MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Queen is aan het verrotten

zoeken in:
teutoon
@ EDDIE

Hoe denk jij dat Freddie Too much love will kill you gezongen zou hebben? Ik denk dat zijn stem daar niet goed bij zou passen. Bij een dergelijk nummer heb je ook niet zoveel kracht in je stem nodig.

Verder moet je maar accepteren dat niet iedereen Freddie een prettige stem vind hebben. Als je dat niet begrijpt weet ik het ook niet meer. Freddie heeft namelijk een vrij onderscheidende stem, dus dan is het logisch dat sommigen dat niet mooi vinden.

Dit is een site om je ervaringen en meningen te delen. Ik heb het gevoel dat sommigen het er moeilijk mee hebben dat er mensen zijn met een andere smaak dan die van hun, en dan maar doen alsof die mensen niet goed wijs zijn en een slechte smaak hebben. Dat gaat er bij mij dus niet in.

De vergelijking Freddy Mercury met Brian May maak ik puur alleen op Too much love will kill you. Ookal heeft Mercury het nooit gezongen naar mijn weten. Ik denk dus dat Freddie minder geschikt voor dit nummer is dan May.

Voor dat ene nummer is hij misschien minder geschikt, maar zo'n beetje alles wat Queen gemaakt heb zou niet uit de verf komen zonder Mercury. Hij had 3,5 octaaf dus dat is echt uniek. De stem zelf is natuurlijk een smaakkwestie.

teutoon schreef:
De vergelijking Freddy Mercury met Brian May maak ik puur alleen op Too much love will kill you. Ookal heeft Mercury het nooit gezongen naar mijn weten. Ik denk dus dat Freddie minder geschikt voor dit nummer is dan May.

Daar spreek je jezelf een heel klein beetje tegen.

teutoon schreef:
Ik vind Freddie Mercury dus geen prettige stem hebben. Dan Brian May veel mooier in mijn ogen. Maargoed Queen = Mercury dat is wel zo.

Maar goed misschien moet iets minder lichtgeraakt zijn, ik geef in mijn post meerdera malen aan dat het een kwestie van smaak is, maar dat ik het me simpelweg niet voorstellen.

teutoon schreef:
Dit is een site om je ervaringen en meningen te delen. Ik heb het gevoel dat sommigen het er moeilijk mee hebben dat er mensen zijn met een andere smaak dan die van hun, en dan maar doen alsof die mensen niet goed wijs zijn en een slechte smaak hebben. Dat gaat er bij mij dus niet in.

Ik heb persoonlijk sterk de neiging te denken dat je in bepaalde forums je mening geeft enkel en alleen om een beetje olie op het vuur te gooien om vervolgens andere users aan te vallen op hun mening die afwijkt van die van jou, of om ze voor leugenaar uit maken. Maar zoals ik al ook al eerder zij, wanneer je een probleem heb met bepaalde users of de gan van zakne dan kun je dat hier kwijt of je kunt een PM sturen aan een van de moderators.

Nogmaals ik respecteer je mening wanneer jij May beter dan Freddie, I rest My Case.

teutoon schreef:
@ EDDIE

Hier ga je dus de mist in, want Freddie heeft het wel gezongen, staat gewoon op Made in Heaven. En ik vind dat een veel betere versie. Juist bij dat nummer blijkt dat Freddie gewoon veel beter zingt dan Brian May.

teutoon
Zavo schreef:
(quote)

Hier ga je dus de mist in, want Freddie heeft het wel gezongen, staat gewoon op Made in Heaven. En ik vind dat een veel betere versie. Juist bij dat nummer blijkt dat Freddie gewoon veel beter zingt dan Brian May.

Oke dankje wist ik niet, ik ben benieuwd hoe Freddie het gezongen heeft. Ik zal het proberen te downloaden.

teutoon
@ EDDIE

Ik probeer geen olie op het vuur te gooien. Maar ik vind gewoon dat er wel wat minder gereageert mag worden als je het ergens niet mee eens bent, of in ieder geval op een leukere manier.

We moeten alles niet zo zwaar opnemen, smaak is gewoon smaak en die is erg verschillend. Verder kun je niet verwachten dat als iemand band A mooi vindt dat hij/zij dan ook band b mooi vindt.

Ik merk alleen dat door een vrij grote groep mensen collectief op Toto, The Eagles, en Phil Collins wordt gezeken. Prima, maar ga er niet op zeiken omdat het gewoon leuk is, zeik alleen als je het ook echt meent en niet om leuk te doen of op te vallen.

teutoon schreef:

We moeten alles niet zo zwaar opnemen, smaak is gewoon smaak en die is erg verschillend. Verder kun je niet verwachten dat als iemand band A mooi vindt dat hij/zij dan ook band b mooi vindt.

[zucht] dat probeerde ik al een aatal keer te zeggen.

teutoon
IK heb net Freddie met Too much love will kill you gedownload. En ik moet zeggen dat hij het goed doet. Maar ik vind Brian May het zachter, vriendelijker zingen. Vooral in het eerste couplet, I am far away from home. Luister deze regel maar eens als May het zingt en daarna gelijk dat Freddie het zingt. Echt uitleggen kan ik het niet, maar de versie met May vind ik wat meer bij de treurigheid passen.
Wat andere nummers van Queen betreft denk ik dat Freddie absoluut de beste is.

kijk zo worden we het Langzaam maar zeker nog eens een keer eens ook nog

teutoon
Oke dan

teutoon schreef:
Oke lebowski, maar die EMDEE lult zich er niet zomaar uit.

Je kunt ook iets minder lichtgeraakt reageren.

Ik vind het vals klinken en ik dacht dat het ooit Stenders was die zei dat dit nummer een grote kandidaat voor het valste nummer ooit was samen met Double Date (email to Berlin).
Dus ik ben blijkbaar niet de enige.

EmDee schreef:
Dus ik ben blijkbaar niet de enige.

Same here Emdee

Wat zitten jullie te oordelen over het concert, terwijl jullie er niet eens geweest zijn, weet je hoe gruwelijk het was!!! ik ben zelf ik gelredome geweest, nog nooit zoiets vets meegemaakt!
Alles was goed, super mooi geluid enzo hele leuke nummers.
En wat betreft de stem van freddy:

Hij is beter qua bereik en kwaliteit
maar of je hem mooier vind moet je zelf weten

avdj schreef:
Voor dat ene nummer is hij misschien minder geschikt, maar zo'n beetje alles wat Queen gemaakt heb zou niet uit de verf komen zonder Mercury. Hij had 3,5 octaaf dus dat is echt uniek. De stem zelf is natuurlijk een smaakkwestie.

Nee hoor. Gillan, Dio en Plant hadden ook een flink stembereik. Mercury was bovendien niet altijd toonvast.
Maar ik kan Mercury's stem - en ik houd ook van opera - heel goed waarderen. Hij legt veel expressie in zijn stem, articuleert uitstekend, is goed in staat om crescendo's (van zacht naar hard) en decrescendo's (vice versa) te zingen.
Dat houd niet in, dat andere zangers van Queen liedjes moeten afblijven. Zoals dat bij opera's ook gebeurt: men gaat onmiddellijk vergelijken. Omdat Mercury logischerwijs de eerste was, zijn andere zangers in het nadeel.

Ik zou zo zeggen schoenmaker houd je bij je lees.
Is voor......... wie de schoen past trek hem aan.

En nou ik dan toch bezig ben .!
Wie een kuil graaft voor een ander.......valt de appel niet ver van de
zoals het klokje tikt, of zo iets.

Gr,Bart

Ik ben zelf eigenlijk benieuwd wanneer er hier iemand op staat die Paul Rogers een betere zanger vind dan Freddie Mercury,

hier is die: moi
Farrokh Bulsara's stem is uniek, maar ik vind Paul Rodgers een betere zanger; spreekt mij meer aan: echter hij had voor mij nooit bij Queen hoeven gaan zingen.

Aan de andere kant zal die transfer hem geen windeieren hebben gelegd en zullen de opbrengsten van o.a. de Free wel niet genoeg zijn geweest.

Als dat verhaal van zo'n coverbandje als die G4 waar is; dan zal dat Brian May ook weer genoeg aan royalties opleveren, dus waarom zo iets tegen houden? They're only in it for the money, toch...?!

Ik heb nooit veel met Queen gehad; ook niet met de stem van Mercury.
Maar pas nog eens opnames van het concert van Queen op Live-aid gezien, en ik moet wel toegeven dat alles daar klopte.
Goede show, strak gespeeld, en het is duidelijk het podiumbeest Mercury die de touwtjes in handen heeft. Dit heeft meer met uitstraling dan met zang te maken. Sommige artiesten hebben dat in zich; zo ook Bono en Robbie Williams.

Klopt Deric ik zie Mercury ook meer als performer of entertainer ( en een hele goede) dan zanger.

Oldfart schreef:
Klopt Deric ik zie Mercury ook meer als performer of entertainer ( en een hele goede) dan zanger.

Vorig jaar een mooie documentaire gezien op de Belg over Mercury. Daaruit bleek dat die toch redelijk muzikaal was, goed kon tekenen en zich vooral bezig hield met mode en immage. Zo bleek dat hij alle kostuums voor de shows zelf (mede)ontwierp, maar ik heb hem nergens bezig gezien met een setlist voor de shows. Een ras-entertainer dus. En zijn stem was, zeker live, vaak tegen het vals aan. Maar wel een unieke stem.

Het piano gedeelte van Bohemian Rhapsody zal hij waarschijnlijk zelf in elkaar gezet hebben, dus aan zijn muzikale kunnen zal ik niet twijfelen.
Achteraf is het wel jammer dat hij het pianowerk niet vaker liet terug komen in hun muziek. Ik vind het toch wel een belangrijke factor in Bohemian Rhapsody; al vind ik het gitaarwerk nog mooier.

Toch wel jammer dat iemand die zoveel tijd en aandacht aan zijn uiterlijk besteedt zijn gebit vergeet.
Een beugel was geen overbodige luxe.

Sven Bersee
Ik zeg Salvo Bruno, jullie zullen gaan googlen en vervolgens mij bedanken.

Bedankt, Sven.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:50 uur

geplaatst: vandaag om 11:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.