MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Ca plane pour moi

zoeken in:
Father McKenzie
deredactie.be: Lou Deprijck zanger van "Ca plane pour moi"

Dat gerucht deed al lang de ronde hoor, het wordt dus bevestigd!

Casartelli (moderator)
Het zat natuurlijk al een beetje in de artiestennaam.

Ja ik las het net ook in de krant.

Zorin
Oh...ik ken de kwestie niet. Ik herinner me alleen een Franstalig persoon die op de muziekvideo op een trampoline zat te springen....

Kan iemand mij vertellen waar dat liedje eigenlijk over gaat?(O wie o wie!! )

Zorin
Zorin schreef:
Kan iemand mij vertellen waar dat liedje eigenlijk over gaat?(O wie o wie!! )

Nergens over schijnbaar....

Zorin schreef:
Nergens over schijnbaar....

Het internet is je vriend! Over elk achterlijk onderwerp is wel een webpagina te vinden, dus natuurlijk ook over de diepere betekenis van Ca plane pour moi.

Mijn Engels is beter dan mijn Frans, maar uiteindelijk is mijn conclusie dezelfde als de jouwe: nergens over schijnbaar. Nou ja vooruit: over de geneugten van een leven vol drank en drugs, vrouwen & 'getting high'.

In het Engels zou het ongeveer zo gaan:

Ok let's go, that babe was such a bitch
What a vibration
Coming on the doormat
Filed down, ruined, empty, but happy
You are the King of the Divan
She says to me in passing
I am the King of the Divan

Leuk nummer trouwens: rechttoe-rechtaan pseudo-punk met strak gitaarwerk. Maar het is de stem die uiteindelijk het nummer maakt. De b-kant, Pogo pogo, was van hetzelfde laken een pak, herinner ik mij. Ik moet de single nog ergens op zolder hebben liggen.

Maar die commotie ruim dertig jaar na dato begrijp ik niet zo erg. Maar in Nederland was dit gewoon een eendagsvlieg, terwijl ik vermoed dat het succes van Plastic Bertrand in België (en Frankrijk?) waarschijnlijk langer aanhield. Was Lou Deprijck een soort Frank Farian van België ofzo?

Overigens hebben wij aan Plastic Bertrand wél het verschijnsel Rubberen Robbie te danken...

Zorin
Ik weet dat je alles wel kunt opzoeken, maar ik had er niet genoeg interesse in om het zelf maar op te zoeken; bedankt voor je bijdrage in ieder geval.

P.S. leuk die "krantekop" van je avatar, bloody tourist

Gast
geplaatst: vandaag om 04:53 uur

geplaatst: vandaag om 04:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.