MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Boudisque RIP?

zoeken in:
Tjee, ik kan me nog herinneren dat ik in de jaren 80 van Steenwijk naar Amsterdam ging om lp's te kopen in Boudisque. Ale platenzaken gaan er allemaal aan. Verschrikkelijk.

Mordor
Ik was laatst bij Concerto om wat tijd te doden (had een afspraak in de buurt) en het was al niet echt mijn zaak, maar het aanbod is wel erg mager geworden leek het wel. Veel meer standaard titels, weinig terug te zien van Get Records. Ik kom daar dus niet meer. Hooguit Distortion. Wat Boudisque betreft, erg duur maar Bob Rusche was een toffe verkoopmedewerker en ze hadden teminste nog wat darkambient en neofolk titels. Zonde dat het er inderdaad niet meer is.

Sietse
je moet juist vaak naar concerto toe gaan en vragen om de dingen die je wil hebben. Zo zien ze dat er ook publiek is voor minder mainstream muziek en dat ze die zaken gewoon in huis moeten hebben.

Lees net in de 3 voor 12 nieuwsbrief dat nu ook Boudisque Utrecht definitief haar deuren gaat sluiten.........

Ja, het gaat bijzonder slecht met speciale platenzaken. Free Record Shop blijft als het zo door gaat de enige die overbljft. Dat stemt beslist niet vrolijk. Geen hoekjes meer met speciale muziek maar eenheidsworst. Als het zo door gaat kan je straks alleen muziek kopen die in de Top 40 staat. En daar wordt je niet bepaald blij van.

Las het ook net; dat is dus mooi kut. Wat popmuziek betreft vind ik Plato zeker beter, maar waar ga ik in vredesnaam mijn klassieke muziek vandaan halen?

Bertus schreef:
Las het ook net; dat is dus mooi kut. Wat popmuziek betreft vind ik Plato zeker beter, maar waar ga ik in vredesnaam mijn klassieke muziek vandaan halen?

Voor zover ik weet heeft Concerto een goede klassiek afdeling!

Maar voor zover ik weet zit Concerto niet in Utrecht, helaas.

Er is toch vast wel een speciaalzaak voor klassiek in Utrecht? Zelfs in Leiden hebben we die.

Ja, die was er. Eén van de vier zaken van Boudisque

TvO
Bertus schreef:
Maar voor zover ik weet zit Concerto niet in Utrecht, helaas.

Concerto = Plato (http://platomania.nl/), Plato zit net in een nieuw (groter) pand in Utrecht. Dat is een enorme vooruitgang geweest. Leuk aanbod in LP's ook.
Hun aanbod klassiek weet ik eigenlijk niet hoe dat zit...

Ik baal wel aardig dat Boudisque dicht is, ik kwam er toch nog wel regelmatig even binnen kijken. Het aanbod Jazz en Klassiek was enorm, Pop/Rock wat minder.

Klassiek bij Plato is tamelijk minimaal, af en toe een leuke aanbieding. Misschien dat ze nu wat meer in huis gaan halen maar dat zal niet de omvang van wijlen-Boudisque hebben - en de expertise van Boudisque bouwen ze natuurlijk ook niet van de ene op de andere dag op.

Boudisque Nijmegen maakt waarschijnlijk wel een doorstart; tenminste dat stond op het raam.

Ik heb begrepen dat het in Utrecht ook bepaald niet aan de klassieke afdeling lag, met een beetje mazzel kunnen die afzonderlijk een doorstart maken. Of zou dat vanuit bedrijfskundig oogpunt niet gaan?

TvO
Geen doorstart voor Boudisque

UTRECHT - - Cd-winkel Boudisque in de Utrechtse Drieharingstraat, die onlangs sloot vanwege een faillissement, maakt definitief geen doorstart.

Volgens curator mr. Carin Scheuder heeft een serieuze en kapitaalkrachtige partij die de zaak wilde voortzetten, geen overeenstemming kunnen bereiken met de eigenaar van de panden over de huurprijs. Het is heel treurig, maar na 65 jaar moet de muziekwinkel in de Drieharingstraat sluiten’’, aldus Schreuder.

Binnenkort gaat de deur nog open voor een uitverkoop. Wanneer die gaat plaatsvinden is nog niet bekend.

AD.nl - Utrecht Stad - Geen doorstart voor Boudisque

Boudisque gaat door!

Boudisque - MovieMeter.nl

Ook in Nijmegen?

Boudisque herleeft!

De afdeling Klassiek is per vandaag weer open!
Pop en DVD zullen snel volgen.

Aanstaande vrijdag gaan ook de deuren van de Pop en
de Jazz/Wereld afdeling open!
Ook de DVD-afdeling is weer te bezoeken.

In welke stad ? Utrecht of Amsterdam ?

Pastichio Rocker
Utrecht natuurlijk. Boudisque Amsterdam is dood.

In Nijmegen ook geen leven.

Na het ter ziele gaan van Boudisque in A'dam ben ik nog geen enkele goede cd/dvd-zaak tegen gekomen waar je vrijwel alle cult-films kon scoren...

Hoe staat het er anno 2010 mee? Ben van plan morgen cd's te gaan shoppen in Nijmegen of Arnhem, dus of er een boudisque aanwezig en open is in Nijmegen is handig om te weten.

Kroese is wat bij betreft een prima zaak, aanwezig in zowel Arnhem als Nijmegen.

Boudisque in Nijmegen verkoopt alleen nog maar DVD's.
In Nijmegen zit verder ook De Waaghals en Vinylarchief.

Doll House in Arnhem is dicht, daar zit nu Play It Again, maar die vond ik voorheen fijner.
In Arnhem heb je ook De Waaghals met een mooi aanbod.

Boudisque in Nijmegen verkoopt alleen nog maar DVD's.

Dat deden ze toch altijd al, enkel DVD's verkopen?

Inderdaad.

Sheplays
Mijn oog viel op deze google add.

Leienaren, grijp jullie kans!

Die zag ik ook een paar dagen geleden.
Wel jammer dat weer een kleine zaak waarschijnlijk gaat sluiten.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:46 uur

geplaatst: vandaag om 09:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.