandaan. En sq kent het ook nog wel van de Leiden Meeting.

Lijkt me best leuk dat over te nemen, maar ik heb het geld niet denk ik.

Sheplays
Misschien is er wel ergens een subsidiepotje te vinden, de mogelijkheid tot stage plekken en nevenactiviteiten die wat aanloop verzorgen, etc. etc.

avatar van FatMike
Bij Boudisque te Utrecht nu 20% korting op het hele assortiment!!!!!

buizen
Boudisque in Amsterdam was vroeger voor ons het Heilige der Heiligen. Via die smalle steeg kwam je de winkel binnen, een winkel vol metal en duistere punk. Einde van een icoon en een tijdperk.

avatar van Lambchop
buizen schreef:
Boudisque in Amsterdam was vroeger voor ons het Heilige der Heiligen. Via die smalle steeg kwam je de winkel binnen, een winkel vol metal en duistere punk. Einde van een icoon en een tijdperk.


Ik kwam er altijd voor die Japanse anime. Ook aantal muziek dvds gehaald echt jammer dat die tent weg is

avatar van kaztor
buizen schreef:
Boudisque in Amsterdam was vroeger voor ons het Heilige der Heiligen. Via die smalle steeg kwam je de winkel binnen, een winkel vol metal en duistere punk. Einde van een icoon en een tijdperk.

Ja, als je je door de wietstanken heen worstelde en de Nieuwedijk in zicht kwam werd je zonder twijfel beloond!

buizen
Frappant, dat mensen nu nog reageren op de sluiting van Boudisque. Jaren her alweer.
Mensen hebben schreeuwend behoefte aan die ruim geassortimenteerde speciaal-vinylzaken.

Ben vandaag in een vinylzaak geweest in een stadje nabij Bremen en daar stond een foto van Lemmy met een tekst op een deur en als je die deur door ging (wel eerst netjes vragen wat er achter die deur te doen is) kwam je eerst in een rommelhok en daarna op het grote balkon en daar mocht je roken.. En er was ook een aparte ruimte met een hele grote racebaan voor miniatuurraceautootjes. Voor als je de zaak bezoekt en je hebt jengelende kinderen bij je.
In het midden van de zaak was een podium en daar stond een backline.
Ze bestaan nog, die speciale zaken.

Maar: R.I.P. Boudisque

avatar van kaztor
Ze bestaan nog, ook hier in Maryland, USA.
Gisteren nog met m'n schatje Trax On Wax in Catonsville bezocht. Alleen vinyl, USA en import. Elke keer weer een feest. De eigenaar neemt ruim de tijd voor een gesprekje en geeft altijd goede adviezen. Ook zijn er oude tijdschriften (Mojo, etc.) en muziekboeken te krijgen. Gisteren dus een hoop Bowie gehaald, waaronder Baal, Rare, een interview-album ter promotie van Scary Monsters etc. in puntgave conditie.

buizen
kaztor schreef:
Ze bestaan nog, ook hier in Maryland, USA.
Gisteren nog met m'n schatje Trax On Wax in Catonsville bezocht. Alleen vinyl, USA en import. Elke keer weer een feest. De eigenaar neemt ruim de tijd voor een gesprekje en geeft altijd goede adviezen. Ook zijn er oude tijdschriften (Mojo, etc.) en muziekboeken te krijgen. Gisteren dus een hoop Bowie gehaald, waaronder Baal, Rare, een interview-album ter promotie van Scary Monsters etc. in puntgave conditie.

Mooi. Interessant om eens te vernemen hoe het er elders aan toe gaat. Hoe zit het met het assortiment in dergelijke vinylzaken? Wat kost een nieuwe elpee daar?
Hoe groot zijn die zaken wel niet?

avatar van kaztor
180 grams nieuw werk varieert tussen de $20 en $40. Puntgave originele 'imports' uit Engeland of Duitsland rond de $20 (koop ik daar vaak), maar goedkopere US-persingen zijn er in redelijk gave conditie vanaf $5. Met de koopjesbak ($0,50 tot $4) moet je het gebodene wel even checken.
Zo heb ik daar laatst ook nog een originele, gesealde US mono-editie van Rolling Stones' Out Of Our Heads en een spic-en-span Blackmarket Clash EP opgepikt .
Gisteren nog een hoop Bowie-werk.

Trax On Wax is niet eens zo gek groot, maar het aanbod is enorm. Andere zaken met een fors toenemend vinyl-aanbod zijn FYE (een Amerikaanse Free Record Shop) en Books A Million (een gigantische boekenzaak in Arundel Mills). Dan is daar ook nog The Soundgarden, bekend staand als de een-na-beste muziekzaak in de US, in Fells Point, Baltimore. Ik heb hun vinyl-aanbod nog niet echt doorgespit, maar m'n schatje vistte er vorig jaar een originele US-versie van Sticky Fingers met rits uit de bakken voor me, God bless!

Gast
geplaatst: vandaag om 16:04 uur

geplaatst: vandaag om 16:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.