MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / SGP over popmuziek

zoeken in:
Dit wilde ik toch niet aan jullie neus voorbij laten gaan:

[modknip nieuwsartikel]

Zondag, wel een aardige naam voor een bijbelfundamentalist.

Verder allemaal geneuzel in de marge en totaal niet relevant.

Die meneer spoort niet helemaal. Maar inderdaad, meer dan wat gegniffel zal dit niet losmaken.

"Popmuziek heeft de intentie de mens los te maken van God...."

Van zodra ik dat las, wist ik al genoeg. Wat een nonsens

'De SGP in de Provinciale Staten van Gelderland wil popmuziek verbieden, omdat het zou aanzetten tot drank- en drugsgebruik. '

Is het juist niet andersom?

Voor de rest: Gaap..

Btw: er is toch ook genoeg muziek die ontsprongen is uit de kerkelijke gemeenschap soul/gospel bijvoorbeeld. Of White Metal

tondeman
Goed plan van de SGP, kunnen ze meteen de EO-jongerendag afschaffen en dat gezijk op zondagmorgen met al die schijnheilige refo's die staan te zingen in de kerk.

Kos
SGP. .

nuff said.

Die reactie van The Alternative is wel geniaal!
Die SGP moet gewoon oprotten, bestrijd dan de drugs in plaats van de muziek ofzo.
En trouwens; God is a DJ.

Sietse
Ik ben het helemaal met hem eens...weg met de popmuziek.

Sorry Sietse, deze meneer is niet zo nauwkeurig met het begrip popmuziek, en verstaat hieronder ook ambient

"Popmuziek heeft de intentie de mens los te maken van God...."

Laten we het hopen!

Sietse
wouter8 schreef:
Sorry Sietse, deze meneer is niet zo nauwkeurig met het begrip popmuziek, en verstaat hieronder ook ambient

hahahaha

Sietse
What happened to you?
You're not the same
Something in your head
Made a violent change

It's in your head
FILLER

You call it religion
You're full of shit

Was she really worth it?
She cost you your life
You'll never leave her side
She's gonna be your wife

You call it romance
You're full of shit

Your brain is clay
What's going on?
You picked up a bible
And now you're gone

You call it religion
You're full of shit

FILL

handsome_devil
minor threat

verder ben ik het eens met alles wat hier al gezegd is.

Ik vind idd dat deze persoon zich sterk moet maken voor het verbieden van de popmuziek! Toen ik voor het eerst Marco Borsato hoorde, wist ik zeker dat god niet bestond!

Misschien moet ik toch maar eens van partij gaan veranderen. Van mijn muziek moeten ze afblijven hoor.

En toch zullen er ongetwijfeld mensen zijn die zich kunnen vinden in deze (tunnel)visie. Blijft toch altijd een vreemde gewaarwording hoezeer levensopvattingen van elkaar kunnen verschillen.

fastpulseboy
gemaster schreef:
Misschien moet ik toch maar eens van partij gaan veranderen. Van mijn muziek moeten ze afblijven hoor.

hahaha, de andere beginselen van de SGP zijn zeker wel van deze wereld! wat een lieve ideeen hebben deze mensen toch en dat allemaal in de naam van een fantasie figuur. Hoe bang kan je jezelf maken hahaha.

Religie en politiek moeten zoals de bijbel zelf aangeeft gescheiden zijn en blijven. Maar dat gedeelte van de bijbel slaat de SGP voor het gemak maar over. Past blijkbaar niet in hun straatje.

max en joep
"Ram your religion SO far up your ass, 'till it becomes just a thing of the past"

max en joep schreef:
"Ram your religion SO far up your ass, 'till it becomes just a thing of the past"

Extremisme?

ja.

Alternatieve krantenkop:

'Zondag rust niet voordat popmuziek verboden is'

Relax
Ik bedoel, ik drink bier alleen door popmuziek, anders gewoon totaal niet, een feestje zonder popmuziek is net als een feestje zonder scheel kijken.

Kos
. ik zou toch wat minder beirtjes drinken.....

Politiek getinte reacties verwijderd.

Edit: En nog een reactie op het verwijderen van deze berichten verwijderd.

De zwarte lijst volgens Parents Music Resource Center: (staat natuurlijk vol met klassiekers)

1 Prince - Darling Nikki
2 Sheena Easton - Sugar Walls
3 Judas Priest - Eat Me Alive
4 Vanity - Strap on Robbie Baby
5 Mötley Crüe - Bastard
6 AC/DC - Let Me Put My Love into You
7 Ozzy Osbourne - Suicide Solution
8 Madonna - Dress You Up
9 W.A.S.P. - Animal (Fuck Like a Beast)
10 Def Leppard - High 'n' Dry (Saturday Night)
11 Mercyful Fate - Into the Coven
12 Black Sabbath - Trashed
13 Mary Jane Girls - In My House
14 Venom - Possessed
15 twisted sister - we're not gonna take it

Raekwon the chef
Die lijst kwam ook langs in de documentaire Metal: A Headbangers Journey. Die groep werd geloof ik geleid door de vrouw van Al Gore.

Eat Me Alive ging over orale sex en Into the Coven over devil worshipping, de rest weet ik niet echt

Kos
Rare lijst, ik ken alleen al tientallen hiphop tracks, waarbij deze liedjes heel snel verbleken.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:32 uur

geplaatst: vandaag om 04:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.