Muziek / Algemeen / Leuke nieuwe Britse bandjes
zoeken in:
0
geplaatst: 10 januari 2006, 03:12 uur
Ok, de Arctic Monkeys zijn intussen al een household name, dus die hoeven niet meer genoemd te worden.
Maar welke andere - nu nog in de anonimiteit verkerende - bandjes zouden het wel 's helemaal kunnen gaan worden in dit jaar?
Ik zet in op The Chap. I'm Oozing Emotion is echt zo ontzettend leuk!
Dit lijkt me verder wel een leuk topic om nieuwe bandjes te noemen, vooral als ze nog geen album, ep of anderszins toevoegwaardig materiaal voor MuMe hebben uitgebracht.
Maar welke andere - nu nog in de anonimiteit verkerende - bandjes zouden het wel 's helemaal kunnen gaan worden in dit jaar?
Ik zet in op The Chap. I'm Oozing Emotion is echt zo ontzettend leuk!
Dit lijkt me verder wel een leuk topic om nieuwe bandjes te noemen, vooral als ze nog geen album, ep of anderszins toevoegwaardig materiaal voor MuMe hebben uitgebracht.

0
geplaatst: 10 januari 2006, 12:43 uur
Heb je daar studiomateriaal van gehoord? Ik vond hun optreden op London Calling erg leuk, maar ik deinsde wel een beetje terug toen ik hun 1e 2 demo's hoorde...
0
geplaatst: 10 januari 2006, 14:56 uur
Geen studiomateriaal, alhoewel demo's worden vast ook wel in een studio opgenomen
Ik heb de nummers 1 tot en met 14 gehoord. Volgens mij nummerden ze op london calling al tot 21 ofzo.
Ik heb de nummers 1 tot en met 14 gehoord. Volgens mij nummerden ze op london calling al tot 21 ofzo.
0
geplaatst: 10 januari 2006, 15:45 uur
Special Needs is een erg leuk vrolijk bandje. Hebben geloof ik slechts 2 singles uit. Andere hele goede band is The Colour, ik heb wel een EP ervan toegevoegd op MuMe maar ze hebben nog niks echt groots uitgebracht. Een erg lekkere sound hebben die.
Andere - voor mij iets minder spectaculaire maar toch lekkere - bandjes: Duels, Harrisons, Towers of London.
Andere - voor mij iets minder spectaculaire maar toch lekkere - bandjes: Duels, Harrisons, Towers of London.
0
geplaatst: 10 januari 2006, 20:31 uur
Nieuwe Britse ProgRock band: Amplifier. Amplifier bracht in 2005 album en EP uit. Vooral EP The Astronauts Dismantles HAL is erg goed. Het is een beetje in Oceansize-stijl.
0
geplaatst: 10 januari 2006, 22:32 uur
dynamo d schreef:
Nieuwe Britse ProgRock band: Amplifier. Amplifier bracht in 2005 album en EP uit. Vooral EP The Astronauts Dismantles HAL is erg goed. Het is een beetje in Oceansize-stijl.
Zag ze eens in het voorprogramma van Therapy?, maar vond ze niet zo bijzonder. Maar goed, ik zal eens een album van ze beluisteren.
0
geplaatst: 10 januari 2006, 22:54 uur
dynamo d schreef:
Zag ze een jaar geleden op EuroSonic, erg sterk optreden!
0
geplaatst: 11 januari 2006, 04:06 uur
0
geplaatst: 25 januari 2006, 15:37 uur
Ze kwamen in 2005 al een paar keer om de hoek kijken, maar als het goed is, komt White Rose Movement dit jaar met een debuutalbum. Ik denk dat dit voor mij wel de release is waar ik het meeste naar uitkijk (of GY!BE! moet op eens een nieuwe plaat aankondigen).
0
geplaatst: 1 februari 2006, 23:05 uur
Oceansize, een aanrader!
De muziek van Oceansize wordt vaak omschreven als een combinatie van progressieve en postrock. De band debuteerde in 2003 met het vol lof onthaalde 'Effloresce'. Onlangs heeft ze een bejubelde opvolger uitgebracht onder de titel 'Everyone into position'. Oceansize brengt een zeer intensieve vorm van gitaarrock, waarbij vloedgolven van lomp geweld met drie gitaren tegen fraaie (samen)zang en kalm kabbelende, haast mantra-achtige stukken klotsen. Dit levert een prachtige en zeer aangrijpende dynamiek op, die net zo gelijkwaardig opgebouwd wordt als eb en vloed elkaar afwisselen.
Het valt (ofwel een combinatie van) in het genre van Radiohead, Muse, Incubus en Pink Floyd.

De muziek van Oceansize wordt vaak omschreven als een combinatie van progressieve en postrock. De band debuteerde in 2003 met het vol lof onthaalde 'Effloresce'. Onlangs heeft ze een bejubelde opvolger uitgebracht onder de titel 'Everyone into position'. Oceansize brengt een zeer intensieve vorm van gitaarrock, waarbij vloedgolven van lomp geweld met drie gitaren tegen fraaie (samen)zang en kalm kabbelende, haast mantra-achtige stukken klotsen. Dit levert een prachtige en zeer aangrijpende dynamiek op, die net zo gelijkwaardig opgebouwd wordt als eb en vloed elkaar afwisselen.
Het valt (ofwel een combinatie van) in het genre van Radiohead, Muse, Incubus en Pink Floyd.

0
*Laura*
geplaatst: 2 maart 2006, 11:26 uur
Ik heb nog maar een viertal demo's gehoord, dus kan ik nog niet echt een oordeel vormen, maar ik koester toch wel hoge verwachtingen wat betreft Dirty Pretty Things!
0
geplaatst: 2 maart 2006, 15:47 uur
Die waren vorig jaar wel leuk op Koninginnedag in A'dam, toen ze op het buitenpodium van London Calling stonden. Beetje Scissor Sisters achtig.
0
geplaatst: 6 maart 2006, 17:35 uur
Ik wil ook nog even een band noemen. Ze komen dan wel niet uit de UK maar uit de VS.
Be Your Own Pet.
Be Your Own Pet.
0
geplaatst: 11 maart 2006, 15:26 uur
My Latest Novel, als het Glasgowse antwoord op The Arcade Fire.
0
geplaatst: 14 maart 2006, 14:44 uur
The Kooks is zeker ook al 'household'?
Wil ze toch even noemen hier...
Wil ze toch even noemen hier...

0
geplaatst: 22 maart 2006, 18:12 uur
Voor nieuwe britse bandjes (en amerikaanse) moet je naar 'hot new ones' kijken op MTV2 europe
komt rond 4 uur (smiddags) geloof ik
komt rond 4 uur (smiddags) geloof ik
0
geplaatst: 22 maart 2006, 18:45 uur
*Laura* schreef:
Ik heb nog maar een viertal demo's gehoord, dus kan ik nog niet echt een oordeel vormen, maar ik koester toch wel hoge verwachtingen wat betreft Dirty Pretty Things!
Bang Bang, you're dead is iig al leuk

0
geplaatst: 24 maart 2006, 16:24 uur
Hard-Fi al is dat al een redelijk bekende band en El Presidente vind ik erg goed, een bandje die wat heeft van the Vines, en Franz Ferdinand, maar zich toch makkelijk onderscheid van alle andere bands in het genre.
0
geplaatst: 24 maart 2006, 17:46 uur
beste uk band van het moment is voor mij Maximo Park , wat een geniale debuut cd!
0
geplaatst: 24 maart 2006, 17:53 uur
Maximo Park is mijns inziens toch wel erg bekend inmiddels, net als Hard-Fi. Die laatste staan zelfs in de Mega Top 50. 

0
*Laura*
geplaatst: 28 maart 2006, 20:18 uur
Anna.R schreef:
(quote)

Ik ben er ook al helemaal weg van! Zondag ga ik naar hun optreden in de Botanique Brussel, ik zal laten weten of het ook live goed zat.

0
*Laura*
geplaatst: 28 maart 2006, 20:18 uur
Maxïmo Park, The Rakes en Hard-Fi zijn inderdaad heel leuke bands, trouwens! 

* denotes required fields.