MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / 'TMF stopt dit voorjaar'

zoeken in:
tuktak
[modknip nieuwsbericht]

het is logisch dat een muziekzender met een slechte programmering en weinig muziek het slecht doet. Ondanks dat ik al nooit meer keek door de slechte muziekkeuze en het vele gelul toch een komend gemis binnen het zenderaanbod.

Klopt niet (helemaal).

MAS
Ik zal er geen traan om laten. Dat ze The Box maar weer terug halen.

Kos
*schouders ophaalt*

Heb er nooit echt naar gekeken. Vond MTV veel leuker in de 90's en toen we eindelijk TMF kregen (lange tijd zat dat niet eens in ons pakket) was ik het allang ontgroeid.

Ik zal ze niet missen... blijkbaar is ook die formule niet meer van deze tijd.

Zorin
Ik kijk er eigenlijk niet meer naar, want de muziek is er volgens mij ver te zoeken; misschien geldt dat ook wel voor MTV, want volgens mij zijn daar ook weinig interessante muziekprogramma's meer ...(vaak die patserige MTV-Cribs of zo). Maar misschien zie ik het wel iets over het hoofd qua aanbod van muziekzenders en de programmering. MTV was iig ook zeker in de 90's een stuk interessanter, wat Herman al zegt.

Wat een gemis, ze zouden mij echt blij maken als The Box terug komt.

Geen negers met gouden kettingen meer

Joy4ever schreef:
Geen negers met gouden kettingen meer
Als TMF weg is worden de vooroordelen daarover (hopelijk) beperkt in de toekomst.

Hmm. Ik vind (vond) TMF toch beter dan wat MTV geworden is... Op TMF was er in vgl met MTV nog tamelijk wat muziek te vinden, er waren erg veel "top zovelen". Het enige MTV programma dat ik het bekijken waard vind is Live Stage (of iets dergelijks) en Behind the Music. En heel af en toe Cribs en Super sweet 16, maar dat is dan eerder om dit en dit (altijd leuk om met de medemens te lachen, VTM is trouwens niet veel beter).

Laten we hopen dat er een echte, goede muziekzender in de plaats komt... maar ik vrees ervoor.

Meer Comedy Central FUCK YEAH.

Faillissement-party @ NDSM werf, iedereen komen.

MTV van nu heeft niet zoveel meer met het MTV van de jaren '90 te maken. Goddeau schreef het een paar dagen terug treffend op:

"Ooit stond de M in MTV daadwerkelijk voor music. Anderhalf decennium geleden -- zo ongeveer ook het regnum van MTV's Most Wanted video jockey Ray Cokes -- maakten we middels het machtige '120 Minutes' en opvolger 'Alternative Nation' -- dat weliswaar pas na middernacht in de ether werd geduld -- kennis met onder meer Tindersticks, Low, Tortoise, Palace (Brothers) en ook Belle & Sebastian. Left field music was toen nog enigszins een samenzwering, vóór het internet het muziekontdekkingsambacht transformeerde tot een soort mondiale, tegen lichtsnelheid evoluerende trainspotting waarin wat gisteren über-hip was vandaag al hopeloos passé is."

Ik kan me nog wel een 120 Minutes herinneren die door Hole werd gepresenteerd, met een laveloze Courtney Love. Sowieso veel grunge in die tijd, maar toen was Beeswax nog een Beeswaxje.

MTV: Maiken Wexö - nu big shot in de publieke Deense omroep deed het ook leuk. Heel lang was de url www.mtv.com in handen van ene Adam Curry - hij snapte 't wel.

TMF - ooit onderdeel van Wegener (dat meer op digitaal moet focussen van eigenaar Mecom) zou dus nu meer op digitaal willen zetten.

Denk gewoon dat de bijdrage die de kabelaars willen hebben voor het doorgeven van het signaal niet meer opweegt tegen de advertentie-inkomsten - de rest is gewoon de draai die je eraan wilt geven.

TMF op internet: nou nou dat zal een succes worden zeg. Vind het veel erger dat Arte van de kabel afgegooid is om dezelfde reden (vergoeding voor doorgave van het signaal).

herman schreef:
de gouden jaren van MTV

Voor den jongenlui op deze site is het misschien moeilijk te bevatten, maar voor internet/musicmeter waren dit inderdaad de kanalen (naast bladen als Opscene) om de meer obscure en alternatieve platen te ontdekken. Die je vervolgens nergens kon kopen of zelf moest importeren.

*gaat de geraniums nog maar eens water geven*

herman schreef:

maar toen was Beeswax nog een Beeswaxje.
Hehe En vergeet Headbangers Ball niet, met de ongeloofelijk hardcore Ricki Rachtman

In het voorjaar pas??

Mjuman schreef:
Denk gewoon dat de bijdrage die de kabelaars willen hebben voor het doorgeven van het signaal niet meer opweegt tegen de advertentie-inkomsten - de rest is gewoon de draai die je eraan wilt geven.

Ik denk dat dit inderdaad de belangrijkste reden is - het is gewoon een centenkwestie. Daarnaast heeft TMF zichzelf gewoon overleefd: een tiener die nu een clipje wil zien, zet TMF niet meer aan, maar klikt gewoon op YouTube. "De nieuwe tijd, net wat u zegt".

Op Radio 1 lieten ze zojuist oud-VJ Erik de Zwart aan het woord. Die zei dat TMF na de overname door MTV stap voor stap is 'afgebroken' en uiteindelijk bij het grofvuil is gegooid.
Hij kondigde overigens wél een nieuwe stap aan van hemzelf: Top40 TV, een zender die zich (ongetwijfeld met herhalingen) volledig gaat richten op non-stop Top 40 muziek van alle stromingen, dus bijvoorbeeld ook Nederlandstalig. Dat was bijvoorbeeld een richting die TMF, dom genoeg, totaal negeerde.

In combinatie hiermee werkt hij aan een tv-kanaal dat zich richt op de oudere top 40-clips uit met name de jaren tachtig en negentig. Ik loop er niet zo vreselijk warm meer voor, maar ben toch wel nieuwsgierig hoe dit uitpakt. De Zwart werkt eraan en hoopt zo snel mogelijk te gaan uitzenden, zei hij.

Erik de Zwart komt met 'Top 40-TV' - Radio 1 - radio1.nl

Beeswax schreef:
(quote)
Hehe En vergeet Headbangers Ball niet, met de ongeloofelijk hardcore Ricki Rachtman

Die ken ik niet. Was dat de US presentator?

Ik ken wel Headbanger's Ball met Vanessa Warwick. Eerst op donderdag en later op de zondagavond. Te gekke tv met veel live dingen en festivalreportages enzo. In de vakantietijd werd het programma gepresenteerd door bekende figuren zoals Bruce Dickinson, Joey DeMaio en Andy Cairns. Bij vlagen epische tv.

Later werd het Superrock. Een allegaartje met alles wat ook maar een beetje naar rock rook. Aan elkaar gepraat door een nogal hijgerig mokkeltje. Weg eigen gezicht.

Op TMF had je Wet & Wild met Ruud de Wild. Alleen al hilarisch om de onbekendheid van De Wild met de muziek. Kan me nog een uitzending herinneren waarin hij Arjen Lucassen interviewde. Die rolde De Wild op in typisch Haagse gevatheid.
Qua inhoud stelde het programma overigens nog veel minder voor.

^Ja, de US. Zoek maar eens op op Youtube, genoeg footage te vinden waarop Ricki zich onsterfelijk belachelijk maakt

Edwynn schreef:
In het voorjaar pas??

Kos
Maiken Wexö, jemig komt opeens een nostalgisch gevoel langs zeg.

Net als Carolyn Lilipaly en Kristiane Backer. .

Bij mij gaan opeens ook allerlei laatjes in mijn hersenpan open waarvan ik dacht dat ze allang definitief gesloten waren.

Wie herinnert zich Rebecca de Ruvo nog?

Maar écht goed was natuurlijk alleen de al gememoreerde Ray Cokes.

Kos
gaucho schreef:
.

Wie herinnert zich Rebecca de Ruvo nog?

.

UmindC schreef:
Wat een gemis, ze zouden mij echt blij maken als The Box terug komt.

's Nachts old-skool hip-hop luisteren!

Stijn_Slayer
Eindelijk

Misterfool
Geweldig nieuws.

De mensen die dit geweldig nieuws vinden krijgen telkens weer op een of andere rare manier de drang om de tv op TMF te zetten? Of een zusje van rond de 13, dat kan ook natuurlijk...

Anyway, ook al was de muziek misschien niet allemaal even goed, toch is het een ontwikkeling die ik jammer vind. Het was wel de enige Nederlandse muziekzender.

De zender week alleen helaas niet af van de platgetreden 538 paden.

Maar goed het is voor werknemers altijd jammer dat een bedrijf er 9gedeeltelijk) mee ophoudt.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:16 uur

geplaatst: vandaag om 16:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.