Muziek / Nieuws / 'TMF stopt dit voorjaar'
zoeken in:
0
geplaatst: 4 november 2010, 21:02 uur
Ik snap wel waarom de zender er mee stopt, de doelgroep kijkt alle clips op YouTube, dus het heeft niet veel zin. MTV kijk ik meestal ´s ochtends, dan komt Breakfast Club en dan komt er best lekkere muziek langs.
Jammer genoeg is er op de Nederlandse MTV geen Headbangers Ball, want dat zou geweldig zijn! Ik heb namelijk geen digitale kanalen.
Jammer genoeg is er op de Nederlandse MTV geen Headbangers Ball, want dat zou geweldig zijn! Ik heb namelijk geen digitale kanalen.
0
geplaatst: 4 november 2010, 23:24 uur
Mooi, opgeruimd staat netjes !
Nu alleen (e)M(p)T(y) V nog...
Wat een heisa om niets allemaal, om muziek ging het toch al jaren niet meer.
Nu Endemol nog en hopelijk zal dit land dan als een Phoenix uit de as van cultureel verval herrijzen !

Nu Endemol nog en hopelijk zal dit land dan als een Phoenix uit de as van cultureel verval herrijzen !
0
geplaatst: 4 november 2010, 23:37 uur
Stalin schreef:
Endemol is de corporatieve antichrist, de antithese van beschaving! 'Feniks' schrijf je inmiddels met een 'f', een 'e', een 'n', een 'i', een 'k' en een 's' trouwens, zo leerde ik enkele jaren terug bij het Nationaal Dictee.

0
geplaatst: 4 november 2010, 23:51 uur
Paalhaas schreef:
Endemol is de corporatieve antichrist, de antithese van beschaving! 'Feniks' schrijf je inmiddels met een 'f', een 'e', een 'n', een 'i', een 'k' en een 's' trouwens, zo leerde ik enkele jaren terug bij het Nationaal Dictee.
(quote)
Ik had toch mooi 3 letters goed...

0
geplaatst: 5 november 2010, 10:38 uur
Als moderne haastmens (en omdat de bezorging onbetrouwbaar was) ben ik geswitcht van NRC naar NRCNext.
Welnu dat blad - zou het komkommertijd zijn? - kopte vandaag, over 2 pagina's: Wat TMF draaide, hoorde je daarna op de radio Eronder twee fotogravures uit 1997 van veest(vj's)-mutsen Bridget en Sylvana - wat kan er trouwens in 13 jaar veel veranderen.
Artikel is van ene Marleen Luijt en zelden een zo treurig, kruiperig en weinig kritisch artikel gelezen. Even een paar ronkende citaten - Floris Janssen van EMI:
"TMF is een belangrijke zender geweest voor de Nederlandse en internationale muziekindustrie, Dankzij TMF is de Nederlandse hiphop groot geworden"
Meer dan één pagina wordt er doorgezwateld op de bekende ons-kent-ons, inteelt-toon die veel van de NL media(tv)branche kenmerkt. Verderop wordt 'trendwatcher jongerencultuur' (WTF?) Tom Palmaerts aangehaald - ik ben even goed gaan zitten:
"Bands en artiesten kwamen de hele dag op beeld de kamer binnen. Dat zag je ook bij MTV. Duran Duran was een van de eerste die zeiden wij zijn punkers en wij zijn producten van onszelf. De muziek was niet alleen belangrijk, maar ook de beeldcultuur."
Ik kijk naar buiten: het weer is als in Oostende, druilerig. Ik lees wat ik getypt heb nog eens en besef: dit zijn geen fijne teksten voor een grauwe herfstmorgen op vrijdag. Als EMI-pipo of 'trendwatcher jongerencultuur' moet je toch wel aardig in jezelf geloven dat je dit soort ronkende taal uitslaat. Het frappante is dat het klakkeloos wordt overgenomen en zonder enige kanttekening wordt geplaatst door een scribent in een ochtendblad.
Mijn idee over TMF? Snel afzinken bij het REM-eiland - google daar maar eens op.
Welnu dat blad - zou het komkommertijd zijn? - kopte vandaag, over 2 pagina's: Wat TMF draaide, hoorde je daarna op de radio Eronder twee fotogravures uit 1997 van veest(vj's)-mutsen Bridget en Sylvana - wat kan er trouwens in 13 jaar veel veranderen.
Artikel is van ene Marleen Luijt en zelden een zo treurig, kruiperig en weinig kritisch artikel gelezen. Even een paar ronkende citaten - Floris Janssen van EMI:
"TMF is een belangrijke zender geweest voor de Nederlandse en internationale muziekindustrie, Dankzij TMF is de Nederlandse hiphop groot geworden"
Meer dan één pagina wordt er doorgezwateld op de bekende ons-kent-ons, inteelt-toon die veel van de NL media(tv)branche kenmerkt. Verderop wordt 'trendwatcher jongerencultuur' (WTF?) Tom Palmaerts aangehaald - ik ben even goed gaan zitten:
"Bands en artiesten kwamen de hele dag op beeld de kamer binnen. Dat zag je ook bij MTV. Duran Duran was een van de eerste die zeiden wij zijn punkers en wij zijn producten van onszelf. De muziek was niet alleen belangrijk, maar ook de beeldcultuur."
Ik kijk naar buiten: het weer is als in Oostende, druilerig. Ik lees wat ik getypt heb nog eens en besef: dit zijn geen fijne teksten voor een grauwe herfstmorgen op vrijdag. Als EMI-pipo of 'trendwatcher jongerencultuur' moet je toch wel aardig in jezelf geloven dat je dit soort ronkende taal uitslaat. Het frappante is dat het klakkeloos wordt overgenomen en zonder enige kanttekening wordt geplaatst door een scribent in een ochtendblad.
Mijn idee over TMF? Snel afzinken bij het REM-eiland - google daar maar eens op.
0
geplaatst: 5 november 2010, 11:26 uur
Wat een kletsverhaal van NRCnext. TMF mag nog niet eens de schoenveters vastmaken van MTV uit de jaren 80 en 90.
Toffe dingen als 120 Minutes, Yo! MTV Raps en Headbanger's Ball etcetera hadden veel meer te bieden dan alleen het aan elkaar kletsen en afratelen van videoclipjes.
Wat heeft TMF buiten het videoclipjes draaien en het uitreiken van publieksprijzen aan Marco Borsato nou echt gedaan?
(Laat ik Mental Theo die bezopen jongeren op de Spaanse costa's interviewt even achterwege)
Toffe dingen als 120 Minutes, Yo! MTV Raps en Headbanger's Ball etcetera hadden veel meer te bieden dan alleen het aan elkaar kletsen en afratelen van videoclipjes.
Wat heeft TMF buiten het videoclipjes draaien en het uitreiken van publieksprijzen aan Marco Borsato nou echt gedaan?
(Laat ik Mental Theo die bezopen jongeren op de Spaanse costa's interviewt even achterwege)
0
geplaatst: 5 november 2010, 11:32 uur
Tsja TMF heeft natuurlijk al jaren geleden zijn eigen doodvonnis te tekenen, door zich alleen te richten op pubers. Zodoende keek ook ik eind jaren '90 regelmatig TMF. Daarna hooguit in een aanval van zapmanie. Maar het probleem van je richten op pubers is dat je doelgroep hooguit een paar jaar bij je blijft; daarna zijn ze TMF ontgroeid. Helaas hebben ze de niche van de volwassen muziektelevisie nooit weten te vinden, eigen schuld, dikke bult.
0
geplaatst: 5 november 2010, 11:41 uur
Ik ga toch die eindejaars-top missen, hoor, was altijd leuk om naar te kijken.
Gelukkig is er nog altijd de top 2000 van mijn Nederlandse buren

0
geplaatst: 5 november 2010, 11:51 uur
Beeswax schreef:
Je vraagt erom: "kinderhand gauw gevuld"
Ik vind die verkiezing en de somtijdse vertoning ervan op onze publieke Laaglandse treurbuis - met Sinterklaas Matthijs en hulppiet Leo - een toonbeeld van zeldzame treurige middelmatigheid dat mij doet wensen dat ik elders was geboren, 1000 km naar het Zuiden of (desnoods) Noorden.
Piet komt vast wat in je schoen stoppen

0
geplaatst: 5 november 2010, 11:54 uur
Tom Palmaerts schreef:
"Duran Duran was een van de eerste die zeiden wij zijn punkers en wij zijn producten van onszelf. "
"Duran Duran was een van de eerste die zeiden wij zijn punkers en wij zijn producten van onszelf. "

0
geplaatst: 5 november 2010, 11:58 uur
GrafGantz schreef:
Wellicht uit zijn verband gerukt, maar hier kan ik ook geen chocola van maken. Net zomin als van de bewering dat "TMF een belangrijke zender is geweest voor de internationale muziekindustrie"

Ik hoop trouwens dat de taalkundige missers in bovenstaand citaat niet representatief zijn voor nrc.next als geheel...
0
geplaatst: 5 november 2010, 12:16 uur
Duran Duran punkers noemen lijkt me inderdaad niet correct maar om dit nu onder "taalkundige missers" te scharen... 

0
geplaatst: 5 november 2010, 14:10 uur
Ik heb het letterlijk overtypt zoals het er stond (niet op de taalkundige missers gelet - vond de inhoud al sprekend genoeg).
Voor degenen die denken dat ik het citaat bewust zo gekozen heb geef ik even de tekst vanaf het begin van de alinea. Het uitgangspunt totaan het begin van het tweede citaat was het belang van TMF voor jongeren. De alinea werd ingeleid door een tekst van de journalist (die markeer ik met ***) - ik geef het begin zonder enig commentaar:
*** Jongeren worden op veel manieren geïnspireerd. Palmaerts: "Er zijn 24 uur per dag artistieke impulsen"
***Toen TMF in 1988 begon, was de zender een van ie schaarse bronnen. Dat maakte haar invloed groot.
Hierna begint het tweede citaat; en bij "De Band Duran"is Palmaerts weer aan het woord. Nogmaals: zonder enig commentaar van mij - ik vind de houding en opvatting al duidelijk genoeg.
Oja de titel intypen geeft nog geen hit op Google; hun spider is nog niet langs geweest; en ik denk ook dat het artikel vanaf morgen uitsluitend voor abonnees beschikbaar is.
Voor degenen die denken dat ik het citaat bewust zo gekozen heb geef ik even de tekst vanaf het begin van de alinea. Het uitgangspunt totaan het begin van het tweede citaat was het belang van TMF voor jongeren. De alinea werd ingeleid door een tekst van de journalist (die markeer ik met ***) - ik geef het begin zonder enig commentaar:
*** Jongeren worden op veel manieren geïnspireerd. Palmaerts: "Er zijn 24 uur per dag artistieke impulsen"
***Toen TMF in 1988 begon, was de zender een van ie schaarse bronnen. Dat maakte haar invloed groot.
Hierna begint het tweede citaat; en bij "De Band Duran"is Palmaerts weer aan het woord. Nogmaals: zonder enig commentaar van mij - ik vind de houding en opvatting al duidelijk genoeg.
Oja de titel intypen geeft nog geen hit op Google; hun spider is nog niet langs geweest; en ik denk ook dat het artikel vanaf morgen uitsluitend voor abonnees beschikbaar is.
0
geplaatst: 18 november 2010, 16:51 uur
TMF heb ik een maand of twee voorgoed afgeschreven. Ik had nog hoop (ja ik ben jong dus het mag). Maak je een middagje vrij om de top 25 jaren 90 te kijken voor nummers als Smells Like Teen Spirit en California Love krijg je een klote lijst met als toppunt de Macarena op nummer 1! Degene die die lijst inelkaar heeft geflanst is echt achterlijk. Waar waren de echte klassiekers. Oh wacht ik mocht wel genieten van de Guns "N Roses cover Knocking on Heaven's Door live versie op nota bene nummer 22 (ofzoiets absurds). 

0
geplaatst: 18 november 2010, 19:14 uur
Oh Chersio en Turbo en al die shit kan ik goed missen en dat maakt ruimte voor hopelijk een goede zender.
0
Gallow
geplaatst: 18 november 2010, 19:49 uur
Ik hoorde laatst het gerucht dat Kindernet ervoor in de plaats kwam
0
geplaatst: 18 november 2010, 19:50 uur
Top 25 jaren 90 met Knockin' On Heaven's Door
Zou ik eerder in de flop 25 zetten. En dan e Macarena op 1 
Edit: Kindernet
Dat was veel leuker dan al dat Disney XD en Nickeloden-gedoe wat je nu hebt.
Zou ik eerder in de flop 25 zetten. En dan e Macarena op 1 
Edit: Kindernet
Dat was veel leuker dan al dat Disney XD en Nickeloden-gedoe wat je nu hebt.
0
rabbit
geplaatst: 18 november 2010, 20:18 uur
Die top 25 van de jaren 90 had ik laatst ook gezien! Mah.. ik vond Macarena eigenlijk wel een terechte winnaar..
Ik zat eigenlijk te wachten tot "Nothing Compares 2 U
" voorbij kwam, maar die kwam dus niet.. 
...en toen kwam ook nog dat ene nummer van de 4 Non Blondes
voorbij. In geloof zelfs dat het nummer in de top 3 stond..
Ik zat eigenlijk te wachten tot "Nothing Compares 2 U
" voorbij kwam, maar die kwam dus niet.. 
...en toen kwam ook nog dat ene nummer van de 4 Non Blondes
voorbij. In geloof zelfs dat het nummer in de top 3 stond..
0
geplaatst: 18 november 2010, 20:21 uur
Macarena zou best een terechte winnaar kunnen zijn, ik weet niet wat er nog meer in stond. 

0
geplaatst: 1 januari 2011, 15:16 uur
Stalin schreef:

Maar dan moet er een bom op Volendam vallen en is mijn vrouwtje en mijn (en vele kenissen hun) leven in gevaar!
Mjuman schreef:
Gatverdamme, man! Alsof ik op een spijkerbed lig terwijl iemand bovenop me loopt en het Heilige Evangelie verkondigt... Kunnen ze dit soort zwaar opgelegde onzin niet tegen zichzelf verkondigen terwijl ze voor de spiegel staan? Of zou de spiegel in kwestie het ook niet uit kunnen houden en spontaan gaan barsten? Alsof iemand een stinkende drol probeert te verzilveren. TMF is niks en is nooit iets geweest en er is hopelijk weer een zender vrijgekomen waar tenminste iets mee gedáán wordt! En MTV? Vergane glorie dat ook z.s.m. opgeruimd moet worden! Make way for something interesting!
* denotes required fields.