menu

Muziek / Nieuws / Platenmaatschappij Excelsior lanceert abonnementenmodel

zoeken in:
[modknip nieuwsbericht]

deric raven
Prima opzet.
Nu vanwege een tekort van platenzaken de distributie naar de consument afneemt.
Ik dend dat dit best een grote kans van slagen heeft, wat ten goede aan het label en band zal komen.

deric raven
Aangemeld; vind het een goede actie; opzegtermijn is een maand, dus ik durf de gok wel te wagen.

Ik weet het nog niet. Ik zit niet echt te wachten op een sjaal, t-shirt of buttons. En (gegarandeerd) 6 albums per jaar vind ik wat prijzig voor 120 euro. Zeker als daar albums bij zitten die ik niet wil hebben. Als ik per maand 1 album uit zou kunnen kiezen uit 3 verschillende albums(of gewoon de catalogus), dan zou ik me aanmelden.

Wel een tof idee. Ik koop de albums ook liever los, maar het is goed dat Excelsior hier mee aan de slag gaat.

Ik vind het ook wel een goed idee. Excelsior is ook een label met veel leuke bandjes en vaak leuke ontdekkingen. Ik wacht het nog even af.

Hou je ons op de hoogte Deric?

deric raven
Excelsior is voor mij de meeste belovende platenmaatschappij van Nederland.
De Fine Fine Music albums is ook een mooi initiatief.

Doe ik oceanvolta.
De papieren gaan morgen op de post.

Ik neem geen abonnement, daarvoor vind ik de Excelsior-stal op een paar uitzonderingen na net niet interessant genoeg. En ik ben het met platedraaier eens: als het je alleen om de muziek gaat, vind ik die zes albums voor een jaarabonnement van 120 euro wat aan de magere kant, zeker als je ze niet zelf kunt uitkiezen.

Maar ik vind het initiatief op zich wel goed. Het past ook in de nieuwe benadering waar platenfirma's nu echt voor moeten gaan kiezen: bind de liefhebbers van je muziek op een persoonlijke manier aan je, met extraatjes waar niet-abonnees niet aan kunnen komen.

Excelsior is naar mijn idee wel een label met een eigen geluid en gezicht, een label waar echt fans van zijn. Een club waar je bij wilt horen als je hun bands weet te waarderen. Volgens mij wordt dit wel een succes.

deric raven
Vandaag Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer ontvangen, en een Excelsior-shawl.

De eerste is in ieder geval al goed.

't Is wel vernieuwend in ieder geval, ik ken geen ander label dat een abonnementenmodel heeft, of iets dat daarop lijkt. Alleen, het is niet dat de muziek die Excelsior uitbrengt steeds slechter wordt, maar het wordt in de loop van de tijd steeds minder mijn ding. Van Johan, Spinvis en (in mindere mate) Daryll-Ann en dergelijke ben ik helemaal weg, maar de dingen die ze de afgelopen twee, drie jaar hebben uitgebracht, boeien me steeds minder. Pergola staat nog steeds in mijn top-10 aller tijden, maar de rest boeit me niet zoveel meer.

Uitschieter in positieve zin was dan wel weer het album van Dorléac van afgelopen zomer / herfst. Zijn er al dingen bekend over een nieuw album van Spinvis eigenlijk?

Saturtijn schreef:
't Is wel vernieuwend in ieder geval, ik ken geen ander label dat een abonnementenmodel heeft, of iets dat daarop lijkt.

Er zijn wel meer labels die dit hebben hoor. Bij Turbo Recordings kun eenmalig een bedrag overmaken, waarna je alle releases van een bepaald jaar krijgt. En zo zijn er nog meer.

Dan ken ik gewoon (nog) niet genoeg labels...

Zijn er eigenlijk nog users die hier in gestapt zijn? Of nog aan mee doen?

En wat heb je opgestuurd gekregen?

Ik denk erover om het ook te doen, maar wil eerst weleens weten of het de moeite waard was.

deric raven
Jawel, nog steeds.

O.a. gekregen.:
Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer
Beans & Fatback - Live in de Kleine Komedie
Meindert Talma - De Zee Roept
GEM - Hunters Go Hungry
I Am Oak - Oasem
High the Moon - Into Outside
Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
Moss - Ornaments
Een kerstsingle van De Kik
Een verzamelaar van Electrolux; de eerste singles op de voorloper van Excelsior

Dat is een leuk lijstje. Ik denk dat ik ook maar eens in ga stappen. Het kan geen kwaad om een Nederlands label te steunen en elke maand een verrassing is ook leuk.

deric raven
In de zomer zijn ze van plan om iets te doen met belangrijke albums van The Serenes en Daryll - Ann.
Op zich ook wel boeiend.

deric raven
Iemand deze maand al wat binnen gekregen?
Hier nog niks.....

Hier ook nog niks....

In hun mail van begin deze maand schreven ze dat "wij" bericht zouden krijgen als er iets de deur uit ging. Nog geen mail ontvangen, dus..... nog even geduld.

Toch stilletjes gehoopt dat er begin deze week iets op de mat zou liggen.

deric raven
Ja, dat had ik dus ook.
Die mail had ik ook rond 2 mei gehad.
Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die nog niks heeft ontvangen.
Heb ze gisterenochtend wel een mail terug gestuurd; echter zonder reactie.

De Tweets op de Excelsior-site beloven "ergens deze week". Er waren dus nog meer bezorgde supporters.

deric raven
Na die klassieke cd van vorige maand, moeten ze nu wel iets goed maken.

Klassieke cd, welke is dat?

Triggerfinger - Faders Up 2 gaat het volgens mij deze maand worden las ik in enkele tweets. Ontvang liever iets van een nieuw / onbekend bandje/artiest, maar ik moet niet zeuren. Risico van zo'n abonnement.

deric raven
Ik ben wel blij met het Triggerfinger album; deze zojuist ontvangen.

deric raven
Is er iemand die deze maand wat ontvangen heeft?

deric raven schreef:
Is er iemand die deze maand wat ontvangen heeft?
Nee, hier ook niets. Meestal komt er ook wel een bericht op sociale media als ze weer wat hebben verzonden, maar dat is ook niet zo.

Maar ze mogen wel wat duidelijker communiceren over de zendingen.

deric raven
Dat vind ik ook.

deric raven schreef:
Dat vind ik ook.
Het lijkt erop dat ze hier meelezen.
Beste Supporter,

Het is de laatste dag van juli en inderdaad; ook vandaag geen zending van dat Excelsior Recordings in de bus. We zijn je niet vergeten hoor. Alleen ligt de zending nog bij de fabriek. Dus bij deze vragen we om nog wat geduld. De zending van augustus komt gewoon in dezelfde maand en die van september komt lekker vroeg. Dan weet je dat alvast.

Tot snel!

Team XLCR

Gast
geplaatst: vandaag om 17:13 uur

geplaatst: vandaag om 17:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.