MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Axl Rose noemt Slash een kankergezwel

zoeken in:
De geloofwaardigheid van deze man in legging en poetsdoek op zijn hoofd is ver te zoeken.
Zelfs Peggy Bundy van Married With Children zag er in deze kleding een stuk beter uit.

GrafGantz schreef:
Ik geloof dat hij heeft hem na de laatste les op het schoolplein opgewacht heeft. Daar heeft hij toen al z'n knikkers afgepakt.

Dat is ook niet lief.

Nieuwstad
Leonard91 schreef:
Zonder Axl zouden we nu liedjes als "Sweet Child of Mine", toch een van hun grootste hits, niet hebben. Bovendien wordt Axl door de "rockkenners" toch gezien als de controlfreak die misschien wel het grootste aandeel had in het schrijven van de meeste nummers.

Izzy schreef verreweg de meeste nummers. Zijn vertrek was het begin van het einde.

Izzy weg dan?

Stijn_Slayer

Ik huil met je mee. De beste zanger... No way in hell.

Grappig... ik dacht,deze discussie zal wel weer actueel zijn omdat Bart Veldkamp Claudia Pechstein een gezwel noemt. blijkt Axl Rose ineens de beste zanger

Nu is het wachten tot Pechstein tot beste zangeres van Duitsland uitgeroepen wordt.

Stijn_Slayer
Of Heino.

Nee joh, die kan toch helemaal niet schaatsen.

axl kan best goed schaatsen totdat iemand van jullie het tegendeel kan bewijzen.

Je bent in de war met Axel.

Paap_Floyd schreef:
Je bent in de war met Axel.

ik lijdt inderdaad aan structurele verwarring, maar ff serieus.
Ik denk niet dat axl de beste zanger is, maar zoals jullie op muziek.nl kunnen zien, hebben wij ontwikkelde zoogdieren allemaal een andere visie/smaak.
Ik denk dat de zangkwalitieten ( ik noem het voor het gemak maar ff zo ) van axl wel heeft geleid tot het succes van G&R.
had je Robert plant (ik pak maar ff iemand ) met de rest van de oude bezetting van de Guns op het podium neergeplant, dan waren ze nooit zo groot geworden.
Ik vind Axl zeker niet de beste zanger, en nog minder een aangenaam persoon.
Maar verborgen kwaliteiten,(voor sommige zijn te niet te ontdekken) heeft die etter zeker.

gr easy

Want Axl Rose is een veel betere zanger dan Robert Plant? Aparte mening. Ik vind Axl Rose vaak een krijsende kraai, ik denk dat het succes meer te danken is aan Slash. Natuurlijk is Axl wel een unieke zanger, en zorgt dat dan weer een uniek geluid. Maar volgens mij zingt hij niet altijd even zuiver hoor...

Ik heb ze in 93 in Praag gezien. Rose was niet om aan te horen. Kan een slechte dag geweest zijn, maar ik hoor meer negatieve geluiden over zijn liveprestaties. Toch was het een erg leuk optreden, maar dat lag toch echt meer aan de rest van de band, vond ik.

Rose was wel onderdeel van het succes van Guns n Roses. Maar dat heeft meer te maken met zijn extravagante uitspattingen dan zijn muzikale kwaliteiten, denk ik. Als je naar zijn stem luistert, hoor je veel gelijkenissen met zangers van andere 'hair' en garage bands uit L.A.
Als collectief hadden ze gewoon een aantal sterke songs in het oeuvre, ze hadden een onverschillige rock n roll uitstraling én, niet onbelangrijk, ze hadden de juiste mensen om zich heen. Als je dat bij elkaar optelt kun je succesvol worden.

Op internet lees ik dat hij een bereik van 7 octaven heeft. Daar geloof ik helemaal niets van. Het zijn dan ook allemaal Guns n Roses fansites die dat beweren.

neeeeee,,denk niet dat axl een betere zanger is dan Robert Plant,maar zoalsje zelf al aangaf, hij heeft een uniek geluid.

Gr easy

De kat van de buren heeft ook een uniek geluid als ik op zijn staart ga staan.

Maar wie is dan de meester? De kat die het geluid produceert of de voet die hem bespeelt?

ClassicRocker
Axl Rose is heeft één van de beste rockstemmen aller tijden, maar alleen als 'ie z'n eigen nummers zingt. Die krijsende falsetto, welcome to a jungle of raw and pure hard rock distraction!

Axl Rose is een muggescheetje vergeleken bij deze meneer

ClassicRocker
Sam Kinison? My God, what a wanker!

Goed, een serieuze poging dan. Luister goed naar het bereik zónder falsetto van Axl's genregenoot Mike Matijevic van Steelheart.

Edwynn schreef:
Goed, een serieuze poging dan. Luister goed naar het bereik zónder falsetto van Axl's genregenoot Mike Matijevic van Steelheart.

(embed)

tja,,,weet je wat het is, die Mike heeft zeker geen slechte stem,maar voel me zo verdomd ongemakkelijk als hem zie.
Axl is een fenomeen, en niet omdat ie zo een geweldige stem heeft, maar meer omdat alle puzzelstukjes om hem heen al goed lagen.
Eeen ander voorbeeld is Mick Jagger, laten we wel wezen, hij heeft eigenlijk een klote stem, maar de tijd, de mensen om hem heen en zijn schrijftalent maakten hem een grootheid, en zo kun je meer voorbeelden opnoemen.
Puur mijn mening hoor, dus wil jou smaak zeker niet afkraken tot op het bot, is een kwestie van smaak en visie.

Gr easy

Stijn_Slayer
Helemaal mee eens, maar voor een Robert Plant geldt dat ook allemaal, en hij kon wel daadwerkelijk geweldig zingen.

MindRuler
Dan is het te hopen dat Mr. Rose nooit een gitarist in zijn lijf krijgt.

Tja dingen als uiterlijk en charisma heb ik altijd behoorlijk onbelangrijk gevonden. Als het gaat om beste zanger luister ik naar de stem. Rose is een uitstekende frontman, maar no way in hell dat hij de beste zanger is. Ook niet in zijn genre.

Vind ik.

MindRuler
Edwynn schreef:
Tja dingen als uiterlijk en charisma heb ik altijd behoorlijk onbelangrijk gevonden. Als het gaat om beste zanger luister ik naar de stem. Rose is een uitstekende frontman, maar no way in hell dat hij de beste zanger is. Ook niet in zijn genre.

Vind ik.

Geef ik je overschot van gelijk in. Met Guns 'N Roses begon mijn kennismaking met de "hardere" muziek (daarvoor luisterde ik gewoon pop) maar de zangers van de bands die ik nadien ontdekte, overklasten Axl allemaal.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:51 uur

geplaatst: vandaag om 19:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.