menu

Muziek / Nieuws / NME.com 150 BEST TRACKS OF THE PAST 15 YEARS

zoeken in:
avatar van The Scientist
valt me alles mee die lijst ja... geweldig dat ook Wolf Like Me erin staat... zou wel in mijn top10 rocknummers van de afgelopen 15 jaar staan...

.. net als Atlas en One Armed Scissor trouwens

avatar van 2MY
2MY
Arrie schreef:

Enne, R.E.M. is niet echt een band van de laatste 15 jaar. Ben het ermee eens dat er wel iets van New Adventures in had kunnen staan, want die valt nog nét binnen de periode, maar het is toch geen band waar ik snel aan denk bij de laatste 15 jaar.


Ah, maar ge mist mijn point: ik pleitte helemaal niet voor R.E.M. in die lijst, ik bedoelde enkel dat iedereen wel een favoriete band zal hebben die er niet of niet hoog genoeg in zal staan. Zo'n lijsten zijn subjectief, en dat is totaal prima. Lang leve dat MuMe top 10 lijstje waarin ik volledig m'n eigen goesting kan doen

avatar van Arrie
Uiteraard, dat geldt inderdaad voor alle lijsten. Daarom heeft ook altijd iedereen wel wat op dergelijke lijsten aan te merken. Een eindeloze discussie.

avatar van chevy93
Arrie schreef:
Wat is er trouwens opmerkelijk aan twee keer Coldplay van A Rush of Blood to the Head?
Clocks is een logische keuze, maar om er dan ook The Scientist bij te doen, vind ik een beetje veel van het goede. Dan zou ik persoonlijk eerder voor Viva la Vida, Talk of Trouble kiezen.

starbright boy schreef:
Verder een typisch NME-lijstje, met de typische NME-mankementen (heel veel Britse gitaarpop, gekke keuzes uit de VS, weinig singer-songwriters, voorspelbare hiphophitjes, van dance weten ze niks). Zelfde mankementen zie je ook in Q-lijstjes (al zijn die nog minder avontuurlijk vaak).
Ja, ik ben niet zo bekend met NME en bekijk dit lijstje dan inderdaad ook vanuit mijn eigen oogpunt. Staan veel bands in die ik niet of nauwelijks ken en hier op MuMe ook amper een rol van betekenis spelen (zoals Libertines). Maar die zijn dus daar wel heel groot en heel bekend. Verklaart een hoop.

Lijst om gauw te vergeten. Zal hier ook weinig echte ontdekkingen in doen, denk ik. Bewaar de Spotify-playlist ook maar voor de zekerheid.

Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World.

avatar van herman
chevy93 schreef:
Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World



Zeker met de videoclip erbij een legendarisch nummer.


avatar van Linius
Chevy, wat versta jij onder 'een rol van betekenis spelen'? Met twee albums een 3,92 en een 3,93 scoren hier op MuMe lijkt me toch niet misselijk. Ben zelf overigens ook erg gecharmeerd van The Libertines, heerlijk bandje in het genre.

En Daft Punk is natuurlijk op z'n plek in die lijst

Ik luister nog maar zeer zelden naar Britse gitaarpop, hoewel ik dat vroeger vaak deed, maar voor dat genre waren The Libertines gewoon heel belangrijk, en zo moet je het zien. De NME houdt zich daar vooral mee bezig, en met de wat grotere indie-rock die van over de oceaan overwaait, plus wat mainstream hitjes die blijven hangen. Je moet de lijst in het juiste perspectief zien (zoals altijd) en dan is ie best te accepteren. The Strokes in de USA, en The Libertines in de UK, hebben toendertijd gitaar-georienteerde muziek een schop onder de kont gegeven en zijn daarmee essentieel geweest voor hetgeen waar de NME de laatste 15 jaar voor heeft gestaan.

En for what it's worth: ik vind Can't Stand Me Now nog steeds 1 van de meest hartverscheurende afscheidsnummers ooit (ook al was het niet vantevoren zo gepland).

paranoidandroid
Vind het knap dat ze uberhaupt 150 nummers hebben kunnen bedenken.

avatar van kaztor
Idem.

avatar van herman
Wat mij betreft hadden ze er het tienvoudige van gemaakt. Muziek zat, zeker uit die jaren...

avatar van niels94
chevy93 schreef:
Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World, Around the World.

Het gaat in dat nummer ook niet om de tekst. Zie de stem als een soort instrument. Hoe dan ook een geweldig nummer En dan hebben we het inderdaad nog niet eens over de clip.

paranoidandroid
ben ik de enige die de muziek van de afgelopen pakweg 15 jaar niet zo heel boeiend meer vind?
veel slappe aftreksels van de hoogtijdagen van de popmuziek, of dat nu 60's, 70's, vooral 80's, en vooruit '90's is.

avatar van herman
Kwestie van voorkeur lijkt me... wat mij betreft zijn de 70s dan weer een mindere periode (tot het in 77 weer beter werd).

Gast
geplaatst: vandaag om 10:00 uur

geplaatst: vandaag om 10:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.