Muziek / Nieuws / Oasis split
zoeken in:
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 11:44 uur
Noel Gallagher announces he's quit the band because of Liam...
10:06, Saturday, 29 August 2009
Oasis have officially split up- after Noel quit the band because he can no longer work with his brother Liam.
The brothers have had a strained relationship for years but now it seems the group are finally over.
A statement from Noel on the Oasis website said:
"It's with some sadness and great relief to tell you that I quit Oasis tonight.
"People will write and say what they like, but I simply could not go on working with Liam a day longer."
"Apologies to all the people who bought tickets for the shows in Paris, Konstanz and Milan."
The group were due to play European festivals to end their tour but have now pulled those dates. Oasis pulled out of the Chelmsford leg of V festival last weekend after Liam claimed he was ill.
Although it is only Noel who has quit the band it is unlikely they will continue without the main songwriter and guitarist.]
10:06, Saturday, 29 August 2009
Oasis have officially split up- after Noel quit the band because he can no longer work with his brother Liam.
The brothers have had a strained relationship for years but now it seems the group are finally over.
A statement from Noel on the Oasis website said:
"It's with some sadness and great relief to tell you that I quit Oasis tonight.
"People will write and say what they like, but I simply could not go on working with Liam a day longer."
"Apologies to all the people who bought tickets for the shows in Paris, Konstanz and Milan."
The group were due to play European festivals to end their tour but have now pulled those dates. Oasis pulled out of the Chelmsford leg of V festival last weekend after Liam claimed he was ill.
Although it is only Noel who has quit the band it is unlikely they will continue without the main songwriter and guitarist.]
gaan we weer...
0
Antonio
geplaatst: 30 augustus 2009, 00:38 uur
Dat hier nog een apart topic voor geopend dient te worden, wat een overschat kneuzencircus.
Een hoop gebakken lucht, meer niet mijn inziens...
Een hoop gebakken lucht, meer niet mijn inziens...
0
beaster1256
geplaatst: 30 augustus 2009, 01:08 uur
quite right , hopelijk zijn we voorgoed verlost van die liam , een vat arrogantie en de man kan totaal niet zingen , gewoon wat mekkeren op alles en nog wat , fookin' losers zijn het , ik treed je bij antonio , 100 % !
0
geplaatst: 30 augustus 2009, 01:13 uur
Een hoop mooie liedjes, minder niet mijns inziens... 
Helaas heb ik ze maar 1 keer gezien, net in een periode dat ik er ook geen reet meer aanvond (Werchter 2000).
Maar goed, ik kan er ook niet echt rouwig om zijn. Waarschijnlijk levert het alleen een paar mooie soloplaten van Noel op...

Helaas heb ik ze maar 1 keer gezien, net in een periode dat ik er ook geen reet meer aanvond (Werchter 2000).
Maar goed, ik kan er ook niet echt rouwig om zijn. Waarschijnlijk levert het alleen een paar mooie soloplaten van Noel op...
0
geplaatst: 30 augustus 2009, 08:50 uur
Ik ben er niet heel rouwig onder. Het is nooit een band geweest waar ik veel mee had. Op een aantal liedjes na. Tevens is het vanaf begin af aan raak tussen die twee broers. Had het eerlijk gezegd eerder verwacht, wie niet
We zullen wel zien.
We zullen wel zien.
0
geplaatst: 30 augustus 2009, 11:05 uur
Ik was eerst ook niet een grote fan van hun maar na hun passage in werchter dit jaar was ik zeer onder de indruk. Dus ik vind het best wel jammer dat ze nu stoppen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 augustus 2009, 11:14 uur
Sinds "Be Here Now" niet (echt) relevant meer, maar tot die tijd wel degelijk. Inderdaad, dit bericht had ook wel bij het algemene Oasis-topic gekund. Van de andere kant... als dit een aan Kink FM gelieerd forum was geweest, waren er minstens 5 topics aan gewijd geweest, dus dan valt het wel weer mee.
0
geplaatst: 30 augustus 2009, 15:34 uur
Ja de split van deze band is zeker geen verrassing. De twee broers met alletwee een te groot ego hebben het weer maar eens op een gescheld en geruzie gegooit.
Nuja één ding is zeker Noel is getalenteerd genoeg om solo te overleven. Liam daar integen zal het heelwat moeilijker hebben, ik zie hem niet solo opdagen.... msh wel in een andere bandvorm, aloewel... spaar ons daarvan.
Nuja één ding is zeker Noel is getalenteerd genoeg om solo te overleven. Liam daar integen zal het heelwat moeilijker hebben, ik zie hem niet solo opdagen.... msh wel in een andere bandvorm, aloewel... spaar ons daarvan.
0
beaster1256
geplaatst: 31 augustus 2009, 02:59 uur
gewoon negeren die liam ,
noel zal wel met een mooie solo uitkomen !
die heeft ten minste talent !
de andere was gewoon een blok aan zijn been , arrogante liam , ga ergens in de fashion wereld de boel verzieken , bij mij had je het al zeer lang verkorven !
noel zal wel met een mooie solo uitkomen !
die heeft ten minste talent !
de andere was gewoon een blok aan zijn been , arrogante liam , ga ergens in de fashion wereld de boel verzieken , bij mij had je het al zeer lang verkorven !
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 10:51 uur
Gadverdamme wat een flauwe reacties.
Alsof deze band geen reet heeft gepresteerd.
Noel is een begenadigd songwriter en waren alle Oasis albums eigenlijk stiekem geen soloalbums van Noel??
Maar hoe begenadigd dan ook....heb veel liever een nieuw Oasis album dan 3 soloalbums met het gejammer van Noel.
Liam droeg met zijn charisma de band en voor mij een van de beste frontmannen allertijden (let wel, heb het hier niet over zijn zangkwaliteiten).
Alsof deze band geen reet heeft gepresteerd.
Noel is een begenadigd songwriter en waren alle Oasis albums eigenlijk stiekem geen soloalbums van Noel??
Maar hoe begenadigd dan ook....heb veel liever een nieuw Oasis album dan 3 soloalbums met het gejammer van Noel.
Liam droeg met zijn charisma de band en voor mij een van de beste frontmannen allertijden (let wel, heb het hier niet over zijn zangkwaliteiten).
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 13:45 uur
Ja hij had idd Charisma maar die moest dan ook gecombineerd gaan met goede songs, Noel dus. Een zanger zonder garisma gaat ook aloewel zeggen dat Noel geen charisma geeft gaat voor mij ook net iets te ver hoor.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 14:17 uur
Staat een vervelende eikel zijn vandaag de dag al gelijk aan het hebben van charisma? Hoe wonderlijk...
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 17:04 uur
GrafGantz schreef:
Staat een vervelende eikel zijn vandaag de dag al gelijk aan het hebben van charisma? Hoe wonderlijk...
Ook een vervelende eikel zijn is een kwaliteit. Maar misschien geef jij de voorkeuren aan frontmannen die er een feestje van maken of frontmannen die buiten hun zangkwaliteiten niets toevoegen.
Ik kan genieten van Liam met al zijn nukken en arrogantie. Het is denk hetzelfde als in real life. Sommige mensen mag je, sommige niet.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 18:29 uur
Oasis split? Och, ze hadden hun beste tijd toch al gehad. Bovendien komen ze sowieso ooit wel weer samen.
0
geplaatst: 31 augustus 2009, 18:34 uur
Ja er blijft altijd wel iets in de lucht gangen tussen die twee dusja... Ik ben er ook van overtuigd dat ze ooit nog wel eens samen komen, maar dan wsl gewoon weer om het geld.
0
geplaatst: 3 september 2009, 10:08 uur
Oasis zonder Noel is geen Oasis. Maar zonder Liam evenmin. Noel is een goede songwriter en ik vind de de zang van Liam veruit beter dan die van Noel. Jammer hoor, maar ja de karakters van beide heren zijn zwak. Ze hebben het nog lang volgehouden. Maar goed wie weet wat voor muziek er nu nog te wachten staat. De laatste 3 albums is het niet alleen Noel meer die de liedjes schrijft, en de nummers die hij niet geschreven heeft vind ik ook goed te doen. En als we dan nog een goede soloplaat van Noel krijgen hebben we dubbel zoveel lol. (ik bekijk het positief) Oasis blijft toch een van mijn favorieten!
0
Elvis Presley
geplaatst: 3 september 2009, 13:29 uur
starsailor schreef:
Ook een vervelende eikel zijn is een kwaliteit.
Ja? Opmerkelijk, ik vind het geenszins knap of prijzenswaardig, laat staan een talent of kwaliteit.(quote)
Ook een vervelende eikel zijn is een kwaliteit.
0
geplaatst: 3 september 2009, 14:52 uur
Neen, idd het is zeker geen kwaliteit, het is hun teloorgang geweest.
0
beaster1256
geplaatst: 3 september 2009, 19:18 uur
er zit een mooi filmpje op youtube hoe hitler omgaat met de split van oasis
0
beaster1256
geplaatst: 3 september 2009, 19:20 uur
er zijn er hier veel die het verschil niet kennen tussen charisma en arrogantie , raadpleeg jullie woordenboek !
0
geplaatst: 3 september 2009, 20:40 uur
Wat zitten jullie hier toch allemaal te zeiken. Je vind oasis goed of niet, maar zeggen dat ze geen kwaliteit hebben of niets verwezenlijkt hebben is zever. En Liams arrogantie hoort er gewoon bij. Noel is trouwens ook geen engeltje hoor. Het is wel waar dat ze enkele mindere cd's hebben gemaakt maar ik vind toch dat ze in schoonheid geëindigd zijn met een superplaat, waarmee ze teruggrijpen naar de kwaliteit van hun eerste platen.
0
geplaatst: 4 september 2009, 18:37 uur
Jelgher schreef:
Wat zitten jullie hier toch allemaal te zeiken. Je vind oasis goed of niet, maar zeggen dat ze geen kwaliteit hebben of niets verwezenlijkt hebben is zever. En Liams arrogantie hoort er gewoon bij. Noel is trouwens ook geen engeltje hoor. Het is wel waar dat ze enkele mindere cd's hebben gemaakt maar ik vind toch dat ze in schoonheid geëindigd zijn met een superplaat, waarmee ze teruggrijpen naar de kwaliteit van hun eerste platen.
Je hebt helemaal gelijk, al dat gezanik over Liam. Als hij al echt arrogant is maakt dat volgens mij geen zak uit voor de kwaliteit van de muziek. Er lopen genoeg arrogante kwallen rond die verdomd goede muziek maken..
* denotes required fields.