Muziek / Nieuws / SGP over popmuziek
zoeken in:
0
geplaatst: 26 augustus 2008, 10:43 uur
Befriend a Childkiller van Venetian Snares staat er ook niet in. Maar je kan ook moeilijk val die bezorgde mammies en pappies vragen dat ze de hele underground in elk muziekgenre afstruinen. 

0
geplaatst: 26 augustus 2008, 13:30 uur
Kos schreef:
Rare lijst, ik ken alleen al tientallen hiphop tracks, waarbij deze liedjes heel snel verbleken.
Rare lijst, ik ken alleen al tientallen hiphop tracks, waarbij deze liedjes heel snel verbleken.
Toen deze lijst verscheen was er eigenlijk nog geen sprake van hiphop. Meeste van deze nummers zijn uit de periode 1982-1985.
Er staan ook een hoop onbekende nummers op. Pak nu dat nummer van Black Sabbath.
Paranoid heeft opMuMe 250 stemmers. Het album waar trashed op staat een stuk of 30 mss

Ook raar dat mercyful Fate er op staat zeg. Into the coven is ook niet hun bekenste nummer. Ik had eerder Black funeral ("All hail Satan!") of zoiets verwacht.

0
Raekwon the chef
geplaatst: 16 september 2008, 00:51 uur
Nummer 15 werd trouwens vlak na 11 september veel gedraait op radiostations in Amerika
0
geplaatst: 16 september 2008, 15:52 uur
De SGP is een creatie van de duivel om de mensheid voor de gek te houden, alleen weten ze het zelf nog niet.
0
geplaatst: 7 december 2008, 11:19 uur
Ja, verbieden de SGP. Maar ik denk dat ze niet eens weten wat pop muziek is. Willen ze Dylan, Neil Young Johnny Cash soms ook verbieden. Oh, maar wacht Cash in Country. My Mothers Hymn Book is een prachtig stukje muziek. En ik ben al jaren atheist.
0
Antonio
geplaatst: 11 december 2008, 12:36 uur
Dit is exact dezelfde discussie die ruim 20 jaar geleden in Amerika is gehouden, dit ivm de PMRC en het censureren van albums die zogenaamd slecht zouden zijn voor kinderen hen hun verdere ontwikkeling.
Dikke onzin in mijn optiek...
Gewoon weer een stukje bemoeiziekte van geloofsfanatici die van mening zijn dat hun overtuiging en manier van leven de enige juiste zou zijn en dit dan ook maar aan Jan en alleman gaan lopen opdringen.
En dan binnenkort lekker plastic foetussen door de brievenbussen van ongelovigen en ketters werpen...zijn hier geen wetten tegen ?
Ze trekken zich ook al niks aan van de welbekende NEE/NEE sticker op mijn brievenbus en werpen enkele malen per maand hun religieuze propaganda op mijn deurmat.
Als je ze hier vervolgens op aanspreekt, krijg je doodleuk te horen dat wat hun verspreiden GEEN RECLAME is (echt waar...) en dat die sticker niet van hun op toepassing zou zijn.
En dat het dus wel ongeadresseerd is, daar hebben ze helemaal niks mee te maken...
Waar gaat het heen in deze wereld dat zulke mensen geen strobreed in de weg gelegd wordt en dat ze het op zo'n manier langzaam maar zeker op steeds meer manieren voor het zeggen gaan krijgen.
Geloven is prima, maar laat niet-gelovigen of niet-overtuigden (of hoe je het allemaal maar noemen wilt) lekker in hun waarde.
En anders roep ik hierbij alle niet-gelovigen op MuMe op om de eerstvolgende Jehova, nadiens bezoek, te volgen totaan zijn/haar huis.
Bel dan vervolgens bij HUN aan en verkondig dan jou ONgelovigheid aan hun...hopelijk houden ze dan op
Dikke onzin in mijn optiek...
Gewoon weer een stukje bemoeiziekte van geloofsfanatici die van mening zijn dat hun overtuiging en manier van leven de enige juiste zou zijn en dit dan ook maar aan Jan en alleman gaan lopen opdringen.
En dan binnenkort lekker plastic foetussen door de brievenbussen van ongelovigen en ketters werpen...zijn hier geen wetten tegen ?
Ze trekken zich ook al niks aan van de welbekende NEE/NEE sticker op mijn brievenbus en werpen enkele malen per maand hun religieuze propaganda op mijn deurmat.
Als je ze hier vervolgens op aanspreekt, krijg je doodleuk te horen dat wat hun verspreiden GEEN RECLAME is (echt waar...) en dat die sticker niet van hun op toepassing zou zijn.
En dat het dus wel ongeadresseerd is, daar hebben ze helemaal niks mee te maken...
Waar gaat het heen in deze wereld dat zulke mensen geen strobreed in de weg gelegd wordt en dat ze het op zo'n manier langzaam maar zeker op steeds meer manieren voor het zeggen gaan krijgen.
Geloven is prima, maar laat niet-gelovigen of niet-overtuigden (of hoe je het allemaal maar noemen wilt) lekker in hun waarde.
En anders roep ik hierbij alle niet-gelovigen op MuMe op om de eerstvolgende Jehova, nadiens bezoek, te volgen totaan zijn/haar huis.
Bel dan vervolgens bij HUN aan en verkondig dan jou ONgelovigheid aan hun...hopelijk houden ze dan op

0
Grindpad
geplaatst: 11 december 2008, 13:47 uur
wouter8 schreef:
"Popmuziek heeft de intentie de mens los te maken van God. Vergeten wordt waartoe de mens op aarde is", zei Statenlid Nelis Zondag tijdens een debat over subsidie voor de popcentra Doornroosje in Nijmegen en Luxor Live in Arnhem.
De politicus wijst op het drugsgebruik onder bezoekers van houseparty's. "Mensen gebruiken daar drugs en leven zich uit op de muziek", zegt Zondag tegen DePers.nl.
De SGP wil dat de overheid alleen evenementen subsidieert die een 'educatieve waarde' hebben. "Popmuziek valt daar niet onder", zegt Zondag. "Popmuziek heeft zeker ook culturele waarde, maar wat ons betreft moet het als zodanig ook educatieve waarde hebben. Bij popmuziek gaat het om opzwepen. De Staatkundig Gereformeerde Partij bekijkt de zaken vanuit het perspectief van de Bijbel, en wij zouden graag zien dat muziek daaraan beantwoordt."
Het argument dat poppodia de jeugd van de straat houdt, wuift Zondag weg. "Als ze er na afloop vandaan komen kunnen ze ook vandalisme plegen."
Volgens Zondag heeft de overheid in het verleden vaker gesteld dat het subsidiëren van evenementen niet tot haar taken behoort. "Dit weekend was er hier in de Betuwe een bloesemtocht. Daar kwamen 40.000 mensen op af. Dat kostte geen geld, maar leverde juist geld op. Dat zijn goede dingen."
De SGP'er heeft niet de illusie dat gehoor wordt gegeven aan zijn oproep. "Wij zijn maar een klein partijtje. Maar we kunnen wel onze beginselen uitdragen en de mensen laten nadenken." [/i]
"Popmuziek heeft de intentie de mens los te maken van God. Vergeten wordt waartoe de mens op aarde is", zei Statenlid Nelis Zondag tijdens een debat over subsidie voor de popcentra Doornroosje in Nijmegen en Luxor Live in Arnhem.
De politicus wijst op het drugsgebruik onder bezoekers van houseparty's. "Mensen gebruiken daar drugs en leven zich uit op de muziek", zegt Zondag tegen DePers.nl.
De SGP wil dat de overheid alleen evenementen subsidieert die een 'educatieve waarde' hebben. "Popmuziek valt daar niet onder", zegt Zondag. "Popmuziek heeft zeker ook culturele waarde, maar wat ons betreft moet het als zodanig ook educatieve waarde hebben. Bij popmuziek gaat het om opzwepen. De Staatkundig Gereformeerde Partij bekijkt de zaken vanuit het perspectief van de Bijbel, en wij zouden graag zien dat muziek daaraan beantwoordt."
Het argument dat poppodia de jeugd van de straat houdt, wuift Zondag weg. "Als ze er na afloop vandaan komen kunnen ze ook vandalisme plegen."
Volgens Zondag heeft de overheid in het verleden vaker gesteld dat het subsidiëren van evenementen niet tot haar taken behoort. "Dit weekend was er hier in de Betuwe een bloesemtocht. Daar kwamen 40.000 mensen op af. Dat kostte geen geld, maar leverde juist geld op. Dat zijn goede dingen."
De SGP'er heeft niet de illusie dat gehoor wordt gegeven aan zijn oproep. "Wij zijn maar een klein partijtje. Maar we kunnen wel onze beginselen uitdragen en de mensen laten nadenken." [/i]
Heil Satan

0
geplaatst: 15 december 2008, 18:07 uur
Laat de mensen toch gewoon luisteren en zijn wat ze willen zeg. Is dat nu zo moeilijk om eens niet te zeggen wat andere mensen moeten luisteren/doen/zijn en ze gewoon laten
Wordt er kotsmisselijk/verdrietig/kwaad tegelijk van als ik er teveel aan denk.
Maar we mogen van geluk spreken dat het maar bij praatjes zal blijven, en dat een echt verbod op muziek wel zal uit blijven.
Wordt er kotsmisselijk/verdrietig/kwaad tegelijk van als ik er teveel aan denk.
Maar we mogen van geluk spreken dat het maar bij praatjes zal blijven, en dat een echt verbod op muziek wel zal uit blijven.
0
geplaatst: 16 december 2008, 02:19 uur
AGE-411 schreef:
Toen deze lijst verscheen was er eigenlijk nog geen sprake van hiphop. Meeste van deze nummers zijn uit de periode 1982-1985.
Een van de initiatiefnemers was trouwens Tipper Gore, jazeker de vrouw van...
Dit lijstje en wat daaruit voortkwam leidde tot de bekende Parental Advisory-stickers.
0
geplaatst: 16 december 2008, 13:02 uur
starbright boy schreef:
Dit lijstje en wat daaruit voortkwam leidde tot de bekende Parental Advisory-stickers.
Of te wel: koop mij: ik ben een verboden vrucht!
0
geplaatst: 16 december 2008, 14:37 uur
starbright boy schreef:
(quote)
idd, het was haar die het lijstje publiceerde in 1985
0
Grindpad
geplaatst: 16 december 2008, 14:54 uur
starbright boy schreef:
(quote)
ja en zij werd toen nog zo legendarisch te kakken gezet door de zanger van Twisted Sister, die goed voorbereid alle kritiek naar de prullenbak verwees.
0
geplaatst: 16 december 2008, 18:05 uur
De Parental Advisory-stickers is eigenlijk zowat het beste wat de muziek overkomen is, als je het bekijkt.
0
geplaatst: 16 december 2008, 18:08 uur
Tis wel stom dat het geen stickers zijn, maar het op de hoes gedrukt is.
Dat verneukt op bepaalde momenten de hele hoes
Dat verneukt op bepaalde momenten de hele hoes
0
geplaatst: 3 juli 2009, 14:07 uur
Nog een stukje over het één en ander. Overigens is mijn refo-buurman groot Dylan-fan, maar dat ter zijde.
Bijbel eist radicale afwijzing popmuziek
Bijbel eist radicale afwijzing popmuziek
Kun je zeggen: Popmuziek is van de duivel?
Ds. Kaptein: "Het is in ieder geval een machtig wapen in handen van de duivel."
Ds. Kaptein: "Het is in ieder geval een machtig wapen in handen van de duivel."
0
geplaatst: 3 juli 2009, 14:18 uur
Dan zit het met dit bandje wel snor. Een christelijk Death Metal bandje:
To the following Christians listen closely.
We bring our light to a new realm, a realm you dare not enter,
Passing judgment behind stone walls, behind your absence of understanding.
We will crush your walls that dictate where our ministry goes,
Don't you ever tell me I'm using God as a gimmick.
I'm not a heretic, I'm not a hypocrite;
Those insults make me sick from the ones I have fellowship with.
We aren't doing this for our own, but for one name holy and alone.
These venues are our church,
We are the gospel in the darkness, and this is our exaltation.
We are the gospel in the darkness; we bring our light to a new realm,
A realm you dare not enter, passing judgment behind stone walls,
Behind your absence of understanding.
Are you listening!!!
We'll crush the walls that dictate where our ministry goes,
This is our church, this is our worship, GORSHIP!
To the following Christians listen closely.
We bring our light to a new realm, a realm you dare not enter,
Passing judgment behind stone walls, behind your absence of understanding.
We will crush your walls that dictate where our ministry goes,
Don't you ever tell me I'm using God as a gimmick.
I'm not a heretic, I'm not a hypocrite;
Those insults make me sick from the ones I have fellowship with.
We aren't doing this for our own, but for one name holy and alone.
These venues are our church,
We are the gospel in the darkness, and this is our exaltation.
We are the gospel in the darkness; we bring our light to a new realm,
A realm you dare not enter, passing judgment behind stone walls,
Behind your absence of understanding.
Are you listening!!!
We'll crush the walls that dictate where our ministry goes,
This is our church, this is our worship, GORSHIP!
0
geplaatst: 3 juli 2009, 14:24 uur
Kos schreef:
Dit lijstje stampt ook uit 1985, in een tijd dat de mensen nog dachten dat KISS eigenlijk Knights In Satan's Service betekende.
0
ClassicRocker
geplaatst: 15 juli 2011, 19:30 uur
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
- Mattheus 7:12 en Lukas 6:31 -
0
geplaatst: 15 juli 2011, 20:38 uur
ClassicRocker schreef:
...én Normaal: 'Net as gisteren'

* denotes required fields.