MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Leuke nieuwe Britse bandjes

zoeken in:
Ah, die staan op London Calling, is het niet? Eindelijk weer 's een voor mij onbekende naam. Waarom vind jij ze leuk? Waar lijken ze op?

Hier nog wel een goede site voor dit topic http://www.burbs.co.uk/

herman schreef:
Ah, die staan op London Calling, is het niet? Eindelijk weer 's een voor mij onbekende naam. Waarom vind jij ze leuk? Waar lijken ze op?

The arcade fire en belle and sebastian worden genoemd......TAF vind ik zelf ook wel, b&S iets minder nadrukkelijk.

Mmm, klinkt goed. Daar noem je even 2 van mijn meest gedraaide artiesten.

Ben ook naar burbs gegaan...heb aardig leuke bandjes gehoord...

Belle and Sebastian via een kennis...apart en aangenaam
el presidente....weet niet wat ik ervan moet denken maar nog niet echt naar meerdere nrs..geluisterd

Dacht ach laat ik nou eens naar Radiohead luisteren...leuk!

Ik ken een vrij nieuwe Australische band, dit is eigendom van het britse koninkrijk dus ik zet het in deze topic.

Wolfmother is de naam van de band. Ze maken echt uitstekende straight rock muziek, hun album heet ook Wolfmother. Het album staat hier nog niet in de database maar het verdiend zeker hier een plekje. Hieronder zet ik een link naar hun site waar je meteen een paar songs kunt luisteren. De beste nummers van het album kan ik zo niet opnoemen omdat het hele album gewoon geweldig klinkt.

http://www.wolfmother.com/2005.html

*Laura*
De Dirty Pretty Things in de Botanique waren fantastisch! Ik kan niet wachten op het album!

Verder vind ik The Kooks ook erg leuk.

Larrikin Love!

Ik geloof dat al jullie goede bedoelingen om deze groepen te promoten stroken met de kwaliteit die ze hebben. Archie Bronson Outfit werd hier nog niet gezegd! Die zijn echt supergoed! Beter dan Bloq party, arctic monkeys, enz....

Ik zag Milburn in het voorprogramma van de Arctic Monkeys j.l en ze waren gewoon beter!

Mojo Pin
Doe mij maar Blur. Maar ja, da's niet echt nieuw. Dan ga ik voor Dirty Pretty Things.

The Kooks zijn wel aardig

Mojo Pin
James Morrison ook.

long blondes jammer dat ze nog geen album hebben

Archie Bronson Outfit! Deden me overigens ook denken aan Q65...

O ja, nog een: Belle Orchestre. Zitten leden van Arcade Fire in. Instrumentale sfeermuziek.

Nizlopi.

list schreef:
O ja, nog een: Belle Orchestre. Zitten leden van Arcade Fire in. Instrumentale sfeermuziek.

Die zijn Canadees. Het ging me specifiek om Britse (of Brits klinkende) bandjes.

Verder wel een erg goede band, overigens.

Coldie
(of Brits klinkende)

Dan Pilate maar. Dat is een Canadees bandje, maar klinkt erg Brits. Heeft veel weg van de Doves, Travis en meer van dat spul. Erg leuk bandje !

The Kooks! ... erg leuk

Mojo Pin
Ik ben trouwens van mening dat MTV teveel aandacht besteedt aan al die Britse bandjes. Vooral de Infadels hype begrijp ik niet.

Kubb (oa. Wicked Soul) en The Feeling (oa. Sewn) zijn ook best te pruimen, al is dit wat zacht uitgedrukt. Ik vind ze zalig goed!

VdB
De UK brengt momenteel gewoon veel leukere bands naar voren dan de US. Mijn favoerieten: The Kooks (fantastische CD, geweldig energiek live), Arctic Monkeys (idem Kooks, terechte hype), Dirty Pretty Things (wat kijk ik uit naar hun optreden op Pukkelpop), The Zutons (prachtige CD, hopelijk komen zij ook naar de zomerfestivals), Babyshambles (niet nieuw, maar al wie Fuck Forever niet kent, mist de Britse single van de laatste jaren!! Onvergetelijk live, zo moeten de Sex Pistols geweest zijn op hun hoogdagen, pure anarchie, wat een bom van een schijf die Fuck Forever), Editors, Bloc Party, Kaizer Chiefs, Franz Ferdinand, Maximo Park, Hard-Fi...

Ze volgen zich in sneltempo op, maar zolang de kwaliteit zo hoog blijft als nu, kan ik dat alleen toejuichen. The Rifles wordt hier en daar genoemd als de volgende in lijn, ben benieuwd.

Nu alleen nog een reünie van de Libertines!!

*Laura*
VdB schreef:

Nu alleen nog een reünie van de Libertines!!

Dat is mijn enige wens!

*Laura*
Petterson schreef:
Larrikin Love!

Absoluut, die zijn heel erg goed!

The Rifles klinken ook wel aardig, staat ook op de luisterpaal. Klinkt heel erg als The Jam.

Mojo Pin
The Rifles had ik ook al opgemerkt inderdaad.

The Answer

Iemand bekend met de Klaxons? Leuke muziek hoor.

Nope, de Klaxons ken ik niet. Misschien een idee omdat eens te luisteren.

Ik denk dat The Kooks die ook uit Engeland komen één van de betere band gaat worden.

Mooie en pakkende nummers maken ze. Dit is na mijn mening echte muziek. Als deze band zich verder gaat ontwikkelen zullen we nog zeker van ze horen.

Ze komen ook op lowlands.

X. Lonneke

Gast
geplaatst: vandaag om 17:54 uur

geplaatst: vandaag om 17:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.